Hlavní navigace

Zapojení u příspěvků na Facebooku stále klesá, rostou jen odkazy

Autor: Facebook
Daniel Dočekal

Další omezování dosahu, potlačení obrázků a změny algoritmu vedou očekávaným směrem – k výraznému snížení zapojení fanoušků.

Social Intelligence Report od Adobe upozorňuje na výrazný meziroční pokles v zapojení u jednotlivých příspěvků. Tedy na to, že interakce uživatelů jsou stále nižší a nižší. 

Zásadní vliv na to má omezování dosahu Facebookem. Těžko lze očekávat, že pokud snížíte dosah až o desítky procent, neprojeví se to na zapojení (engagementu). Jediné, co zaznamenalo růst, jsou odkazy. 

2015 (Q2) 2014 (Q2)
Video 1.7 % 2.2 %
Obrázky 3.6 % 4.6 %
Odkazy 1.7 % 1.4 %
Textový příspěvek 0.9 % 0.9 %

Právě odkazy přitom Facebook při posledních změnách v prioritách zvýhodnil – na úkor obrázků, které měly velmi vysokou míru zapojení a byly využívány ve spojení s odkazem uvedeným v doprovodném textu.

Zajímavé může být i to, že podle Adobe sociální média přivádějí pouze 1,6 % návštěv (26,1 % přivádí vyhledávání) u počítačů (4,7 % a 23,1 % u mobilních telefonů. 

Data přitom vycházejí ze vzorku více než 5 000 značkových webů a profilů na Facebooku. V přivádění návštěvnosti bezkonkurenčně vedou média a zábava, ostatní typy obsahu mají prakticky až o řád nižší úspěšnost.

Reklamy na Facebooku zůstávají na stejné úrovni co se CPC (cena za proklik) týče, na polovinu se ale snížil počet zobrazení a došlo k zdvojnásobení počtu prokliků.

Našli jste v článku chybu?