Zapakatel.cz rekapituloval dva roky a předpovídal konec desítkám slevových serverů.

Zapakatel.cz na tiskové konferenci rekapituloval,  předpovídal vývoj trhu slevových serverů, oznamoval finanční výsledky, potvrdil snížení podílu Slevomatu (na 25 %) a zmínil pár dalších zajímavých věcí (které tradičně v tiskové zprávě nenajdete). Na konci loňského roku bylo na českém trhu přes 350 slevových portálů, v příštím roce jich zůstane relevantních deset. Zapakatel.cz oznamoval meziroční růst financí (15 %), návštěvnosti (+30 %) i počtu odběratelů neewsleteru (aktuálně 247 tisíc). V…

Zapakatel.cz na tiskové konferenci rekapituloval,  předpovídal vývoj trhu slevových serverů, oznamoval finanční výsledky, potvrdil snížení podílu Slevomatu (na 25 %) a zmínil pár dalších zajímavých věcí (které tradičně v tiskové zprávě nenajdete).

Na konci loňského roku bylo na českém trhu přes 350 slevových portálů, v příštím roce jich zůstane relevantních deset. Zapakatel.cz oznamoval meziroční růst financí (15 %), návštěvnosti (+30 %) i počtu odběratelů neewsleteru (aktuálně 247 tisíc). V číslech to znamená hlavně 128 milionů tržeb za první pololetí 2012 (zisk 4 miliony Kč), odhad 150 milionů pro druhé pololetí a celkem 409 milionů korun za dva roky existence. Zapakatel.cz vznikl před dvěma lety v srpnu.

Zapakatel.cz - Nejvíce kupované komodity (2010 vs 2012)

Zapakatel.cz – Nejvíce kupované komodity (2010 vs 2012)

Z toho co si nemůžete přímo přečíst v tiskové zprávě (viz odkaz na  konci zprávičky textu) padlo ještě pár dalších zajímavých věcí.

CIF16

  • Největší návštěvnosti i obchody očekává Zapakatel.cz tradičně koncem roku, stejně jako tomu bylo loni.
  • Průměrná sleva se na Zapakatel.cz pohybuje mezi 45 až 50 %.
  • Návštěvníci ze slevových agregátorů jsou velmi nekvalitní, Tomáš Carba se zmínil o tom, že mají až 60 % storen. Zmínil se o tom, že lidé co hodně využívají agregátory prostě koupí více slev a teprve později zruší ty, které vlastně nechtějí.
  • Na adresu slevových serverů zazněla i kritika v podobě vysoké (a zvyšující) se ceny za proklik.
  • České slevové servery podnikají na trhu s omezenými možnostmi dodavatelů a je tak zcela běžné, že více serverů nabízí zboží od téhož dodavatele. Řešením by byla exkluzivita, ale ta není reálná.
  • Dodavatelé si navíc využitím více slevových serverů často chtějí zkusit, jestli jim tatáž nabídka na jiném serveru nevyjde lépe.
  • Specifickou kategorií dodavatelů jsou tzv. „slevové štětky“ (toto označení na tiskové konferenci zaznělo), které své nabídky dávají na velké množství slevových serverů. Podle Tomáš Carby je to cesta, která nikam nevede.
  • Zapakatel.cz potvrdil i snížení podílu Slevomatu, z 51 na 25 % (včera se tato informace objevila i v obchodním rejstříku).
  • Při loňských jednání o vstupu Slevomatu do Zapakatele existoval i druhý zájemce, byl jím Ringier Axel Springer CZ.

Zajímavý je i graf ukazující kdy lidé na Zapakatel.cz nejvíce nakupují – špička v 10 a 11 hodin dopoledne a poté večerní mezi 21 a 23 hodinou. Na tiskové konferenci bylo zmíněno, že dopoledne dochází k výběru slev a večer k případnému nákupu poté, co dojde k odsouhlasení s partnery či v rodině.

Další informace z tiskové konference si můžete přečíst v tiskové zprávě, Zapakatel.cz za dva roky prodal slevy za více než 400 milionů korun, jsou tam ještě další čísla.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 16. 8. 2012 12:23

Školení Google Analytics

  •  
    Jak vyhodnocovat úspěšnost reklamních kampaní.
  • Jak ovládat Google Analytics a najít co potřebuji.
  • Jak měřit hodnotu objednávek z webu.

Detailní informace o školení Google Analytics »