Hlavní navigace

Z konference New Media Inspiration: Google+ má v Česku až 60 tisíc uživatelů

Redakce

Experimentální stránku „Velivajíčko na zhniličku“ zaindexoval vyhledávač Google – jen a pouze na základě několika odkazů z Twitteru – během pouhých čtyř hodin. Zjistil to experiment internetových marketérů z H1. Jeden z nich, Pavel Ungr, to právě uvedl jako důkaz toho, že sociální sítě mají čím dál větší vliv na umístění stránek ve vyhledávačích. Pavel Ungr přednáší ve velké aule historické budovy FF UK v Praze pro 350 posluchačů na konferenci New Media Inspiration.

Experimentální stránku „Velivajíčko na zhniličku“ zaindexoval vyhledávač Google – jen a pouze na základě několika odkazů z Twitteru – během pouhých čtyř hodin.

Zjistil to experiment internetových marketérů z H1. Jeden z nich, Pavel Ungr, to právě uvedl jako důkaz toho, že sociální sítě mají čím dál větší vliv na umístění stránek ve vyhledávačích. Pavel Ungr přednáší ve velké aule historické budovy FF UK v Praze pro 350 posluchačů na konferenci New Media Inspiration.

Firmy se podle něj v příštích letech sotva vyhnou aktivnímu marketingu v sociálních sítích, musí se na nich naučit komunikovat. Velké množství sociálních sítí již indexuje také vyhledávač Seznam.cz, a na další se chystá.

NMI17

Twitter je pro SEO důležitější než Facebook

Twitter má přitom podle Pavla Ungra na SEO v hlavních vyhledávačích větší vliv než Facebook. „Píší tam totiž v uvozovkách důležitější lidé.“ Ještě důležitější je z hlediska SEO Google+, který má podle posledních odhadů v ČR 40 až 60 tisíc uživatelů. „Jeho vliv v nejbližších měsících a letech ještě poroste,“ říká Pavel Ungr.

Přímý přístup na všeobecné stránky ze sociálních sítí přitom zatím nehraje až tak důležitu roli. Podle Ungra na jím sledované informační a obchodní stránky chodí z Facebooku 1,37, z Twitteru 0,37, a z Googl+ 0,01 procenta uživatelů. „U přesněji zacílených webů to ovšem může být mnohem víc,“ podotkl expert na sociální marketing.

Našli jste v článku chybu?
25. 1. 2012 10:09
a jé jé (neregistrovaný)

vážený pane, pán vám nepsal, že nemůžete mít pravdu, napsal vám pouze, že je třeba ji lépe prokázat..a já s ním souhlasím, vůbec není z např. původního textu jasné o jaký twitter účet se jedná - i mě je jasné, že pokud o nečem twittne třeba obama, google na to narazí velmi brzo, jak brzo narazí na twít franty vomáčky z horní dolní a za jak důležitý ho bude brát už zcela zřejmé není a je třeba opravdu experiment rozšířit. To, že budete poukazovat na anonymitu argumentujícího význam jeho sdělení, …

21. 1. 2012 17:21

Děkuji za zájem, ale neudělali. Ta stránka byla v době experimentu nová a v sitemap.xml neexistuje, což si můžete ověřit sám. Tzn. že ji o ni Google nevěděl jinak, než z twitter v příspěvků. Nevěřit můžete, ale toto jsou fakta. Máte li jiné informace, prosím o podklady, které exaktně dokazují opak. Děkuji.