Zásilkovna otevírá nové pobočky, budou sloužit jako kamenné obchody

E-shopy získávají nový prostor pro prodej. Zásilkovna v nových kamenných pobočkách chce prodávat zboží partnerských obchodů.

Do konce roku tři a do dvou let stovka. Simona Kijonková chce vlastními pobočkami rozšířit síť současných 270 odběrných míst na území bývalého Československa. „Cíl jsou samozřejmě obchodní centra a rádi bychom se dostali až na úroveň krajských měst,“ tvrdí spolumajitelka zásilkové služby. 

Zásilkovna chce, aby si mohli zákazníci na pobočce i nakoupit. Z lednového průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vyplývá, že téměř třetina lidí nejraději volí právě osobní odběr na pobočce. Kamenné pobočky jsou podle Kijonkové jen pokračováním trendu, kdy se on-line obchody přesouvají do off-linu a naopak. Letos své kamenné prodejny otevřel třeba módní Vivantis nebo Parfums.cz. 

Prostor v každé prodejně Zásilkovny bude moci využít až šest partnerských e-shopů. Bude záležet na velikosti. „Naše první kamenná pobočka má kolem 150 metrů  i se skladem, a tak se sem vejdou jen čtyři partneři,“ vysvětluje Kijonková. 

Výběr bude individuální pro každou pobočku, ale větší šanci mají firmy, které už se Zásilkovnou spolupracují. „Cílíme spíš na zajetější obchody, které mají vlastní skladové zásoby. Ve vyhrazeném prostoru na pobočce si budou moci vystavovat, co chtějí, klidně tu mohou mít vlastní hostesku,“ tvrdí Kijonková s tím, že měsíční nájem by měl začínat na šesti tisících korun a firma zajistí i logistiku ze skladu e-shopu.

Alternativních dopravců přibývá

Zásilkovna, Uloženka a další doručovací služby pro e-shopy začínají konkurovat České poště. Kromě dvou největších služeb už totiž balíčky začaly doručovat kromě PPL či DPD třeba i Popron nebo Žabka. Svou síť otevřela internetovým obchodům nedávno i PNS se službou Baliczech. Ta chce mít příští rok až tisícovku odběrných míst. 

„Momentálně máme pokrytá všechna krajská města a města s minimálně deseti tisíci obyvatel,“ tvrdí Kijonková a dodává, že nejmenší města zatím neplánují i proto, že tam má občas problém i samotná Česká pošta. Krajská města navíc zařídí kolem padesáti procent všech zásilek. Denně jich vyřídí víc než 3500. V sezóně číslo ale roste. Loni v prosinci třeba firma odbavila 120 tisíc balíčků a konkurenční Uloženka jen o třináct tisíc méně. 

MIF16

Konkurence pro poštu

Zásilkovna ale chystá po čtyřech letech fungování otevřít svou síť i běžným zákazníkům. „Na začátku příštího roku bychom rádi umožnili posílat malé zásilky nejen e-shopům, ale všem. Cenově bychom se měli dostat pod ceník České pošty,“ tvrdí Kijonková, podle které svou službu plošně otevírají především kvůli požadavkům samotných zákazníků. 

Zároveň chystá stejně jako třeba Uloženka expanzi do zahraničí. „Kamenná pobočka už se buduje v Bratislavě a připravujeme ji i v Budapešti. V Polsku máme zatím deset míst, ale tam fungujeme na bázi franšízy,“ vysvětluje. 

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 13. 11. 2014 20:45

Školení: Právo pro e-shopy

  •  
    Jak provozovat e-shop v souladu se zákonem.
  • Jak přistupovat k vrácení zboží a spory se spotřebiteli.
  • Jak v souladu s právem marketovat e-shop.

Detailní informace o školení Právo pro e-shopy »