Od autora článku je korektní napsat, že příčinu nezná, pokud se ji skutečně nedozvěděl. Pochopil bych, kdyby někdo ze čtenářů, kdo ji případně zná, v reakci na článek příčinu sám uvedl. Už hůře se mně chápe, když lidé, kteří o tom podrobně nic neví ale vždy musí mít názor, prostě konstatují, že příčinou je šmejd nebo Velký bratr. Normální člověk drží pusu a nemluví/nepíše, když žádné informace nemá. K čemu je jen tak vykřikovat…? Skutečnou příčinou byla chyba v proceduře zátěžových testů, v jejímž důsledku došlo k poškození záložních zdrojů napájení v jedné ze dvou lokalit. Předpokládám, že šťouravější novinář se brzy dozví více… Současně vám musím dát za pravdu v tom, že výpadky ZR vůbec nejsou zřídkavým jevem a dochází k nim poměrně často, i když výpadek tohoto rozsahu výjimkou je. Horším problémem však jsou přetrvávající nekonzistence a chyby dat, stále se projevující jak v ROS, tak i v ROB. ROS je navíc obsahově zcela nedomyšlen - např. ve vztahu k OVM. To je ale jiný příběh...
Tento výpadek není ani jediný, ani ojedinělý.
Na stejnou platformu a opět bez výběrového řízení se chystá přejít i Ministerstvo dopravy. Jejich staronový systém je, a jak to vypadá, také bude, stejný šmejd. Potěš Pánbůh všechny uživatele, ale především občany, kteří tím budou trpět ve frontách na úřadech nejvíc.Ten stav je dán nejen technickým a programovým vybavením, ale především poněkud protichůdnými, na jedné straně orwellovskými, na druhé straně schizofrenními, zákony této země o ochraně soukromí a přístupu veřejnosti k osobním údajům. Zkrátka je to stále onen známý kočkopes. Myši nechytá a dům vám nepohlídá, ale můžete se chlubit, že ho už hrozně dlouho máte, a hlavně kolik Vás pořízení této zrůdnosti stálo.
Přeji příjemný jarní den a hodně optimismu všem občanům i úředníkům, kteří musí podle zákona o základních registrech veřejné správy věřit údajům v ISZR vedeným. A to jde dost těžko, SZR úmyslně maže veškeré zprávy na webu o výpadcích, takže druhý den už se ani úředníci ani občané nedozví, co bylo příčinou včerejších potíží. O chybě zmiňované autorem článku doteď "nekápli božskou", ačkoli zásadním způsobem znevěrohodňuje správní řízení. Proč ? Protože úředník musí ověřit v ZR údaje o subjektu, s nímž správní řízení vede a psát mu na adresu uvedenou v ZR, která ale nemusí být správná, což by občan mohl využít ve svůj prospěch a SŘ zpochybnit. Hloupé to je zejména v případě, kdy občanovi do datové schránky přijde oznámení o jím požadované změně Doručovací adresy, která je ale neúplná. Občanovi se to pak jeví, že úředník na evidenci obyvatel špatně zapsal do CzechPOINTu adresu, leč chyba je jinde !
Věřme, že se SZR chytí za nos a výpadky i chyby začne přiznávat.
A polovičaté fungování Registru vozidel by si také zasloužilo článek.
Predne si to jaksi platime z nasich dani ... takze nadavat je nase svate pravo a pokud neni provozovatel schopen poplatnikum sdelit, proc za jejich prachy neni schopen system provozovat, tak je to proste smejd (jak ten system, tak provozovatel).
Druhak by me vazne zajimalo, jak se daj testovanim znicit zalozni zdroje ... tedy ne ze bych si nedoved predstavit - jak nejaky mamlas do nich vyleje kafe. Ovsem pokud by sme se bavili o adekvatne zajistenem prostredi, tak by ani totalni zniceni celyho HW na danym miste nemohlo znamenat vypadek vubec zadny.