Yahoo v USA poprvé spadlo pod 10 % ve vyhledávání, vydělal na tom Microsoft

S ohledem na vývoj od doby, kdy Yahoo! předalo své vyhledávání Microsoftu, bylo jen otázkou času, kdy jeho podíl na vyhledávání klesne pod desetinu.

Červnové výsledky comScore týkající se vyhledávačů na americkém trhu ukazují, že Yahoo! pokleslo poprvé v historii pod deset procent – právě na tuto hranici se dostalo minulý měsíc. Google se tradičně drží okolo mírně nad dvěma třetinami trhu a významný růst v červnu jde pochopitelně na vrub Microsoftu a jeho vyhledávače www.bing.com.

Yahoo uzavřelo smlouvu s Microsoftem po několika letech jednání v roce 2010. Dohoda měla Yahoo přinést peníze a Microsoftu návštěvnost. Už na samém začátku bylo jasné, že pro Yahoo sice může jít o významný zdroj příjmů, ale také  o zásadní změnu v podílech na trhu vyhledávačů. Ještě v roce 2008 přitom Yahoo mělo podíl přesahující dvacet procent a podíl Microsoftu dlouhodobě stagnoval.

Yahoo v USA poprvé pod 10% podíl ve vyhledávání (Zdroj:comScore). Zbylých pár procent je rozděleno mezi Ask.com a AOL.

Yahoo v USA poprvé pod 10 % podíl ve vyhledávání (Zdroj:comScore). Zbylých pár procent je rozděleno mezi Ask.com a AOL.

Pohledem na graf snadno zjistíte, že uzavření dohody takřka okamžitě přineslo posílení Microsoftu a postupný propad Yahoo. Konkurenční Google to nijak neohrozilo, ten dlouhodobě stoupá, byť samozřejmě ne již tak rychle jako v letech 2008 až 2009.

Content

V květnu 2014 Yahoo chtělo dohodu s Microsoftem ukončit, zejména proto, že dohoda nepřináší očekávanou výši příjmů. Problém s ukončením deset let trvající smlouvy je ten, že Yahoo z ní nemůže snadno odstoupit a pro Microsoft je výhodná.

Výsledky comScore bohužel nezahrnují mobilní vyhledávání, jehož význam stále roste (a týkají se pochopitelně pouze USA, nikoliv celého světa). Jen v USA přitom mobilní vyhledávání představuje až 30 procent podílu na internetovém provozu.

Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »