Hlavní navigace

YouTube mezi mladými Čechy trumfuje i Novu s Primou

Jan Beránek 25. 9. 2014

Sledováním videí na videoserveru tráví lidé v tuzemsku přibližně stejně času jako u největších televizních kanálů. Provoz zvyšují především mobilní telefony.

AKTUALIZOVÁNO (26.9. 17:40): Google podle všeho ve své zprávě manipuloval s daty a nakombinoval údaje z různých zdrojů tak, že působily jako výstup jediné studie. Výzkumné agentury se proti této manipulaci ohradily. Více čtěte zde.

Přes tři hodiny týdně stráví Češi sledováním videa na YouTube. Vyplývá to ze studie, kterou si Google tradičně objednává u agentury TNS Aisa. A podle ní provoz stále roste. Ve srovnání s loňským rokem poskočil o pětinu na 700 milionů přehraných videí měsíčně. Deset procent už zařídí displeje mobilních telefonů. 

"Způsob, jakým lidé konzumují video, prošel výraznou změnou. Nejenom, že videa sledujeme ze všeho, co má obrazovku, ale sám uživatel se rozhoduje, jaký obsah a kdy bude sledovat,” říká Vanda Wolfová, ředitelka pro spolupráci s agenturami v českém Googlu.


Zdroj: TNS Aisa

Vzhledem k tomu, že jde o Google, tak nejde o tvrdá čísla, ale jen o průzkum. I ten ale potvrzuje výraznou změnu pozice televize u mladých. U diváků do pětatřiceti let má videoserver větší zásah, než kterýkoliv český televizní kanál. Loni byl přitom ještě druhý za vedoucí televizí Nova.  

EBF16


Zdroj: TNS Aisa

S videem pracuje i tuzemský rival Googlu. V rámci svých Filmových střed experimentuje i s klasickými filmy. Ty si přehraje přibližně 200 tisíc lidí. „Už si to ale na sebe v podstatě vydělá. Budeme v tom pokračovat, ale zároveň chceme jít hlavně cestou tvorby vlastního obsahu,“ tvrdil na tiskové konferenci šéf Seznamu Pavel Zima

Jinak ale diváci po loňském redesignu tráví podle NetMonitoru na Streamu přes 43 minut. Seznam výrazně zapracoval na obsahu a momentálně pouští do své televize čtyřicet premiérových pořadů týdně. Porty přehraných videí se zatím ale pohybují řádově v desítkách milionů měsíčně

Našli jste v článku chybu?
Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Vitalia.cz: Fyzioterapeutka: Chůze naboso? Rozhodně ano!

Fyzioterapeutka: Chůze naboso? Rozhodně ano!

Podnikatel.cz: Vrcholový řídící zaměstnanec za 75 tisíc

Vrcholový řídící zaměstnanec za 75 tisíc

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Vitalia.cz: 7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

120na80.cz: Rodiče, pozor: jak dodat vitamín D bez rizika

Rodiče, pozor: jak dodat vitamín D bez rizika

DigiZone.cz: Skylink: Cinemax 2 nejspíše až 2017

Skylink: Cinemax 2 nejspíše až 2017

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Podnikatel.cz: 5 věcí, které o EET ještě nevíte

5 věcí, které o EET ještě nevíte

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

Lupa.cz: Bude Google platit médiím za použití článků?

Bude Google platit médiím za použití článků?

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

120na80.cz: Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Lupa.cz: Adblock Plus začal prodávat reklamy

Adblock Plus začal prodávat reklamy

Vitalia.cz: Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí