Hlavní navigace

Yahoo v USA poprvé spadlo pod 10 % ve vyhledávání, vydělal na tom Microsoft

Daniel Dočekal 21. 7. 2014

S ohledem na vývoj od doby, kdy Yahoo! předalo své vyhledávání Microsoftu, bylo jen otázkou času, kdy jeho podíl na vyhledávání klesne pod desetinu.

Červnové výsledky comScore týkající se vyhledávačů na americkém trhu ukazují, že Yahoo! pokleslo poprvé v historii pod deset procent – právě na tuto hranici se dostalo minulý měsíc. Google se tradičně drží okolo mírně nad dvěma třetinami trhu a významný růst v červnu jde pochopitelně na vrub Microsoftu a jeho vyhledávače www.bing.com.

Yahoo uzavřelo smlouvu s Microsoftem po několika letech jednání v roce 2010. Dohoda měla Yahoo přinést peníze a Microsoftu návštěvnost. Už na samém začátku bylo jasné, že pro Yahoo sice může jít o významný zdroj příjmů, ale také  o zásadní změnu v podílech na trhu vyhledávačů. Ještě v roce 2008 přitom Yahoo mělo podíl přesahující dvacet procent a podíl Microsoftu dlouhodobě stagnoval.

Yahoo v USA poprvé pod 10% podíl ve vyhledávání (Zdroj:comScore). Zbylých pár procent je rozděleno mezi Ask.com a AOL.

Yahoo v USA poprvé pod 10 % podíl ve vyhledávání (Zdroj:comScore). Zbylých pár procent je rozděleno mezi Ask.com a AOL.

Pohledem na graf snadno zjistíte, že uzavření dohody takřka okamžitě přineslo posílení Microsoftu a postupný propad Yahoo. Konkurenční Google to nijak neohrozilo, ten dlouhodobě stoupá, byť samozřejmě ne již tak rychle jako v letech 2008 až 2009.

WT100

V květnu 2014 Yahoo chtělo dohodu s Microsoftem ukončit, zejména proto, že dohoda nepřináší očekávanou výši příjmů. Problém s ukončením deset let trvající smlouvy je ten, že Yahoo z ní nemůže snadno odstoupit a pro Microsoft je výhodná.

Výsledky comScore bohužel nezahrnují mobilní vyhledávání, jehož význam stále roste (a týkají se pochopitelně pouze USA, nikoliv celého světa). Jen v USA přitom mobilní vyhledávání představuje až 30 procent podílu na internetovém provozu.

Našli jste v článku chybu?
Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Podnikatel.cz: Slevu na dani na EET neuplatní každý

Slevu na dani na EET neuplatní každý

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

Vitalia.cz: Když všichni seli řepku, on vsadil na dýně

Když všichni seli řepku, on vsadil na dýně

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

DigiZone.cz: Funbox 4K v DVB-T2 má ostrý provoz

Funbox 4K v DVB-T2 má ostrý provoz

DigiZone.cz: Pure má tři nové přijímače DAB

Pure má tři nové přijímače DAB

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

120na80.cz: Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní