Hlavní navigace

YouTube oslavuje pět let, chce atakovat pozici televizí

Jiří Macich ml.

Letos je tomu již pět let, co se na Internetu objevila první veřejná betaverze videoportálu YouTube, který později koupil internetový kolos Google za 1,65 miliardy dolarů. YouTube se stal jakýmsi symbolem boomu online videa a sdílení multimediálního obsahu amatérského původu. Jeho první pětiletka nebyla jen o úspěších. Vrásky na čele provozovatelům udělaly třeba opakované tahanice se zábavním průmyslem.

Letos je tomu již pět let, co se na Internetu objevila první veřejná betaverze videoportálu YouTube, který později koupil internetový kolos Google za 1,65 miliardy dolarů. YouTube se stal jakýmsi symbolem boomu online videa a sdílení multimediálního obsahu amatérského původu. Jeho první pětiletka nebyla jen o úspěších. Vrásky na čele provozovatelům udělaly třeba opakované tahanice se zábavním průmyslem.

START17

Dnes YouTube celosvětově registruje denně přes dvě miliardy přehrání videí ze své databáze. V březnu padla hranice 24 hodin záznamu nahrávaných každou minutou. Daří se i rozšiřování YouTube do dalších zemí (česká verze byla spuštěna v roce 2008). Google uvádí, že 70 procent veškerých zveřejněných videí nepochází ze Spojených států.

Google chce videoportálem YouTube konkurovat televizi, ale zatím se mu to moc nedaří. I když průměrný uživatel stráví na YouTube 15 minut denně, stále je to strašně málo v porovnání s televizí, kde to činí pět a půl hodiny. Musíme stránku změnit a poskytnout uživatelům ještě pádnější důvody, aby sledovali naše videa, uvedl Luděk Motyčka z české pobočky Googlu. Letos YouTube prošel menším redesignem, nasadil nový přehrávač a v USA začal provozovat vlastní video-on-demand službu s placenými celovečerními filmy. (Tisková zpráva)

Našli jste v článku chybu?
24. 5. 2010 16:57
Row Boat (neregistrovaný)
Dneska každý mladý teenager ví, že YouTube je odpad, stává se z něj komerční Scrap. Máme tu naštěstí lepší zdroje jako Stream, DailyMotion a jiné.