Dovolim si namitnout, ze ten, kdo doporucuje Zencart jako kvalitni reseni nevi ocem pise. Takovy pomaly, priserny a hrozne napsany balast, ktery vytvorit dusevne nemocny clovek nema ve svete obdoby a proc chybi napriklad oscommerce?
Jaky je PPC system Blueboard.cz ? To jsem take nepochopil.
Názory k článku
Zakládáme a provozujeme e-shop
16. 10. 2008 10:25
Nový
Re: NEodbornost clanku
celé vlákno
Myslím že Zencart byl zmínen jako jedna z možností aplikace zdarma a ne jako doporučení ...
Blueboard má nějaký svuj system PPC ve svých aplikacích, takových malých systémů jsou desítky, nevím proč to tam autor uvádí a třeba neuvede http://www.klik.cz/ nebo http://www.lista.cz/ nebo http://www.onlineobchody.com/ppc-system.php kde je taky PPC pro eshopy :-)
Blueboard má nějaký svuj system PPC ve svých aplikacích, takových malých systémů jsou desítky, nevím proč to tam autor uvádí a třeba neuvede http://www.klik.cz/ nebo http://www.lista.cz/ nebo http://www.onlineobchody.com/ppc-system.php kde je taky PPC pro eshopy :-)
jk (neregistrovaný)
16. 10. 2008 18:24
Nový
Re: NEodbornost clanku
celé vlákno
opravdu profesionalni - uvadet adsense jako PPC system pro propagaci noveho obchodu ?!
Luboš (neregistrovaný)
17. 10. 2008 1:21
Nový
Re: NEodbornost clanku
celé vlákno
Omlouvám se za chybu, měl jsem na mysli AdWords.
Luboš (neregistrovaný)
17. 10. 2008 2:11
Nový
Re: NEodbornost clanku
celé vlákno
V článku však je, že nám AdSense poslouží a to je pravda. Nebo ne?
Iaa (neregistrovaný)
16. 10. 2008 8:12
Nový
ZenCart a spol
celé vlákno
Mam dotaz na ty aplikace jako je ZenCart a spol... trosku mam v tom zmatek :) to jsou jako e-shopove systemy, nebo jen aplikace na implementaci kosiku, pripadne s nejakymi rozsirenimi az se z toho da udelat pomale cely e-shop? jde mi o to, jestli se z toho da udelat treba jen kosik (soudil jsem podle nazvu). koukal jsem se jim po webu ale v zakladnich dotazech to nemaji vubec receny, porad se tam melou nejake instalacni blbiny, ale nejak rozepsane detailne co to je, co to umi a jaka je architektura se mi teda najit neporadilo :) kdo odpovi, dostane bonbon :) mozna... :) diky moc
uživatel si přál zůstat v anonymitě
16. 10. 2008 9:35
Nový
Re: ZenCart a spol
celé vlákno
Je to celý systém. Takže nainstalujete a můžete provozovat e-shop (vytvářet kategorie, vkládat zboží, vyřizovat objednávky, atd.) ..snad to stačí :) ...čekám na bonbon :D
Iaa (neregistrovaný)
16. 10. 2008 20:43
Nový
Re: ZenCart a spol
celé vlákno
diky moc :) tak prosim:
http://www.adorablegiftbaskets.com/media/candy-parade-gifts
http://www.adorablegiftbaskets.com/media/candy-parade-gifts
Petr (neregistrovaný)
16. 10. 2008 10:58
Nový
Re: ZenCart a spol
celé vlákno
Zencart je kompletní eshop se vším všudy - kategorie zboží, detaily zboží s řadou fotek, možnosti různých variant zboží (třeba barva, velikosti), samozřejmě košík, různé způsoby zaplacení, nastavení poštovného podle hodnoty objednávek a milion dalších možností.
Na straně administrace můžeš samozřejmě editovat zboží, objednávkám přiřazovat nejrůznější stavy (vyřízená, storno...), lze odesílat emaily klientům, můžeš měnit obsah objednávek, můžeš vytvářet i faktury (na to je ale lepší mít nějaký opravdový účetní systém), můžeš generovat data pro Zbozi.cz a tak dál.
Pokud použiješ základní design, tak je obchod opravdu na první pohled rozeznatelný jak je uvedené v článku. Pokud si s designem trošku pohraješ, tak může shop postavený na Zencartu vypadat třeba takhle nebo takhle.
Známá nevýhoda Zencartu je jeho trochu větší náročnost na server. Takže levné a mizerné hostingy které mají snahu na každý svůj server narvat najednou tisíce klientů ho moc nemají rádi, buď ho zakazují nebo u nich shop běží pomalu. Nicméně na slušném hostingu není problém. Dále je u Zencartu - díky tomu že už v základu má dost funkcí - na první pohled složitější administrace. Ale časem si na to člověk zvykne ;-)
Na straně administrace můžeš samozřejmě editovat zboží, objednávkám přiřazovat nejrůznější stavy (vyřízená, storno...), lze odesílat emaily klientům, můžeš měnit obsah objednávek, můžeš vytvářet i faktury (na to je ale lepší mít nějaký opravdový účetní systém), můžeš generovat data pro Zbozi.cz a tak dál.
Pokud použiješ základní design, tak je obchod opravdu na první pohled rozeznatelný jak je uvedené v článku. Pokud si s designem trošku pohraješ, tak může shop postavený na Zencartu vypadat třeba takhle nebo takhle.
Známá nevýhoda Zencartu je jeho trochu větší náročnost na server. Takže levné a mizerné hostingy které mají snahu na každý svůj server narvat najednou tisíce klientů ho moc nemají rádi, buď ho zakazují nebo u nich shop běží pomalu. Nicméně na slušném hostingu není problém. Dále je u Zencartu - díky tomu že už v základu má dost funkcí - na první pohled složitější administrace. Ale časem si na to člověk zvykne ;-)
Nobody (neregistrovaný)
16. 10. 2008 11:11
Nový
Re: ZenCart a spol
celé vlákno
Je videt, zz ejsi nikdy Zencart nevidel uvnitr. Je obezne znamo, ze je HODNE narocny na vykon serveru a odvolavat se na spatn ehostingy, ktere neumi hostovat zencart je dosti kratkozrake.
Napriklad Zencart potrebuje na jeden refresh cca 800-1400 dotazu do SQL a to mu staci mit napriklad jen 50 polozek v nabidce. Opravdu nerozumim tomu, co tam v sobe samem resim, kdyz jine, napriklad komercni projekty umi to same za 2-5 dotazu do SQL.
Napisu, proc tomu tak je.
Zencart pisou a rozviji podobni zoufalci, kterym bych nerekl programator, ani kdyby me mucili. Programatori to totiz nejsou. Kod je sileny balast, jako Joomla, ktery je prakticky matkou Zencartu. Doporucuji se tomuto systemu vyhnotu hodne obloukem, protoze muzete mit s timto softem na 90% hostingu problem, tech serioznejsich. Ti co berou vsechno a jeste se tvari, ze jsou urceny pro hostovani Joomli a Zencartu vam totiz lzou. Toto se totiz neda optimalizovat a nastavit, tyto dva systemy jsou hruza, ktera nemela nikdy vzniknotu svetlo sveta.
Uvedu priklad nakonec.
Profi shop - cca 3000 polozek - refresh 0.12 s - cca 5 dotazu do SQL
Zencart - cca 50 polozek - refresh 2.4 s - cca 1100 dotazu do SQL
Vysledkem je, ze 1 Zencart zabere vice vykonu SQL nez 20 profi shopu s 50x vice polozkami.
Je nutne jeste neco dodavat? Jen clovek, ktery si nevidi do vlastni huby bude dale obhajovat tuto hruzu.
Napriklad Zencart potrebuje na jeden refresh cca 800-1400 dotazu do SQL a to mu staci mit napriklad jen 50 polozek v nabidce. Opravdu nerozumim tomu, co tam v sobe samem resim, kdyz jine, napriklad komercni projekty umi to same za 2-5 dotazu do SQL.
Napisu, proc tomu tak je.
Zencart pisou a rozviji podobni zoufalci, kterym bych nerekl programator, ani kdyby me mucili. Programatori to totiz nejsou. Kod je sileny balast, jako Joomla, ktery je prakticky matkou Zencartu. Doporucuji se tomuto systemu vyhnotu hodne obloukem, protoze muzete mit s timto softem na 90% hostingu problem, tech serioznejsich. Ti co berou vsechno a jeste se tvari, ze jsou urceny pro hostovani Joomli a Zencartu vam totiz lzou. Toto se totiz neda optimalizovat a nastavit, tyto dva systemy jsou hruza, ktera nemela nikdy vzniknotu svetlo sveta.
Uvedu priklad nakonec.
Profi shop - cca 3000 polozek - refresh 0.12 s - cca 5 dotazu do SQL
Zencart - cca 50 polozek - refresh 2.4 s - cca 1100 dotazu do SQL
Vysledkem je, ze 1 Zencart zabere vice vykonu SQL nez 20 profi shopu s 50x vice polozkami.
Je nutne jeste neco dodavat? Jen clovek, ktery si nevidi do vlastni huby bude dale obhajovat tuto hruzu.
Petr (neregistrovaný)
16. 10. 2008 11:46
Nový
Re: ZenCart a spol
celé vlákno
Zencart jsem rozhodně zevnitř viděl :-) Jo, je tam plno zbytečných dotazů a řada věcí by se v něm dalo napsat lépe. Za řadu zpomalení si můžou lidi sami, když v konfiguraci pozapínají kde jakou zbytečnost nebo si nainstalují nevhodná rozšíření. Kolikrát když vidím některá rozšíření tak je na nich jasně vidět, že je psali lidé kteří o programování moc neví a jen různě lepí kód postahovaný z netu.
Nicméně na druhou stranu poskytuje hodně zajímavých funkcí, které pokud bych chtěl po komerčním programu tak se nebudu pohybovat v řádech desetitisíců ale výš. A to mi za těch pár procent strojového času navíc stojí.
Nicméně na druhou stranu poskytuje hodně zajímavých funkcí, které pokud bych chtěl po komerčním programu tak se nebudu pohybovat v řádech desetitisíců ale výš. A to mi za těch pár procent strojového času navíc stojí.
Tonda (neregistrovaný)
16. 10. 2008 11:56
Nový
Re: ZenCart a spol
celé vlákno
Co to placate za blbosti o tom jak je to neprofesionalni a pomale mozna na vasem visoce profesionalnim dokonalem webhostingu, schvalne jsem vyzkousel zencart obchody uvedene vyse, maji stovky polozek a nacitaji se okamzite! Zencart je zdarma neni dokonaly a na opravdu profesinalnim hostingu (tedy zadny banan, savana nebo neco podobneho...) beha bez problemu! Existuji i specializovane hostingy kde vam zencart rovnou predinstaluji, kdyby jste mel pravdu v tom jak je to pomale asi by na jednom serveru tezko moh nekdo provozovat spoustu takovych obchodu...
rd (neregistrovaný)
16. 10. 2008 12:51
Nový
Re: ZenCart a spol
celé vlákno
Blbosti placete bohuzel vy, neb jste jej ocividne videl pracovat jen ze strany navstevnika webu. Nikoliv jaky skutecne zabira vykon serveru kvuli banalnim ukonum, ktery jiny eshop zvladne mohem lepe. Kazdy hosting jej dokaze uhostovat, ale proc si nechat prznit celej server kvuli jedne/par domenam v tomto shitu.
nobody (neregistrovaný)
16. 10. 2008 22:50
Nový
Re: ZenCart a spol
celé vlákno
Nacitaji se okamzite? Okamzite je 2 sekundy? To neni okamzite. A na strane backendu by servery a hlavne databaze nejradsi zencart zaskrtila. Neni to dobry produkt, je to zlo. Celkem chapu, ze neni na kazdem hostingu vitan. Jsou hostingy, ktere berou vse a pak jsou hostingy, ktere chrani dalsi uzivatele, kteri maji kvalitni aplikace a vlastni scripty.
Jen by me zajimalo, jak se muze nekdo specializovat na spatne napsane scripty. Nato se neda preci specializovat, co t je za termin? Jedine reseni je proste predimenzovat servery a provozovat na nich podstatne mene aplikaci, nez je u hostngu bezne, tedy radove stovky domen/server.
10 Zencartu slusne navstevovanych cca 500 lidi denne slozi db server s 4x cpu. Nato vsadim svoji zitrejsi snidani.
Jen by me zajimalo, jak se muze nekdo specializovat na spatne napsane scripty. Nato se neda preci specializovat, co t je za termin? Jedine reseni je proste predimenzovat servery a provozovat na nich podstatne mene aplikaci, nez je u hostngu bezne, tedy radove stovky domen/server.
10 Zencartu slusne navstevovanych cca 500 lidi denne slozi db server s 4x cpu. Nato vsadim svoji zitrejsi snidani.
18. 10. 2008 12:38
Nový
Re: ZenCart a spol
celé vlákno
Nevyznam se v tom. Ale kdyz jsem kliknul na vyse odkazovane obchody, nacetly se OKAMZITE. A tim okamzime opravdu nemyslim 2 sekundy :D
No Name (neregistrovaný)
18. 10. 2008 12:59
Nový
Re: ZenCart a spol
celé vlákno
Každý má tu svou, lásku jedinou... jako všade jinde platí - něco za něco. Mám-li peníze, relativně hodně peněz, s radostí si nechám vytvořit od PROFESIONÁLŮ vyladěný e-shop a další podnikání bude už jen samá radost:)!
Nebo to jde i jinak - použít nějaký Open source projekt. Jistě, následují pochopitelná a očekávatelná ALE. Musím dobře vědět a umět (nebo získat někoho, kdo dobře ví a umí):
1. Vybrat kvalitní hosting, který zvládne nároky našeho obchodovacího systému. Obchodních jmen v pozitivním i negativním smyslu se však se nedočkáte:). Je to fuška, věřte mi. Tolik času při porovnávání technických parametrů, pročítání referencí, při komunikaci s helpdeskem konkrétního serveru - lepší je jít (chodit) na pívo.
2. Správně NAKONFIGUROVAT náš vybraný systém, vyházet z kódu veškerá zbytečná udělátka. TESTOVAT A UPRAVIT KAŽDOU MALIČOST K OBRAZU SVÉMU! Je to fuška, strašná dřina, ale vyplatí se. Poděkují netrpěliví zákazníci, posléze váš osobní bankéř. Rozpláčete naopak třeba jisté týpky, sdružené např. v jedné turecké, celosvětově neslavně populární hackerské skupině:), prostě dramaticky zvýšíte bezpečnost svého obchodu. Opět poděkují zákazníci, vaše konto i zaměstnanci Úřadu pro ochranu osobních údajů, kterým nemusíte vysvětlovat, proč vám v posledním půl roce už potřetí někdo vyfoukl databázi s citlivými údaji vašich zákazníků (i když podle všeho už bývalých:)).
jsou to starosti a ne, že ne. Není lepší si otevřít na tržišti stánek?
Nebo to jde i jinak - použít nějaký Open source projekt. Jistě, následují pochopitelná a očekávatelná ALE. Musím dobře vědět a umět (nebo získat někoho, kdo dobře ví a umí):
1. Vybrat kvalitní hosting, který zvládne nároky našeho obchodovacího systému. Obchodních jmen v pozitivním i negativním smyslu se však se nedočkáte:). Je to fuška, věřte mi. Tolik času při porovnávání technických parametrů, pročítání referencí, při komunikaci s helpdeskem konkrétního serveru - lepší je jít (chodit) na pívo.
2. Správně NAKONFIGUROVAT náš vybraný systém, vyházet z kódu veškerá zbytečná udělátka. TESTOVAT A UPRAVIT KAŽDOU MALIČOST K OBRAZU SVÉMU! Je to fuška, strašná dřina, ale vyplatí se. Poděkují netrpěliví zákazníci, posléze váš osobní bankéř. Rozpláčete naopak třeba jisté týpky, sdružené např. v jedné turecké, celosvětově neslavně populární hackerské skupině:), prostě dramaticky zvýšíte bezpečnost svého obchodu. Opět poděkují zákazníci, vaše konto i zaměstnanci Úřadu pro ochranu osobních údajů, kterým nemusíte vysvětlovat, proč vám v posledním půl roce už potřetí někdo vyfoukl databázi s citlivými údaji vašich zákazníků (i když podle všeho už bývalých:)).
jsou to starosti a ne, že ne. Není lepší si otevřít na tržišti stánek?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
16. 10. 2008 9:07
Nový
Propagace a reklama?
celé vlákno
Blueboard.cz je PPC reklamní systém?
Takže potom podle Vás takový AdClick.cz není PPC reklamní systém. BBClick.cz taky ne. A i dokonce taková Lišta.cz a desítky dalších co PPC nabízejí a stojí za to do nich investovat - to jsou tedy jaké systémy? Dle mě reklamní.
Blueboard.cz je oproti všem výše zmíněným opravdu jen slabým odvarem a jeho prioritou je úplně něco jiného než tady zmiňujete.
Pokud o reklamě nic nevíte, tak to prosím ani nepiště. Nebo si minimálně zkuste něco o tom přečíst.
Jinak musím článek pochválit a myslím, že bude přínosem. Pokud ovšem bude přinášet objektivní informace. Hodně štěstí.
Takže potom podle Vás takový AdClick.cz není PPC reklamní systém. BBClick.cz taky ne. A i dokonce taková Lišta.cz a desítky dalších co PPC nabízejí a stojí za to do nich investovat - to jsou tedy jaké systémy? Dle mě reklamní.
Blueboard.cz je oproti všem výše zmíněným opravdu jen slabým odvarem a jeho prioritou je úplně něco jiného než tady zmiňujete.
Pokud o reklamě nic nevíte, tak to prosím ani nepiště. Nebo si minimálně zkuste něco o tom přečíst.
Jinak musím článek pochválit a myslím, že bude přínosem. Pokud ovšem bude přinášet objektivní informace. Hodně štěstí.
16. 10. 2008 15:39
Nový
Re: Propagace a reklama?
celé vlákno
"nebo třeba PPC systém Blueboard.cz". Myšleno jako PPC systém (koho čeho) Blueboard.cz, tedy jestli chcete: "nebo třeba PPC systém Blueboardu.cz" Blueboard není PPC systém, ale má jej ve své nabídce.
Do čeho stojí za to investovat je věc názoru. Cílem nebylo vyjmenovat všechny existující reklamní systémy.
Vám také hodně štěstí.
Do čeho stojí za to investovat je věc názoru. Cílem nebylo vyjmenovat všechny existující reklamní systémy.
Vám také hodně štěstí.
hexx (neregistrovaný)
16. 10. 2008 9:43
Nový
Jak to je
celé vlákno
Proc jen e-shop anebo jen kamenny obchod? Idealni je samozrejme mit oboje :-)
Jan Menšík (neregistrovaný)
16. 10. 2008 11:07
Nový
Registrace na UOOU
celé vlákno
Proc autor clanku poklada za nutnou registraci u UOOU?
Myslim ze odstavec 2 paragrafu 5 zakona 101/2000 Sb. jasne rika, ze to neni nutne, protoze osobni udaje zakaznika jsou zcela logicky nutne ke splneni smlouvy (adresa pro doruceni).
Myslim ze odstavec 2 paragrafu 5 zakona 101/2000 Sb. jasne rika, ze to neni nutne, protoze osobni udaje zakaznika jsou zcela logicky nutne ke splneni smlouvy (adresa pro doruceni).
Rdm (neregistrovaný)
16. 10. 2008 11:52
Nový
Re: Registrace na UOOU
celé vlákno
Nepletete si to? Odstavec 2 paragrafu 5 mluví o povinostech při zpracování údajů, ale vyjímkami z ohlašovací povinnosti se zabývá paragraf 18.
16. 10. 2008 11:58
Nový
Re: Registrace na UOOU
celé vlákno
Máte pravdu. Pro vlastní odeslání zboží to nepotřebujete, jak říká zákon:
(2) Správce může zpracovávat osobní údaje pouze se souhlasem subjektu údajů. Bez tohoto souhlasu je může zpracovávat ...
b) jestliže je zpracování nezbytné pro plnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů
Takže pro PLNĚNÍ SMLOUVY registraci na ÚOOÚ nepotřebujete.
K téměř všem ostatním úkonům ano. Např. většina eshopů:
a) nabízí veřejnosti, aby se zaregistrovala do emailového občasníku - pak musí mít provozovatel eshopu registraci
b) rozesílá zákazníkům informace o promoakcích
c) vede si evidenci nákupů každého zákazníka
atp.
(2) Správce může zpracovávat osobní údaje pouze se souhlasem subjektu údajů. Bez tohoto souhlasu je může zpracovávat ...
b) jestliže je zpracování nezbytné pro plnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů
Takže pro PLNĚNÍ SMLOUVY registraci na ÚOOÚ nepotřebujete.
K téměř všem ostatním úkonům ano. Např. většina eshopů:
a) nabízí veřejnosti, aby se zaregistrovala do emailového občasníku - pak musí mít provozovatel eshopu registraci
b) rozesílá zákazníkům informace o promoakcích
c) vede si evidenci nákupů každého zákazníka
atp.
16. 10. 2008 12:30
Nový
Co zvážit před nasazením OpenSource eshopu
celé vlákno
OSS eshop není v principu špatný, jen má svá specifika. Zvažte výhody a nevýhody. Výhoda bývá jen jedna: nízká pořizovací cena. Nevýhod bývá mnohem víc. Ne každý eshop trpí všemi, ale pokud OSS řešení zvažujete, buďte si jich vědomi.
Následující text vychází z toho, že:
a) provozovatel eshopu by měl dělat obchod a ne programovat eshop
b) chcete opravdu prodávat, chcete stůj business rozvíjet a zlepšovat se
1. NEROSTE S VAŠÍM BUSINESSEM
Tak jak se Váš internetový prodej bude rozrůstat a měnit, musí se přizpůsobovat i váš eshop. V tu chvíli Vás začne stažený eshop brzit. Takže musíte mít někoho, kdo vám eshop začne předělávat podle vašich potřeb, jinak začnete přicházet o peníze. Ten někdo by měl být firma, která se tomu bude věnovat i za pár let. Firem, co se specializují úpravami OSS eshopů moc není.
2. JE TO JEN KUS SOFTWARE
OSS eshop je prostě jen kus software. Eshop s velkým E potřebuje poradenství, oponenta, nápady. To si z internetu nestáhnete.
3. (NE)SOULAD S LEGISLATIVOU
Příklad 1: V ČR máme dvě (resp. tři) sazby DPH. Některé eshopy nemají více jak jednu sazbu.
Příklad 2: Naposledy v lednu 2008 se měnila snížená sazba DPH z 5% na 9%. Jak složité bylo pro OSS eshopy změnit konfiguraci sazby DPH u všeho zboží?
4. NEKOMPATIBILITA S ČESKÝMI BANKAMI
Chcete platební rozhraní eBanky/Raifky atp.? Chcete příjímat platby platební kartou do KB, ČSOB či eBanky/Raifky? Pozor na to, častá komplikace u OSS eshopů.
5. FUNKCE
Kvalitní optimalizace pro vyhledávače? Jazykové verze? Více měn? Doprava zdarma? Varianty zboží? Definice různých kombinací dopravy a platby? SMS platby? Kalkulačky splátkových kalendářů? atp. atp.
To je několik základních častých problémů. Pokud Vám nevadí, klidně provozujte eshop na OSS. Přejít na jiné řešení můžete vždy, i když to bývá hodně starostí (náklady na import zboží, převod uživatelských loginů a hesel, naučení se s jiným eshopem, ztráta pozic ve vyhledávačích, přijdete o kontinuitu statitistik nákupů atp).
Pokud Vám to s internetovým prodejem myslíte vážně, hledejte jiné řešení - i ty jsou dostupné zdarma.
Následující text vychází z toho, že:
a) provozovatel eshopu by měl dělat obchod a ne programovat eshop
b) chcete opravdu prodávat, chcete stůj business rozvíjet a zlepšovat se
1. NEROSTE S VAŠÍM BUSINESSEM
Tak jak se Váš internetový prodej bude rozrůstat a měnit, musí se přizpůsobovat i váš eshop. V tu chvíli Vás začne stažený eshop brzit. Takže musíte mít někoho, kdo vám eshop začne předělávat podle vašich potřeb, jinak začnete přicházet o peníze. Ten někdo by měl být firma, která se tomu bude věnovat i za pár let. Firem, co se specializují úpravami OSS eshopů moc není.
2. JE TO JEN KUS SOFTWARE
OSS eshop je prostě jen kus software. Eshop s velkým E potřebuje poradenství, oponenta, nápady. To si z internetu nestáhnete.
3. (NE)SOULAD S LEGISLATIVOU
Příklad 1: V ČR máme dvě (resp. tři) sazby DPH. Některé eshopy nemají více jak jednu sazbu.
Příklad 2: Naposledy v lednu 2008 se měnila snížená sazba DPH z 5% na 9%. Jak složité bylo pro OSS eshopy změnit konfiguraci sazby DPH u všeho zboží?
4. NEKOMPATIBILITA S ČESKÝMI BANKAMI
Chcete platební rozhraní eBanky/Raifky atp.? Chcete příjímat platby platební kartou do KB, ČSOB či eBanky/Raifky? Pozor na to, častá komplikace u OSS eshopů.
5. FUNKCE
Kvalitní optimalizace pro vyhledávače? Jazykové verze? Více měn? Doprava zdarma? Varianty zboží? Definice různých kombinací dopravy a platby? SMS platby? Kalkulačky splátkových kalendářů? atp. atp.
To je několik základních častých problémů. Pokud Vám nevadí, klidně provozujte eshop na OSS. Přejít na jiné řešení můžete vždy, i když to bývá hodně starostí (náklady na import zboží, převod uživatelských loginů a hesel, naučení se s jiným eshopem, ztráta pozic ve vyhledávačích, přijdete o kontinuitu statitistik nákupů atp).
Pokud Vám to s internetovým prodejem myslíte vážně, hledejte jiné řešení - i ty jsou dostupné zdarma.
N/A (neregistrovaný)
16. 10. 2008 13:19
Nový
Re: Co zvážit před nasazením OpenSource eshopu
celé vlákno
ad 3)
predpokladam, ze to obnasi totez jako v closed source systemu - upravu v tabulce sazeb DPH.
ad 5)
napada Vas, proc by nemohly existovat oss reseni s podporou vice jazykovych verzi?
to bylo jen namatkou, Vas prispevek pusobi spis jako reklama na closed source systemy nez jako (seriozni) argumentace.
Vy, (hypoteticky) coby provozovatel online obchodu, prece vubec neresite, jestli je ten kus sw open source nebo closed source. Vas zajima, kolik Vas to bude stat a co za to dostanete. vyhovuje Vam oss reseni? fajn. je to Vase vec. nevyhovuje? no pak se asi logicky poohlednete po necem jinem.
s closed source muzete treba narazit na to, ze jednou, az ten system prestane dostacovat (napr. firma jej prestane podporovat), prijdete data ulozena v db, protoze k tomu nemate dokumentaci.
ale nastesti se vetsina fungujicich online obchodu nerodi tak, ze se jednoho rana nekdo probudi a rekne, ze vecer by mohl zacit prodavat umyvadla online. predchazi tomu dlouha priprava, ktera pochopitelne obnasi i onu oponenturu (kterou tam nekde rovnez zminujete).
no nic, to by bylo na dlouhe povidani.
predpokladam, ze to obnasi totez jako v closed source systemu - upravu v tabulce sazeb DPH.
ad 5)
napada Vas, proc by nemohly existovat oss reseni s podporou vice jazykovych verzi?
to bylo jen namatkou, Vas prispevek pusobi spis jako reklama na closed source systemy nez jako (seriozni) argumentace.
Vy, (hypoteticky) coby provozovatel online obchodu, prece vubec neresite, jestli je ten kus sw open source nebo closed source. Vas zajima, kolik Vas to bude stat a co za to dostanete. vyhovuje Vam oss reseni? fajn. je to Vase vec. nevyhovuje? no pak se asi logicky poohlednete po necem jinem.
s closed source muzete treba narazit na to, ze jednou, az ten system prestane dostacovat (napr. firma jej prestane podporovat), prijdete data ulozena v db, protoze k tomu nemate dokumentaci.
ale nastesti se vetsina fungujicich online obchodu nerodi tak, ze se jednoho rana nekdo probudi a rekne, ze vecer by mohl zacit prodavat umyvadla online. predchazi tomu dlouha priprava, ktera pochopitelne obnasi i onu oponenturu (kterou tam nekde rovnez zminujete).
no nic, to by bylo na dlouhe povidani.
16. 10. 2008 14:14
Nový
Re: Co zvážit před nasazením OpenSource eshopu
celé vlákno
Pane N/A, neříkal jsem že OSS eshopy nemají jazykové verze, jen může být problém s tím, že nějaký jazyk není zcela či kompletně přeložen a aby si na to dal obchodník pozor.
Jinak souhlasím se zbytkem Vašeho příspěvku!
Ale jak zjistí obchodník že mu něco vyhovuje? Když bude mít dostatek informací a) o tom co chce b) o tom, jaké výhody a nevýhody mu jednotlivá řešení nabízí.
A to co chce zpravidla neví, a o tom jaké nevýhody OSS má se moc nemluví. To jediné byl důvod napsání mého příspěvku.
Páč když se zeptáte desítek provozovatelů eshopu, těch co budou s OSS řešením nespokojeni je více (dělali jsme si na toto téma průzkum). A problém není ve své podstatě v tom že je to OpenSource, ale v tom, že není moc firem které by dělali na kvalitní úrovni implementaci, podporu a školení OSS eshopů. A to je to, o čem se nemluví a provozovatelé to zjistí až později (a bolí to).
PS: jinak my OpenSource podporujeme a tam kde je to vhodné i využíváme (jsme též členem www.oss.cz :) Jen se snažíme se informovat o všech výhodách i nevýhodách každého řešení.
Jinak souhlasím se zbytkem Vašeho příspěvku!
Ale jak zjistí obchodník že mu něco vyhovuje? Když bude mít dostatek informací a) o tom co chce b) o tom, jaké výhody a nevýhody mu jednotlivá řešení nabízí.
A to co chce zpravidla neví, a o tom jaké nevýhody OSS má se moc nemluví. To jediné byl důvod napsání mého příspěvku.
Páč když se zeptáte desítek provozovatelů eshopu, těch co budou s OSS řešením nespokojeni je více (dělali jsme si na toto téma průzkum). A problém není ve své podstatě v tom že je to OpenSource, ale v tom, že není moc firem které by dělali na kvalitní úrovni implementaci, podporu a školení OSS eshopů. A to je to, o čem se nemluví a provozovatelé to zjistí až později (a bolí to).
PS: jinak my OpenSource podporujeme a tam kde je to vhodné i využíváme (jsme též členem www.oss.cz :) Jen se snažíme se informovat o všech výhodách i nevýhodách každého řešení.
nickname (neregistrovaný)
16. 10. 2008 12:44
Nový
"placený youtube"
celé vlákno
Mě zajímá trošku něco jiného - existují volně dostupné systémy pro streamování (a případné stahování) videa za úplatu? Například, pokud bych měl autorská videa, kt. chci nabídnout k prohlédnutí jen platícím návštěvníkům. Díky.
16. 10. 2008 14:03
Nový
Re: "placený youtube"
celé vlákno
Záleží co od takového systému potřebujete. Ale volně dostupný (pokud je tím míněno zdarma ke stažení) takový systém neznám.
Nicméně může to být "klasický eshop", s tím rozdílem, že po zaplacení dostane zákazník automaticky např. odkaz na video, ať už na stránku s flashovým přehrávačem nebo přímo na dané video ke stažení.
Pro profi nasazení jsou potřeba však specializované serverové technologie na streamování, které jsou, pokud vím, jen dvě. Jedno z toho od Adobe: http://www.adobe.com/products/flashmediaserver/
Pokud máte přesnější zadání či představu, rádi se na to podíváme :)
Nicméně může to být "klasický eshop", s tím rozdílem, že po zaplacení dostane zákazník automaticky např. odkaz na video, ať už na stránku s flashovým přehrávačem nebo přímo na dané video ke stažení.
Pro profi nasazení jsou potřeba však specializované serverové technologie na streamování, které jsou, pokud vím, jen dvě. Jedno z toho od Adobe: http://www.adobe.com/products/flashmediaserver/
Pokud máte přesnější zadání či představu, rádi se na to podíváme :)
Jiří Bohuta (neregistrovaný)
16. 10. 2008 12:45
Nový
Clanek je dobry leda pro kutily domaciho typu
celé vlákno
Ten clanek je podle meho nazoru dobry, nicmene svym zamerenim se hodi spise na web venovany domacimu kutilstvi, nez na Lupu, ktera je o profi ICT resenich.
Prikladem je napr. tato cast clanku: "E-shop na zakázku - Pro obchodníka, který není technicky příliš zdatný, jde zřejmě o nejlepší řešení." - vy uz jste videli reditele nebo top manazery nejakeho skutecne veleuspesneho e-shopu, kteri by meli cas na hrani s kodem? A vubec, dovedete si predstavit e-shop se stovkami nebo tisicovkami objednavek denne bez online propojeni na podnikovy system a reditele, ktery studuje knizky o XML a databazich?
Uspesny obchodnik se primarne venuje rozvoji byznysu a chape, ze je lepe sluzby nakupovat, protoze jeho cas je drahy. V clanku tedy postadam odkazy i na profi reseni typu http://www.shopcentrik.cz/ nebo http://www.shopsys.cz/.
Prikladem je napr. tato cast clanku: "E-shop na zakázku - Pro obchodníka, který není technicky příliš zdatný, jde zřejmě o nejlepší řešení." - vy uz jste videli reditele nebo top manazery nejakeho skutecne veleuspesneho e-shopu, kteri by meli cas na hrani s kodem? A vubec, dovedete si predstavit e-shop se stovkami nebo tisicovkami objednavek denne bez online propojeni na podnikovy system a reditele, ktery studuje knizky o XML a databazich?
Uspesny obchodnik se primarne venuje rozvoji byznysu a chape, ze je lepe sluzby nakupovat, protoze jeho cas je drahy. V clanku tedy postadam odkazy i na profi reseni typu http://www.shopcentrik.cz/ nebo http://www.shopsys.cz/.
Jenda (neregistrovaný)
16. 10. 2008 13:31
Nový
Re: Clanek je dobry leda pro kutily domaciho typu
celé vlákno
Souhlasim, kdo to mysli s ebusinessem vazne, tak jedine mozne reseni je propojeny IS s eshopem... a to nemyslim jen prenos faktur... a stara se o business a eshop bere jako samozrejmost a podporu a ne reseni starosti typu ze nejaky free hosting nezvlada dotazy do db apod.
pri dobre vymyslenem business planu ta navratnost investic muze byt i v radu mesicu....
pri dobre vymyslenem business planu ta navratnost investic muze byt i v radu mesicu....
16. 10. 2008 13:53
Nový
Re: Clanek je dobry leda pro kutily domaciho typu
celé vlákno
To je ono: podnikatel by měl uvažovat o tom, jaký eshop mu přinese nejlepší NÁVRATNOST (nerychlejší/nejvyšší, jak kdo chce), ne jaky eshop má NEJLEVNĚJŠÍ POŘIZOVACÍ CENU.
A to v kontextu s jeho konkrétním sortimenetem, jeho konkrétní klíčovou konkurenční výhodou a v jeho konkrétním oboru :)
A to v kontextu s jeho konkrétním sortimenetem, jeho konkrétní klíčovou konkurenční výhodou a v jeho konkrétním oboru :)
tonda (neregistrovaný)
16. 10. 2008 16:27
Nový
Re: Clanek je dobry leda pro kutily domaciho typu
celé vlákno
Kdo to myslím s eshopem vážně, pořídí si profesionální řešení. Tečka. To ale vůbec nesouvisí s propojeným IS.
Já si myslím, že to propojené být vůbec nemusí.
ALE JINAK S VÁMI SOUHLASÍM.
Já si myslím, že to propojené být vůbec nemusí.
ALE JINAK S VÁMI SOUHLASÍM.
Jenda (neregistrovaný)
17. 10. 2008 7:18
Nový
Re: Clanek je dobry leda pro kutily domaciho typu
celé vlákno
Pokud chcete udrzovat treba skladovou dostupnost produktu nebo mate vic jak 100 druhu zbozi nebo ruzne importy dodavatelu,tak si to bez propojeni s IS nedokazu predstavit, protoze je onanie nejak prepisovat objednavky, polozky, aktualizaovat kazdych 10min skladovost produktu atp....
Prodavač (neregistrovaný)
17. 10. 2008 7:25
Nový
Re: Clanek je dobry leda pro kutily domaciho typu
celé vlákno
Ne vždycky 1 položka ve skladu = 1 položka na shopu! Existuje řada zboží, kde Vám dodavatel pod jedním kódem a jednou položkou na faktuře pošle třeba 20 naprosto rozdílných položek (různé barvy, vzory, materiály, velikosti) zobrazovaných na shopu samostatně.
Přepisovat takovou fakturu do IS tak, že byste každé položce přiřadil nějaký jedinečný kód (položky už od výrobce vůbec nemají ani EAN nebo ho mají všechny stejné) abyste je měl na skladě samostatně a bylo je možné nějak exportovat na shop - to by byla teprve pořádná onanie ;-)
Vždycky není všechno tak jednoduché jak to vypadá, ne každý prodává jen třeba hardware kde se na jedinečnost kódů můžete spolehnout.
Přepisovat takovou fakturu do IS tak, že byste každé položce přiřadil nějaký jedinečný kód (položky už od výrobce vůbec nemají ani EAN nebo ho mají všechny stejné) abyste je měl na skladě samostatně a bylo je možné nějak exportovat na shop - to by byla teprve pořádná onanie ;-)
Vždycky není všechno tak jednoduché jak to vypadá, ne každý prodává jen třeba hardware kde se na jedinečnost kódů můžete spolehnout.
Kunvajz (neregistrovaný)
16. 10. 2008 21:18
Nový
Re: Clanek je dobry leda pro kutily domaciho typu
celé vlákno
ShopCentrik je hodne dobry, ale levne to neni. Je to spis fakt uz pro profi firmy, pro ktere je obchodovani na internetu to hlavni.
16. 10. 2008 13:17
Nový
Nejmodernější eshop současnosti - MujMultiMarket
celé vlákno
Tento eshop nabízí zákazníkům získávat pasivní příjem plynoucí z bonusů nákupů ostatních lidí. Celý systém je velmi motivační. Registrace do eshopu je zdarma a k ničemu se člověk nezavazuje. Detaily celého projektu jsou v sekci FAQ a tady je odkaz na tento eshop http://www.mujmultimarket.cz/?IDC=100237
Jiří Bohuta (neregistrovaný)
16. 10. 2008 14:11
Nový
Re: Nejmodernější eshop současnosti - MujMultiMarket
celé vlákno
Ten shop je hodne vymakany jak se divam. Dovede si nekdo predstavit, ze by si takovy shop vcetne propojeni na informacni system placal doma na kolene na open source a jeste ridil firmu, vymyslel prodejni strategii, shanel dodavatele ap. - na takove veci proste domaci kutilstvi nestaci a je treba hledat profi dodavatele.
Mimochodem to, ze jste do odkazu na mujmultimaret vlozil sve ID moc korektni neni :(
Mimochodem to, ze jste do odkazu na mujmultimaret vlozil sve ID moc korektni neni :(
vitakappa (neregistrovaný)
16. 10. 2008 13:56
Nový
VirtueMart
celé vlákno
Ještě připomenu, že existuje také Virtuemart, jako nadstavba systému Joomla!, domácí stránky jsou www.obchod-virtuemart.cz celý e-shop je počeštěn a chodí velice dobře. Je to pochopitelně také open-source.
vs (neregistrovaný)
16. 10. 2008 18:49
Nový
potřeba skladu
celé vlákno
zajímalo by mě, jestli potřebuju nějaký "oficiální" sklad. Pokud bych chtěl třeba prodávat knihy, jestli by byl nějaký legislativní problém mít ty knihy(jednotky až desítky kusů) uskladněné doma.
jasně (neregistrovaný)
17. 10. 2008 10:42
Nový
Re: potřeba skladu
celé vlákno
a kdo je šikovný skončí taky doma :-)
18. 10. 2008 0:04
Nový
Re: potřeba skladu
celé vlákno
Tak to asi těžko :).
Kdo je šikovný skončí na jachtě s notebookem a připojením přes satelit :).
Kdo je šikovný skončí na jachtě s notebookem a připojením přes satelit :).
jasně (neregistrovaný)
18. 10. 2008 13:40
Nový
Re: potřeba skladu
celé vlákno
kdo říkal že "doma" neznamená hausboot o velikosti Abramovičovi jachty nebo Francouzská riviéra? :-)
Pajak (neregistrovaný)
18. 10. 2008 21:12
Nový
AUkce
celé vlákno
NEvím, čím to bude, že je zprofanované Aukro všude jmenované jako první a samostatně? A přitom je to cizí aukce (z POlska), jako bychom u nás neměli jiné plně hodnotné české menší i větší aukce jako:
eBum.cz, Odklepnuto.cz, iKup.cz atd. A taktéž aukce pro mamčy a jejich mimča:-)
Je zajímavé, jak se tyto aukce nebo bazary těší oblibě a návštěvnosti, což bych nikdy neřekl.
Pěkný den.
eBum.cz, Odklepnuto.cz, iKup.cz atd. A taktéž aukce pro mamčy a jejich mimča:-)
Je zajímavé, jak se tyto aukce nebo bazary těší oblibě a návštěvnosti, což bych nikdy neřekl.
Pěkný den.
19. 10. 2008 13:08
Nový
Re: AUkce
celé vlákno
A proc zminujete ebum, ktera je prakticky PRAZDNA, a ktera o sobe ma tu drzost tvrdit, ze "... eBum.cz drží dlouhodobě jednu z předních pozic mezi českými online aukcemi"
MUHHE :)
MUHHE :)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
24. 11. 2008 10:18
Nový
Další open source eshop - Ubercart
celé vlákno
Ještě bych si dovolil upozornit na open source eshop Ubercart, který nastoupil teprve nedávno v officialni verzi a podle mě si slibuje mnoho. Našel jsem i českou podporu pro Ubercart, ale zatím to vypadá že moc uživatelů o něm neví. Nicméně k dispozici je na stránkách i DEMO verze eshopu.
Miko37 (neregistrovaný)
---.25.broadband11.iol.cz
30. 8. 2009 16:29
Nový
OXID E-shop
celé vlákno
Zkuste se ještě podívat na stránky OXID eShop. Verze Community Edition jako open source e-shop je tam ke stažení zdarma http://www.oxid-eshop.cz/ :)
honzan (neregistrovaný)
---.231.broadband6.iol.cz
11. 3. 2010 15:20
Nový
RE: Zakládáme a provozujeme e-shop
celé vlákno
Docela bych se přimlouval za nový článek k tématu (nejlépe aktuálně jednou do roka ;-) )
Konkrétně Übercart na Drupalu začíná být použitelný i pro našince. Zajímalo by mne, jak si na tom stojí i ty ostatní (zkušenosti s Oxidem? s VitrueMartem? a především, jaké kde čekat problémy...)
Díky i za každý koment k tématu
Konkrétně Übercart na Drupalu začíná být použitelný i pro našince. Zajímalo by mne, jak si na tom stojí i ty ostatní (zkušenosti s Oxidem? s VitrueMartem? a především, jaké kde čekat problémy...)
Díky i za každý koment k tématu
Nick (neregistrovaný)
---.adsl.dial-up.cz
18. 4. 2012 23:00
Nový
Doporučuji
celé vláknoBrát profesionály.. osvědčila se mi spolupráce s www.eshopza499.cz