když jako uživatel/majitel firmy tomu nerozumím, nerozumím co vše mám po ajťákovi chtít a co si pohlídat smluvně... Chyba je samozřejmě u nich, měli si najmout zkušenou firmu, aby jim připravila IT řešení, jen to stojí hodně peněz.
Ano, zálohování je sprosté slovo, obecně stav IT v neIT firmách je zatím dost žalostný napříč všemi směry, nedivím se tomu, zrod byl příliš rychlý a průmyslové standardy jsou zatím hodně drahé.
Asi spatne vidim, ale psal jsem snad nekde neco o uzivatelich? Nebo o tom, ze by uzivatel mel resit zalohovani?
Se snad rozumi samosebou ze non-it firma si najme nekoho, kdo se jim o to stara, a ma ve smlouve, ze je za to zodpovedny.
Z me osobni zkusenosti nezalohuje (vubec) tak 70% firem (o soukromych osobach nemluve). A to ani presto, ze je na to, velmi casto i opakovane, nekdo upozornil. Dokonce velmi casto i pres to, ze o nejaka data uz prisly.
no tak uživatel není odborník na to, aby rozhodl, jestli je nutné zálohovat nebo se to zálohuje "samo" či to je jinak řešené.
Záloha má i druhou stranu a tou je obnova, v článku se píše o MSSQL Server a už vidím jak uživatel obnovuje db ze zálohy. Tohle měl zajistit ten admin a vše připravit, vysvětlit, to že vzali známého, který to neuměl je právě chyba.