Vydavatelé nemají koule na to, zpoplatnit aspoň část obsahu. On je to problém, když všechny zpravodajské weby jen kopírují to samé...
Pamatuju, že to kdysi zkusilo cdr.cz a přihlásili se asi dva lidi. Teď to provozuje jistý web o Androidu, kde jsem i platil, než mě naštvali a já odešel úplně.
Přiznám se, že reklamy blokuji prakticky odjakživa, a když občas načtu některé weby bez blokace, tak jsem docela v šoku.
Lidi se holt naučili, že na internetu je všechno zadarmo a teď bude hodně těžké je to odnaučit. Ale tím, že bude na webu řádově víc reklamy, než obsahu, to nepůjde :)
Klasika, no. Reklamy překrývající obsah, reklamy řvoucí, reklamy blikající, reklamy vytěžující procesor javascriptem, reklamy tahající o několik řádů víc dat než text článku, reklamy, které znemožní čtení článku na mobilu...
Můžete si za to sami, dobře vám tak. I blbej Franta zemědělec, co jezdí s traktorem, ví, že nesmí po žních všechno zrno prodat (i když by to třeba bylo za dobrou cenu, i když by se mu prachy moc hodily, ...). Že něco musí zbýt na krmení a na zasetí na příští rok.
Vy jste nepochopili, že nesmíte naštvat uživatele moc, že tou reklamou můžete otravovat jen přiměřeně, že nejlepší je taková reklama, kterou budou mít uživatelé rádi, která je nebude nasírat a kterou nebudou blokovat. Ano, je to těžké nějak rozumně vymyslet, nestačí tam dát banner nebo vyskakovací okno, není plošné univerzální řešení pro všechny servery. Ale chcete brát víc než blbej Franta zemědělec, co jezdí s traktorem? Tak holt musíte být chytřejší a něco vymyslet. Jinak vám bude souzeno jezdit s traktorem za minimální mzdu, teda pokud to zvládnete :-)
Fakt je, že si za to mohou zadavatelé reklamy z velké části sami... Já sám jsem docela dlouho adblock odmítal, sám občas publikuji a tak mám pro potřebu zdroje příjmu pochopení. Přišlo mi proto fér si reklamy nechat zaplé.
Jenže v jisté době to došlo tak daleko, že řada webů byla opravdu nepoužitelná, zátěže CPU se šplhaly do nesmyslné výšky - to už překonalo i mé zábrany :-( Tady nejde o nadsázku a hledání omluv - slovem "nepoužitelnost" myslím opravdu nepoužitelnost, řadu reklam prostě museli tvořit totální idioti !!!
"5kc obcas nepokryje ani bankovni polatek za prichozi platbu"
Zkuste třeba FIO. A předpokládam dnes už tohle umí v nějaké formě i většina bank s mramorovým palácem, ne?
Pokud nějací provozovatelé webu platí 5 Kč za příchozí platbu, tak je vidět, že mají prachů pořád zbytečně moc :-)
"se dnes reklamy dokážou přesně trefit do zálib uživatele"
Ano, dokážou a to zcela dokonale... Na svém novém notebooku se pár týdnů dívám na nabídky notebooků, když jsem obměnil tiskárnu, mohl jsem si pak na ní nějakou dobu tisknout nabídku tiskáren, často se mi zobrazují nabídky knih... povětšinou těch, které mám v tu chvíli v knihovně za zády.
Je to skutečně paradox, kdyby se na mě reklamní systémy nesnažily cílit, ale vrátily se zpět k zcela náhodné inzerci, pravděpodobnost, že uspějí, by se možná zvýšila (odmyslíme-li jiné faktory). Nebo ještě lépe, sled "Chci něco koupit, tak to hledám a koupím, načež systém zaregistruje, že jsem to hledal, a začne mi to nabízet." je od základu špatně, to, co jsem hledal, je totiž přesně to, co v nejbližší době určitě kupovat nebudu (protože už to buď mám, nebo jsem vyhodnotil, že v současné době na trhu není to, co bych si představoval), smysl by tudíž dávalo naopak tento "produkt" (u knih konkrétní titul, u elektroniky celou kategorii) z mé nabídky vyřadit.
Mnohem lepší by bylo, pustit web naprosto bez reklam a někde na vhodném místě dát tlačítko ,,zobrazit reklamu". Po jeho nakliknutí by se mi zobrazilo něco decentního, inteligentního, s kvalitními informacemi na úrovni katalogového listu a zásadně se nepokoušejícího mne šmírovat, nebo mi čmuchat v počítadle. Takovouto formu reklamy bych byl ochoten akceptovat, ale cokoli jiného ZÁSADNĚ NE!!! a to i za tu cenu, že bych se na daný web vůbec nedostal.
Roota jsem cetl leta - bez blokovani reklam. Az do chvile, co me tam na zacala otravovat jakasi Microsofti reklama na server - byla otravna a jeste Microsofti - dvoje nastvani za jedny penize. Ten den jsem si nastavil blokovani roota.
Po case se objevila zadost, abych neblokoval. Chvili jsem cetl souvisejici diskuzi a pak jsem to vyresil "pocestnym" zpusobem - prestal jsem roota cist.
Ano, i ja jsem prispel ke snizeni podilu blokovanych reklam na rootovi.
Jak psal nekdo vyse - kdyz jsou publicisticke servery tak hloupe (nebo nenazrane?), ze zahlti ctenare reklamou, ktere je proste moc a nevhodna, je to jejich chyba, oni ten problem zpusobili. Nastavovani blokatoru mi da praci a udelam ji az ve chvili, kdy me nejaky web prilis nastve.
Je jasne, ze vydavatele budou vymyslet, co s tim. Technicky verim, ze se reseni vymyslet da a ze prijdou na to, jak zablokovat obsah v pripade, ze se nezobrazi reklama. Ale to bude problem jen stupnovat - konflikt mezi publicisty a ctenari bude narustat. Ale porad jde o problem, ktery vytvorili publicisticke servery.
K placeni za obsah - je to hodne o mire, zda pozadovana cena odpovida nabizenemu obsahu. Dnes kouknu sem tam na nejaky clanek na mnoha serverech. Jestli si kazdy z nich usmysli, ze budou pozadovat mesicni platbu odpovidajici tistenemu mediu, tak si sectu, kolik mesicne by me to stalo, a cist je prestanu.
expertem na zvyšování zájmu o blokátory je tiskali.cz reklamy co se zobrazí přes obsah navíc někdy ozvučené samozřejmě flash co vám vytíží 8jádro na 100% a jeho games.cz kde si prohlížíte galerii obrázků a každé 3 obrázky vám to proloží video reklamou.... nemám slov se nedivm že lidi pak hledaj jak to blokovat. Takže mu a jemu podobným všichni "poděkujte"
Konečně našel někdo odvahu napsat, jak situace skutečně vypadá. A chybička se občas vloudí, což na validitě textu, jako celku nic nemění. Holým faktem zůstává, že reklama je otravující, prolhaná, zneužívaná ke šmírování a její informační hodnota je nulová až záporná - prostě shit.
... firefox zcela libovolny addon nabidne na vyzadani. Staci kliknout a nainstaluje se. Naopak, pro chrome velmi dlouho zadny blokator neexistoval, pak velmi dlouho existoval jako externe instalovatelny, protoze jej google odmital pustit do store a teprve relativne nedavno se ve store objevily ruzne moznosti.
A prave kvuli nepodpore v chrome, neexistuje nic co by melo addonum do ff alespon zdalky odpovidajici alternativu. A mimo jine prave na to Mozilla dojede, nebot se rozhodla podporu addonu odstranit.
Pokud ale pokrývá reklama větší část textu a nelze se ji zbavit ani proklikem, jako občas na novinky.cz (nebo začne řvát, nebo cokoli jiného), tak je naprosto na místě se jí zbavit, autoři a provozovatelé mají smůlu. Prostě to nemají programovat bezcenní blbové.
Kdo je na rychlé lince, tomu většinou nevadí stahování, ale spouštění, pak by stačilo rozšíření prohlížeče, které by předstíralo spuštění reklamy, ale blokovalo její zobrazení. Případně pouštělo reklamy do jednoho panelu prohlížeče a smysluplné informace zobrazovalo ve druhém, takže byto bylo odolné i vůči některým testům na běh reklamy. Případně smysluplný text ze stránky extrahovalo a uložilo do souborů, prohlížitelných off line (takže by se uživatel rychle proklikal třeba tím WP a potom četl smysluplné informace ze svého disku, bez obtěžování reklamou). Například nebožka StarOffice uměla zobrazovat webové stránky a přitom "nativně" likvidovala většinu animovaných reklam, při následném prohlížení uloženého souboru i statické banery, nebo alespoň část z nich.
Obávám se, že některou z těchto cest (a její technologické vyřešení) si tlak na vypnutí klasických blokátorů reklamy vynutí.
Klasické blokování ocení ti na pomalém připojení, protože bez něj je řada webů např. přes mobilový modem někde na vesnici zcela nepoužitelná (rychlost připojení se dá testovat a nebyl by problém tam reklamu buď nepouštět vůbec nebo její blokování tolerovat, navíc se jedná o malou část internetových uživatelů). U nás třeba Reflex nebo Respekt, to jsou weby při pomalém připojení prakticky nepoužitelné, přitom se asi nejedná vždy jen o reklamy, např. osacr.cz žádné viditelné nemá a taky se téměř nedá na pomalém připojení zobrazit.
Další věcí je, že lze mít z bezpečnostních důvodů zablokovaný javascript nebo flash a potom se řada reklam nezobrazí nativně, z podstaty věci (o textových prohlížečích z konzoly ani nemluvě).
Nevěřím, že jste nepochopil, na co jsem reagoval. Jde o reakci na názor o neschopnosti webů najít si vlastní zdroj příjmů. Google nebude to pravý ořechový srovnání :))) Nebo opravdu provozovatele, kteří dovedou svoje stránky zaneřádit 2x větším objemem reklamy než samotného obsahu, srovnáváte s googlem?
To je ten problém, je málo unikátního obsahu, za který jsou čtenáři ochotni platit. Nemalá část obsahu je jen převzata z ČTK a nebo přepsané tiskové zprávy. A za to platit nehodlám. Pokud už je unikátní obsah, je to zpravidla zabito požadovanou cenou, která je nekonkurenceschopná např. vůči tištěnému obsahu.
Zkuste si představit, co by udělali inzerenti, kdyby zjistili, kolik lidí reklamu na internetu blokuje! To, co by nastalo, (ono k tomu stejně jednou dojde, ale proč to zbytečně urychlovat, že?) je noční můra provozovatelů většiny webů. Jenže názor, že čím agresivnější a debilnější reklama bude, tím bude účinnější, je názor stejného idiota, jako je ten, který ty debility konzumuje a těch pomalu, ale jistě ubývá.
Mozna mi to nedoslo, ale pokud hledam jake si koupim lyze, tak potom samozrejme budu bez sebe radosti, kdyz mi strycek google nebo nekdo jiny bude jeste par mesicu po navratu z alp posilat typy na supr koupe ruznych prkynek. A samozrejme taky bot, obleceni a ruznych hotelu, a nabidek cestovek na zimni dovolenou.
Pro spoustu lidi je internet predpokladam ne pouze nastroj k nakupovani a hledani nejlepsi nabidky. Proste jen nechci aby mi nekdo vnucoval neco co uz mam, nebo co nepotrebuji. Ty lyze jsou konkretni priklad co jsem zazil.
Takze za me - adblock forever
naprosto stejně to vidím i já - kdysi jsem četl CDR.cz, byla to radost číst.
WIFT a další.....radost. Unikátní obsah, techicky zajímavé, čitelný layout.
Pak nějaký censored přišel s nápadem, jak to totálně doxxxxxx. První - překopal redakční systém, aby se to nedalo číst, bylo to hnusný a šlo používat víc reklam.
Tak jsem použil Stylish, aby to vůbec šlo číst. Pak nastoupila generace nových pisálků, s nulovou technickou odborností kteří pouze otrocky (špatně) překládají imbecilní články odjinud (typicky Olga Kolková a spol.) a tak jsem to přestal číst. Natvrdo.
Nic složitého, kdo chce kam, pomozme mu tam.
Lupa patří mezi ty lepší. Tahle situace povede k zániku současných mainstreamových internetových médií. Informace, které vznikají jen kvůli nutnosti zobrazit reklamu nemají budoucnost pokud není reklama návštěvníky akceptována.
Jsem ochotný za některé články na lupě platit, stejně tak za informace na jiných portálech, většina článků mi ale za platbu nestojí.
Myslíte, že cesta bezbariérových mikroplateb není schůdná? Proti reklamě nejsem, ale bez reklam se nedá číst web. Už u mnoho českých portálů jsem narazil na situaci, kdy na mobilu nelze vidět žádný obsah.
Naprosto presne. Pred dvema tydny jsem koupil nejaky vyrobek a ted jej stale vidim v reklame s tlacitkem "To chci". Nechci, uz ho davno mam :-)
Ve specificke CR je dalsim duvodem blokovani reklam smesne FUP u mobilnich pripojeni, ktere se prave reklamou odcerpava. Tady at zasahnou prodejci reklamy.
Osobne pouzivam AdBlock na filtrovani socialnich sracek, ty me tak nejak vadi vice nez reklama kterou vetsinou zcela ignoruji. Vyjimkou jsou weby jako treba E15.cz kde vyskoci reklama na celou stranku a jeste zacna hlasite rvat, prestal jsem to cist, takze splnila ucel.
on je totiž problém v tom, že dost často pisatelé píší o něčem, co jednak ani nepamatují, ale ani vůbec netuší, "jak" to kdysi bylo.
Ten webwasher (lokální proxy) jsem taky používal a v té době to měl každý technicky zdatnější uživatel netu - protože jako modem se používal třeba fritz (pro rychlejší spojení, když bylo třeba se daly za chody spojit dva kanály, takže to běželo 2x rychleji) a za data se těžce, ale těžce platilo Telecomu a jiným podobným - takže každý ušetřený bit byl radost.
Ten webwasher byl mj. na CD (tehdy se tak distribuovaly aplikace, neb tahat to z netu fakt nešlo) tuším u Chipu - takže to měl každý kdo bral Chip.
Komentovat takovou neuvěřitelnou kravinu, jako že ABP začal s nějakým Chrome :-)) ani nemá smysl - ABP jsem začal používat už v době kdy jsem běžel pod Netscape - to žádný Chrome a absolutní jistotou nebylo.
Zkuste si změřit, kolik energie žere váš miláček při zobrazování flash reklam a podobných fičur a pak si reklamy vypněte. Některé weby jsou tak přecpané reklamou, že se ani nedají číst. Jako výborná kombinace se osvědčil chrome, scriptsafe, adblock a firewall pravidla pro web.
Zajimave, ze se prodavaji DVD za 20, 30 ... Kc. Tim se preci nikdo nebude zabyvat, za to si da tak jednou pivo.
Realita je jednoducha. Pokud neco na papire stoji 50Kc (levnejsi casopisy bezne) a ma to nejaky rozsah (rekneme 50 stran, z cehoz je rekneme tak 25 "uzitecny" obsah), tak totez na webu ma cenu nejvyse polovicni - tedy jsem ochoten zaplatit za (abych to specifikoval) normostranu textu 1Kc max. Ze to je malo? V pripade toho papiru se to ale musi vytisknout, distribuovat (tam i zpet), skladovat a musi na tom vydelat jeste vsichni cestou. Takze ve skutecnosti vydavatel dostane jeste mene.
a ještě jedna poznámka
Problém, proč to nefunguje je v tom, že na objem informací je neuvěřitelný přebytek webů, které ty samé věci "publikují" (navzájem opisují).
Naprosto přesně jako v hudbě - kdysi, vycházelo o několik desítek řádů míň novinek (prakticky pouze jako SP) nebylo to tak, že škvár si natočí každý kdo má otvor (web udělá každý kdo má wordpress) no a pak je logicky fatální přetlak nabídky nad poptávkou - a to prostě ti čtenáři platit nebudou.
Takže mě nedělá sebemenší problém platit papírový nebo webový obsah, pokud obsahuje to, co chci a o co mám odborný zájem.
Ale na webech, kde se dočtu to samý, co na dalších 1000 stejných, stupidní reklamu budu blokovat a platit budu pouze pokud budu chtít JÁ - jinak to radši číst prostě nebudu - přesně stejně jako jsem přestal kupovat papírovou MFD a TT nebo přestal číst Ihned.
Podle mě se poskytovatelé www obsahu moc spoléhají na automatické reklamní systémy, co generují cookies/javastcript/flash/větrák roztáčející připojení vytěžující a čtení znemožňující hnusy. Ono je to pohodlné, (ne)funguje to tak nějak automaticky a ve finále to samozřejmě končí addblockem na straně konzumenta.
A co třeba se na to vybodnout a (třeba) pod článek o výstupu na Grossglockner nastandardní cestou přidat <H3>Reklama</H3> Máte fyzičku, ale sami si na to netroufnete? Zkuste to s CK XXX a přidat druhou půlku článku - rozhovor s průvodcem o tom, jak tam standardní cestou CK XXX vytáhne klienty na laně atd.. klindě i s odkazy na zájezdy ke koupi. Samozřejmě prokliky a nákupy CK XXX naúčtovat.
To samé v bledě modrém na lupě, rootovi atd., jen se holt budou nabízet školení, zaměstnání, hostingy, ...
Takovou reklamu dnešní addblock nezablokuje a podle mě bude i mnohem (řádově) účinnější. Ano napsat dobrou reklamu může dát víc práce než samotný článek.
To jiste vedi, na rootu se pokud vim mluvilo uz nekde o 50% a pravidelne se objevuji clanecky zebrajici o vypnuti adblocku. Nekteri to zkusi, a pak jej z hruzou rychle opet zapnou. Predpokladam, ze na lupe to vzhledem k zamereni webu bude obdobne, ale kdyby to zverejnili oficielne, tak by treba zadavatele odmitli platit, protoze by se najednou pocet navstevniku, kteri tu reklamu skutecne uvidi, vyrazne redukoval, oproti jim prezentovanym cislum.
Máte pravdu, schválně jsem zkusil několik stránek s blokováním a bez
zive
1224,24kB za 5.37s
2293,23 kB za 19,07s
lupa
1267,62 kB za 2.81s
1790,48 kB za 11.97s
idnes
1310.89 kB za 4,57s
1466.60 kB za 22,26s
a to nemám zapnutou podporu flash. Co jsem nezjišťoval, kolik s flashem si nakonec prohlížeč ukousne z paměti. Taky jsem si nepsal počet stažených objeků, ale mám obavy, že blokování reklam je logický krok, aby byl vůbec vidět obsah. Není to fér vůči vydavatelů, o tom žádná, ale tohle přestává být únosné pro mě.
svatá pravda... nenutí... a právě proto se divím poskytovatelům obsahu, že se vůbec roštilují nad tím, že lidi blokují reklamu... horší by bylo, kdyby na daný web přestali chodit úplně... pak je to již jen smrt...
Já mám pocit, že v tomto případě je situace obrácená... nikdy jsem neslyšel, že by si někdo z uživatelů stěžoval, že si musí spouštět Adblock... zkrátka ho spustí a je to... zatímco za tento problém mohou jednoznačně nenažraní majitelé webů a pořád si stěžují, místo toho, aby s tím něco rozumného provedli (tedy snížili množství a agresivitu reklamy na svých stránkách)
http://forum.root.cz/index.php?topic=11761.0 - myslím, že v tomto případě se reklamy do vkusu návštěvníků moc netrefily. :-P je až neuvěřitelné, jaké reklamy projdou sítem a dostanou se do oběhu
Nejsem si jistý, jestli to vadí. Nejsem si jistý, jestli dostávají čísla, např. že na Lupu přijde třeba 40 000 lidí a nebo, že se zobrazí reklama 25 000 lidí.
Pokud to první, je to špatně, pokud to druhé, je to OK. Navíc pokud se zobrazí reklama jen lidem, kteří o ni "stojí", tak je to pro inzerenty lepší, ne? :)
A nebo jednoduše autor nechce psát články zdarma a tak napsal článek placený z nativní reklamy na AdBlock a Chrome.
Jak je vidět, o v článku měl pravdu, že tuto nativní reklamu docela v pohodě akceptujeme - poněvadž si neuvědomíme, že jde o reklamu. Názvy aplikací nám zůstanou v paměti a autor dostane zaplaceno. Vlk se nažral a koza zůstane celá :-)
Autor se prostě spletl. Nedělal bych z toho tragédii. První reakce (Pieter) je stručná, jasná a nemá citové podbarvení. To je pro diskuse přínosné. Reakce od MichalekII,Libb jsou typické pro "zasírače" diskusí. Informační hodnota nulová, zbytečně citově extrapolované s pokusem dehonestovat autora.
Sebekriticky přiznávám, že kritizovat "nasírače" je rovněž neužitečné a tudíž zbytečné. Snad je rozdíl v tom, že informační hodnota mé kritiky se limitně blíží k nule z leva (tedy konverguje) k informační hodnotě, klasický "nasírač" informačně diverguje k minus nekonečno. ;-)
Hned nekolik odpovedi:
oni za to nemohou, protoze oni to nemohou ovlivnit (take si na svou zahradku nechate vozit odpadky od sousedu, a rikate, ze to ovlivnit nemuzete, protoze to nejsou vase odpadky?)
kontextove relevantni reklama neni jednoducha (vskutku, vlozit do clanku o televizi placeny odkaz na 1-3 prodejce, je vec zhola nemozna)
zadavatele to tak chteji (opravdu bych chtel videt zadavatele, ktery radostne utrati nekolik milionu za to, aby nastval dalsich nekolik tisic potencielnich zakazniku)
vzpomínám si... kdysi se platilo poskytovatelům obsahu, tak, že...
1/
na serveru mne zaujal článek (dobrý nadpis, malá ukázka, připomínám stránka bez reklamy)
2/ začal jsem ho číst (připomínám že stále bez reklamy)
3/ protože to byl dobrý a originální článek, dočetl jsem ho třebas do poloviny, tam se již objevila reklama (pěkná, nejlépe brandová, nevlezlá, nešmírující)
4/ protože ten článek byl fakt hodně dobrý, dočetl jsem ho do konce... a tam opět reklama (videoad, nevlezlý, krátký, neřvoucí)
.. a představte si... vůbec mi to nevadilo... autora článku a majitele webu jsem ocenil tím, že jsem opravdu zhlédl reklamu, za kterou si tito mohli u zadavatele reklamy naúčtovat opravdu dobrý poplatek za zobrazení (a pokud byla reklama v kontextu e článkem, tím pro mne i pro ně lépe... obrovská účinnost reklamy)
Když to vemu vzhledem k tomuto článku pana Slížka:
1/ článek je čtivý (i dle diskuze... hodně lidí ho četlo a asi všichni až do konce a k tomu i diskuzi...)
2/
při vložení správné reklamy by takováto reklama byla ideální k zaplacení tohoto článku (klidně i jemná reklama v diskuzi) a Lupa by měla bez "boje" vyděláno na delší dobu
3/ pochybuji, že by v tomto případě někoho vůbec napadlo použít Adblock
... či se snad mýlím?
... přímo úměrně platí pouze u reklam placených za zobrazení.
Vezmu-li to ale technicky, provozovatel ze svého serveru posílá strukturovaná data, jejich interpretace a zobrazení je na klientovi a je pouze na něm, co z toho zobrazí a co ne.
Provozovatel má naopak možnost se zachovat podle toho, která data jsou zobrazena (kontrola viditelnosti nějakého baneru, responzivní desing).
Zájmy návštěvníků a provozovatelů jdou proti sobě odjakživa, změny probíhají v cyklech. Obsah -> návštěvník -> obsah s reklamou -> návštěvník s adBlockem -> ??
Popsal jste ten zacarovany kruh presne.
Weby zobrazovaly kdysi rozumne mnozstvi reklamy, ale pribyvalo jich, tak se za reklamu zacalo platit mene. Tak weby nasadily vic reklamy a otravnejsi (=novy format).
Problem je castecne i v tom, ze webu je moc a v konecnem dusledku se predhaneji o jeden reklamni kolac (penize). Zvysovani mnozstvi reklamy na serveru pomuze jen zdanlive - prispeje ale k inflaci reklamy a nastve vic uzivatelu. Primarni problem (webu je hodne a souperi o omezene mnozstvi penez) stale zustava v pozadi.
Nejspis by se to ukazalo, kdyby veskery obsah byl placeny ctenarem a bez reklam - ctenost by patrne poklesla a ctenari by si dost rozmysleli, jestli budou mesicne platit mnozstvi penez za to, co weby nabizeji.
Sesmirte vydavatele souvisi s inflaci obsahu - je to stejne jako u knih. Kdysi jsem kupoval prakticky vsechno sci-fi, ktere u nas vyslo. Dneska si hodne rozmyslim, jestli neco koupim - je toho radove vic a vetsina z toho mi nestoji za precteni.
Kde je psano, ze se musi uzivit vsichni spisovatele? Stejne tak neni duvod, aby se uzivil kazdy, kdo se rozhodne publikovat na webu.
OPRAVDU je někdo tak hloupej, že si myslí, že když mi násilím vysere před obličej nějakou obtěžující a odpuzující reklamu, tak jen za to že mi jí ještě navíc zabránil zablokovat, já na ní najednou začnu zběsile klikat, a dokonce přeruším to co jsem na webu dělal, a půjdu někam něco nakupovat??? jste se snad všichni úplně zbláznili?????
zadavatelé reklamy by měli být blokátorům reklamy vděční - reklamy jsou zobrazovány pouze těm, kdo jsou ochotní je tolerovat a případně poskytnutou informaci použít. neboli, nevyplácá jim "view" který uživatele akorát nasere a někdy ho i odradí. nebo tady snad psalo málo lidí, které odradil nejmenovaný internetový obchod svou vlezlou uřvanou obtěžující vyskakující reklamou na imbecilního zeleného mimozemšťana natolik, že už tam nakupovat z principu nebudou? kdyby marketingoví guru vítali adblocky, těmto lidem by se otravný mimozemšťan nezobrazil, a hystericky negativní vztah k obchodu by si vůbec nevypěstovali. to jsou fakt úplně pitomý? budu u nich utrácet peníze za to že mně svojí vlezlou reklamou budou obtěžovat? naschvál, nenane!
Vážně si myslí, že jim někdo normální dá 50Kč za to, aby viděl, jak si stál včerejší díl Ordinace ve srovnání s nějakým filmem? Nebo 50Kč za to, že si přečte recenzi na TV přijímač, když se může na Heuréce podívat zadarmo na recenze od několika uživatelů a nezávisí tam na jednom autorovi?
Jeden známý má úspěšnou firmu, drží se už od sametu. Jeho heslo je: "Lepší 100x koruna, než jednou padesátka." Takže asi tak...
Mně by se líbil model, že si budu platit za nezobrazování reklamy. Pár webů, které čtu, už toto testují, ale chtejí 50 Kč a víc. To bych měsíčně utratil víc za čtení článků než za něco jiného. Přitom ze mě mají teď 0 Kč, pač na reklamy neklikám. Takže pro mě hranice akceptovatelnosti je max 5 Kč/měsíc.
Já jsem reklamu na webu a v TV sledoval dokud to bylo v únosné míře. Pokud, ale na jedné stránce najdu 13 reklam (BLESK.CZ - fuj tajbl deník) na jednu podstatnou zprávu je to prostě průser.
Koukat 10 x denně na vložky co absorbují snad i Černé moře a zítra oceán. Holící břit s kterým mohu posekat i golfové hřiště jak je účinný. Čučet 20 x denně jak je hypotéka levná a prací prášek, který zase pere čistěji než před rokem fakt nechci.
Ani jednu věc z reklam nekoupím i kdybych klikl na všechny.
ZÁSADNĚ KUPUJI TO CO POTŘEBUJI BEZ OHLEDU NA CENU.
Kdo mě fakt sere nekoupím ani zadarmo. (ALZA, GE MONEY BANK, GILLETTE, (takže vlastně ANTI-reklama)
Jak se promítne zisk firem, když mým klikání na reklamu, nic nekoupím?
POINTA: 1 x týdně reklama na Gillette a možná si půjdu zboží koupit.
Nemám problém s reklamou pokud:
* není na pozadí stránky a nereaguje na proklik
* počet reklamních bloků na stránce není více jak 3
* reklama bude viditelně označena
* reklamní videa se zvukem neřvou více než hudba kterou mám spuštěnou
* nebude se jednat o popup který se nedá zavřít - tlačítko zavřít musí být viditelné
Nemám problém ani platit za články, ale ne formou výpalného nebo drahého předplatného. Ideálně kdyby fungovalo něco jako Flattr pouze by to bylo uživatelsky přívětivější a zaměřené na české uživatele bez podpory charity. Rozhodně si ale nebudu předplácet každý web a u každého vydavatelství mít nějakou peněženku. Cena za článek 0.5 - 5Kč je dle mě ok. Až na pár výjimek jsem nenašel článek, který by měl pro mě vyšší cenu - bohužel u těchto článků by to chtělo jít více do hloubky (většinou téma podnikání, politika, technologie) a věnovat více času přípravě takového článku.
Tak Vy jste možná extrém, z Vaší návštěvy si ten server tak jako tak nic nevezme a chybět mu nebudete. Ale mně by to třeba nevadilo a addblock bych si na to nekonfiguroval. A ano, na správně kontextovou reklamu správného formátu bych se občas i chytil. (Kdyby třeba na konci článku o programování pro Android nabízeli práci programátora pro Android nebo na konci článku o nějaké WW4 Alpské řece nabízeli zájezd na tu řeku - ne formou banneru.) I když mám jinak taky addblock a navíc i solidní bannerovou slepotu.
...když už se autor tak aktivně věnuje diskuzi pod svým článkem, tak doufám, že si přečte i můj názor.
Na chvíli jsem vypnul privacy badger a uBlock abych se podíval na web v jeho originální podobě - objevilo se to co jsem čekal....neee....bylo to ještě horší...nadpis článku se tak tak vměstnal do viditelné části obrazovky, mezi nadpis a článek samotný se vetřelo něco jako Lara Croft a kolem dokola mi to připomínalo moji poštovní schránku po nájezdu roznašečů reklamních letáků - HNUS!!! Mezi tím vším bordelem mám jako něco číst? V restauraci Vám na talíř taky nahážou propagační materiály od dámské hygieny přes akce v marketu až po výprodej stavební techniky a mezi tím hledáte svoje jídlo?!
Kdysi jsem měl malý web, který byl zaměřený na postup jak vymámit z mobilních operátorů bonusy v podobě retečních nabídek. Poctivě jsem v reklamním systému vyhodil vše co nepatřilo k tématu webu a na celé stránce byly 2 nebo 3 tři bannery, ale vždy byly tematicky zaměřené na mobilní operátory - a ten proklik mi nikdo nechtěl věřit!
Zamyslete se nad tím, jak Váš web vypadá - je to hnus a Vy místo toho, abyste se zamysleli nad tím, co Vám čtenáři říkají pořád dokola, tady jenom brečíte jako malý děcka, že máte malou výplatu - klidně zdechněte hlady když jste tak zabednění! Kdyby jste měli na webu decentně umístěné bannerky, tak si nikdo nebude zpomalovat prohlížení webu dalšíma blbostma!
Když chcete mít návštěvnost, tak proč děláte všechno proto, abyste lidi nas*ali a odpudili?! Dnešní reklamní systémy jsou mnohem sofistikovanější než před 5-ti lety, tak kde je problém? Není třeba někdo trochu nenažraný?
Já myslím, že by se vydavatelé především měli zamyslet nad tím, proč čtenáři reklamu blokují. Pluginy na blokování reklam už existují pěkných pár let, a přitom se jejich používání masově rozšířilo teprve nedávno. Když sleduji, jak se za ty roky internetová reklama změnila, hned mi vychází, že blokování reklam je naprosto přirozená sebeobranná reakce.
Dnešní reklamy jsou totiž natolik vlezlé, že činí některé weby takřka nepoužitelnými. Když si chci přečíst článek, často reklamu prostě musím vypnout, protože reklama je spackaná, překrývá kusy článku a nejde pořádně schovat. Nebo bliká natolik, že nelze udržet pozornost na obsahu. Nebo způsobí stahování tolika dat ze serverů kdesi v tramtárii, takže se ani článku nedočkám.
A stále dokonalejší šmírování uživatelů vede k čím dál větší irelevanci reklamy. Náhodná reklama cílená jen podle oboru mi občas něco zajímavého nabídne. Naproti tomu kontextová reklama zkoumající mé chování má relevanci přesných 0%, protože kdykoliv něco sháním, začnou se mi příslušné reklamy zobrazovat přesně poté, co jsem to koupil a dalších pár let to nebudu znovu potřebovat.
Smutné. A teď by si vydavatelé ještě na to, co spackali, chtěli stěžovat. Myslím, že uživatelé to pochopí jako vyhlášení války a začnou vyvíjet ještě lepší blokovací systémy, které prostě nepůjde poznat. Konec konců, šance jsou jasné: lidí, které reklama štve, je nejspíš řádově víc než těch, kteří provozují reklamní systémy ;-)
Pred nejakym casem jsem zmeril, jak moc reklama zpomaluje nacitani.
http://monnef.tk/blog/internet/opravdu-reklama-na-webu-tolik-zpomaluje-nacitani/
TLDR: Na nekterych strankach reklama zpusobovala prodlouzeni nacitani o STOVKY procent.
Implicitne blokuji veskerou reklamu (nebranim se manulanimu pridani pravidel) a az explicitne, pokud dany web navstevuji pravidelne, zkusim reklamu zapnout. A pouze v pripade, ze reklama vyrazne nenarusuje dobu nacitani a pozitek z navstevy, ji necham zaplou (tj. pouze pokud jsem spokojen, tak provozovateli zaplatim).
Jo, už to vidím. Tohle jim dojde teprve až bude beznadějně pozdě a blokovat bude minimálně 98% návštěvníků webu, což už, podle toho, jak tato diskuse vypadá, nebude dlouho trvat. Jenže ono je mnohem jednodušší klienta ztratit, než potom znovu získat. A to, co reklamní trotlové předvádějí je arogance moci, bohužel pro ně, podepřená iluzí, že nějakou mají.
Vždy když tady čtu podobné články a zprávičky, tak zvažuji, zda pro servery iinfa nezačít reklamu blokovat. Vždy si nakonec řeknu že ne. Ale pak tu mne vyskočí reklama typu "1 PRAVIDLO PRO PERFEKTNÍ EREKCI" a už mám zase chuť ten adblock hledat.
Zkrátka, pokud se provozovatel serveru domluví s dodavatelem reklamy, který tu tlačí erekci, zhubnutí o 43Kg za 5 dní, že mi dorostou vlasy za 18 minut apod., tak to přeci je jeho volba. Osobně takovou reklamu považuji za nelegální, protože se na 100% jedná o podvod. A jestli iinfo nemá šanci takovéhle reklamy odmítnout, tak proč jim nepomoci adblockem?
Screenshot: Kristova noho, přijel cirkus!
Tohle je přesně ono. Vždyť se to ani nedá číst. Ta reklama je v rozporu snad se všemi kritérii použitelnosti, kterou do nás průkopníci (a Lupa mezi nimi) před dvaceti lety hustili horem dolem.
To by opravdu by nestačila jen ta horní plocha?
Na internetu byl první obsah. Až poté se přidala reklama. To je vývoj. Pokud si na pouhém poskytování reklamy někdo postaví živnost, je to jeho problém. A pokud si neumí vyvořit dostatečně hodnotný obsah a je závislý pouze na příjmu z reklamy, je to také jeho problém. Byla li by reklama od počátku umírněná, nikdo v minulosti by neměl potřebu naprogramovat Adblock. Protože je to ale vývoj, tak reklama se stala agresivní a tím pádem se druhá strana začala bránit. Proto je nyní demagogické a na hlavu postavené, pokud si někdo dovolí tvrdit, že ten, kdo reklamu blokuje, se blokováním dopouští něčeho špatného. Nedopouští se vůbec ničeho špatného, neeticého ani nemorálního, už jen proto, že provozovatel webu mu blokování umožňuje. Žebrák nemůže okolo chodící lidi obviňovat, že mu do kelímku hází málo drobných. Provozovatel webu je vlastně takový obchodník, který zve lidi do svého krámu, kde nabízí ochutnávku zboží zdarma s tím, že ke zboží zdarma chce prodat i produkty za peníze. Pokud si nikdo nic nekoupí a každý bude jen zdarma ochutnávat, bude to pro obchodníka špatné. A kdo je na vině? Sám obchodník, že to umožnil. Nemá si tam lidi, kteří konzumují pouze zdarma, pouštět. A že jdou dělat weby bez reklam a zdarma, se ukázalo. Zdrama je jen část a pokud chceš číst a jsi ochotný platit, dostaneš celý obsah. Např. dtest.cz Ti, kteří proti blokování bojují jsou marní ve své podstatě. Připomínají mi dělníky, kteří v 18. století rozbíjeli stroje, protože měli dojem, že jim berou práci. Takže než demagogicky a nesprávně nazývat blokovače těmi špatnými, je na posktovatelích, aby se se s blokovačema snažili dohodnout dřív, než těch blokujících bude násobně víc, protože tuhle situaci si zavinili sami poskytovatelé. Jinak otázka pro všechny "blokovačobijce" - proč blokovače na svým webu nezakážete, když je tam nechcete?
A jak dlouho, myslíš, že bude trvat, než se to ,,naučí"? Dnešní adblock je mnohem chytřejší, než jeho prapředek; kromě reklam, (na vyžádání úplně všech), umí blokovat i malware, tlačítka sociálních sítí, či pokusy o sledování. Takže jakmile vznikne poptávka, bude i nabídka, prostě se jen přidá nějaké to rozšíření. A pokud mne ta ,,řádově účinnější" reklama naštve a nepůjde odstřelit, udělám dvě věci: 1/ produkty v reklamě inzerované si nikdy nekoupím, už z principu a 2/ zablokuji si celou webovou stránku, když ne bez reklam, tak raději vůbec!
Asi ti ještě nedošlo, že těch, co reklamy vytáčejí natolik, že jsou ochotni udělat cokoli, aby se jich zbavili, stále přibývá. Zkus si článek i diskusi přečíst ještě jednou, pořádně, pomalu a od začátku a nad tím, co se dočteš se trochu zamyslet. A pak si uvědom, že internet byl dost dlouho reklamy prost. Takže: Byl tu před reklamou, bude i po ní, i když bude vypadat jinak, ale rozhodně mu oproštění od reklamy neublíží.
Jak by si s tím poradil blbej Franta zemědělec, co jezdí traktorem. Problém: všichni kolem pěstují brambory a stříkali málo proti mandelinkám, takže ty se přemnožily a navíc si vybudovali odolnost proti postřiku, takže teď sežerou i brambory Franty, kterej stříkal správně.
Frantovo řešení: nebude pár let pěstovat brambory, ale něco jiného.
Frantovo řešení pro poskytovatele www obsahu: nebude se snažit vydělat na klasických formátech reklamy blokovatelných addblockem.
A navíc by se přesně vědělo, kolik návštěvníků ji skouklo. A dalo by se to doplnit i kliknutím na nějaké to hodnocení od: Otravný hnus, nikdy více, až po: Užitečné, děkuji. Jenže s tou druhou podmínkou, t. j. nešmírovat, nesledovat, nevnucovat další produkty, už to bude problém. Kolik reklamních trotlů dokáže pochopit, že když je něčeho moc, tak je toho příliš?!? Když se vám při vaření zatřese ruka se solí, nebo ostrým kořením, co uděláte? Nacpete to do sebe za každou cenu, nebo to vyhodíte?
Urcite to to mate podlozene nejaky pruzkumem.
Vase spojeni rozsireni Chrome s masovosti blokovani je falesny argument. Spociva ve spojovanim autority (objektu manipulace) a patologickeho jevu (blokovani) mereneho jakousi na prvni pohled spolecnou, avsak nesouvisejici promenou (masove rozsireni).
Ve skutecnosti masovost blokovani vice souvisi s mirou vyuzivani Internetu masy beznych lidi. A i v tomto pripade bych byl opatrny. Nekdo totiz muze namitnout, ze to vice souvisi s lepsi technologickou vzdelanosti, nebo radeji s lepsim technologickym rozhledem cilu reklamnich inzerentu. Je preci jasne, ze pokud je drivejsi geek (smirliveji early adopter) dnes o rekneme deset let starsi, neprestane blokovat, naopak prirozene siri technologickou osvetu mezi sve pratele (resp. followery).
Pro začátek: sceenshot z obrazovky Lupy plné reklam:
http://img15.hostingpics.net/pics/456890lupavtip.jpg
První perla:
"A jejich blokování se zdá být celointernetovým sportem, který začíná ohrožovat už tak dost nešťastné provozovatele obsahových webů."
(..., který začíná ohrožovat už tak dost nešťastné provozovatele obsahových webů..!?)
Druhá perla:
"Je to příběh plný chyb, a to na všech stranách"
Třetí perla:
"Česká čísla jsou neoficiální, protože (nejen) v tuzemsku stále platí, že se o blokování reklam zásadně na veřejnosti nemluví – jednak to nevypadá dobře před inzerenty a pak: proč dělat blokátorům reklamu? Tahle strategie sice evidentně nefunguje (počet blokujících uživatelů se neustále – a stále rychleji – zvyšuje), ale dostat z vydavatelů nějaká data nebo třeba informace o tom, co hodlají dělat, je skoro nemožné. Podle informací Lupy sice o problému diskutují v rámci Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR), jenže veřejné výstupy z debaty nejsou."
(... takže čísla nejsou oficiální, ale píšete o problému, "který začíná ohrožovat už tak dost nešťastné provozovatele obsahových webů"..)
dál přestávám číst a začínám blokovat i na další PC. Z lupy.cz je .....
Ta neoficiální čísla dost přesně odpovídají tomu, co uvádí v článku citovaná studie PageFair/Adobe a co ostatně potvrzujeme i my na číslech za Lupu a Root. Neoficialita spočívá prostě v tom, že vydavatelé nechtějí svá čísla zveřejňovat (důvody popisuju v tom citovaném odstavci). A blokování pro ně problém je - i když, jak píšu o kousek dál, není samozřejmě fatální sám o sobě. V kombinaci s dalšími problémy, které dnes reklamní model má, ale vydavatele rozhodně ohrožuje.
To já tohle řeším oklikou. Adblock (nebo jeho variaci) mám defaultně zapnutou a když mě něco vyzve nebo přiměje, abych ji vypnul, udělám to a pak teprve zvážím, jestli to za to stojí. Většinou nestojí, protože poskytovatel obsahu zpravidla nedokáže pochopit, co to je rozumná míra a forma reklamy. A ano, tam, kde to se zapnutým adblockem nejde, tam přestávám chodit.
Uživatele je dobré nenas**t moc, protože jinak odejde a už ho nikdy nezmonetizujete ;). Microsoft tohle pochopil už dávno.
Díky! Mikroplatby zatím pokud vím nikde ve velkém měřítku nefungují - pořád jsou pro uživatele zbytečně složité. Spíš se myslím prosadí to, že weby s kvalitním původním obsahem přejdou z větší části na placený model (dobré články prostě nejsou levné). A zbytek budou nízkorozpočtové weby, které budou dál fungovat na mixu nativní a klasické reklamy. Ale dál do budoucna teď myslím nikdo nevidí, třeba přijde nějaké překvapení a všechno bude jinak :)
Takhle by to fungovao v ideálním světě, jenže realita je bohužel složitější. Weby denně zobrazují v podstatě nekonečné množství stránek a (nejen) kvůli tomu cena zobrazované reklamy stále klesá, takže jeden (či několik málo bannerů) na stránce vám na uživení stačit nebude.
Proto vznikají nové formáty, které se snaží spíš než zobrazení banneru zpěněžit jiné věci: třeba čas, který člověk na stránce s reklamou stráví (viz např. http://www.lupa.cz/clanky/jon-slade-tony-haile-pageviews-jsou-cesta-do-pekel-na-webu-ma-cenu-jen-cas/), nebo využívají data o chování lidí a snaží se podle nich reklamu tematicky cílit (např. http://www.lupa.cz/clanky/rtb-uzitecna-vec-nebo-rafinovana-sebevrazda-medialnich-domu/).
A nebo je tady ta nativní reklama, u které většina lidí ani nepozná, že jde o reklamu :)
No, to ano. Skřeta si pamatuju (včera v hospodě jsem "tisícovku od Alzáka" slyšel minimálně 3x) a na Alze nakupuju pouze pokud zboží jinde není. Pokud z rodiny nebo známých někdo kupuje elektroniku/počítač, jde se radit se mnou. Alza si může být jistá, že mezi doporučenými obchody rozhodně nefiguruje. Takže jen za mne je to nějakých +/- 15 lidí, kteří tam nekupují jen kvůli skřetovi.
Ale jinak ano, samozřejmě se to do mozku zažere a x jiných si tam nakoupí.
Víte, problém je, že já prostě s umístěním reklam defaultně nesouhlasím, takže tyhle podmínky jsou mi u zadele. Klidně to berte tak, že mám na PC nalepeny podmínky jeho užití, které říkají, že nikdo nemá právo mi do PC cpát reklamy a já mám právo si toto vynucovat v případě, že protistrana nesouhlasí nebo není ochotna/schopna to dodržovat.
Škoda způsobená používáním stránek s odstraněnými reklamami je prakticky nulová, neboť stránka navštívená bez reklam generuje nulu stejně jako stránka vůbec nenavštívená. Náklady provozovatele na její cestu ze serveru na můj monitor kompenzuje to, že vůbec web navštěvuji a generuji mu návštěvnost, což jsou čísla, která se pořád ještě dají zpeněžit. Až bude blokovat reklamu víc jak 80 % návštěvníků, tak tenhle model financování umře a bude prakticky nemožné ho vzkřísit.
Poskytovatelé kont k internetu (za dob dial-upu) si taky mysleli, že budou žít z tučných měsíčních poplatků za konta a espété telefon z doby připojení k netu. Ta doba je naštěstí dávno pryč. Samotnému se mi to někdy těžko říká, ale pokrok nejde zastavit a v tomhle případě je to jen dobře. Říká se tomu přirozený vývoj trhu a na rozdíl od státem zřízených organizací, jimž za běžně prováděné činnosti musí (by měl dle zákona) člověk odvádět výpalné, jsou provozovatelé stránek soukromé subjekty nepodporované státními regulacemi, takže to prostě vykrystalizuje samo. Ostatně i těch poskytovatelů obsahu je tolik, že když se to přirozenou cestou zredukuje na desetinu, bude jich ještě pořád moc, ale bude to už desetkrát lepší.
Přesně tak. Jenom dělají bububu a spoléhají se, že část návštěvníků jim to zbaští. Pár pokusů už tu bylo, ale když zjistili, co jim to udělalo s návštěvností, rychle s tím přestali. Takže, milý Anonymousi: Budu vesele blokovat dál a je mi naprosto jedno, co tu plácáš! A pokud chceš svůj web pohřbít, jen směle do toho a začni blokovače blokovat! Mě jsi leda k smíchu.
To je tedy pozoruhodná právní teorie, schválně s ní zkuste přijít k soudu :-) Opravdu si myslíte, že návštěvou stránky lze projevit souhlas s něčím, co jste do okamžiku té návštěvy neměl šanci znát?
Teoreticky by jste mi mohl při první návštěvě svého webu předložit souhlas s podmínkami, který bych musel odkliknout, než byste mi ukázal jakýkoliv další obsah. Jenže i toto by bylo právně sporné: například byste musel nějak prokazovat, že jsem s podmínkami vědomě souhlasil, zatímco já bych vám možná tvrdil, že souhlas odklepl bez vědomí náš kocour, který se běžně prochází po klávesnici ;-)
Taky mám zablokováno přímo na routeru - a že mi to dalo práce, neb můj router je blbej jak troky a přidávání pravidel je u něj porod...ale stálo to za to.
Na oplátku se všechny návštěvy mající tablet nebo mobil (kde většinou ještě nějaký blokátor není) docela diví, že jim stránka nevříská, nepřekrývá se něčím co má tlačítko na zavření (kdo ví jestli to neotvírá další reklamu) mimo obrazovku a podobně a chtějí "to blokování" taky.
Ale to , jak ty informace moje pc vyrenderuje, pripadne ktere rovnou nestahne je jen a jen na mojem pc. Pořád data tečou v otevřeném formátu. Pokud to někomu vadí ať si zavede nějaký zadrátovaný DRM web a uvidím jak pochodí. Budou srát lidi tak dlouho , že za chvíli nebudou mít pod kontrolou ani barvu a velikost písma !
Vono ale zadavatelé inzerce vědí, kolik jejich reklamy se fyzicky zobrazí. Téměř všichni do výdajových kódů vkládají ještě i kód měřící… No a z rozdílů mezi daty z Netmonitoru a jejich měřením si snadno odvodí, kolik % čtenářů tu jejich reklamu blokovalo. A podle toho platí…
ad zelený mimozemšťan: Je sice mimořádně otravný, nicméně je to veleúspěšná reklama. Nadává na něj skoro každý, ale zároveň díky tomu skoro každý má do hlavy vtlučenou adresu alza.cz. Pokud se kohokoli zeptáte na tři eshopy s elektronikou, tak alza mezi nimi určitě bude. A většina lidí si ani nevzpomene na žádný jiný. Třeba se vám to nezdá, ale ta reklama prostě funguje. A skvěle.
Furt je možnost poslat jim kilo předplatnýho a mít počítadlo, kolik článků si ještě můžu přečíst. Místo koruny pak mají 95hal. před zdaněním při poplatku 5Kč. S tím, že pokud se z článku stáhnu během řekněme 20s nazpět, platba se neprovede (nebo se provede po kliknutí na "Odměnit autora"). A bude na provozovateli webu, jestli to kilo uživatel utratí díky zajímavýmu obsahu za týden a dobije další love, nebo jestli to vystačí na pět let a ani pak nepřidá prachy na předplatný...
Podmínky na webu jsou v našem právním systému v současné době nevymahatelné.
Na druhou stranu jedná se o akt transparentnosti z hlediska provozovatele a na druhé straně akt slušnosti z hlediska návštěvníka.
Začne-li být obecný problém s podmínkami a jejich vymahatelností, zákony se mohou upravit, ať žijí EU cookies :).
Registrací ale např. jsem nucen s podmínkami lupy souhlasit a zavazuji se je dodržovat, to už by bylo u soudu za určitých okolností vymahatelné.
Škoda, že to velcí poskytovatelé obsahu hromadně neudělají. Ono by se totiž vlastně vůbec nic nestalo. Bylo by to jen takové morální vítězství. Oni ale nemají důvod to udělat protože jim to nic nepřinese. Z blokovačů nic nemají a tím, že je zablokují se nic nezmění. Kdyby zablokovaly blokovače všechny weby najednou, to by byla jiná, to by reklamní zisky stouply, ale to se nikdy nestane.
Rozdíl mezí umyslným blokováním reklam a neschopností zařízení vzhledem k svým omezením reklamu zobrazit je zásadní. Stejně jako rozdíl mezi úmyslným trestným činnem a neúmyslným.
Poprosil bych bez úrážek, svědčí to pouze o nedostatku Vašich argumentů.
Používaní webu je bezplatné vůbec nesouvisí s umistováním reklam.
Abych to citoval celé, tj to co Vy jste vytrhl z kontextu:
"Služby Lupa.cz jsou čtenářům poskytovány bezplatně a vydavatel jeho provoz financuje téměř výlučně z prodeje reklamního prostoru. Blokování stahování či zobrazovaní reklamy proto považuje přinejmenším za projev neslušného chování."
"Klidně to berte tak, že mám na PC nalepeny podmínky jeho užití, které říkají, že nikdo nemá právo mi do PC cpát reklamy a já mám právo si toto vynucovat v případě, že protistrana nesouhlasí nebo není ochotna/schopna to dodržovat."
Demagogie. Nikdo vám reklamy do PC explicitně necpe. Reklamy přijímáte jako součást konzumace nějakého obsahu.
Ano , máte nějaký pádny argument který by byl proti?
Bych si taky mohl říci, že při jízde po silnici (za což neplatím přímo) mohu ignorovat (blokovat) třeba dopravní značky. Človek nemá právo si z poskytované služby, která je poskytována jako celek, vybrat co se mu líbí a co ne, obzvlášt, pokud je služba poskytnuta zdarma.
Používáním stránek souhlasite s umístěním reklam. Pokud si nepřejete zobrazovat reklamy máte možnost opustit stránky a nepoužívat je.
Nikdo Vás nenutí navštěvovat stránky, které obsahují reklamu. Tím že na ně jdete projevujete svůj souhlas. S létáky ve schránce je to úplně něco jiného.
Dle odstavců popořade:
nemělo - umělec není provozovatelem ulice a nemá s údržbou ulice mimo to že je daňový poplatník nic společného
nemělo - Vy si taky můžete reklamy ve stránkách ignorovat tím že na ně někoukáte, trestné by bylo pokud by výrobce televize reklamu začerňoval nebo případně přímo ve filmech začerňoval "product placement"
nemělo - opět je to na Vás jak se k tomu chováte, ale né na nějaké HW/SW zařízení
nenapadnu tím způsobem který tu píšete
to už je vlastnost daná přirozeným omezením zobrazovacího prostředku , né záměrná funkce softwaru
opět vlastnost daná konkrétním hmatatelným důvodem - pokud by Vám byla diagnostikována psychická porucha projevující se silným tikem a záchvatem po té co uvidíte kousíček reklamy tak by blokování reklam bylo správné a v pořádku - máte takovou psychiatrickou diagnózu že potřebujete blokovat reklamy v zájmu svého zdraví?
Vy neblokujete protože by Vás to nějak omezovalo, ale z principu. Vy si blokaci reklam nezrušíte ani kdyby tam byla malá nerušivá reklama. Jste případ sám pro sebe, držgrešle, který nikdy nic prospěšného neudělal a neudělá jen vyžírá. Tímto končím, budu už reagovat pouze na věcné příspěvky, od Vás nemožné.
Chlapeček chce bonbóny dobrovolně a platí za ně pěnezi. Které někdo zpravidla musel vydělat a to tak že "směnil" svůj čas za práci v zaměstaní či jiné výdělečné činnosti.
Návštěvník stránky chce videt stránky dobrovolně a platí za to časem při sledování reklam či čekaní na jejich načení.
Pokud se nebude muset platit za zboží bude na světě lépe, ano utopie. Socialismus, všichni mají vše co chtějí a zadarmo. Je to možná budoucnost, ale není to současnost.
Ale vy ste si koupil jen auto (pocitac), silnici si platite (poskytovatel pripojeni) ale za cilove destinace neplatite - chodite zdarma na koupaliste, chodite zdarma do obchodu kde si zdarma uspokojite sve potreby, chodite zdarma do kina, chodite zdarma do restauraci. To jsou vse sluzby ktere mate dostupne diky autu a silnici. Dobra logika, ze?
Proc byste mel platit za pocitac, platit za pripojeni ale nemel platit za sluzby ktere diky tomuto mate dostupne? Nechtel byste i ten pocitac zadarmo a internetove pripojeni tez zadarmo?
pokud svůj názor budeš obecně praktikovat, můžeš velice rychle porušit zákony a být označen třeba zmíněným zlodějem.
Mysli nas to, že si platíš pouze přístup do internetu a ne vše ti je k dispozici volně a zadarmo. Stejně jako řada restaurací, které nabízejí obědy formou švédského stolu mají zvlášť zpoplatněné nápoje.
Tak nevím, co je blbější, jestli tahle pohádka, nebo 99% všech reklam. Ale asi to vyjde nastejno. Něco jiného je ukrást hmotnou věc, kterou někdo fyzicky vyrobil a něco jiného odmítnout zboží, o které nestojím. Takže když budu kolem toho stánku chodit nevšímavě, protože čokoládu nemusím, tak jsem zloděj a špína? A nikdo provozovatele webu nenutí, aby se živil výhradně provozováním webu. Když to bez reklam neumí, ať jde dělat něco jiného.
Každý má svaté a nezpochybnitelné právo se proti vymývání mozku debilní reklamou všemi prostředky bránit. Pokud si vydavatelé myslí něco jiného, je to jen a jen jejich problém. Další vývoj bude vypadat tak, že reklamáři přiloží pod kotel, tím pádem vytočí další klienty, počet blokačů bude narůstat a blokátory budou stále sofistikovanější. Ve finále to dopadne tak, že přežijí jen ty weby, které včas zařadí zpátečku a pochopí, že méně bývá více.
Autor článku pomíjí jednu zásadní věc: Problémem není jen to, že se zobrazuje reklama, ale hlavně to, že skrze reklamní sítě je člověk neustále šmírován. Pro mně je to ten hlavní důvod proč reklamu blokovat.
A nikdo mě nepřesvědčí, abych reklamu neblokoval. U kvalitního obsahu bych byl ochoten si za něj zaplatit (pokud to nebude spojeno s dalším šmírováním). To se raději na online media vyseeru rovnou ;-)
Není náhodou trestné spíše ono zobrazování reklamy. Uvědomte si, že tady se šíří reklama na náklady jejího konzumenta - KB přenosu dat, spotřeba elektřiny na nesmyslné animace, ...
Legální šíření reklamy je přece jenom to, které je pro příjemnce zdarma. S letáky ve schránce nemáte žádné náklady (dokonce na nich můžete vydělat, když je dáte do sběru), ale s internetovou reklamou dost značné.
nainstaloval jsem si Adblock... za 4 hodiny užívání mi to ukázalo 2396 nezobrazených reklam (ono v tom jsou asi i nějaké odkazy na fb apod.)... ale i tak... i při ceně cca 5 Kč/CPT je to 10 Kč, o které přišli provozovatelé webů... když to násobím x..... že to není těm idiotům, kteří to s reklamou fakt přehánějí líto... ale dobře jim tak
A v případě serverů iinfa také podvodná:
Pekáč buchet na břichu za 2 dny! Marie z Ostravy aplikovala inovační metodu, která modeluje břišní svaly o 758% účinněji než cvičení v posilovně! Nyní pyšně chodí s odhaleným břichem po městě. Vše díky...
No co, hlavně že zadavatel reklamy zaplatí. Že je to podvodník vlastně nevadí.
S tím ne úplně souhlasím. I ten blokovač jim totiž zvyšuje návštěvnost. Tím pádem z něj mají profit. Sice menší, ale mají, protože inzerentům pak argumentují i přístupy blokovačů. Proto tady ubulenci argumentují a opakovaně bulí, namísto toho, aby prostě přístup zakázali. Vždyť přece zákaz blokovačů je strašně jednoduchý řešení.
Jenže oni se místo jednoduchého zákazu snaží vzbudit dojem, že blokování je špatné. Zbývá jen otázka, poč vydávají tak velké množství energie na očerňovat blokovačů, místo na jejich zablokování.
Pokud dojde k hromadnému blokování blokovačů napříč webem, dopadne to jako s česnekem. Weby závislé na reklamě budou krachovat, protože nebude komu zobrazovat reklamu. Budou končit do určité míry, kdy blokovačům dojde, že jim chybí určité služby, nebo určitý obsah. A to bude impuls pro to, aby začali vznikat weby, které budou financovány jinak, nebo které budou mít jiný přístup k zobrazování reklamy, než mají v současnosti.
Jako s tím česnekem - lidi furt místo českýho česneku dávali přednost čínskýmu pseudočesneku tak dlouho, až českej nikde nebyl - nevyplatilo se ho vůbec pěstovat. Jakmile ale českej téměř nikde nebyl, začal lidem ten český, kvalitní, chybět a bum.. přestože českej stál třikrát i sedmkrát víc než čínskej, tak lidi začli ten kvalitnější kupovat, přestože je dražší. Prostě za kvalitu si sami zaplatí.
Naštěstí Kradouskovci prohráli volby, takže nestačili tuto zemi úplně zdevastovat, i když církevní restituce jsou opravdu šťavnaté a já stále doufám, že se je ještě podaří předčasně ukončit. A s tím, že tu není kapitalismus, ale zlodějismus, se dá jenom souhlasit. A bránit se zlodějům a jejich zlodějským praktikám všemi prostředky, je naprosto legální.
Proč byste to dělal? Když se někde spálíte, budete po nějakém čase zkoušet, jestli to stále pálí?
Kažopádně, blokovačů bude přibývat a agresivita poskytovatelů reklam se bude zvyšovat. Jediná cesta bude podle mě taková, že ten, pro koho bude situace nepříjemější (aktuálně pro poskytovatelé reklamy), se bude muset zkusit nějak domluvit s druhou stranou. Např. požádat blokovače, aby se vypnuli s tím, že reklama bude pouze v nějaké předem dané formě. Bez domluvy to dobrovolně nepůjde. A můžou se všelijaký anonymusové vztekat, stejně s tím nic nezmění a stále budou víc a víc upadat do defenzivy.
Je to fakt, funguje. Nedávno jsem viděl reklamu s ležícím zeleným skřetem s prostřelenou palicí a kaluží krve. Ten, včetně odkazu, si budu pamatovat taky hodně dlouho. Zaujal a pobavil.
A je fakt, že Alzu znám, ale ne na whitelistu, na blacklistu. Nepřátele neignorujeme, ale vedeme v patrnosti... Na jejich stránky jsem ještě nevlezl, natož abych tam jedinou korunu pustil!
všechny trestné činy jsou úmyslné, teda až na jedinou vyjímku.
Ok, jsme u toho, že je velký problém rozlišit úmyslné a neúmyslné blokování reklamy. Pokud budu úmyslně používat zařízení, které není technicky schopné zobrazit reklamy, jen kvůli tomu, že nechci vidět reklamy, bude to ůmysl nebo neůmysl a půjde to dokázat?
Prakticky vynucování reklam tímhle způsobem současnými technologiemi není vynutitelné. Provozovatel mi může zakázat přístup, může mě oslovat a požádat o neblokování, může se pokusit zploplatnit přístup, je pouze na něm, který model financování zvolí a je pouze na návštěvníkovi, jestli na to přistoupí. Není ale možné všechny, kteří blokují reklamy označit za zloděje.
Nevytrhl, používání stránek není v podmínkách podmíněno zobrazením reklamy, pouze je uvedeno, že reklama je zdroj financování, nikoliv, že stránky bez zobrazení reklam nemohu navštěvovat nebo, že se tím způsobuji nějakou újmu.
"Nutíte návštěvníky, aby podporovali vaši činnost, bez ohledu na to, že pro ně není přínosem, ale přesně naopak!"
Krakonoš zase větští :-D
"A být vyžírka je jediná možnost, jak z důchodu v Czech made kapitalismu přežít."
To je zajímavé, že miliony přežívají v "Czech made kapitalismu" i bez důchodu. To spíše ukazuje na tvou neschopnost, parazitismus a zmrdizmus. Nehledě na to že u nás žádný kapitalismus není.
Teď se Albertu objevil holandský česnek, je lepší než ten čínský a za skoro stejnou cenu. Já osobně nekupuji žádný; v Břežanském údolí roste divoce česnek medvědí, je tam volně k mání, je stejně kvalitní, pokud jde o obsah účinných látek, ale má jednu výhodu: jeho konzument není postižen syndromem ,,šakalího dechu", jinak řečeno, není poznat, že jste nějaký česnek jedli. Navíc jde o velmi snadno pěstovatelnou a na jaře dekorativní rostlinku.
Máte pravdu, to se nikdy nestane. Ony totiž existují i weby, které fungují na jiných obchodních modelech a weby firem, které prodávají např. elektronické součástky a jejichž obsahem je hlavně katalog s kvalitními informacemi o prodávaném zboží ke svému provozu reklamu nepotřebují. Naopak zablokováním blokovačů by jim klesla nejen návštěvnost, ale i obrat na prodejně, navíc by prakticky zlikvidovali zásilkovou službu a objednávkový systém. Takže fňukalové mají smůlu, zisky z reklam budou i nadále padat a jediný způsob, jak tento pád zpomalit, je, zbavit se VŠECH reklam, které otravují, nebo šmírují, či páchají obojí. Podle mne je jediný životaschopný model tento:
Na webové stránce tlačítko s nápisem: ZOBRAZIT REKLAMU. Po kliknutí se zobrazí JEDNA reklama na JEDEN produkt, samozřejmě decentní, vkusná, neuřvaná a neprolhaná a dole tlačítka: DOBRÉ, FUJ,POKRAČOVAT a ODEJÍT. To, že stiskem tlačítka ODEJÍT reklama okamžitě zmizí a nenechá v počítači žádnou stopu, natož aby mi z něj tahala a někam odesílala nějaká data, považuji za naprostou samozřejmost. Pokud stisknu POKRAČOVAT, zobrazí se další reklama, a.t.d. Čím dříve se tento model zavede, tím lépe pro reklamní průmysl, i když ti, kteří zjistili, jak příjemný a jednoduchý je život na internetu bez reklam už jsou pro konzumaci reklamy nejspíš ztraceni, ke znechucení jim bude stačit program v TV. Další problém je datový obsah. Dokud bude FUP mobilního internetu tak ubohý a drahý, jako je teď, nemá reklama na mobilech, zejména její datažroutské varianty, šanci.
Tak tohle už je vrchol!
Dnes mi Firefox nabídl instalaci jakéhosi ,,bezpečnostního" doplňku. Ta bezpečnost spočívala v tom, že doplněk zablokoval Adblock, Flashblock, better privacy, noscript a Ghostery, takže web se stal okamžitě nepoužitelným! Takže jsem zablokované programy znovu spustil a naopak zakázal Firefoxu nabízet a stahovat aktualizace.
kdepak blokatory neblokuji jen ty řvoucí co to nepochopili, ale MFA farmy co vás otrávili a díky nim to odnaší i ti poctiví hráči blokátory neblokují jen ty "zlé, řvoucí, otravné, ty co to přehánějí", ale všechny i ty stránky co maj hromadu užitečného obsahu a nad tím vyditelně označené okénko neobtěžující reklamy....
samozřejmě je blbě ta jeho "pohádka". Zaměňuje následek za příčinu ale to on nepochopí. Právě kvůli takovým je dobrý mít Adblock. Pokud se vztekají tímhle způsobem, je vidět, že to je dobrá cesta a že jen adblock na ně platí. Díkybohu za něj. Ostatně mají dvě možnosti, buď se umravní a budou poskytovat normální reklamu, nebo se vyprdnou na zobrazování reklam a budou se živit poctivou prací.
Byl jednou jeden chlapeček, který měl moc rád čokoládu, bohužel na ni měl jen 10Kč na měsíc. Den co den chodil kolem stánku s čokoládou a den co den si kupoval za 1Kč čokoládový bonbón. Po 10 ti dnech mu došli peníze tak se rozhodl že si ho vždy ukradne, nikomu tím přece neublíží, stánkář má bonbónů tisíce.
Řekl o tom svým kamarádům , ti začli dělat totéž a už napříště ani neplatili když penízky měli. Jednoho dne si chtěl dát čokoládu znova ale už neměl kde, stánkař byl pryč, ale naštěstí se objevil další.
Takto se to parkrát otočilo, jenže ouha, další se už neobjevil. Tak už byl navždy bez čokolády :)
Analogicky s tímto, provozovatel webu má své náklady, webhosting, platba za redaktory či jiný obsah. Pokud mu 20 procent uživatelů nebude platit asi to nepocítí razantně ale i tak bude muset omezovat vstupy. Pokud nebude mít přijem z 50ti procent uživatelů už to pocítí.
Každý kdo blokuje reklamy je ZLODĚJ a nemorální špína.
5kc obcas nepokryje ani bankovni polatek za prichozi platbu a pokud ano, tak z nej vyrazne ukousne. Takhle by se krmila jen banka.
Navic, 5kc jsou dneska dve housky. Opravdu si myslite, ze za dve housky se s vami bude libovolny komercni subjekt zabyvat (tedy pokud to nebudou dve housky kazdy den).
Ano, muzete argumentovat tim, ze dnes nema vubec nic, abi ty dve housky. Ale ve skutecnosti to pro provozovatele argument neni, protoze za dve housky vas proste neni schopen obslouzit. A jeho cilem neni vase pohodli a dobry pocit, jeho cilem zisk, vase spokojenost je dulezita, nikoliv vsak primarni.
Aha, tlacitka sociálních sítí - ty mi take piji krev, ty blokuji na vsech serverech, ktere casteji navstevuji.
Nevim, proc by mela hromada dalsich otravnych webu mit prehled o tom, jake stranky jsem navstivil... Nejotravnejsi byly ty weby, na kterych jakmile jsem oznacil text (to delam docela casto, abych si pred rolovanim oznacil, kde jsem v textu skoncil se ctenim), tak se javascriptem objevilo jakesi sdileci okno...
Udělal jsem si takové kurvítko, které detekuje snížení dynamiky a zvýšení prezens efektu a reaguje na to vypnutím signálu do zesilovače. (Repráky v TV mám vypnuté a jedu přes externí zesík a bedny) A na toho zeleného skřeta to reaguje naprosto dokonale. Jako další krok zvažuji, že místo vypnutí zvuku pustím jako doprovod nějako zajímavou nahrávku, např. projevy Milouše Jakeše, Vasila Biľaka, nebo Šimka s Grosmannem. A docela se kochám představou, jak Terminátor v upoutávce mektá o bojlerech.
mám stále u sebe na flashce a v mobilu. A když se posadím k PC kde náhodou Adblock není, tak v momentě kdy od toho stroje vstávám už v něm Adblock vesele pracuje s mou osobně sestavenou sadou filtrů. Blokuje to celé domény ze kterých to svinstvo proudí do našich počítačů.
Momentálně už mám nejprofláknutější weby blokované i v routeru, abych nemusel kvůli reklamám mlátit o podlahu tabletem.
reklamy jako nastroj prijmu provozovatele beru a neblokuji pokud jsou decentni, bez zvuku, bez animace. Pokud me reklama zaujme, kliknu na ni a opravdu jsem nekdy neco i koupil. Jenomze v posledni dobe 2-3 let se setkavam s obtezujici reklamou - reklama pres celou obrazovku, reklama s vyraznym zvukem, reklama poskakujici po obrazovce s nemoznosti jednoducheho zavreni. Pokud tohle povazuje provozovatel webu za normalni, pak ja naopak povazuji blokovani reklamy na danem webu za normalni. Pokud se situace nezlepsi a provozovatel webu rika ze on s tim nic nemuze udelat, protoze zly je reklamni system, dany web u me proste konci, pro kazdy web existuje spousta alternativ. Na root jsem chodil snad 10 let, predplatne bylo slibovano snad rok, reklamy kolem clanku, blikajici, se zvukem, ... jiz tam nechodim.
Tak jinak.
Koupím si auto (mobil) a dálniční známku (mobilní tarif), abych mohl převážet věci, co potřebuju. Mám omezenou rychlost na dálnici na 130 (FUP). Je v pořádku, když 2/3 mýho auta někdo cizí bez ptaní zas... 2/3 nákladního prostoru nějakým svým marastem a já pak místo jedné cesty na hodinu rychlostí 100km/h musím jet 3x a ještě překročit povolenou rychlost, abych to stihl včas? A ještě si to logoval GPSkou?
Až od zadavatele reklamy dostanu zadarmo 3x větší monitor k PC s 3x větším rozlišením, až bude platit v rámci mobilního tarifu data, aby to operátor nepočítal do FUPu, až přestane šmírovat... tak nemám problém.
pokud mám počítač neschopný přehrát flash, budu poté postihován kvůli blokování flash reklamy?
Pokud používám prohlížeč, který nemá grafický, ale textový výstup, budu postihován za blokování reklamy?
Pokud brouzdám na webu bez zapnutých obrázků, budu postihován za blokování reklamy?
Pokud dojde k automatickému zablokování infiltrované reklamní sítě na podnikové síti, budu postihován za blokování reklamy?
Hošánku, píšeš tady nesmysly. Zloděj mohu být pouze pokud portál bude ve svých podmínkách jasně tvrdit, že platba za jeho používání je prostřednictví zobrazené reklamy. Lupa například v podmínkách jasně píše, že používání webu je bezplatné.
Nedávno jsem procházel cash neblokovaného prohlížeče a narazil tam na několik set MB reklamní video !!! Se někdo úplně posr... .
Od jisté doby, co jsem si nemohl přečíst obsah kvůli kousnuté odezvě skrtiptu, používám blokování všech skriptů mimo povolených. A občas zírám co všechno by si u mě vydavatel webu chtěl spustit.
nj. ale webové stránky nejsou poskytované jako celek s reklamou, naopak jsou poskytované jako sada zdrojů a je na klientovi, které zdroje stáhne a zobrazí a které ne.
Aby bylo možné brát webové stránky jako nedělitelný celek, je nutné je distribuovat v jiném než html formátu, který k takovému zacházení není vhodný. Jako příklad uvedu pdf, autor jednoznačně určuje kromě obsahu i formu zobrazení a může zabránit neautorizované změně obsahu nebo formy.
Na výběr je ale celá řada formátů, jako provozovatel ale narazím na to, že ne všichni budou schopní takový formát zobrazit. Těžko jako provozovatel mohu v současné době mít oboje, jak kontrolu nad obsahem, tak i dostupnost.
Pokud chcete moje prachy, tak vytvořte obsah, za který budu ochoten zaplatit. Problém je jaksi v tom, že weby takový obsah nedokáží vytvořit. Proto se snaží žít z peněz někoho dalšího - zadavatele reklamy. K čemu to vede? Místo řešení původního problému nekvality obsahu se nastaví úplně jiné měřítko "kvality". Tato nová "kvalita" se měří jednoduše počtem zobrazení reklamy, tedy článek musí být provokativní, musí být zábavný, dostatečně povrchní, mít bulvární titulek...
Pak čas od času někdo přijde a začně brečet, že uživatelé rozvracejí tento úžasný obchodní model blokováním reklamy. Nebudu sprostý, hoši a děvčata od webu, vy se těm uživatelům fakt divíte? Vždyť jste se vlastním rozhodnutím na ty uživatele vykašlali ve chvíli, kdy jste svůj obchodní model postavili na zobrazení reklamy...
Nebo jinak, opravdu mi chce Lupa tvrdit, že tento článek (mimochodem zábavný, řemeslně slušně odvedený, s provokativním tématem atd.) má hodnotu alespoň 5 Kč?
Ještě jinak řečeno:
Považuji přinejmenším za neslušné chování, pokud ode mne někdo požaduje platbu nebo protislužbu pokud jsme se na tom předem nedohodli.
Neblokování reklamy, případně její sledování je tak na úrovni dobrovolného příspěvku. Chci podpořit web, neblokuji.
Pokud mne ale reklama vysloveně obtěžuje tak se s tím párat nebudu.
Má s tímto přístupem vydavatel problém? Není nic lehčího než změnit ho z "dobrovolných příspěvků" na "platbu" dle uzavené dohody.
Reaguji hlavně na názory ohledně toho že blokování reklamy je krádež:
To že má web nějakou smlouvu se zadavatelem reklamy uživatele nezajímá a ani to není jeho problém. Důležité jsou případné podmínky užití které uživatel "odsouhlasí". Navíc to musí být opravdu zřetelné odsouhlasení a ještě před zobrazením vlastního obsahu.
Pokud by si nějaký server do podmínek napsal že každý je povinnen zaplatit 100kč za každý zobrazený článek ale nedal by to uživateli aktivně vědět(např jako je to schované někde v patičce zde na lupě) tak by asi na ČOI měli velkou radost. (Povinnost sledovat reklamu by podle mne musela být odsouhlasena stejným způsobem)
Konkrétně v podmínkách zde na lupě, které jsem teď mimochodem otevřel poprvé, nic o povinnosti konzumovat reklamu není. Pouze se blokování "považuje přinejmenším za projev neslušného chování". To je dobré akorát tak jako informace. Mohu to respektovat nebo ne, není to žádný požadavek smlouvy, alespoň na mne to tak nepůsobí.
Pokud už bych mněl reklamu na internetu přirovnat k něčemu v reálném světě, jsou to spamové letáky. Dokud jich bylo jen pár, tak to nikomu moc nevadilo, ale když to začne přesahovat rozsah normální pošty a navíc to občas i zahltí schránku, tak si taky dám nálepku "nevhazujte letáky". A to že pošta je za to placená od třetích stran mne pranic nezajímá, já takovou smlouvu neuzavřel která by mne k tomu nutila. Natož abych je musel pozorně číst - lol. A to všechno i přes to že služby pošty i firem co v těch letákách inzerují využívám.
Jinak řečeno, pokud poskytovatelé obsahu chtějí od uživatelů "platit", třeba tím že musí konzumovat reklamu, klidně mohou, ať si to napíší do podmínek a nechají odsouhlasit uživateli. Však existují i placené weby takže inspirace jak se to dá legálně a správně udělat se dá určitě najít.
Věřím že když bude rovný přístup ze stran poskytovatele obsahu, většina lidí (i když asi ne všichni),včetně mne bude tyto podmínky respektovat(v mém případě asi tím že na stránky nepůjdu, pokud bude reklama tak přehnaná jako je to v poslední době zvykem).
Pak teprve se můžeme bavit o tom zda je blokování reklamy krádež či zločin.
P.S. já sám reklamu na některých webech neblokuji a čas od času když nějaký web slušně požádá, tak blokování vypnu.
Ačkoliv zrovna teď přemýšlím že na root.cz raklamu znovu zakážu, protože některé kousky jsou opravdu obtěžující až nechutné (nějaká reklama na prášky co po nich za týden budu vypadat jak mutant nebo co podle toho obrázku. ale nejen tahle)
... je me sere, ze vedle diskuze na mne pořád bliká reklama "30% sleva na kytary.... hned teď navštivte www.kytary.cz" ... jen připomínám, že ta reklama se mi zobrazuje od rána brzkého... a přitom na kytaru ani na bicí jsem nikdy nehrál... tak akorát někomu na nervy...
tak nevím, jestli chudáci majitelé kytary.cz platí někomu za zobrazování této reklamy, tak asi se hodně plácnou přes kapsu...
To je pravda. Až to půjde na jeden klik, třeba z nějakého přednabitého kreditu tak klidně zaplatím. Když si správce platby, nebude vynucovat šmírování aby onanoval nad PC svých klientů a trvat na 70% provize z platby.
Druhá otázka je kolik toho vyplítvám za články na který budu nas-aný hned po prvním odstavci. To se mi také stává hodně často. Pak se webmástr divý že jsem prošel jen nadpis, odroloval a kliknul jinám. prostě to nešlo číst nebo mě to až tak nezajímalo. Za to platit nehodlám.
Třetí věc je je cena článku pokud bude za 1-2 Kč nemám problém. (Přečtu si toho docela dost) Když si nějaký stupído neváhá říct o dvacku,( když tištěné periodikum je třeba celé za dvacku) je na zvážení vůbec na takový zpravodajský web vůbec lozit.
Trochu vam to prirovnani kulha vasnosto. Chlapecek chce bonbony dobrovolne. Ja jako blokovac reklamu nechci a presto mi ji cpes. Pokud bude obsah webu tvoren jen pseudoobsahem, jehoz jedinym ucelem je nalakat hejla a zobrazit mu reklamu, tak to si nech a zajdi na ubyte treba. Pokud budes schopnej tvurce obsahu, nech si za vstup zaplatit. Pokud ale takovych pseudoprodavacu reklamy bude min a min, bude na netu lip a lip.
Něco podobného zkoušel ublastlit kámoš v devadesátých letech, když tu začínala Nova. Automatické vystřihávání reklam... fungovalo to tak, že když spustila znělka reklamy, zapauzovalo mu to video, a když zazněla znovu, tak to video zase spustilo. Bohužel to fungovalo jenom někdy, a když pak Nova vyměnila znělky, přestalo to fungovat úplně. Ale to co píšete, to není vůbec špatný nápad.
A to zaměňování zvukové stopy vlastně taky ne. Proč by adblock nemohl obcházet naskriptovaná protiopatření tím, že místo reklamy podvrhne prázdný obrázek? Uživatel reklamu nevidí, kontrolní skript si myslí, že uživatel reklamu vidí, a spokojeni jsou tím pádem všichni. ;)
No já telku neřeším, ti nestíhám. Ale mám něco podobnýho na webu. Než se přehraje animovaná reklama na ploše webu, prohlídnu zroják stránky a pak si hraju v konzole...
ssh root@router
vi /etc/config/firewall
...
To stejný, pokud někde najdu obrázek 1x1px a podobně.
Takže zmetci jako gemius.pl už se do baráku vůbec nedostanou. Snesu hodně, ale oni jsou už hodně za čárou... Ti by snad dali reklamní videprojekci i na víko rakve vlastní babičky.
Jo, to jenom 3x naštve:
1. pro reklamu nevidím, co chci na webu najít
2. zaseká to celý počítač
3. zjistím, že jsem to mohl mít levněj, nebo za stejný prachy něco lepšího.
Jo takhle kdyby to po koupi TV nabídlo třeba satelitního operátora, po koupi noťasu třeba komfortnější bezdrátový myši, po koupi bundy ještě zimní boty, po koupi auta třeba sadu letních/zimních pneumatik...
Reklama je stale agresivnejsi a agresivnejsi, cim dal tim vic lidi se to snazi obejit (blokovat), a cim vic jich je tim vic to zadavatele zhorsujou tem co ji jeste neobchazej.
Trosku mi to pripomina situaci na trhu her, videa, muziky... A oni se nepoucej z chyb tech druhejch a nepoucej...
Ale kde že, Chrome a Chrome Web Store za to opravdu nemůže. Chce se to trochu zamyslet nad souvislostmi. To, že se blokování rozšířilo víc v době, kdy chrome začal existovat či kralovat je pouhá shoda náhod.
Je třeba si uvědomit, že je více počítačově gramotných uživatelů, že vznikají nové sociální sítě a svazky, že se lidé sdružují, mají rychlejší počítače i internet, klesá finanční náročnost na posezení u počítače. Vnuci úspěšně instalují počítače, prohlížeče a blokátory svým prarodičům a svět se pomalu mění.
Co bylo před rokem dnes už není, co bylo před dvěma, na to už si pomalu nevzpomeneme a co bylo před pěti lety, to je v podstatě pravěk. Dříve mimo jiné, a to je HLAVNÍM důvodem, nebyla reklama tak otravná. Čím agresivnější reklama bude, tím více lidí se rozhodne ji blokovat a nebo ignorovat weby, které reklamu upřednostňují před vlastním obsahem.
Ač sám blokátory reklam aktivně nevyužívám, u některých portálů jsem přistoupil k blokování konkrétních formátů vlastním řešením a některé jsem přestal pro jistotu úplně navštěvovat. Prostě když je něčeho moc, tak je toho občas přespříliš...
No a cenzura na internetu, to je věc o které by se taky daly psát hromady článků s výživnou diskusí pod nimi. Kdejaký náš plátek si občas kopne do cenzury na činském nebo ruském internetu, aniž by si ale pisálci udělali pořádek sami u sebe, že lupo! Moderování diskusí je stejná cenzura, jako každá jiná.
Demokracie máme plné huby, pokud se nám to hodí. Jakmile má ale někdo odlišný názor, hned ho musíme cenzurovat!
Vyrobit něco fyzicky vyžaduje: 1/ mít k dispozici materiál, (dostatečně kvalitní), 2/ mít k dispozici výrobní prostředky, 3/ aspoň minimální znalost řemesla, technologie materiálu a výrobních postupů! Kolik lidí tohle dnes v ČR opravdu kvalitně umí a kolik za tuto nesporně užitečnou a bez diskuse prospěšnou práci dostávají? Spáchat nějakou reklamní debilitu, nebo odrhovačku na kterou si za měsíc nikdo ani nevzpomene umí dnes kdekdo. Ono to totiž žádné umění není.
Celý život jsem pracoval s elektřinou a jak známo, elektrický proud jde vždy cestou nejmenšího odporu. A parazit je ten, kdo se mne snaží donutit a navíc ještě naprosto debilním způsobem, abych utrácel za něco, co nepotřebuji a nechci. Přesně o tomhle totiž reklamy jsou. Takže parazit je ten, kdo mne nutí zbytečně utrácet, já se jen parazitům bráním. A jestli si někdo myslí, že jsem povinen akceptovat vše, co mi naservíruje, jen proto, že ho to živí, tak myslí blbě.
Je to nesmysl, když o to trh nestojí tak proč to neustále vnucovat. Je správné, že to zákazníci dávají tímto způsobem najevo. Ať cele toto odvětví uhyne v bolestech, je to jen žrout zdrojů. Takže mezi sockoumouše spadjí lidé co se reklamou živí a prosazují ji a do skupiny paraziti bych zařadil reklamní agentury.
Podle mě by bylo rozumnější nevyhazovat peníze za reklamu, ale zapracovat na vlastních stránkách, vyhledávácím enginu, nebo podpoře pro zákazníky!!!
Na mně reklama absolutně nepůsobí, naučil jsem se ji ignorovat, vubec ji nevnímám. Nepamatuji se, že by to na mě někdy nejak působilo. A pokud je reklama vtíravá, tak už z principu bych si to co nabízí nekoupil. A raději půjdu ke konkurenci, protože nesnáším vtěrky.
Pamatuji se jak jsem hladal nějaké zboží, na něčích stránkách a najít nějak relevantní informaci bylo opravdu nemožné. Důležíté je, že na mne všude vyskakovaly reklamy na něco o co jsem absolutně nestál.
To je zase blábol! Za používání netu platím a, zejména v případě mobilního připojení ne zrovna málo. Takže nevidím nejmenší důvod, proč bych měl vyplácat FUP na nějaké nesmysly, které mne absolutně nezajímají. Když přijdu v restauraci ke švédskému stolu, vyberu si také jen to, na co mám chuť a nikoho nezajímá, co konkrétně a kolik jsem toho snědl. Takže pro mne jsou webové stránky totéž, co švédský stůl. Za internet jsem zaplatil, tak si dám to, na co mám chuť a to ostatní nechám být. A problémy provozovatele webu jsou jeho problémy, ne moje. Takže ať se s tím popasuje, jak umí, ale nařizovat mi nic nebude! A pokud to zkusí - sbohem a šáteček! Půjdu k jinému stolu.
Horší, než dnes, už to snad být ani nemůže, i když zvrhlost tvůrců reklam snad přesahuje hranice vesmíru! A pokud mi nějaký web nezobrazí se zapnutým blokovačem to, proč jsem na něj šel, je mi naprosto jasné, že po vypnutí blokování bych se k žádoucímu obsahu stejně v rozumné době neprokousal a tudíž pá pá a jdu jinam. Vždy je minimálně jedna další alternativa. Takže pro mne není co řešit. Adblock, flashblock, better privacy, nosriptt, ghostery, všude nastavena maximální míra ochrany a v prohlížeči defaultně vypnuté cookies, (povoluji zcela vyjímečně jen tam, kde je to nutné) a po ukončení běhu prohlížeče mažu cookies i historii. A, samozřejmě anonymní běh prohlížeče. A komu se to nelíbí, ať mi p...l políbí. (hihihi, trhněte si přátelé reklamáři!)
On nějaký takový existuje? A decentní reklama je taková, která se zobrazí jen tehdy, když si ji kliknutím adresně vyžádám a dalším kliknutím zase odstraním a navíc se nebude pokoušet mne šmírovat. Jenže když někdy na neošetřeném počítači vidím, jak neblokovaný web vypadá, kladu si otázku, komu ta stránka vlastně patří, zda jejímu provozovateli, nebo těm trotlům, co na ni tohle svinstvo cpou. Jenže provozovateli je zřejmě šumafuk, že jeho dílo je nestravitelné, hlavně, že tečou penízky. A když penězovod začne vysychat, protože na tu hrůzu už se nedá koukat, udělá přesný opak toho, co by měl: totiž místo aby reklamáře umravnil, začne blokovat blokovače. Ale každý je svého osudu a štěstí strůjcem; ti chytřejší se poučí, ti blbí a blbější dopadnou špatně. Protože bitva proti blokátorům se vyhrát nedá.
Včera jsem šel kolem jednoho pouličního umělce, jak jsem ho míjel, zaslechl jsem část jeho produkce. Nemělo by to být trestné? Nezkonzumoval jsem zdarma poskytovanou službu jako celek. Nebyl správný postup se zastavit, poslechnout si ho do konce a pak mu hodit do futrálu pár drobných?
Pak jsem doma pustil televizi, díval se na seriál a když přišla reklama, šel jsem se vymočit. Nemělo by to být trestné? Nezkonzumoval jsem zdarma poskytovanou službu jako celek.
Potom běžel nějaký film, ale já ho jen poslouchal, protože jsem zároveň dělal něco na počítači. Nemělo by to být trestné? Nezkonzumoval jsem zdarma poskytovanou službu jako celek.
Ale dobře, první a třetí paralelu napadnete jako nepřesnou, u druhé, abyste byl konzistentní, budete tvrdit, že pokud člověk v televizi sleduje určitý pořad, měl by povinně sledovat i reklamy do něj vložené, budiž, třeba to tak fakt děláte.
Takže zpět k brouzdání webem. Já tak občas činím v prohlížeči links, což je čistě textový prohlížeč v linuxové konzoli. Reklamu aktivně neblokuju, jen prostě v danou chvíli nemám technický prostředek, který by ji dokázal zobrazit (není-li tedy čistě textová, i taková se občas najde). Měl bych být trestán? Navrhujete tedy něco jako "technickou způsobilost internetového prohlížeče"? A trestné by bylo používat jakékoliv prohlížeče, které nejsou schopné zprostředkovat konzumaci poskytované služby jako celku?
Pak jsou tu zrakově postižení lidé, kteří k internetu přistupují přes speciální čtečky, které si s reklamou také neporadí. I zde zavedete certifikaci čteček, přičemž základní povinností bude, aby uměly "převyprávět reklamy"?
Nutíte návštěvníky, aby podporovali vaši činnost, bez ohledu na to, že pro ně není přínosem, ale přesně naopak! Aneb: já si zasviním web reklamou a vy jste povinni na ni koukat! Nejsme. A odjakživa platilo, že náš zákazník, náš pán! Takže když vám zákazník řekne, abyste si reklamu strčili kamsi, jste povinni mu poděkovat a vyhovět mu. A být vyžírka je jediná možnost, jak z důchodu v Czech made kapitalismu přežít. Protože většina podnikatelských aktivit má jen jediný cíl: Sedřít naivního klienta z kůže. Ostatně, máte pravdu, další diskuse je zbytečná. My budeme blokovat, protože nám to vyhovuje a vy se třeba po....! Protože nic jiného vám stejně nezbývá.
AdBlock jsem začal používat proto, že zásadně nesouhlasím s bezplatným zpravodajstvím živeným reklamou. Jasně se ukázalo, že tenhle obchodní model podporuje šíření xenofobie, rasismu atd. Podívejte se na weby jako iDnes, Novinky a další. Budou psát jen o imigrantech (ačkoliv pro ČR to není žádný zásadní problém) jen proto, že je to teď módní a bude se na to klikat. Že tím zvyšují nesnášenlivost ve společnosti a zadělávají na větší konflikt, to už je nezajímá. Mají přece peníze z reklamy.
Pokud někdo viděl dokument Dělníci bulváru, tak tam Pavel Novotný přiznal, že se zveřejňují články o tom, když Rom napadně etnického Čecha (abych byl politicky korektní), ale nikdy opačně, protože to lidi nechtějí číst a neklikali by na to... Tohle je efekt, který to má na současné zpravodajství. A proto je správné používat AdBlock a tohle nepodporovat.
AdBlock by měl podle mě sloužit ideálně jako ohodnocení kvality. Děláš nekvalitní obsah, nedostaneš peníze z reklamy, snaž se. Děláš kvalitní obsah, AdBlock vypínám (např. tady na Lupě ho nepoužívám).
Myslím si, že používání adblocku je zcela v pořádku. Pokud se ale provozovatel nějakého webu rozhodne, že cenou za shlédnutí jeho obsahu je shlédnutí reklam, tak je taky zcela v pořádku, že blokovačům reklam žádný obsah nezobrazí. Můžou se rozčilovat a jít jinam, pro poskytovatele to není žádná škoda, z blokovačů stejně žádný užitek nemá. Pokud to provozovatel s reklamou přežene, tak je to pouze jeho problém, odejde mu významnější počet čtenářů a měl by se nad tím zamyslet. Já osobně tomu nezobrazování obsahu blokovačům celkem fandím. Není mi moc sympatické jak se někteří neustále chlubí tím, že čtou bez reklam weby, které z reklamy žijí. Mimochodem tím jak roste počet blokovačů hrozí, že se budou hledat nové, ještě agresivnější způsoby reklamy.