Hlavní navigace

YouTube stále nevydělává, Apple útočí na Google Docs a Office365 a blogování zabíjí

1. 3. 2015
Doba čtení: 11 minut

Sdílet

 Autor: Google
NSA poškozuje USA, Snapchat kam se podíváš, Android pro firmy, dilema Twitteru, Lenovo zamíří k soudu. Co přinesl právě končící #tyden?

YouTube: 10 Years of Struggle Between Corporate Interests and Community Value je docela příhodný titulek k deseti letům YouTube. Boj mezi dobrem a zlem, boj mezi firemními zájmy a hodnotou pro komunitu. A YouTube: 1 Billion Viewers, No Profit je také vlastně docela ukázková záležitost. Návštěvnost peníze nedělá.

This video of seniors using the internet for the first time will make your day je o něčem takovém, jako kdybyste zkusili něco o Minecraftu na své prarodiče. A naučili je používat Facebook.

Customer Experience is Meant to be Evocative not Reactive od Briana Solise si přečtěte. Protože jakmile začne psát o tom, že nikdo nemá odvahu volat na zákaznické linky a proklikávat se houštinou voleb k operátorovi, tak budete vědět, že ví, o čem píše.

Andrej Babiš v pátek na Twitteru vtipkoval.

Andrej Babiš v pátek na Twitteru vtipkoval.

Blogování vás může dostat do vězení. Nebo taky do hrobu. Viz US-Bangladesh blogger Avijit Roy hacked to death, kde „hacked“ tentokrát neznamená vůbec to, co čekáte. Ono totiž „hack“ znamená „rozsekat na kousky“.

Ericssson jde po krku Applu, jednak sedmi novými žalobami, ale také žádostí o zákaz prodeje Apple produktů na US trhu. Viz Ericsson Sues to Block Apple IPhone in U.S. Amid Patent Spat

TELEgraficky

Twilo koupilo Authy ■ Outlook.com končí s FB Messangerem i Google Talkem ■ Google koupil Toro ■ Feedly má 50 tisíc platících uživatelů ■ Vimeo přidává podporu pro Chromecast ■ Aston Martin V12 Vulcan 

WEBDESIGN, INTERNET

V PART ONE: ADWORDS PAID & ORGANIC REPORT RESULTS zjistli, že když jsou ve vyhledávání Googlu jak organické (SEO), tak placené (PPC) výsledky, tak je ten výsledek prostě nejlepší. Zvláštní na tom obrovském objevu je to, že vůbec nezmiňuje, že je to dost jasné. Prostě pokud je něco vidět na jedné stránce na víc místech, tak se nejenom zvyšuje pravděpodobnost prokliku, ale také ochota prokliknout. Vypadá to totiž důvěryhodněji.

Diskuze na Lupě? Ano, s tímhle by se dalo souhlasit.

Diskuze na Lupě? Ano, s tímhle by se dalo souhlasit.

6 Beginner “Safety First” Color Guidelines for the Web, pokud se chcete trochu poučit o barvách na webu. Pro začátečníky, dobře napsané.

Ze stejného zdroje (Tuts+ vypadá užitečně) je Unicode: A Beginner’s Primer. Také nijak extra technické, ale jsou tam i nějaké ty užitečné odkazy.

A pak že je potřeba Flash. Google nově automaticky konvertuje flashové inzeráty do HTML 5. Ale až tolik nejásejte, má to nějaké ty háčky. A pokud vám to něco připomíná, tak ano, tohle je Swiffy.

Twitter má konečně vlastní plugin pro WordPress. Ale nevypadá to, že by toho uměl nějak extra moc, takže se vám možná bude spíš hodit zůstat u toho, který používáte. Viz Twitter Finally Launches An Official Wordpress Plugin

The Science of Why No One Agrees on the Color of This Dress je rozuzlení, vysvětlení i analýza problému. Ano, onoho světového problému číslo jedna z konce týdne. Jestli jsou ty šaty modro-černo, bílo-zlaté, či zlato-modré.

Předpovědi pro webdesign v roce 2015? Samozřejmě, začínají mobilním webem, ale pořád může být dobré se mrknout: 10 Predictions For Web Design Trends in 2015

SOFTWARE

Google konečně zpřístupní Inbox i uživatelům Google Apps (musí tedy mít „early adopters“ a správce to musí povolit). Teď už jenom doufejme, že jednoho dne Google nenapadne odstavit klasický e-mail, protože Inbox se nedá používat, pokud opravdu používáte e-mail. Pokud ale skoro žádné e-maily nemáte, tak je samozřejmě super.

Google’s AI Is Now Smart Enough to Play Atari Like the Pros je docela zajímavé čtení o „umělé inteligenci“, která se dokáže naučit hrát hry. Počítačové hry.

Apple iWork for iCloud pro každého? Inu, Apple zkouší konkurovat Google Docs i Office365, ale otázkou zůstává, nakolik potřebujeme další „online kancelářský balík“. Zejména takový, který prostě není „Office“. Viz Apple Opens Up ‚iWork for iCloud‘ to Everyone, No Apple Device Required, kde zjistíte, že je to zadara, je k tomu 1 GB prostoru a zahrnuje to Pages, Numbers a Keynote. V komentářích najdete další čtení – zejména frustraci z degradace a směru, kterým se tenhle software od Applu v poslední době vydal. A názor, že nikdo o „webovou“ verzi vlastně nestojí.

Nová verze VLC? To ale nezní vůbec špatně. Zejména pokud se podíváte na počet platforem. Viz VLC gets first major release across Windows, Mac, Linux, Android, iOS, Windows Phone, Windows RT, and Android TV

Až 50 000 písniček si můžete nahrád do cloudu od Googlu zdarma. Viz Google now lets you upload 50,000 songs to the cloud for free kde je řeč o Google Play Music. A je dobré vědět, že předchozí limit byl 20 tisíc a také to, že u Applu (iTunes Match) je to 25 tisíc a stojí to peníze. Tady je to opravdu těch 50 tisíc zadarmo a žádné podmínky (ani něco malým písmem) to prý nemá.

Je možné existovat bez Adobe? V A Life Without Adobe: Possible, but Pointless (IMHO) to řeší, ale odpověď poskytují už v titulku. Zmiňují i hojně citovaného konkurenta, poměrně čerstvou novinku v podobě Affinity Photo (bohužel jen pro Mac OSX). Více o tom najdete ostatně v Affinity Photo Beta: The First REAL Alternative to Photoshop? Zmiňují i GIMP či Scribus a také to, že Flash už dnes nikoho nezajímá.

How Common Are Illegal Video Game Downloads in France? neřeší jenom to, jak hodně se ve Francii kradou hry, ale také nějaká další tamní čísla.

HARDWARE

Jasně, že budova je pořádný kus hardwaru. O té futuristické od Apple se toho napsalo už hodně, teď je čas řešit nový Googleplex. Viz Plan for futuristic Googleplex raises hopes, fears

The science behind why technology is so addictive je video v angličtině.  Jde o zajímavé povídání o tom, proč jsme závislí na technologiích. Jak nás vtáhnou, zaujmou a už nepustí.

MARKETING A KOMUNIKACE

Better than 1,000 words: introducing new photo tools to help you show off your business on Google oznamuje změnu v Google My Business umožňující lépe nastavit to, co se zobrazuje za fotografii ve spojitosti s firmou.

Zákazníci dávají přednost službě před cenami či značkou, tedy tvrdí to alespoň CMO. A něco na tom bude, byť je to těsně: 23 % pro perfektní služby, 22 % pro kvalitu produktu a 21 % pro důvěru. Viz Customers Prioritize Service Over Price and Brand, CMOs Say.

A když jde o zkušenosti a „zážitek“ či „zkušenost“ (také máte rádi to „user experience“?), tak spotřebitelé chtějí snadnou cestu, jak najít to, co hledají, aktuální informace, snadné základní úkony na webu, dostupnost pouze na pár kliknutí a dostatečně detailní informace. Viz The Most Important Elements of the Digital Experience, Per UK Consumers and Marketers

Co se vybaví, když jde o luxusní značku? Podle Luxury. Which Brands Spring to Mind? se to dost liší podle věku. A já ještě dodám, samozřejmě podle země, protože tohle se týká USA.

Určitě jste si toho všimli – loga se nám zjednodušují. Dnes je logo většinou jedna ikonka a k ní nápis vhodným fontem. Něco málo o tom píší v Logo Design According to Zeitgeist: Not Only the Times are Changing.

Jít po engagementu (zapojení fanoušků) nebo po proklikovosti? Poměrně zásadní dilema v marketingu. V případě novin, jako je třeba New York Times, to může být poměrně obtížné rozhodování. Viz How The New York Times Creates Different Content for Engagement Versus Clicks

Dnešní skript kiddies jsou už hodně kiddies.

Dnešní skript kiddies jsou už hodně kiddies.

BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO

Nakonec to asi nemohlo dopadnout příliš jinak. Nespokojení a žaloby chtiví uživatelé dají Lenovo k soudu za SuperFish. A obvinění? Podvodné praktiky a vytvoření PC napadnutelných malwarem a škodlivými útoky. A samozřejmě útok na soukromí a vydělávání peněz zkoumáním toho, jak uživatelé brouzdají po internetu.

Reddit půl roku po hacku fotek celebrit přišel s novými pravidly týkajícími se dospěláckého obsahu. Viz Reddit cracks down on nude images, 6 months after celebrity photo hack a samozřejmě případně rovnou ta nová pravidla.

Použití hlášky z filmu nebo písně pro reklamu stojí i stovky tisíc korun - užitečné shrnutí toho, kdo kdy doplatil na zneužití hlášky z filmu či písně. A kolik takové legrace stojí.

Tenhle muž zveřejnil tisíce ukradených fotografií nahých žen a chtěl peníze za to, že je zase smaže. A teď jde po novinách, které zveřejnily jeho fotografie. Výborné. Viz Man who made thousands posting women’s stolen nudes goes after news sites that posted pictures of him

You Can't Copyright Facts je samozřejmě pravda, ale tenhle článek řeší spíš „Knowledge Graph“, čím dál tím větší snahy Googlu poskytnout informaci ihned, místo zprostředkování odkazu na místo, kde informace je.

Google bude varovat před odchodem na web, který se vnucuje se stahováním softwaru. Z More Protection from Unwanted Software plyne, že jde skutečně o varování, než se na daný web dostanete. Doposud Chrome varoval jen před vlastním stažením.

Uberu unikla databáze řidičů někdy v minulém roce. Taky si zjevně moc nelámali hlavu s nutností to dát vědět, takže to řekli až tento týden v pátek. Viz Uber admits database breach putting driver data at risk

Podle některých může „hack“ SIM karet ze strany NSA znamenat podstatně více, než se původně zdálo. Umožňuje totiž implantovat spyware na jakýkoliv telefon. Tedy aspoň ve The NSA's SIM heist could have given it the power to plant spyware on any phone to píší.

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Twitter dilemma je na TechCrunch až podezřele dobrý a dlouhý článek. Řeší zásadní otázky toho, co bylo, je a bude s Twitterem. Protože s Twitterem je to prostě těžké a bude těžší a těžší. Osobně bych ale dodal, že to bude tím těžší, čím déle bude Twitter odmítat peníze inzerentů a dělat maximum pro to, aby bylo obtížné si reklamu kupovat.

Na falešných účtech jsou nejlepší ty fotky z fotobank. A pak lidé, co ty fotky z fotobank obdivují.

Na falešných účtech jsou nejlepší ty fotky z fotobank. A pak lidé, kteří ty fotky z fotobank obdivují.

Hloupé komentáře na Twitteru prostě nejsou dobré. A když je někdo novinář, platí to dvojnásob. Viz ESPN's Olbermann out for week after Penn State comments

Adweek v Millennials Love Snapchat Because It’s Not Facebook dle mého opakuje tolik oblíbený omyl, že něco se používá proto, „že to není Facebook“. Paradoxem ale je, že Snapchat i po všech těch malérech s nemazáním obsahu a únikem dat stále funguje jako „ten, kdo maže obsah“.

A když už jsme u toho Snapchatu, Busienss Insider píše You think Snapchat is for sexting, but it's actually a giant threat to Google, Facebook, and TV. Já bych to s dovolením rozvedl o kus dál. Internet přinesl zásadní problém pro televize. Snapchat není hrozbou pro nic, je to jenom jeden z mnoha nástrojů pro chatování a to, čemu jsme doposud říkali „IM“.

15 ways you're probably misusing social media je docela zábavná věc, zejména pokud s jistotou vím, že porušuji bod 1, 2, 10, 14 a 15.

Hermetické uzavření by nejvíce prospělo novinářům používajícím tento termín.

Hermetické uzavření by nejvíce prospělo novinářům používajícím tento termín.

MOBILNÍ APLIKACE

Android a iOS mají společně 96,3% podíl na dodávkách smartphonů v Q4 2014 a celém roce 2014. Viz IDC: Android and iOS accounted for 96.3% of global smartphone shipments in Q4 2014 and the whole year, kde najdete i dílčí výsledky – třeba pro celý rok 2014 je to 81,5 % Android, 14,8 % iOS, 2,7 % Windows Phone.

Android is ready for work uvádí Google na blogu a oznamuje Android vhodnější pro firemní použití – pracovní profily, aplikace Android for Work, Google Play for Work další potřebné věcí.

STARTUPY A EKONOMIKA

Google koupil Softcard. Což je mobilní platební systém, platforma, která samozřejmě má v oblibě NFC. V době jeho vzniku za tímto systémem stály AT&T, T-Mobile USA a Verizon Wireless. Viz Softcard and Google Complete Deal to Power the Next Generation of Mobile Payments

I’m Too Old for Snapchat, Which Is Exactly Why It Should Be Worth $19B píše Marcus Wohlsen na Wired.com. Nedivím se mu, Snapchat je neuvěřitelně odpudivá aplikace, pro starší zmlsance prakticky nepoužitelná. Pro děti nemající co dělat je ale ideální. A právě proto by neměla mít hodnotu 19 miliard dolarů.

Šmírovací manýry NSA poškozují americkou technologickou ekonomiku. Není divu. Viz It's official: NSA spying is hurting the US tech economy, byť s tou zmiňovanou Čínou a šmírováním to taky není žádná sláva, že?

Google spojil evropské aktivity do jednoho celku, který má nově také jednoho nového evropského šéfa. Viz Google Merges European Operations To Square Up To Regulators And Rivals.

Here's How Badly Google Is Killing Its Digital Media Competitors (for Now) je docela slušná analýza toho, kdo má kolik uživatelů, příjmů, zaměstnanců a tak. Google, Facebook, Linkedin, Twitter, ale i pár dalších.

Envato's Insider Information on the WordPress Economy, pokud byste třeba pomýšleli na kariéru ve formě výroby věcí pro WordPress.

INFOGRAFIKA

The Potential of Social Media (for #B2B Marketers) je příspěvek na téma, jak se hodí sociální sítě pro B2B.

How Often Should You Post to Pinterest, Twitter, Google+ and Facebook? doporučuje pro Facebook publikovat příspěvky dvakrát denně. Nejméně ze všech sítí.

The Science of Posting on Social Media mě přivádí k myšlence, jestli vkládání na sociální sítě je opravdu věda.

How Should You Handle Customer Complaints (or Praises) on Social? se věnuje jedné z podstatných částí působení každé firmy na sociálních sítích. Péči o zákazníky a komunikaci s nimi.

UX DAy - tip 2

Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se v uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv. V drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.

Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).