Konečně našel někdo odvahu napsat, jak situace skutečně vypadá. A chybička se občas vloudí, což na validitě textu, jako celku nic nemění. Holým faktem zůstává, že reklama je otravující, prolhaná, zneužívaná ke šmírování a její informační hodnota je nulová až záporná - prostě shit.
... firefox zcela libovolny addon nabidne na vyzadani. Staci kliknout a nainstaluje se. Naopak, pro chrome velmi dlouho zadny blokator neexistoval, pak velmi dlouho existoval jako externe instalovatelny, protoze jej google odmital pustit do store a teprve relativne nedavno se ve store objevily ruzne moznosti.
A prave kvuli nepodpore v chrome, neexistuje nic co by melo addonum do ff alespon zdalky odpovidajici alternativu. A mimo jine prave na to Mozilla dojede, nebot se rozhodla podporu addonu odstranit.
on je totiž problém v tom, že dost často pisatelé píší o něčem, co jednak ani nepamatují, ale ani vůbec netuší, "jak" to kdysi bylo.
Ten webwasher (lokální proxy) jsem taky používal a v té době to měl každý technicky zdatnější uživatel netu - protože jako modem se používal třeba fritz (pro rychlejší spojení, když bylo třeba se daly za chody spojit dva kanály, takže to běželo 2x rychleji) a za data se těžce, ale těžce platilo Telecomu a jiným podobným - takže každý ušetřený bit byl radost.
Ten webwasher byl mj. na CD (tehdy se tak distribuovaly aplikace, neb tahat to z netu fakt nešlo) tuším u Chipu - takže to měl každý kdo bral Chip.
Komentovat takovou neuvěřitelnou kravinu, jako že ABP začal s nějakým Chrome :-)) ani nemá smysl - ABP jsem začal používat už v době kdy jsem běžel pod Netscape - to žádný Chrome a absolutní jistotou nebylo.
a ještě jedna poznámka
Problém, proč to nefunguje je v tom, že na objem informací je neuvěřitelný přebytek webů, které ty samé věci "publikují" (navzájem opisují).
Naprosto přesně jako v hudbě - kdysi, vycházelo o několik desítek řádů míň novinek (prakticky pouze jako SP) nebylo to tak, že škvár si natočí každý kdo má otvor (web udělá každý kdo má wordpress) no a pak je logicky fatální přetlak nabídky nad poptávkou - a to prostě ti čtenáři platit nebudou.
Takže mě nedělá sebemenší problém platit papírový nebo webový obsah, pokud obsahuje to, co chci a o co mám odborný zájem.
Ale na webech, kde se dočtu to samý, co na dalších 1000 stejných, stupidní reklamu budu blokovat a platit budu pouze pokud budu chtít JÁ - jinak to radši číst prostě nebudu - přesně stejně jako jsem přestal kupovat papírovou MFD a TT nebo přestal číst Ihned.
A nebo jednoduše autor nechce psát články zdarma a tak napsal článek placený z nativní reklamy na AdBlock a Chrome.
Jak je vidět, o v článku měl pravdu, že tuto nativní reklamu docela v pohodě akceptujeme - poněvadž si neuvědomíme, že jde o reklamu. Názvy aplikací nám zůstanou v paměti a autor dostane zaplaceno. Vlk se nažral a koza zůstane celá :-)
Autor se prostě spletl. Nedělal bych z toho tragédii. První reakce (Pieter) je stručná, jasná a nemá citové podbarvení. To je pro diskuse přínosné. Reakce od MichalekII,Libb jsou typické pro "zasírače" diskusí. Informační hodnota nulová, zbytečně citově extrapolované s pokusem dehonestovat autora.
Sebekriticky přiznávám, že kritizovat "nasírače" je rovněž neužitečné a tudíž zbytečné. Snad je rozdíl v tom, že informační hodnota mé kritiky se limitně blíží k nule z leva (tedy konverguje) k informační hodnotě, klasický "nasírač" informačně diverguje k minus nekonečno. ;-)
Urcite to to mate podlozene nejaky pruzkumem.
Vase spojeni rozsireni Chrome s masovosti blokovani je falesny argument. Spociva ve spojovanim autority (objektu manipulace) a patologickeho jevu (blokovani) mereneho jakousi na prvni pohled spolecnou, avsak nesouvisejici promenou (masove rozsireni).
Ve skutecnosti masovost blokovani vice souvisi s mirou vyuzivani Internetu masy beznych lidi. A i v tomto pripade bych byl opatrny. Nekdo totiz muze namitnout, ze to vice souvisi s lepsi technologickou vzdelanosti, nebo radeji s lepsim technologickym rozhledem cilu reklamnich inzerentu. Je preci jasne, ze pokud je drivejsi geek (smirliveji early adopter) dnes o rekneme deset let starsi, neprestane blokovat, naopak prirozene siri technologickou osvetu mezi sve pratele (resp. followery).
Ale kde že, Chrome a Chrome Web Store za to opravdu nemůže. Chce se to trochu zamyslet nad souvislostmi. To, že se blokování rozšířilo víc v době, kdy chrome začal existovat či kralovat je pouhá shoda náhod.
Je třeba si uvědomit, že je více počítačově gramotných uživatelů, že vznikají nové sociální sítě a svazky, že se lidé sdružují, mají rychlejší počítače i internet, klesá finanční náročnost na posezení u počítače. Vnuci úspěšně instalují počítače, prohlížeče a blokátory svým prarodičům a svět se pomalu mění.
Co bylo před rokem dnes už není, co bylo před dvěma, na to už si pomalu nevzpomeneme a co bylo před pěti lety, to je v podstatě pravěk. Dříve mimo jiné, a to je HLAVNÍM důvodem, nebyla reklama tak otravná. Čím agresivnější reklama bude, tím více lidí se rozhodne ji blokovat a nebo ignorovat weby, které reklamu upřednostňují před vlastním obsahem.
Ač sám blokátory reklam aktivně nevyužívám, u některých portálů jsem přistoupil k blokování konkrétních formátů vlastním řešením a některé jsem přestal pro jistotu úplně navštěvovat. Prostě když je něčeho moc, tak je toho občas přespříliš...