Hlavní navigace

Za možný krach Internetu 99 nemohou poskytovatelé

Marek Antoš 15. 2. 1999

Teprve dnes se sice dočkáme oficiálních informací o akci poskytovatelů připojení, ale již pátek vyšlo na povrch v podstatě vše podstatné. Řada lidí už stačila vyjádřit svůj názor na celou věc a většinou nenechali na poskytovatelích nitku suchou za to, že jim odkladem tarifu I99 tahají peníze z kapes.

Teprve dnes se sice dočkáme oficiálních informací o akci poskytovatelů připojení, ale již pátek vyšlo na povrch v podstatě vše podstatné. Řada lidí už stačila vyjádřit svůj názor na celou věc a většinou nenechali na poskytovatelích nitku suchou za to, že jim odkladem tarifu I99 tahají peníze z kapes.

Dostal jsem celou řadu dopisů od našich čtenářů, které se dotýkají této věci. Za všechny si dovolím uvést jeden, od čtenáře, který si nepřál být jmenován.

Reaguji na váš článek na Lupě 11.2. Myslím, že to jasně dokazuje, že jsou všichni stejní. Jenom se snaží nahrabat a to, že obyčejní lidi netrpělivě čekají, kdy už konečně ten tarif zavedou, zapláčou. Sám mám velké obavy z výše účtu za leden, mám mírné mrazení v zádech, že nám to manželka zatrhne. Nám znamená mně a mému 13letému synovi. I když se každý snaží dát dětem to nejlepší, finance dnes rozhodují. A po 19. hodině máme na počítač skoro pořadník. Otvíráme co nejvíce oken a podobné finty, ale více seškrtit už to snad ani nejde. Modlím se, aby můj poskytovatel IBM se k tomu nepřipojil, jinak nebudu už více váhat a přejdu k Telekomu a hotovo.

Na podobný příspěvek se reaguje velmi obtížně. Je zřejmé, že přestože tarif Internet 99 nepřináší dramatickou výhodu (podrobnou analýzu jsme na Lupě uváděli, pokud jste nečetli, tady ji máte), pro určité skupiny uživatelů může přinést snížení poplatků. Je proto logické, že zákazníci mají zájem o jeho rychlé nasazení – dílem proto, že se jim opravdu vyplatí, dílem kvůli určité psychóze: protože si myslí, že se jim vyplatí. Konkrétně autor citovaného dopisu nepochybně patří do první skupiny.

Když tedy nyní poskytovatelé připojení zvedají ze země prapor revoluce a hodlají ho rozvinout po celé zemi, jinak řečeno chtějí ignorovat tarif Internet 99, vyvolají zcela určitě vlnu nespokojenosti u svých zákazníků. Částečně si to způsobili sami – s trucakcí pricházejí o několik měsíců později, než by byli měli, navíc zatím příliš nezvládli komunikaci s veřejností, ale to se snad zlepší.

Je ale třeba si uvědomit, že viníkem tohoto bojkotu nejsou opozičníci (=poskytovatelé), ale SPT TELECOM. Díky tomu, že jím stanovený tarif Internet 99 je v určitých denních obdobích méně výhodný, než standardní tarif, klade na poskytovatele nutnost držet čísla ve starém i novém tarifu. Původně jim sliboval, že to půjde udělat na stávajících technologiích – ale nakonec nesplnil. Pro poskytovatele by tak implementace nového tarifu znamenala nutnost poměrně významných investic, což by se nakonec muselo odrazit buď v ceně, nebo v kvalitě. Lidé, bděte! Nakonec by to samozřejmě stejně zaplatil zákazník.

Je důležité se zamyslet nad tím, co vlastně nyní poskytovatelé svojí akcí chtějí dosáhnout. Jde jim o zvýhodnění tarifu Internet 99. Pokud by jejich akce dosáhla svého cíle, znamenalo by to užitek pro všechny dial-upové uživatele Internetu – telefonovali by ještě levněji. Samozřejmě by to mělo výhodu i pro samotné poskytovatele, kteří by nemuseli držet část čísel ve starém tarifu a významně by ušetřili. Snížení nákladů by to ale přineslo všem.

Takže ještě jednou: poskytovatelé v tomto okamžiku nebojují jen za sebe, ale za kapsy nás všech. Je otázkou, zda mohou v tomto souboji s obrem vyhrát, ale ze všeho nejvíc to asi záleží na tom, jakou odezvu jejich snaha získá u prostých zákazníků, prostě těch výše citovaných „obyčejných lidí“. Mějte to na paměti.

Zkuste se nad tím zamyslet a pokud budete mít chuť, pošlete mi prosím na tuto nejnovější akci svůj názor. Zajímá mne to.

Marek Antoš


Starší, související články:

* Internet 99 nakonec zřejmě přeci jen nebude

* Jak vypadá Internet 99 u Dattelu? Výhodněji.
* SPT TELECOM stanovil podmínky pro Internet 99
* Internet 99 bude. Brzo.
* Internet On Line nebude mít tarif Internet 99 jako první
* Proč zatím ČTÚ nepovolil Internet 99?
* Bojkot 2: přišel a zase odešel
* Přichází Bojkot 2 – pláč na špatném hrobě
* Snaží se SPT TELECOM potopit Internet 99?

Našli jste v článku chybu?
DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie