Z blogerky novinářkou a zase zpět

Začalo to jako pohádka. Aktivní videoblogerka podlehla vábení mediálních gigantů a nakonec byla ráda, že může zase vystupovat sama za sebe.

Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Tento zajímavý příběh zveřejnil deník New York Times. Šestadvacetiletá Amanda Congdon ve svém bytě v Los Angeles začala pravidelně natáčet spoty do svého videoblogu, což jí přineslo slávu a popularitu. V roce 2006 se svou show skončila, zlákala ji nabídka mainstreamových médií, a to ne ledajakých. Podepsala smlouvu s HBO, z toho nakonec nic nebylo, pak se vrhla do služeb ABC News. Tam jí nevyhovovalo prostředí, nakonec si založila produkční společnost, ale zůstala offline na dlouhé měsíce. Teď se bývalá blogerka opět stala blogerkou, dělá si to, co ji baví, natáčí svoje postřehy v obýváku a dál baví své příznivce.

Komentuje po svém aktuální dění a je spokojená. Nikdo jí nic nediktuje a nepřikazuje, může si dělat, co se jí zlíbí. Její příspěvky (například na téma tetování) přinášejí pohled na svět očima normální ženy, což je někdy možná mnohem zajímavější, než pohled profesionální novinářky. Obsah je vyřešený, nyní Amanda začala uvažovat o tom, jak sehnat více fanoušků a nějaké ty inzerenty. Její výhodou je, že je jednou z prvních skutečných hvězd blogosféry a o své příznivce tak nemá na rozdíl od některých svých pokračovatelů nouzi. Před dvěma lety se svým videoblogem (neboli vlogem) začala malou revoluci v době, kdy blogerům přestal stačit text nebo fotky a začali sdělovat své dojmy prostřednictvím videozáznamu.

KL_NOMINACE

Popularita jejího programu se mimo jiné odvíjí o zmínek v mainstreamových médiích, nyní se pyšní slušným počtem 20 000 diváků za den. Takovou audiencí se myslím může chlubit i nejeden pořad například České televize. Sílu videa si Amanda vyzkoušela během své sedmitýdenní cesty po Americe, ze které pravidelně přinášela svým příznivcům videozpravodajství. Z cesty vznikl krásný videocestopis, kde jsou jednotlivé natočené spoty propojeny s mapou. Takový trip by si Amanda ve službách HBO asi dovolit nemohla. Cestovat a pořizovat při tom videoblog? Určitě skvělý nápad, pro diváky novinka a pro Amandu cesta do mediálních výšin.

Jak je vidět, „tam nahoře“ se jí ale nelíbilo a ráda se vrátila k natáčení ve svém obýváku. Nejspíš jí chyběla svoboda a nezávislost, možná jí nebavilo vysedávat v kanceláři nebo ve studiu. Šéfové v ABC neměli pochopení pro její nápady, vše trvalo dlouho, zbytečné schvalovací procesy jí brzo omrzely. Její fanoušci jsou jistě rádi, že neskončila v nějaké z komerčních televizí, protože by přišli o její skvělé pořady. Někdo se do velkých médií prostě nehodí, pro někoho je lepší kutit si vlastní blog, nezávisle na všem. Zaplať Pánbůh za některé z blogerů a doufejme, že se z nich nestanou profesionálové…

11 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 3. 6. 2008 15:59

Workshop: UX design v návrhu webu

  •  
    Rychlý a efektivní návrh rozhraní.
  • Metoda Design Studio.
  • Prototypy - proč a jak prototypujeme.

Detailní informace o workshopu UX designu »