Zapakatel.cz hlásí tržby 260 milionů a půjde víc do kultury

Slevový server ohlásil odchod dvou spoluzakladatelů z manažerských pozic a předpovídá, že v roce 2013 dojde v Česku k dalšímu snížení počtu slevových serverů.

Zapakatel.cz v roce 2012 zvýšil tržby na 260 milionů Kč (z loňských 240 milionů) a počet zprostředkovaných slev se za meziročně zvedl z 3 400 na 4 500 za rok. Společnost to oznámila v tiskové zprávě. Vyšší je také počet zákazníků, který stoupl z 142 tisíc na 261 tisíc. Mírně vzrostla průměrná hodnota transakce, která v roce 2012 byla 637 Kč.


Autor: Zapakatel.cz

V letošním roce bude podle Zapakatele pokračovat konsolidace slevových serverů v Česku. „Český trh jich má příliš mnoho a není možné, aby to dlouhodobě zůstalo,“ argumentuje. Provozovatelé jsou také pod vyšším tlakem, protože si více konkurují s e-shopy.

Ze slevových serverů se v některých případech již v roce 2012 stávají více e-shopy, než klasičtí „zprostředkovatelé“ výrazných slev. Rozšíření nabídky o vlastní nakupované a dodávané zboží, zejména z oblasti módy, je logickou reakcí na snahu o získání či udržení podílu na trhu, získávání nových zákazníků, zlepšení marží. Na druhou stranu, u řady klasických e-shopů lze vysledovat trend poskytování významných slev na vybrané zboží, ne pouze v okamžicích výprodeje či určitých příležitostí, ale v průběhu celého roku. Klasická e-commerce tak trochu přejímá marketingové nástroje „slevového podnikání“.

Zapakatel vidí cestu v rozšíření počtu regionálních nabídek a také v širší nabídce kulturních akcí – ať už prostřednictvím vstupu do Navečer.cz nebo úzké spolupráce se službou Ticketon.cz.

EBF6

Na začátku roku z managementu odešli dva ze tří zakladatelů firmy – Tomáš Carba a Klára Bitvarová. „Jejich práci přebírají Jakub Jílek (dosavadní provozní ředitel byl od 1. ledna 2013 jmenován výkonným ředitelem), Milan Kotyza coby obchodní ředitel a Mirek Hlaváček coby marketingový ředitel,“ informoval Zapakatel.

A ještě jedna zajímavá informace se dá z oznámení vyčíst. Češi jsou stále nedůvěřiví k placení kartami. I když se počet plateb kartou v uplynulém roce zvýšil, pořád na Zapakatel.cz proběhlo 63,3 % plateb převodem a jen 26,2 % kartou.

Školení SEO - jak na optimalizaci pro vyhledávače

  •  
    Analýza klíčových slov - jaká slova vybrat.
  • Metody linkbuildingu - jak získat zpětné odkazy.
  • Vyhodnocování SEO - nesledujte jen pozice.

Detailní informace o školení SEO »