Hlavní navigace

Zásilková firma Popron Média odvrátila návrh na insolvenci, potíže ale nekončí

Martin Vyleťal 26. 3. 2014

Situace jednoho z největších tuzemských distributorů hudby a provozovatele e-shopu Popron.cz je ale i nadále vážná. Firma dluží více než 130 milionů Kč.

Jedné z největších zásilkových firem v Česku, společnosti Popron Média, se v posledních letech nedaří dostat do černých čísel. Situace vyvrcholila návrhem na insolvenci, který na ni začátkem roku podal jeden z věřitelů. Insolvenční řízení bylo nedávno po dohodě obou firem zastaveno a Popron Média dostala čas na zlepšení své situace.

Ta není růžová – firma dluží necelých 136 milionů Kč, a to nejen svým dodavatelům a zákazníkům, ale také finančnímu úřadu, zdravotní pojišťovně či Správě sociálního zabezpečení (celkem 17 milionů Kč). 

Největším věřitelem s pohledávkou téměř 29 milionů Kč je společnost R Media, která se specializuje na výrobu firemních časopisů a magazínů na klíč. Jejím jediným akcionářem je vydavatelství Economia.

Moratorium na splácení

Letos v únoru došla jednomu z věřitelů – společnosti Mikro Trading (pohledávka ve výši 1,35 milionů Kč) – trpělivost a podal k Městskému soudu v Praze návrh na zahájení insolvenčního řízení. V březnu jej ale firma stáhla s tím, že v mezidobí s dlužníkem uzavřela mimosoudní dohodu o řešení pohledávek jiným způsobem než v rámci insolvenčního řízení.

Následně Městský soud v Praze vyhověl návrhu Popron Média na vyhlášení tzv. moratoria. To bude trvat do 13. června a umožní tak firmě po tuto dobu fungovat, aniž by musela splácet závazky vzniklé 30 dní před schválením moratoria. S vyhlášením moratoria souhlasilo 47 věřitelů, jejichž pohledávky představují 52,07 % z celkové výše pohledávek.

V návrhu na vyhlášení moratoria zástupci Popron Média tvrdí, že klíčové je pro firmu překonat období do konce července 2014, „…kdy kulminují deficity vlivem stávající situace. Následně by mělo docházet k pozitivní tvorbě cash flow. Uvedené období je nutné překlenout externím financováním ve výši zhruba 15 000 000 Kč.“

Ekonomická krize a klesající prodeje hudby

Zatímco v roce 2010 skončilo hospodaření Popron Média ztrátou téměř 3 miliony Kč, v roce 2011 vykázala firma ztrátu 18 milionů Kč. O rok později přišel ještě strmější pád, když společnost vygenerovala ztrátu přesahující 42 milionů Kč. Tento trend se podle všeho nepodařilo zvrátit ani v loňském roce, když předběžné výsledky ukazují ztrátu ve výši 43 milionů Kč.

Společnosti také výrazně klesly tržby. Ještě v roce 2011 dosáhly tržby 332 milionů Kč, o rok později už jen 225 milionů Kč a loni se podle předběžných výsledků hospodaření propadly na 156 milionů Kč.

Firma ve vyjádření k zahájení insolvenčního řízení uvádí, že do svízelné situace se dostala v důsledku negativního vývoje trhu po roce 2008.

Vlivy trhu se na činnosti Dlužníka podepisovaly velmi výrazně zejména s ohledem na (i) nastalou ekonomickou krizi a s ní spojené výrazně zhoršené konzumní klima, (ii) rychle se zvyšující oblibu nákupů na internetu a s tím spojený útlum katalogového prodeje , a (iii) stále klesající celkové prodeje hudby a filmů, které byly v období do roku 2013 hlavní oblastí nabídky Dlužníka.

Dále konstatuje, že se zásilková firma snažila vývoji na trhu přizpůsobit, ale změna obchodního modelu ve firmě velikosti Popron Média je prý složitá. Jako příklad uvádí, že přechod na moderní technologie se nepovedl ani gigantům jako je Quelle či Neckermann.

Společnost už před dvěma lety začala zavádět tzv. multichannelový systém, který zahrnuje e-shop, tištěný katalog a výdejní místa. Právě do sítě výdejních míst vkládají zástupci Popron Média velké naděje. 

CIF16

Začali ji budovat před dvěma lety nejdříve pro svůj vlastní e-shop Popron.cz, od loňského podzimu ale výdejní síť s označením Popron Partner, kterou najdete především v trafikách, otevřeli i pro další internetové obchody.

Na jejím provozování spolupracují se společností Mediaprint & Kapa Pressegrosso prostřednictvím společného podniku – společnosti e-shop partner s.r.o. Tu půl na půl vlastní Mediaprint & Kapa Pressegrosso a Popron holding s.r.o. tedy firma, která je jediným majitelem společnosti Popron Média.

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: 5 věcí, které o EET ještě nevíte

5 věcí, které o EET ještě nevíte

120na80.cz: Rodiče, pozor: jak dodat vitamín D bez rizika

Rodiče, pozor: jak dodat vitamín D bez rizika

Měšec.cz: „Ukradli“ jsme peníze z bezkontaktních karet

„Ukradli“ jsme peníze z bezkontaktních karet

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Podnikatel.cz: ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Lupa.cz: Adblock Plus začal prodávat reklamy

Adblock Plus začal prodávat reklamy

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Vitalia.cz: Tohle všechno se dá usušit

Tohle všechno se dá usušit

Vitalia.cz: 7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují