YouTube potichu opustil Flash, ale zatím jen v prohlížeči Google Chrome

Na YouTube byl pro uživatele browseru Google Chrome v tichosti odstaven dosavadní přehrávač využívající technologii Flash. V jiných prohlížečích jej YouTube stále používá. Proč?

Uživatelům webového prohlížeče Google Chrome se videa na serveru YouTube nyní přehrávají výhradně prostřednictvím přehrávače založeného na HTML 5. Na původní přehrávač založený na proprietární technologii Flash lze přepnout jedině s pomocí doplňku z Chrome Web Store.

Na novinku se přišlo náhodně uživatelským pozorováním. Google ji překvapivě oficiálně zatím neoznámil, přestože jde o poměrně zásadní posun se širším kontextem přechodu z proprietárních technologiích na technologie webové, které nevyžadují často problémové plug-iny.

Pro Google Chrome již je na YouTube přehrávač videa založený na HTML 5 samozřejmostí.

YouTube se již roky považuje za příhodné místo, kde s definitivním odklonem od technologie Flash začít. Přehrávač videa založený na HTML 5 se na YouTube testuje řadu let. Nejdříve na něj uživatelé mohli přepnout výhradně volitelně pro testovací účely s omezenou nabídkou funkcí.

KL_NOMINACE

Později ale YouTube začal používat přehrávač založený na HTML 5 tam, kde není podporována technologie Flash. Tato praxe nadále platí pro všechny ostatní prohlížeče jako je Internet Explorer, Mozilla Firefox, Safari, Opera či Maxthon.

Mozilla Firefox zatím nepodporuje vše potřebné, aby i v jeho případě YouTube nahradil původní přehrávat využívají Flash.

Nesplňují totiž všechny podmínky, které si zjevně Google pro opuštění technologie Flash podle všeho stanovil. Kromě podpory značky video z HTML 5 jde také o podporu kodeků H.264, VP8 a VP9 spolu s webovou technologií Media Source Extensions a její kombinací s H.264 a VP9.

17 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 5. 2014 19:12

Školení PPC reklamy pro začátečníky

  •  
    Principy fungování PPC reklamy.
  • PPC nejsou jen ve vyhledávačích.
  • Zjednodušte si správu šikovnými nástroji.

Detailní informace o školení PPC reklamy »