Hlavní navigace

Průzkum: zákazníci e-shopů v drtivé většině objednávání z domova

Jiří Macich ml.

93 procent zákazníků e-shopů si vybírá a objednává zboží z prostředí domova. Vyplývá to ze společného průzkumu vyhledávače zboží Heuréka.cz a aukční síně Aukro.cz, kterého se zúčastnilo deset tisíc lidí. Necelých šest procent oslovených zákazníků e-shopů nakupuje přes počítač v práci. Veřejné počítače (v internetové kavárně, v knihovně) pro nákup zboží používá jen 0,5 procenta dotázaných zákazníků. Jednou z logicky se nabízejících příčin tohoto jevu je současná penetrace internetového připojení.

93 procent zákazníků e-shopů si vybírá a objednává zboží z prostředí domova. Vyplývá to ze společného průzkumu vyhledávače zboží Heuréka.cz a aukční síně Aukro.cz, kterého se zúčastnilo deset tisíc lidí. Necelých šest procent oslovených zákazníků e-shopů nakupuje přes počítač v práci. Veřejné počítače (v internetové kavárně, v knihovně) pro nákup zboží používá jen 0,5 procenta dotázaných zákazníků. Jednou z logicky se nabízejících příčin tohoto jevu je současná penetrace internetového připojení.

Nákup zboží bývá většinou dlouhodobější proces. Takže i přesto, že vybírání produktů probíhá z více míst, samotný nákup lidé většinou realizují v klidu domova. Při uzavření nákupu se zadávají citlivé údaje jako je jméno nebo adresa, při platbě předem číslo platební karty. To je pravděpodobně hlavní důvod, proč ve veřejných prostorách nakupuje zanedbatelné množství lidí a proč většina nakupuje v bezpečí domova, komentuje výsledky průzkumu Tomáš Hodboď z Heuréka.cz. (Tisková zpráva)

Našli jste v článku chybu?