Hlavní navigace

Yahoo zvažuje prodej svých vysoce ziskových asijských aktiv, aby se zachránilo

Redakce

Internetový portál první generace, kdysi nejbohatší a nejpyšnější firma nové ekonomiky, se snaží zpomalit svůj pád. Představenstvo firmy se podle zdrojů deníku New York Times rozhoduje o prodeji svých podílů v čínském vyhledávači Alibaba a ve své stejnojmenné japonské pobočce. Oba podniky jsou přitom to nejhodnotnější a nejziskovější, co dnes Yahoo má. Hodnota celé transakce by mohla dosáhnout 17 miliard dolarů by o ní měla rozhodnout v nejbližších hodinách a dnech.

Internetový portál první generace, kdysi nejbohatší a nejpyšnější firma nové ekonomiky, se snaží zpomalit svůj pád. Představenstvo firmy se podle zdrojů deníku New York Times rozhoduje o prodeji svých podílů v čínském vyhledávači Alibaba a ve své stejnojmenné japonské pobočce. Oba podniky jsou přitom to nejhodnotnější a nejziskovější, co dnes Yahoo má. Hodnota celé transakce by mohla dosáhnout 17 miliard dolarů by o ní měla rozhodnout v nejbližších hodinách a dnech.

brandstorming

Yahoo potřebuje mohutnou finanční injekci, která by oživila upadající základnu ve Spojených státech. Už několik let tam zastarávajícímu internetovému gigantu klesají reklamní příjmy a utíkají kvalitní zaměstnanci. I přesto, že nedokáže držet krok s hlavními současnými hvězdami internetu, patří se svou návštěvností 113 milionů uživatelů měsíčně stále k nejpopulárnějším portálům na světě. Návštěvnost se mu však nedaří přetavit v peníze a v inovace, které by mu přinesly záruku dlouhodobého růstu.

Zdroj: New York Times Deal Book

Našli jste v článku chybu?