Kdybyste mi napr. v patek odpovedel na muj dotaz, vy se radeji pustite do vysvetlovani az po vyjiti clanku. Ja povazuji za pricinu toho, ze CT je drahy, nizkou produktivitu prace jejich zamestnancu a jeho dlouhotrvajici a na dlouho dopredu zajisteny monopol (a navic, dle teto teorie, ktera pojednava i o "PPP" (Purchasing power parity), nabizite vlastne tzv. neobchodovatelne zbozi, coz celou vec umocnuje).
Me se zda, ze CT si vzdy upravi "svoji pravdu" - zlevnite volani do Bangladese o 99% a hned se nam, obycejnym lidem, volajicim do Bangladese jednou za deset let, to celkove zdrazeni muze predhodit o par procent mensi.
Najit na webu CT historii cen (aby z toho mohla vniknout tabulka, ktera je ve clanku) je take nemozne. Tam clovek najde sotva neco dva roky stareho.
Ohledně ISDN, Telecom by asi rád provedl podobnou akci, jenže musí plnit příkazy toho, kdo mu kdysi zajistil současnou pozici a ten má patrně zcela jiné zájmy. Proč dráždit obyvatele zvyšováním daní, když to jde zařídit i jinak, že.
Jinak nakupy kvalitnich ISP se pohybuji ve stejnych radech, nicmene zacinaji trosku vetsi cislici - napr. petkou nebo sedmickou ...
Důvod těchto "nesmyslů" je především neustálé utajování skutečností kolem vaší firmy. Dokud se bude v tomto pokračovat tak se nesmíte divit, že se objevují podobné spekulativní komentáře. Ta částka není zase až tak nereálná. Jen pro zajímavost, kolik že jste to zaplatili bývalému řediteli Telecomu za odkoupení hezkého českého názvu "Český Telecom" ?
Připomenu na závěr této eseje dva citáty. Ten první mi kdosi pošeptal z jednoho interního jednání Telecomu: "I kdybychom jím ten internet dali zadarmo, tak ušetříme víc, než vyhodíme za reklamu, kterou si za dva roky budeme dávat dohromady image společnosti."
A nemyslim si, ze by se mobilni telefon dal srovnavat s pevnou linkou. Napr. pro datove spojeni je mobilni telefon stale o neco drazsi, na druhou stranu k cemu je mi pevna linka doma na stole, pokud potrebuji byt k zastizeni na cestach.
Jinak v mobilnich komunikacich dle OECD a metody PPP patrime opet k nejdrazsim - viz zde.
Pokud by dnes nekdo prodaval celoplosneho ISP s ctyrmistnym poctem platicich zakazniku, bez problemu by dosahl ceny 500.000.000 ... Zajimalo by me, kolik bude stat e:tel ...
Je pravda, ze by nedosahl ceny 8.500.000.000 ... Ale to je o necem jinem.
Ještě jedna věc, jak by se vám například líbila situace, kde by Telecom nebyl zároveň vlastníkem přístupových sítí, ale pronajímal by si je od jiné, samostatné firmy. Tím by totiž bylo možné nastartovat skutečné konkurenční prostředí.
b) Pripomeneme si to pro privatizaci Ceskeho Telecomu ano ? :-) Je fakt, ze vymena akcii nemusi byt charakterizovana jako "prodej", i kdyz muze jit o formu "vypalneho" ... Cilova spolecnost muze byt ... treba ... kpnQwest ... Ty prvni tri pismenka v nazvu te firmy nejsou nahodne ...
Myslim, ze divizni portfolio je dostatecne zname, proto jsem se na nej neptal :-) Ptal jsem se, kolik procent revenue e:tel tvori IOL a kolik ostatni aktivity ...
Protoze ja vychazel ze statistiky, ktera pausal ZOHLEDNUJE. Ano pausal mame hodne levny i podle PPP, ale O PAUSALU NEBYLA NIKDY REC. Klidne udelejte pausal za 699,-, pokud pak bude Internet resp. lokalni hovory zdarma ci budu mit hodinu Internetu i ve dne za 9,90,-, jdu do toho pripojovat se ve dne pres dial-up a slibuji Vam, ze nebudu sam ;-) OECD report uvadel 20 hodinu trvajicich pripojeni, proto jsem shodna pouzil v me tabulce.
Abychom se nepreli, ktera cisla jsem pouzival, zde je link na tabulku (dal jsem ji na svuj server, protoze ji nemuzu dohledat na webu a ve Wordu byla jako obrazek. Snad tu nezacnou padat nazory, ze jde o fake, ze jsem si ji nakreslil sam)
Mimochodem, zkuste schvalne pro jednotlive zeme EU napsat, jak dlouho trvalo zavedeni call-by-call-carrier-selection. A to prosim absolutne od roku liberalizace trhu az k zavedeni sluzeb dominantnim operatorem. Vsadim se, ze uvedene materialy mate - kdyz se tu tak ohanite prumernymi cisly ...
Mimochodem, jeste v roce tusim 1996 se SPT Telecom chlubil, jakou buduje hypermoderni digitalni sit ... Ze by od te doby nejake ty bedny od Siemense a Alcatelu prodal? Nebo ze by nektere veci, ktere patri standardne do portfolia tech krabic, jaksi zapomel implementovat? Jojo ... zapomel jsem podotknout, ze tehdejsi SPT Telecom, ktery budoval hypermoderni sit a nynejsi Cesky Telecom, ktera ma problemy se standardnimi technickymi vecmi, jedna firma jsou ...
Ze zcela nepochopitelnych duvodu se ve vychodni evrope vsechno taji!!! Nejlepsi by asi bylo pred zakazniky uz utajili i cenik (sak on se to dozvi na fakture, kolik nam ma zaplatit) a take sidlo, ci alespon reklamacni oddeleni. Nemyslite?
Náhodou Telecom zvládl implementovat některá světově jedinečná technická řešení. Třeba takové podvojné přípojky na nových digitálních ústřednách, to je opravdu řešení hodné třetího tisíciletí (to není pomluva, minimálně jeden známý toto od Telecomu dostal). Tento paskvil dokonce Telecom stále nabízí ve svém ceníku. PODNIKATELSKÁ telefonní stanice s podvojným připojením se jistě stane hitem tohoto roku, a co teprve až přijdou ISDN a xDSL podvojky ;-)
Prave jste rekl, ze to NENI problem ustreden ...
Chcete tvrdit, ze v letech 96/97 nemeli tyto moznosti prodejci telekomunikacnich boxu? Skoro me nutite, abych zavolal do Siemense ... CS a NP zcela jiste nebyly na jahodach, jinak by rozhodne nemohly byt poskytovany na druhe strane atlantiku - a tam byly poskytovany na sto procent :-)
Mame tu dve moznosti:
1) Bud ma CT shitoidni sit, kdy neni schopen zavest za 6 let pomerne trivialni sluzbu.
2) Nebo ji nema shitoidni a pak to, co predvadi, je tezke mlzeni.
Pokud me pamet neklame, tak JIZ dnes mate v ceniku za propojeni cenu za tranzit do jine site ... Tak kde jsou ony problemy v "uctovani" a "administrative" ? To nedokazete zuradovat to, co jste si sami dali do propojovaci smlouvy ?