Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Zablýsklo se na lepší časy v internetové telefonii? od stoural - Chacha, "Dobrý den, mohl bych prosím mluvit s...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 1. 2009 11:04

    stoural (neregistrovaný)
    Chacha, "Dobrý den, mohl bych prosím mluvit s Veronikou?", uplne to vidim :))))
  • 15. 1. 2009 11:33

    Flasi (neregistrovaný)
    Jestli se málo zdržujete doma, tak se vám tam nevyplatí spousta věcí.
    Nicméně VoIP se může vyplatit širokému spektru lidí - právě kvůli tomu, že většina operátorů nabízí velmi nízké paušály i ceny hovorů. Čili ne jenom lidem, kteří volají hlavně z pevné, ale i těm kteří občas volají z domova i na pevnou.
    Jinak podle mě je třeba typickým zákazníkem, kterému by se pevná linka vyplatila matka na mateřské. Většinu času je doma a potřebuje volat na spoustu úřadů a spoustě doktorů (kam většinou jiný kontakt než na pevnou ani není) a taky spoustě dalších kamarádek-maminek, které pokud mají taky pevnou, tak si volají velmi levně či rovnou zdarma. Věk rodiček se sice zvyšuje, ale do důchodu to IMHO ještě nedošlo.

    Jestli máte vy problém s tím, že nechcete volat s tchýní (zdá se spíše potencionální tchýní), tak volejte přítelkyni na mobil. Nikdo neříká, aby si někdo pořizoval pevnou linku a mobil zahodil. Já tvrdím, že normální člověk vede z domova dost hovorů na pevnou, aby se mu VoIP pevná linka vyplatila (byť počáteční investice do HW může být odrazující).
  • 15. 1. 2009 12:28

    Standa (neregistrovaný)
    Většina VoIP operátorů nabízí i přesměrování v nepřítomnost. Není problém přesměrovat hovory na mobil, do kanceláře nebo kamkoliv jinam.
  • 15. 1. 2009 15:11

    anonymní
    Na vyjezdu za hranice pouziva vetsina lidi Skype, protoze proste projde vsema tema srackama, co si ISPcka nastavely do svych pristupovych siti k verejnemu Internetu.

    Je to smutne, ale je to tak.
  • 15. 1. 2009 15:27

    Thom (neregistrovaný)
    Hele ty světáku, on někdo má třeba rodinu či dokonce malé děti a neběhá furt někde venku.

    Amway, Avox apod. Ne, děkuji, ty firmy nemají telco licenci a kdykoliv jim to může někdo zatrhnout. Navíc pro toho operátora, s kterým voláš, nejsi nic, vše musíš řešit s nějakým prostředníkem.

    No ale když máš takovéhle uvažování, se nedívím, že máš vztahy tchyně-svině a zeťáček-darebáček. Někde to ale funguje i líp. A kdo říká, že doma může být jen jedna VoIP linka? S kloudným mobilem se jen připojíš k domácímu routeru, voláš z mobilu a přitom přes Voip.
  • 16. 1. 2009 4:40

    Roman Vithous (neregistrovaný)
    Doporučuji Vaší pozornosti vzít na vědomí fakt, že Skype je VoIP :-). Jen, pravda, nepoužívá standardní protokol....
  • 16. 1. 2009 23:14

    Fingon (neregistrovaný)
    Ses uplne vedle. Mam VoIP uz pres 2 roky a vyuzivame ho v rodine v ramci dlouhych hovoru kdyz se nemuzem treba videt. Mobil samozrejme mam a taky ho vyuzivam, ale nejsem proste bohac abych si mohl s pritelkyni pokecat hodinu pres mobil kdyz mam 50 volnych minut v ramci student tarifu. Proto pouzivam VoIP - na jeji linku volam zadax a pokud potrebuju na mobil tak je to taky levnejsi nez volat z mobilu. Pokud se dostatecne posili upload u ISP a zlepsi se i wifiny a kodeky, tak VoIP je jednoznacne budoucnost v teto specificke telefonii.
  • 17. 1. 2009 0:37

    Dan Ohnesorg
    Snad neexistuje mobilni operator, ktery by nemel nejake to volani pritelkyni zdarma, resp. za mesicni pausal.

    VoIP je mnohem zajimavejsi pro firmy. Jednak kvuli usporam a jednak kvuli mnohem snazsi skalovatelnosti a uzasnym moznostem programovani. Predstavte si, ze mate ustrednu potrebujete pridat 10 linek. To nekdy znamena, ze musite koupit kartu se 48 porty. A to neni nic levneho.

    Chcete si poridit nejake mazane smerovani hovoru? Treba zajistit, ze kdyz mate GSM branu a volate z ni ven, tak ten kdo zavola zpet se dovola tomu, kdo ho volal ven? Tak na to muzete bud u klasicke ustredny zapomenout a nebo si tam date VoIPovou a naprogramujete si takove NATovani za chvili.

    Objevuji se prvni vlastovky v konvergenci GSM a SIP, takze si muzete nechat soucasne vyzvanet mobil a pevny telefon na stole a vzit hovor tam, kde je to vyhodnejsi.

    Chcete lidem posilat s prichozim hovorem zpravy na displej telefonu? Opet na softwarove ustredne jednoducha vec, na klasickych byt i systemovych telefonech jste omezeni par funkcemi, ktere tam vyrobce zadratoval. Posilani textu se signalizaci hovoru na ISDN nechodilo na linkach O2 vubec nikdy.
  • 19. 1. 2009 23:14

    bez přezdívky
    není to tak jednoduché. měl jsem doma VoIP přístroj - jenže problém je, že většinu času nejsem doma. a s rodiči (t-mobile rodina), kolegy z vlastní firmy (t-mobile team) i s přítelkyní (nej-číslo) jsme si připlatili paušál za volání zadarmo, u mobilního operátora....

    takže skutečně: adaptér voip telefonu mi doma snad víc než rok žral elektřinu.. ale kolikrát jsem doopravdy s někým mluvil ? těžko říct.. moje číslo znali jen lidi s firmy a na pevnou se taky dalo volat jen na pár destinací. všichni známí mají mobil nebo jsou na ICQ. v podstatě na VoIP nebylo moc komu volat a pokud ano, tak jsem zdlouhavým vykecáváním začal všem lézt krkem.. neměli na mě čas. nové paušální poplatky umožňující volání na X vybraných mobilních čísel zdarma pak pro mě VoIP úplně zazdily.

    chápu argumenty např. o cestování po světě.. jenže já když jsem ve světě, tak základním problémem je spíš že tam nemám přístup k Internetu :-( a nebo jen z internetové kavárny, kde teda nevím, jak by to s voipem vypadalo.

    osobně nemám nejmenší důvod k nějaké averzi vůči voipu - provozujeme alternativní médium pro přístup k internetu, sousedskou síť, převážně bezdrátovou. VoIP telefony (SIP) jsou zdaleka nejmenšími zdroji trafficu v této síti. Mám všechny důvody VoIP propagovat a podporovat.. bohužel, vyplatí se to skutečně jen specifickým skupinám lidí... možná trvale pracující s domova, spoulpracující s velkým množstvím lidí, co mají taky VoIP ? nevím. Lidi okolo třicítky (mě je 35) jsou podle mě dnes hodně vázaní na mobil, a málokdy pracují celý den z jednoho místa (v podstatě: před homeworkingem v posledních letech spíš prchám...).

    Problémem VoIPu je, že pracuji během dne z různých míst, které spojuje možnost broadband přístupu na internet (full time zaměstnavatel, moje kancelář, můj byt, přítelkyně, občas třeba rodičů byt nebo hlídání neteře bratrovi..) - tedy, broadband je kam se podívám. Ale broadband znamená PC s webovým browserem - VoIP přístroj s sebou jednoduše nenosím ! Snad pokud by můj přístroj mobil roamoval na SIP/Wi-Fi... v jednotlivých domácích sítích.. ale opět, Wi-Fi jsou všichni zvyklí používat jako FWA přístup. Na místech kde pobývám není moc Wi-Fi sítí, a já u sebe nejsem zvyklý nosit ani notebook (pracuji prostě s jakéhokoliv PC.. SSH klient a webový browser se najde všude :-)
  • 22. 1. 2009 11:57

    MiG (neregistrovaný)
    Nemůžu souhlasit. Pravda je, že VoIP má spoustu možností. Na druhou stranu v praxi nejsou téměř vůbec potřeba. Naše firma o zhruba 50 lidech si vystačí pořád s tím, co má od klasické staré ústředny a není potřeba něco přidávat. Před několika lety jsme utekli od Telecomu ke GTS a od té doby se nenašel nikdo, kdo by nám nabídl vhodnější službu - cenově se ani žádný VoIP operátor vůbec nedostal tam, kde jsme a přidané služby zkrátka nepotřebujeme ani nevyužijeme.
    Přitom nejsem žádným odpůrcem VoIP. Naopak ji využívám rok doma. Matka šla do důchodu, tak jsem jí zařídil internet, pevnou od O2 zrušila, číslo si ponechala za tuším 2000 Kč za přenesení k 802, ovšem těch 2000 Kč má jako paušál na volání. Koupil jsem jí Siemens Gigaset, stejně jako sobě. Při měsíčním paušálu u O2 cca 500 Kč s neomezeným voláním mimo špičku (které jsme využívali), už má dávno náklady zpátky a v ceně má i internet (paušál nějakých 250 Kč měs). Já si nechal O2 (protože jinak u nás internet nedostanu než přes O2 ADSL), ale paušál jsem změnil na mini, což mi měsíčně šetří 200 Kč proti předchozímu. Za rok jsem protelefonoval 90 Kč (jednak moc nevolám, druhak je to fakt levné). Opravdu nesnáším neuvěřitelně přemrštěné ceny mobilních operátorů, s matkou takto kdykoliv volám zdarma, občas zavolám sestře, otci apod. K tomu mi to maximálně vyhovuje a dostačuje.
    Jediný problém, který se mi nepodařilo vyřešit, je dost špatná kvalita hovorů s matkou (oba 802). Pokud volám kamkoliv jinam, hovor je úplně v pořádku, jen je mě méně slyšet (to je ale asi více obecný problém VoIP, protože to pozoruji i v případě, kdy mi někdo volá v práci na pevnou a on má VoIP).
  • 12. 7. 2009 2:25

    Bohouš (neregistrovaný)
    Tak si jednou zkusej zavolat z mobilu na mobil do USA, nebo Číny stačí tak půl hodiny a potom vyzkoušejí zavedeného voip operátor a uviději, jaký blábol tady napsali.
  • 15. 1. 2009 10:58

    :-) (neregistrovaný)
    VoIP je dobrá leda tak pro důchodce, kteří pořád sedí doma na zadku a jdou maximálně do obchodu...

    Normální člověk jde ráno do práce, z práce třeba za přáteli, nebo si jdu zasportovat, vyrazit někam s přítelkyní atd. Takže odcházím ráno a vracím se až třeba v devět večer a to už nikomu volat moc nebudu a mě taky nikdo... Tímpádem VoIP telefon má pro normálního mladého člověka smysl maximálně jako záznamník :-((

    Navíc mobil vždycky nabídne víc - už jen ten základ, že se nemusíte omezovat na jeden prostor, navíc každý mobilní operátor Vám nabídne lepší řešení než VoIP - existují i různé balíčky pro neomezené volání na vybraná čísla... Např., kdo má přítelkyni a chce si s ní volat, tak O2 Pokec na jedno - zaplatí 49,-Kč týdně a volá s ní NEOMEZENĚ... Nebo od Vodafonu program kamarádi - taky zaplatíte paušál a voláte na 3 čísla totálně grátis... :-) A T-Mobile má zase "Mých pět" atd.

    Neříkám, že VoIP je špatná služba, ale vyplatí se to leda lidem, kteří chtějí volat HLAVNĚ z "pevné" na pevnou - to jsou ovšem vážně leda tak důchodci...

    Ano, jsou i dny, které třeba prosedím doma nebo třeba jsem nemocný atd., ale pak je zase pryč z bytu protistrana a stejně bych musel volat na mobil a to se mi cenově víc vyplatí z mobilu :-)

    Lepší než VoIP jsou i virtuální operátoři - například AVOX (http://www.avox.cz/), Leonardo VBC (http://www.leonardovbc.com), Amway (http://www.amway.cz/) a další firmy, které Vás přiberou pod svoji rámcovou smlouvu s operátorem a pak si voláte se všemi pod rámcovkou (v rámci jedné firmy) zdarma + na ostatní čísla za minimální poplatek a do jiných mobilních sítí se to většinou pohybuje okolo 4Kč s DPH, měsíční paušál je většinou 0-20Kč :-) Takže, přejde-li celá rodina nebo partneři k nějaké takové firmě, volají si mezi sebou zdarma a za minimální peníze jinam a hlavně MAJI MOBIL!

    --

    Mimochodem hlavní důvod, proč lidé nechtějí VoIP a pevné linky je ten, že už nikdo nechce nechat hovor předávat, ale chce volat rovnou tomu člověku!!
    Například při představě, dokud jsem byl student a přítelkyně ještě bydlela s tchýní, že bych jí volal, zvedla to tchýně (ta swině:-)) a já musel říct "Dobrý den, mohl bych prosím mluvit s Veronikou?" a půl hodiny musel poslouchat kecičky typu, že každej den se vidět taky nemusíme a bla bla - to raději než hodinovej hovor takhle, tak raději minutu z mobilu za stejný peníze, ale bez "tchýně" :-DDDDD A tohle je myslím hlavní důvod, který se jen tak nezmění... :-DDD
  • 15. 1. 2009 22:50

    :-) (neregistrovaný)
    No já to teď moc neřeším, protože pro jednoho operátora pracuji... Takže já i rodina a přítelkyně máme volání a ostatní služby sítě (dokonce i premium SMS) zdarma...

    Jinak firmy jako Avox atd. opravdu nemají telekomunikační licenci, ale to proto, že ji nepotřebují - služby nenabízí všem, ale musí Ti být nabídnuta od nich... A jen Tě přiberou pod rámcovku - na to není telco licence potřeba - není to veřejná telekomunikační služba... Asi jako když se necháte s rodinou a sousedy napsat pod jednu rámcovku u operátora - jenom tím taky ušetříte majlant a ještě si můžete volat mezi sebou zadáčo :-)) A taky na to nepotřebujete licenci...

    Samozřejmě, když si dáte JEDNA SMLOUVA = JEDNA SIM a ještě si zvolíte nějaký obyčejný tarif, ale neprojdete si kompletní ceník operátora včetně tarifů nepropagovaných marketingem + všech balíčků - tak máte volání nejdražší, co může být :-((

    Neříkám, že je VoIP špatná - jenom mladí lidé to prostě nevyužijí... Různé firmy a "small office home only" to samozřejmě využijí hodně...

    Jinak tchýně je fakt swině a není to jen mým uvažováním - pitcha jedna vyhodila mladou z domu před maturou, musel jsem jí pomáhat a zajišťovat bydlení, prachy, držet ji na škole... Teď studuje VŠ a tchýně se ozve jen, když něco potřebuje :-( Ani se nezajímá o to z čeho žije a jak... no super :-(
  • 15. 1. 2009 12:46

    Jaromir
    Ty jsi ale kousek :).

    VOIP je skvělá pro firmy, živnostníky a jiné lidi co pracují doma. Víš, kolik takových lidí je?

    Pracuji doma a volám přes VOIP a nebo mobil. Hovory přijímám na mobilu.

    Jinak, když jdu ven, tak sebou neberu ani mobil, ani hodinky, takže se mi stejně nikdo nedovolá, a je mi to naprosto ukradené.

    VOIP má spoustu použití, jenže to si takový arogantní člověk jako ty, asi není schopen připustit.
  • 15. 1. 2009 14:46

    J.Urban (neregistrovaný)
    A za kolik si s Veronikou pokecáte, když na měsíc vyjedete za hranice? To vám diety stačit nebudou. Kdežto majitel VoIP si vezme svoje negeografické číslo sebou a volá třeba z Ameriky za pár haléřů.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).