Kdybych byl programátorem, který má řešit PageRank pro vlastní Google engine, zaměřil bych se na 2 věci: 1) Hodnocení stránky podle vlastního robota a databáze (tj. to, co je v článku prezentováno jako algoritmus). 2) Snažil bych se nějak zreálnit výpočet podle toho, kam uživatelé často chodí.
Bod 2) pak nutně potřebuje zmíněný toolbar, který pomocí dotazu na GTPG stránky sděluje nenásilně Google, kde se pohybuji. Výsledný GPG je pak syntézou obou údajů. Úvaha o logaritmické funkce je pak zajímavá, ale ne podstatná. Výpočet magického ch pak slouží k tomu, aby si webmasteři uměle nezvyšovali GPR.
> Výpočet magického ch pak slouží k tomu,
> aby si webmasteři
> uměle nezvyšovali GPR.
To je sice zajímavá úvaha, ale má jednu slabinu. Už před prolomením toolbaru jsem si totiž mohl zjistit "magické" ch pro svoji stránku. Pokud by bylo hodnocení chráněno *jenom* parametrem ch, tak by pro mě nebyl žádný problém poslat tam tisíce requestů.
Bod 2 nepotřebuje toolbar. Já používám jako vstupní Googlovu stránku http://www.google.com/advanced_search?num=100&hl=en a všechny odkazy z ní jsou už několik měsíců ve formě http://www.google.com/url?sa=U&start=1&q=[...url...]&e=[...nejake cislo...]
Z toho usuzuji, že Google si eviduje, kam klikají lidé, kteří používají jeho advanced search. A že kdyby chtěli, tak to pak mohou použít i zpětně pro hodnocení těch svých nalezených výsledků.