Hlavní navigace

Z webů České televize možná zmizí reklama

Jiří Macich ml.

Webové stránky České televize budou pravděpodobně v budoucnu zcela bez reklamy. Sněmovní volební výbor koncem minulého týdne doporučil plénu poslanecké sněmovny přijetí senátního návrhu zákona s pozměňovacím návrhem, který kromě zákazu reklamy na kanálech ČT 1 a ČT 24 přináší také zákaz reklamy na webových stránkách veřejnoprávní televize.

Webové stránky České televize budou pravděpodobně v budoucnu zcela bez reklamy. Sněmovní volební výbor koncem minulého týdne doporučil plénu poslanecké sněmovny přijetí senátního návrhu zákona s pozměňovacím návrhem, který kromě zákazu reklamy na kanálech ČT 1 a ČT 24 přináší také zákaz reklamy na webových stránkách veřejnoprávní televize.

Státní fond na podporu kinematografie nyní mají namísto veřejnoprávní televize podporovat televize komerční. Zelenou tak de facto dostává návrh, se kterým jako s kompromisem přišla televize Nova. Konkurenční Prima by ale ráda viděla i příspěvky internetových videoserverů, které distribuují kinematografická díla. Konkrétně ve výši dvou procent výnosů z reklamy.

Zdroje: DigiZone.cz, Mediář.cz

Našli jste v článku chybu?
20. 6. 2011 19:35

bod (a) vynos z reklamy na webu ČT je asi 8 mil Kč ročně, takže při takových "drobných" v rozpočtu ČT se o žádném ovlivnování říkat fakt nedá.

21. 6. 2011 21:46

tak ČT ma rozpočet na 2011 cca 7,2 miliardy Kč, takže pokud mluvíš o příjmech jen z webu tak je to neco méně než 0,1 %. Tady pochybuju že by za tyto peníze da někdo ovlivňovat a riskoval tím pověst ČT. Musel by být uplně "blbej". Navíc Milan Fridrich na IAC říkal že se příjmů z webu klidně vzdá....takž tak :)