prosil bych odaz na ten ceník kde se v Polsku platí.... já projel jejich stránky a nabídka je tam prakticky totožná jako u nás tedy s opravdu minimem poplatků.... takže pane rýpale dejte sem odkaz na polský ceník o kterém mluvíte!
Chtěl bych si založit účet u MBANK, ale především mé okolí mě odrazuje, že to mohou být podvodníci, co za pár let zmizí s tisícovkami podvedených klientů jako kampeličky a podobně. Já se ale ptám, kdo je zloděj - banky, které si účtují nesmyslné poplatky za všechno a okrádají nás denodenně nebo banka, která nás ještě okrást nestačila a možná třeba ani neokrade?
Známí mají s ČS ještě autentizační kalkulátor. A říkají, že pokud by jim ho spořka zrušila, půjdou jinam. Spoléhat v dnešním světě na autentizaci nešifrovanejma SMSkama může opravdu jenom naiva. A takový pseudozabezpečení (parodii bezpečnosti) bych taky nepodporoval.
Třeba takový ING konto, to je taky super zabezpečený. Heslo a PIN. Jsme snad v pravěku?
Ste blb, pokud nechodite po ulici bez neprustrelne vesty a jeste vetsi jestli jezdite libovolnym prostredkem. Zbytecne hazardujete se svym zivotem!!! ;-)
Napsal jsem svůj názor. "Zabezpečení" jen heslem není žádný zabezpečení, zabezpečení nešifrovanou SMS je pseudozabezpečení. V době, kdy běžnej uživatel neni v drtivý většině rozhodně schopnej garantovat u svýho PC to, že tam nemá žádnej spyware, keyloggery nebo trojský koně (většinou ani neví, co to je), kdy se mobily kradou jak na běžícím pásu, je to risk. A když existujou alternativy a konkurence, nevim proč bych se měl zabejvat blbečkama z některejch bank, který nějaký klienti a jejich prachy ve skutečnosti vůbec nezajímají, protože jinak by dali na bezpečnostní experty a nedělali jen takováhle primitivní a tím samozřejmě nejlevnější "opatření".
U ING můžeš AFAIK posílat peníze jen na předem definované účty, tudíž je to přijatelně bezpečné. Ale u normálního bankovnictví bych nešifrovaným SMSkám taky nevěřil - viz mBank
Doporučuji zkusit chvilku PŘEMÝŠLET o tom, k čemu ty SMS jsou - jedná se o sekundární autorizaci po přihlášení, to za prvné. Za druhé, šifrování by zde bylo zcela zbytečné, jde zde výhradně o to, poslat informaci, kterou jste si vyžádal při používání webového rozhraní, jiným kanálem. I kdyby vám tu SMS někdo odposlechl (haha), tak je mu to k ničemu, protože poslaný kód potřebujete jenom vy ve vaší session prohlížeče.
To je tak, když je někdo chytrák a přitom problematice vůbec nerozumí...
Ale ja nechci platit lamam prachy o ktere prisly vlastni blbosti ;-) Navic treba tedka se jeste vyplati spis platit skody nez zlepsit zabezpeceni, ale to je dano malou cetnosti utoku. Ono do nich to mnohe banky neresily vubec (jen jmeno / heslo), po nich zavedli alespon nejakou minimalni bezpecnost.
Jak to RB/eB s TS zaridi je mi jedno, protoze to je jeji problem ;-) Jiste je, ze pokud TS nahradi nejakym "standardizovanym" nedochudcetem, pujdu jinam.
Na svete nevim, ale v CZ urcite. Spete dal, nevedomost je sladka :-) Zrovna pred nejakou dobou byla afera ze bylo vykradeno nekolik desitek uctu, ted nevim jestli v Komercce nebo ve Sporce (nebo to bylo jinde). A co rikali pozkozeni? "Banka si to mela lip zabezpcit!". A predtim taky spali sladce v domneni, ze bezpecnost bankovni aplikace nemusi resit, prece v neprustrelne veste taky nechodi ;-)
Koukam dalsi zfanatizovany verici "standardizovane aplikace": Ze bys kliente chtel aby banka umela tohleto a tamhleto? SKLAPNI! Copak nevis, ze klient je jen obtizny hmyz a nejdulezitejsi je standardizovanost!
Proste az bude aplikace RB umet to co aplikace eB at si ji klidne nahradi. Do te doby at na ni nesahaji. (Nedavno jsem zjistil, jak jsem eBankou zhyckan, kdyz jsem zjistil, ze Fio neumi ani blby inteligentni revolving... :-/ )
A ma nebo mela ta "in-house bankovni aplikace lepena nekolika nerdy" nejake problemy? Tzn. meli by mit klienti eBanky, za celou tu dobu po kterou u nas banka nabizi a nabizela sve sluzby, nejaky duvod ke znepokojeni?
Nebo je to jen klasicky zacatek flamewaru, vyvolany nekym kdo se na vec kouka z manazerskeho pohledu? Nic proti tomutu pohledu, standardni reseni jsou obvykle z dlouhodobeho hlediska lepsi nez neco "prevratneho" ale neudrzovatelneho. Jen nejak nemuzu uverit tomu, ze by eBanka jela na systemu ktery drzi pohromade jen silou vule.
BTW: sifrovane SMS jsou nejaka nestandardni geekovsko-nerdovska nestandardni zalezitost, ze se na ni divate tak pohrdave?
No, az na to, ze ty ucty byly vykradeny v dobe tesne pred zavedenim autorizacnich sms.
Tuhle paranoiu mam nejradsi ... nejvic se tim ohani ti, kteri maji na ucte 20 tisic a mysli si, ze nekdo kvuli nim bude prekonavat zrovna jejich zabezpeceni pocitace a krast prave jejich mobil, aby si prave jejich infomace dal dokupy a preved tech par jejich svestek :) Cela ta organizace a planovani zrovna kvuli nim ... no jo, dyt oni jsou pupek sveta :)
Z clanku jsem se dozvedel, ze prikazy pujdou zadavat jen v dobe mezi 7:00 a 22:00. To je pro me bohuzel dost nepouzitelne, platit treba v noci se dost hodi treba na eBayi.
Dalsi nevyhody: internetove rozhrani je neprehledne, nemuzu zadavat platebni prikazy do zahranici, karta je neembosovana, zadna podpora od ceskych obchodniku. Tohle jsou pro me same nevyhody a pro me bohuzel dost podstatne, proto budu dal radsi vyuzivat eBanku, tech par korun me nezabije.
"No, a k nahrazeni TS, jen at ho eB necha a da uzivatelum pocitit vyhody uzasneho IS naprogramovaneho lidmi od kterych se RB nedala vydirat a proto odesli a ktery ted uz nikdo nelepi dohromady."
Po absolutním fiasku se snahou jedné nejmenované firmy o rozšíření standardizovaného bankovního systému tak, aby uměl alespoň to, co TS, je TS opět vážným kandidátem na systém pro sjednocenou banku. A když se jím nestane? Žádná tragédie, je to volba RB.
No, tak jsem konečně vystřízlivěl hned jak jsem se podíval na polskou mBank :-D Nebo si snad tady někdo myslí, že nás mBanka nebude chtít oškubat když v tom máme takovou dlouholetou tradici? ještě že jsem si toho všiml a nebyl tak za hlupáka až tuto mBanku budu doporučovat známým jak je úžasně fréé :-)Do roka a do dne máme poplatky i zde v ČR!
Proč být skeptik? Řeknu vám jeden pádný důvod proč být skeptikem, žijeme v Česku. Řekněte mi naopak jediný důvod proč by měla být ČR co se týče poplatku vyjímka když je zde taková tradice platit za vše. Podívejte se na ČS a Erste bank :-)
Ad služby k embossu:
ty služby jako pojištění můžete mít i na neembossované kartě, jen to stojí nějaký ten poplatek, což ale vyjde nastejno protože za embossovanou kartu se taky platí docela slušný peníz ;)
7-22 se tyka telefonni linky (hm, je to hned za vetou o telefonu, ale asi to zmatlo).
podpora ceskych obchodniku - k cemu? vetsina shopu co si dala praci s integraci eBanky si dala praci i s integraci platebni karetni brany.
BTW, vy platite na ebay prevodem?
Agitacni ne, ale jedna se z meho pohledu o dost zajimavou sluzbu. Co bohuze uniklo jak me, tak vetsine dalsich stouru, je absence inkasa/SIPO. absence inkasa cini tento ucet pro me nepouzitelnym :(. Do zahranici penize neposilam, elektron kartu mam ted a nemam s ni problem, zabezpeceni pres nesifrovane SMS mam u Ceske sporitelny a povazuji to za dostatecne (napriklad uz proto, ze prihlasovaci jmeno/heslo nezadavam jinde nez na soukromych pocitacich). Ale dokud nebude inkaso, ten ucet nelze prakticky pouzit :(.
Nesifrovane SMSky - jak to myslite? Over the air jsou samozrejme sifrovane jako kterakoliv jina signalizace po navazani spojeni. Na vasem mobilu se zobrazi nesifrovane, to mate pravdu:)
Mne se zda naopak zabezpeceni SMSkami vic nez dostatecne. V pripade kradeze mobilu(SIM karty) musi zlodej znat i podrobnosti o vasem bankovnim uctu + heslo k nemu - hmmm, velmi nepravdepodobne. Krome toho si stejne okamzite zmenite cislo, na ktere bezpecnostni SMS chodi, jinak nemuzete sluzbu pouzivat ani vy.
Nerikam, ze uspesny utok na sifrovany prenos GSM/UMTS je nemozny, ale stoji zatracene hodne penez. Krome toho by slo o cileny utok na konkretni obet. Neni to jako hacknout server s cislama kreditnich karet a mit najednou tisice obeti. Mozna nekdo, kdo ma na ucte sta miliony by byl dustojnym cilem pro takovy utok.
Myslíte převody ZUS nebo US ?
Tedy převody na sociální pojištění a finanční úřad.
Nebo jiné?
Možná by bylo dobré věnovat věci více času a podívat se na historii a vývoj sazebníku polské mBank. Pak zjistíte, že převody na ZUS a US byly vždy 1zl.
Útok na GSM může být až překvapivě levný. Stačí si uvědomit, jak jsou data šifrována za první BTSkou....
Pochopitelně to pořád není cesta, jak se dostat k účtům spousty lidí, jenom varuji před přílišnou důvěru v GSM.
To je zase diskuze.
Pokud má někdo z Vás účet v US tak mi potvrdí, že se v drtivé většině případů nepoužívají žádné ověřovací SMS, jednoduše máte jen HESLO. Ke zneužití se staví banky poměrně velkoryse, takže bráno čistě statisticky těch pár excesů asi pro ně nehraje roli.
No pokud si někdo napíše PIN na kartu nebo heslo na monitor, tak to je debil, o tom žádná.
Proc u nas musi byt vzdycky uzasny poprask kolem neceho, co je v zapadnich zemich uplne samozrejme?
Kdyz jsem v anglii kamaradum vypravel, ze u nas sverite bance svoje penize aby s nimi podnikala a jeste ji za to platite, tak mi nikdo nechtel ani verit. Proc mohou anglicti klienti povazovat za samozrejmost, ze nemusi platit zadne mesicni poplatky, zadarmo maji internetbanking, vybery z bankomatu (nejen z vlastnich, ze vsech), transakce a vubec vsechno, co je potreba k normalnimu pouzivani uctu... a jeste jim obcas pribudou nejake ty drobaky, ktere jim banka pripise jako urok?
Fakt, ze bance platitm za to ze jim sveruji svoje penize, me stve uz z principu - uz ted mam ucet u anglicke banky, mam tam vsechny prachy co zrovna nepotrebuju v CR, a na svou ceskou banku se vykaslu okamzite jakmile nejaka banka v CR zacne podnikat standardnim zapadnim zpusobem. Mozna to bude mBank.
Ani člověk který cestuje ji nemusí téměř potřebovat. Při placení na terminálu je jedno jestli to provádíte tady v ČR nebo v blízkém zahraničí. Stejně jako tuzemské hypermarkety, benzinky, atd. nechtějí přijít o klienty a logicky umožňují platit téměř jakoukoli kartou, tak to samozřejmě funguje i v civilizovaném zahraničí.
A dokonce i při půjčování auta v Irsku stačila autopůjčovně neembossovaná karta. Peníze si strhli hned přes terminál, a bylo to.
Jasně, embossovaná je šikovnější. Teoreticky mi s ní musí umožnit zaplatit všude, i když jim nepojedou terminály. A věřím tomu že leckterá autopůjčovna ji uvítá raději než elektronickou kartu, protože je jednodušší z ní odečíst peníze :).
Ale jako překážku pro cestování rozhodně VISA Electron nepovažuji :)
K té embosované kartě. Moc by mě zajímalo jestli jste embosování na kartě někdy využil. Důležité je jestli je Visa Classic nebo Visa electron. V mBance dávají VISA Classic. (tedy přesně tu jakou asi máte na mysli, jen není embosovaná, což je dle mého názoru pouze plus, není ji možné využít na "žehličce", ale pouze v elektronických terminálech )
Osobně nechápu, proč ještě banky vydávají karty s embosováním!!! Je to pouze snížení bezpečnosti karty nic víc!!!!
Kdyby Vám někdo před pár lety řekl, že budou "zloději" montovat na bankomaty montovat vlastní čtečky karet a snímače PINů, tak byste ho měl za blázna. A dnes...
Obecně pro platby na internetu bude asi šikovnější internetová karta jako má eBanka. Jinak co vím, tak i s embossovanou kartou se dá platit, ale musíte mít povoleny ecommerce transakce u Vaší banky.
Proč nelze účet bez inkasa použít? Zatím všechny služby které jsem využíval umožňovaly mimo inkasa i platbu převodem z účtu a pokud převod je za 0 Kč, tak je to jenom dočasné nepohodlí, které se dá toho max. půl roku než inakso zavedou vydržet.
…ale i přesto je odposlech SMS asi netriviální? Google je na téma „sms sniffing“ celkem lakomý. Stejně by to ale znamenalo dostat se k přihlašovacím údajům na webové rozhraní a pak se dostat do rozumné blízkosti oběti, čili cílený útok. Většina z nás má na kontě částky, které za cílený útok a z toho plynoucí riziko nestojí.
Tahle paranoia je stejně jen způsobená arogantními bankami v čechách, u kterých se reklamace nedovoláte.
Proč by uživatele v USA zajímala nějaká bezpečnost jejich účtu, když můžou kdykoliv zvednout telefon, bance oznámit "tahle transakce není moje", oni provedou chargeback a je to. Pokutička za chargeback zaplatí obchodník jako trest za to, že se podílel na fraudu.
Nenechte se proto vysmát s nějakým "snížením bezpečnosti"...
P.S. už se někomu podařilo udělat chargeback s českou kartou a bankou?
Asi hledáte špatně, protože zcela bezpoplatková bankovní instituce v ČR již působí řadu let. Jmenuje se FIO. Před rokem a půl jsem tam opatrně a s nedůvěrou zřídil účet. Dnes s odstupem času vidím, že se to vyplatilo, protože jsem za tu dobu nezaplatil za žádné poplatky ANI KORUNU!
Ano, je to tak. Mám v US několik účtů a všude je to řešeno jen přes ID a heslo s tím, že u Bank of America se vám při loginu ještě zobrazí specifické informace, které znáte jen vy (vámi zvolený obrázek a text), takže hned vidíte, že dáváte heslo "do správných rukou" (ochrana proti phishingu). Rozhodně to ale není nic, co by vás obtěžovalo, pořád zadáváte jen ID a heslo.
Postoj US bank k případným zneužitím účtů je přesně jak píšete, také jsem to v praxi párkrát vyzkoušel a nebyl s tím problém. Krytí takových excesů jim skutečně nestojí za zvýšený opruz zákazníků a za náklady vynaložené na vyšší stupeň ochrany. Věřím, že to mají dobře spočtené, ovšem musíme brát také v úvahu, že jde o mnohem konkurenčnější prostředí než v ČR. Bohužel.
Mimochodem, ohledně internetového bankovnictví jsem se dostal do křížku vloni s KB, takže pro ilustraci toho, jak na nás české banky kálí se můžete podívat sem.
Samozřejmě. Když si vzpomenu, že mobil mi za devět let neukradli nikdy, netrpím paranoiou, že zrovna za čtrnáct dní mi ho ukradnou spolu s loginem do mBanky a to tak rychle, že si to nestačím ani zablokovat. Jen jsem chtěl uvést na pravou míru tvrzení, že SMS létají éterem šifrované. Ty normální rozhodně ne.
Nejste naiva, jste pragmatik a kopete za RB, řekl bych.
Služby eB/RB se kvalitou dost zhoršily. Na e-maily se už neodpovídá (až po urgencích), stávajících klientů se už neváží, zůstává tupá fascinace pravidly a předpisy a neschopnost překročit vlastní stín. Smutný konec druhdy skvělé banky. Mrzí mě to, TS je z pohledu mě jako zákazníka to nejlepší, co jsem kdy u které banky viděl.
Ta vaše standardnost spadá do kolonky "tupá fascinace pravidly". Tak si to standardizovaně užijte a nazdar.
K běžnému účtu mám přes vemlouvání bankovních úředníků a úřednic pořád jenom elektronickou kartu. Je to prostě bezpečnější. Potřebu embosované karty řeším kreditkou... která není vázána na můj běžný účet. Čili toto by mi u mBanky rozhodně nechybělo.
Asi i proto, že mBank nabízí vedení účtu s nulovými poplatky a přesto se najdou v diskuzi omezenci, kteří naříkají, že je to dočasné a že nám to poláci časem osolí.
Nechápu tyhle lidi - jsou první, kteří vykřikují o nehorázných poplatcích bank na českém trhu, ale když jim někdo nabídne možnost poplatny nepatit, jsou opět první, kteří křičí že to nemá cenu.
Je radost mít takové nesvéprávné stádo jako své zákazníky :-)
Haha :) A to je takovy problem, abych jako zlodej sedl k PC, zadal klientske cislo obeti, odeslal autentizacni sms, odposlech ji a zadal do prohlizece? Tzn. do sve session?
To je tak, když je někdo chytrák a přitom problematice vůbec nerozumí...
Nedávno mi eBanka zavedla poplatek za vklad na účet přes přepažku na pobočce. Ze stejného principu, jsem v bance nadával i já. Já bance jako věřitel přinesu peníze až pod nos, aby s nimi mohla disponovat a oni mě za to ještě zkasírují. To je vrchol arogance!
Mechanické inprintery nepoužívají ani při výpadku elektronických terminálů. Aspoň jsem to při výpadku nezažil, vždy mi před nákupem oznámili, že kartou platit nemůžu. Embos je dnes prakticky k ničemu.
A IMHO je to docela nebezbečné. Z tohoto důvodu mám pouze elektronickou kartu, embosovanou mi kdysi ukradli a tři dny jsem se klepal jestli mi někdo nevyluxuje účet (Inetbanka tenkrát ještě nebyla a byl pátek večer...). Rozlišujme ale u elektronických karet ještě jednu ZÁSADNÍ věc - zda je nutný pin nebo stačí podpis. Nejsem paranoik, ale do karty, kde můžu platit pouze podpisem bych nešel (IMO VISA electron). Naštěstí mají u GE Maestro a tam musím pin zadat, na podpis to nejde. Sice bych asi byl nahranej, kdyby terminály nejely, ale kdy se mi to stane, že.....
...což byla největší sranda když jsem jednou takhle večer natankoval plnou nádrž nafty u Essa ve Hloubětíně a pak zjistil, že jim terminál odmítá sežrat moji embossovanou Visu od eBanky. Tehdy to dopadlo tak, že jsem jim tam musel nechat mobil a dojet do Ikey na Černém mostě k bankomatu, z něj vybrat peníze a zaplatit hotově. Samozřejmě bankomat neměl nejmenší problém, peníze na kontě byly a karetní centrum fungovalo. A samozřejmě to bylo ve chvíli, kdy jsem dost pospíchal a těch osm kilometrů navíc mi udělalo v harmonogramu docela bordel.
Do té doby jsem si také myslel, že při výpadku je tu imprinter nebo alespoň možnost ověřit kartu telefonicky. Bohužel při mém následném pokusu stěžovat si u eBanky, jakožto vydavatele mé karty, jsem se dozvěděl, že tomu tak není a že bych měl nosit s sebou ekvivalentní hotovost, což v tomto případě dělalo něco kolem patnácti stovek...
Ani PIN vás neochrání, pokud ho terminál neumí, stačí obchodníkovi podpis. A i tak je to s ověřováním nějaké podivné: kartu mám běžně zamčenou pro eCommerce (eBanka to umí) a předpokládal jsem, že se to vztahuje na všechny platby, u nichž není možno ověřit podpis nebo PIN. Ovšem v létě jsem projel po dálnicích napříč celou Francii, mýtné jsem platil kartou a za celou dobu si nikdo nic neověřoval: prostě jsem dal kartu frantíkovi v budce, ten mi ji vrátil s účtenkou, já jel dál a po dvou-třech dnech mi na účtu naskočila blokace.
Od té doby mám o zabezpečení karet, ať už s PINem nebo bez něj, hodně nízké mínění. Možná by bylo zajímavé zjistit, co by se stalo, kdybych ty platby reklamoval (nemají přece žádný doklad, že jsem platil skutečně já), ale na druhou stranu to mýtné bylo naúčtované oprávněně a já přece jen nemám žaludek na to, abych reklamoval platby, kterou jsem opravdu uskutečnil.
špatný postup. jako zákazník MasterCard nebo VISA máte svá práva a mezi ně patří povinnost obchodníka přijímat platby při výpadku elektronického systému pomocí imprinteru. vaše banka s tím nemá nic společného, to spíš banka obchodníka, který platbu nepřijal. stěžovat jste si měl MasterCard nebo VISA. obchodník, který opakovaně krátí na právech své zákazníky může přijít o licenci.
* poplatky jsou opravdu 0 nebo krute nizsi nez u CS
* zabezpeceni je normalni pres SMS, cili dostatecne
* Polska pobocna ma v prepoctu stejne poplatky, takze akorat mlzite
* mezibankovni prevody jsou 0
"realizace platebního příkazu z osobního účtu mKONTO na účet v jiné bance v ČR" 0
Taky jsem si to myslel a toho pumpaře jsem o to žádal. Bohužel bezvýsledně - a naftu z nádrže budu dostávat těžko, že. Samozřejmě u nich už od té doby netankuju.
A zrovna to heslo a PIN je u ING. vcelku dostatecnew - nikdo vam i plne znalosti hesla a pin nemuze ukrast penize. Jedine, co tim muze udelat je :
1. Zjistit, kolik tam mate penez
2. Presunout ty penize na Vas bezny ucet.
Ziji nejakou dobu v Anglii, jeste pred 5ti lety tu bylo vedeni uctu a vesmes veskere poplatky zdarma. Tyto vyhody pretrvaly i dodnes u starych uctu. K nove otevrenym uctum se vsak uz poplatky vztahuji. Jsou sice asi 2x mensi, nez u nas a tento rozdil se jeste prohloubi vzhledem ke kupni sile obyvatelstva.
Jedinou metlou pro zlepseni situace je velka konkurence, ale cesky trh je prilis maly, aby tu neco takoveho fungovalo... Karty jsou proste rozdany a nikomu se do toho proste nechce, protoze se to nevyplati.
Dobry den,
mozna jsem zmasirovany nerd, ale obavam se, ze pokud eBanka svuj system zmeni smerem k mensimu zabezpeceni komunikace s uzivatelem a/nebo zmensi uzivatelsky komfort, asi nebudu prilis vahat s prechodem k jinemu ustavu.
Ja vim, tech par korun obratu je nevytrhne ...
Kalkulator nosim, sim toolkit ve sve E70 s tarifem nemam a RSA privesek nevlastnim.
Mimochodem, diskuse o bezpecnosti je VZDY nudna. Nudna prestava byt az s nejakym bezpecnostnim problemem a to je vec, kteremu se vsichni snazi predejit - a proto nudne diskutuji.
Autorizační SMS je platná pouze v session prohlížeče klienta a lze s ní potvrdit pouze tu jedinou transakci v tom přesném znění, v jakém jí klient zadal. https požadavek nelze podvrhnout, protože bez příslušných klíčů nerozšifrujete a nezašifrujete jeho obsah.
K tomu, aby to šlo zneužít, musel byste znát heslo klientského účtu, a navíc umět odposlechnout SMS.
Ale ani to by vám nebylo moc platné, protože by autorizační SMS došla i na telefon klienta, a 99% lidí by v takovém případě okamžitě kontaktovalo banku a zablokovalo účet.
Pokud chcete kartu opravdu univerzální, tak jedině embosovanou kreditní s čipem a povolenými internetovými, telefonickými a opakovanými transakcemi.
Internetové transakce je třeba povolit včetně nezabezpečených - mnohé české banky jinak neautorizují nic jiného než 3D-secure transakce.
Některé prodejní automaty (např. na jízdenky v Norimberku) jiné než čipové karty neberou.
Embosovanou kartu chtějí v některých malých obchodech a v některých půjčovnách v USA - namísto složení zálohy "naúčtují" žehličkou půjčený předmět, při vrácení účtenku před vámi roztrhají, při nevrácení uplatní (např. půjčnovny jízdních kol v San Franciscu).
Jiné půjčovny v USA zase chtějí jen kreditní kartu (když nebudete mít na účtě peníze na škodu, je to problém banky, ne jejich).
A nakonec některé hotely požadují autorizaci pro early checkout - doložka, která umožňuje řešit opuštění hotelu bez zaplacení a naúčtovat dodatečně zjištěné náklady.
Zeptam se jinak, jake je podle Vas bezpecne zabezpeceni. Podle me je to spis o mire zabezpeceni, ktera bude odpovidat zpusobene ztrate. Ad absurdum prevedeno. Pokud bych hledal ucet na ktery ulozit treba castku velikosti statniho rozpoctu, budu asi hledat velmi osobni pristup, budu chtit znat OSOBNE cloveka, ktery je ma v trezoru apod. Druhy extrem muze byt treba ucet na platby na internetu, nevim jak kdo, ale pokud na internetu utratim mesicne par tisic, tak me bude zajimat spis rychlost a cena nez to jestli je to naprosto neprustrelny ucet. Takze asi tak :)
Mezi bezpečným https a man-in-the-middle útokem totiž stojí jen jeden dialog s vysvíceným tlačítkem OK.
Takže stačí míň než si myslíte. BFU se pak diví následovně:
- co je to za blbý okno? ježiš to je dlouhý, to nebudu číst, stejnak tomu nerozumim. ták, zmáčknu OK a už sem tam.
- píp píp, proč mi ta banka posílá smsku, dyť sem eště nic nezadal, šup smazat, a je to, to jsou volové, dneska jim to ňák blbne
- ták.. teď se kouknu kolik mám peněz.. ku*a, kde jsou?
Pán je nainvní. Opakovaně se mi stalo v nejmenovaném obchodním řetězci, že při výpadku terminálů nebyli schopni platbu embosovanou kartou přijmout. Imprinter pro ně byl sprosté slovo a žehlička nějaká domácí potřeba pro hospodyňky. Zvlášť v situaci, kdy jedu z ciziny z letiště a v peněžence pouze dolary a platební kartu to docela nepotěší.
Samozřejmě následovala stížnost (opakovaná). U MasterCard měli možnost dostát slovu a obchodnímu řetězci sebrat licenci (a tím se připravit na provizích z plateb) a nebo se na toho blbečka, co akorát pitomě prudí, vy*at. Co myslíte, jak to dopadlo?
Proti tomuto typu útoku (respektive blbosti uživatele) Vás neochrání ani šiforvané SMS, ani "kalkulačka" ani nic jiného. Pokud přemějete uživatele, aby do podvržené aplikace zadal svoje heslo, milerád tam zadá i rozřifrovanou SMS nebo OTP.
SMS, OTP apod. brání proti odposlechu postranními kanály (třeba HW snímání klávesnice) ale rozhodně nezabnání man-in-the-middle sociálnímu inženýrství. Zde je řešení pouze osvěta.
Mám Fiozáložnu a tam mám na účtu nulové poplatky, za kartu taky, na pobočce není milion lidí, momentálně 1% p.a., jediný co platím je výběr z bankomatu a to můžu vybírat u ČSOB,Volksbank,Oberbank,Poštovní spořitelny 6 kč za výběr
Zasadni problem s SMS je v podani ceskych bank jiny... vyzaduji mobil :-) a ceske banky zpravidla neakceptuji zahranicni cisla... pro nehonzu za peci tedy eliminujici pravidla...
mimochodem, jaká je vlastně aktuální situace v eBance - skutečně se přešlo na neraltime systém.. nebo jde o výši poplatků ? v mFóru mBanky se totiž objevili jedinci se zájmem o migraci eBanka -> mBanka
Ano, podarilo. Platbu si obchod uctoval 2x navic. Byla to platba na imprinteru a banka byla Expandia banka. Nicmene zkoumani reklamace trvalo asi mesic za kazdou jednu.
U mýtného mají kameru, takže mají záznam celé transakce, vč. auta, SPZ (RZ), takže si dovoluji tvrdit, že jsou schopni poměrně přesně identifikovat toho, kdo tu kartu platil.K dyž se to spojí se záznamy dalších transakcí karty např. z pump (kde také evidují SPZ (RZ), kde se podepíšete/zadáte PIN, myslím, že by VISA/MC/AMEX (podle toho, od koho máte kartu) poměrně pohodlně dokázali, kdo s tou kartou platil. IMHO na to, jaké částky se na mýtném platí a na to, kolik transakcí musejí udělat, mi to přijde odpovídající.
Ale, jak píšete, nestojí to za to... :-)
Tu mu ten ubohý BFU rád přeťukal do phishingového formuláře. Prohlédněte si pořádně autorizační SMS třeba z ČSOB. Ona neobsahuje 100% identifikačních znaků platby. Například pro hromadný převod obsahuje jen celkovou částku!
SMS kanál sám o sobě proti MitM nechrání. Chrání proti němu pouze v případě, že jím teče dostatek dat, aby klient mohl ověřit, že potvrzuje přesně to, co zadal.
- píp píp, proč mi ta banka posílá smsku, dyť sem eště nic nezadal, šup smazat, a je to, to jsou volové, dneska jim to ňák blbne
kde ze ji zadaval do to nejakeho phs formulare? :)))
Na to uz odpovedeli ti nerdi lepici TS. Vydirali, nedostali, sebrali se a sli. To neni duvod ke znepokojeni ?
Ja bych svuj pohled nenazval manazerskym ale pragmatickym. A ze TS muze havarovat se ukazalo nekdy v 90. letech kdy Expandia nejela asi tyden a vzhledem k poctu lidi co v Evrope rozumeji OpenVMS a v Cechach TS nebylo boha ktery by ten jejich problem vcas nasel.
Sifrovane SMS jsou odzhora dolu zbytecne, tot vse.
Nezalezi na obchodnikovi, nebo terminalu, ale pravidlech asociaci, kdy se PIN vyzaduje a kdy ne. Obecne vzato se PIN dava vzdy pri platbe Maestro kartou a cipovou kartou.
Takovy fraud udela jenom nekdo, kdo chce ukazat, ze to schema je spatne. Ekonomicky je to utok, ktery se nevyplati, protoze je v nem moc manualni zlodejske prace a online kriminalita je vymazlena "large scale automatizovanymi utoky".
Mno, a jaky mam jako zlodejicek business case na tom, ze prepisu za usera tu autorizacni smsku do browseru? Nebo si myslite ze ty bankovni systemy jsou tak tupe, ze neasociuji autorizacni smsku s konkretni transakci? Jiste ze ano. Pokud mi ukradete (odposlechnete) autorizacni smsku, nemate sanci s ni autorizovat jinou trx (zmenit cislo uctu, castku ...), nez tu, kterou jsem ja zadal do elektronickeho bankovnictvi.
Pin zadáte těžko, pokud terminál čipy neumí. Stále ještě je takových dost. Nepamatuju se například, že bych někdy zadával PIN třeba u benzínové pumpy, ti prostě mají starší terminály a pokud je k tomu někdo nedokope, měnit je nebudou.
Ostatně od čeho myslíte, že máte na kartě proužek s podpisem?
To znamená že budete mít možná problém v některých hotelech v zahraničí (ve Státech zcela určitě). Tady jsem se s tím určitě 5 let nazpátek vůbec nesetkal.
Vzhledem k tomu, ze NEVIME jaky bude mit nova banka system, je mozne, ze se na trhu objevi desitky bank, ktere budou mit system lepsi, nez je ten "standardizovany".
V kazdem pripade otazka: Kam chcete jit neni na poradu dne. Na poradu dne bude v okamziku, kdy Reiffeisen zmeni system.
Na Dálném východě je podpisový vzor jen pro okrasu. Za posledních 9 měsíců mi nikdy nikdo podpis nekontroloval - pokladní přečte kartu, vrátí a až pak si nechá podepsat částku - ať už na papíře, nebo dotykovém displeji.
Hm vzhledem k tomu, ze alespon u CSOB se pise cilso uctu a velikost castky, tak jen vul by se nedivil. A pokud to bez vahani smaze, je to jeho chyba a nikdo mu nepomuze
Jistě, ale pokud banka posílá jednorázový autentizační kód, tak to může klidně posílat po otevřeném kanálu, protože to by útočník musel ten kód použít hned, aby ho stihnul zadat před vámi. Jestliže je pak takový kód šifrován i čtyřmístným pinem ve vašem mobilu, pak to je zabezpečení dostatečné. A je-li navíc ta SMS šifrována 3DES, jako tomu aspoň u jedné banky o které mluvím a kterou nebudu jmenovat, je, tak potom je dešifrování pro účely přístupu k účtu naprosto nesmyslné, protože po úspěšném dešifrování nebude výsledek použitelný.
To je ovšem problém toho obchodníka: pokud podpis viditelně nesouhlasí a já prohlásím, že to není mnou uskutečněná platba, je výsledek případné reklamace celkem jasný (i když to bude nějaký ten týden trvat; jednou, když se mi obchodník pokusil neoprávněně uplatnit jednu platbu dvakrát, vrátily se mi peníze až po půldruhém měsíci).
Já tím ale chtěl říct něco jiného - pokud by čipové karty VŽDY vyžadovaly PIN, jak se snažil tvrdit předřečník, byl by na nich proužek s podpisem (a vlastně i magnetický proužek) celkem na nic. Tyhle věci tam jsou právě pro starší typy terminálů, které čipy dosud neumí.
A můžete mě prozradit, jak odposlechnete tu sms posílanou oprávněnému majiteli, který je třeba 100 km daleko a ta sms vůbec nepůjd přes BTS, v jejímž dosahu jste?
ING je superbezpecne, pretoze umoznuje posielat len na definovane ucty, ktore sa musia definovat papierovo. Takze aj ked by to niekto nabural akurat vam dokaze poslat peniaze z konta na Vas bezny ucet. Autorizacia SMS je omnoho lepsia ako standard GridKarty, pretoze sa jedna o OTP (one time password) autorizaciu, kod je vzdy novy a neopakuje sa. Povedal by som ze je este lepsia ako spominana autentizacna kalkulacka. Ta obsahuje dopredu vygenerovane OTP kody, ktore po zadani PIN spristupnuje, jej velkou nevyhodou je moznost rozsynchronizovania, ked generujete kody bez nasledneho pouzitia. Grid Kartu Vam keylogery dokazu odchytat policko po policku. Bezpecnejsie od SMS autentizacie je uz len digitalne podpisovanie, najlepsie pomocou cipovej karty/tokenu.
Myslim nakonec skonči jako eBbanka a stoji za prd už ted nemaji ani pokladnu na pobočce tak když potřebujete rychle vložit penize na učet mBanky tak musite na poštu tam vyplnit poukazku a možna do peti dnu budou penize na učte.
Podle mě by neškodilo článek zeditovat, jelikož uvádí zastaralé, a tudíž nepravdivé informace, například o výši úroků u různých bank - je to zavádějící
Už je to více než rok, co se mBank objevila v ČR, poplatky stále nejsou, jak prorokovalo plno "chytráků". Pojištění vkladů se v celé EU zvýšilo na min. 500tis € (včetně Polska).
Pro mě jsou zloději všichni, kteří si berou peníze za to, že si od nás půjčujou peníze. Co kdyby banka půjčila někdy peníze mně a já bych jí strhával za to, že ty její peníze mám???
Ano na jednu stranu máte pravdu, ale na druhou stranu také né. Pro mbanku v české republice je prioritní nadále zůstat jen internetovou bankou s minimálními výdaji. Pokud by měli mít v každém městě pronajmuté místo, kde by mohli klienti této banky vkládat peníze v hotovosti popř. vybírat, banka by musela začít vybírat na poplatcích. Jak mi bylo řečeno do budoucna mají zájem rozvest síť tzv. bankomatů, které peníze budou vybírat a tím pádem nebudou mít zbytečné výdaje a banka pak nadále bude mít 0-lové poplatky. Žádná banka by nešla do stráty, takže stručně řečeno, pokud banka nebude mít výdaje za pronajem prostorů, další pracovníky - platy a pod. se bance bude dařit udržet nulové poplatky.
No, kdyz se kouknete na polsky cenik teto banky, plati tam jako mourovati, srovnatelne s tim, co berou banky u nas. Takze je jen otazka casu, kdy se ty nulove poplatky zvednou i tady. Strasne rad bych konecne nasel banku, ktera nechce alespon poplatek za vedeni uctu, at uz tam ma cokoliv, za prichozi platby. Ale tahle banka to rozhodne nebude.
Me by jen zajimalo, jestli maji seznam prichozich plateb jako ma eBanka. Tj. abych si zavolal nejake URL a tam mi to vyplivlo seznam plateb. Potrebuji to do internetoveho obchodu.
Vzhledem k tomu, ze banka jeste ani poradne nefunguje, je to docela agitacni clanek. Jiste mBance prinese hodne klientu, coz je dle meho nazoru ucel vyse uvedeneho textu.
Do použitelnosti běžného účtu tomu přece jen ledacos chybí - kromě embossované karty je to především možnost normálního inkasa z účtu, nejde platit ani SIPO. A to už jsou věci, které běžného uživatele zajímají víc než nějaká diskuze o šifrovaných SMS
No, tak jsem konečně vystřízlivěl hned jak jsem se podíval na polskou mBank :-D Nebo si snad tady někdo myslí, že nás mBanka nebude chtít oškubat když v tom máme takovou dlouholetou tradici? ještě že jsem si toho všiml a nebyl tak za hlupáka až tuto mBanku budu doporučovat známým jak je úžasně fréé :-)Do roka a do dne máme poplatky i zde v ČR!
Konkurenční banky to moc dobře vědí že jim to dlouho bez poplatku nevydrží, tak proč by měli nějak reagovat na tuto rádoby banku bez poplatků? Jak říkám, hned jak se usadí a naberou pár oveček přijdou na řadu poplatky tak jako všude jinde ;-)
Tak to dost pochybuju. Ze zvedavosti jsem si zridil ucet u mBanky a musim rict, ze se mi to vubec nelibi. Fajn, poplatky ma na nule, ale ani nahodou nenabizi takovy komfort jako eBanka. Takze jsem z toho vlastne otraveny, cekal jsem neco jineho.
Myslím si, že to tak nebude. A i kdyby, rád zaplatím symbolický poplatek za vedení účtu, hlavně když ostatní služby budou zdarma. Hlavně zřizování a změny trvalých příkazu, na těchto si banky pěkně nahrabaly. Určitě na této operaci není práce za 20Kč za kus. Tak klidně zaplatím 50 Kč za vedení účtu, když bude vše fungovat jak má. Vy ne?
Už dva roky používám firemni a soukromý účet u FIO http://www.fio-zalozna.cz a vše bez jediného poplatku a to mi tam proběhly stovky transakcí oběma směry. Přátelské rozhraní, přátelští lidé na pobočkách, žádné oslňující kanceláře - vše jednoduché, orientované na klienta. Vřele doporučuji!!! (za tuto reklamu nejsem placen.)
Turija
FIO je vlastneno 80% CSOB, je to jejich investicni pobocka pro spec. na akciove trhy atd. Takze pokud nechcete byt monitorovan ceskym bankovnim kartelem, pak je mBank podle mne zdrava alternativa.
Je zajimave, ze temer vsecny clanky o bankach a uplne vsechny komentare zcela ignoruji fakt, ze ekonomika se muze nachazet ve stavu prebytku likvidity nebo nedostatku likvidity. A ze muze byt ruzna urokova mira.
V dobe nedostatku likvidity a moznosti vydelku mezi uroky placenymi klientum a sazbami na mezibankovnim trhu banky klientum trhaji ruce, jen aby si k nim penize dali, a poplatky si zadne neuctuji. Ale klienti mohou zase kricet, ze je tezke si pujcit a pujcene penize jsou drahe.
V dobe prebytku likvidity penize nikdo nechce a pri nizkych urokovych sazbach banky na rozdilu mezi uroky placenymi klientum a sazbami na mezibankovnim trhu nic nevydelaji. A protoze "mass retail" nema (zatim?) zajem o sluzby s pridanou hodnotou a chce jen ucet pro platebni styk, tak se vydelava na poplatcich. Ale zase byvaji dostupne uvery a banky vnucuji penize kazdemu, koho uvidi.
Navic vetsina lidi co nadava dnes na poplatky nepotrebuje banku, ale ve skutecnosti by jim stacila spolecnost poskytujici platebni styk - uvidime, zda u nas vznikne nebo sem v ramci jednotne licence prijde neco podobneho (ted se bude implementovat EU direktiva o necem takovem).
...kdyz nebudu chtit nic na prepazce, kdyz nebudu vybirat z bankomatu, kdyz tam nebudu telefonovat a kdyz mi nebude nikdo nic posilat ze zahranici... kecy, kecy, kecy... proste to zadarmo neni a hotovo, stejnej podvod jako to co tu uz je.
Chci reagovat na článek - jsem klientem mBanky již od loňského roku a můžu vám říct - že jsem nad míru spokojený - ba co víc - v říjnu loňského roku jsem si žádal o mPůjčku a během cca 15 min. jsem jí měl vyřízenou a na ůčtě(60tis)
Myslím si,že není pochyb o tom,že u mBank klient neplatí za vedení ůčtu,za platební kartu atd.
pěkný den/večer milanman.
Ja jsem taky naiva. Ale nekolik hysterickych nerdu zmasirovanych propagandou eB o tom jak je nejzabezpecenejsi na svete jsem uz take potkal, nekteri z nich jsou (ex) zamestnanci.
Dalsim jejich bohem krome nejvyssiho zabezpeceni na svete je take vira ve svrchovanou technickou vyspelost TS, transakcniho systemu, in-house bankovni aplikace lepene nekolika nerdy, takto exprogramatory eB, a vrcholne rozhorceni nad tim, ze se ho RB chysta nahradit standardni bankovni aplikaci s pro bankovni aplikaci normalni technickou podporou.
Tihle lidi jsou neskodni, ale diskuse s nimi je nudna, je to furt dokola. At si dal nosi autentizacni kalkulator, SIM toolkit v trikrat zaheslovane Nokii5110 s goukartou a mohli by treba pridat jeste RSA privesek...
To je samozřejmě pravda. Ale na druhé straně, jen hlupák neprovede základní ekonomickou úvahu. Z pohledu "obránce" to je: Původní riziko, původní možná ztráta, náklad na opatření, nové riziko, nová možná ztráta. Z pohledu "útočníka" to je: Náklad na úspěšný útok, náklad na neúspěšný útok, riziko neúspěšnosti, možný výnos.
Dost zajímavá diskuse. Škoda že se neúčastní taky někdo ze strany těch, co se zabývají bankovní kriminalitou, určitě by se rádi "přiučili u expertů teoretiků". Dělají to totiž úplně jinak, asi jim něco nedochází.
Navíc riziko že tu banku vytuneluje někdo zevnitř, je mnohem větší, než všechny tady zmíněné technické kuriozity (formy útoku) dohromady.
To jsem tusil ze se nekdo ozve. No jasne, teh TS r0x0rZ a ja jsem pwned lol.
Vykradli par deistek uctu lamam a ackoliv si za to ty lamy muzou samy (chytli se na phishing) tak jim prachy vratili, protoze od toho je to banka aby prachy zabezpecila - ze ;-) ?
Ano, jsem "fanatik" standardizovanych aplikaci, zejmena pokud jde o banku. A ve vsech ostatnich bankach nez je ukonceny experiment jmenem eB jsou take takovi fanatici. Podivejte, to ze je neco standardni a hlavne _udrzovatelne_, neznamena, ze se do uzivatelskeho rozhrani neda doprogramovat nejaka ta featurka pro geeky, tedy pokud jich bude dost. TS trpel tim, ze se featurka pro jednotky geeku programovala bez ohledu na to kolik to bude stat naprogramovat a kolik udrzovat.
No, a k nahrazeni TS, jen at ho eB necha a da uzivatelum pocitit vyhody uzasneho IS naprogramovaneho lidmi od kterych se RB nedala vydirat a proto odesli a ktery ted uz nikdo nelepi dohromady.
Takze : spim dal, protoze ty prachy jsou v _bance_ a zabezpeceni je jeji problem, ona se musi postarat aby ji moje prachy nedo neukrad protoze ja je budu chtit jednoho dne vybrat :-)
"Všechna zveřejněná napadení v ČR v posledních letech se vedla pomocí sociálního inženýrství. A tam vám žádný kalkulátor nepomůže."
Jakýkoliv jednorázový kódy v druhotnjech kanálech jsou i vůči sociálnímu inženýrství právě dost imunní. Ale proč podporovat banky, který si nevážej svýho klienta ani tak, aby ani za náklady 0,00 prd posílali SMSky jako bankovní?! Jestli si vy chcete nechat sr.. na hlavu od ignorantů s kravatama, je to opět, vaše věc :)
Na to by se dal pouzit i email s oznamenim, jak to ma napriklad FIO, ovsem by to museli digitalne podepisovat, protoze jinak by bylo jen otazkou casu, nez by nekdo takove emaily s hlasenim posilal jmenem banky sam. Mimochodem, to oznameni posilaji nesifrovanym mailem, takze kazdy, kdo vidi pakety na pateri, si muze precist, jaky mam zustatek :-(. A udelat aplikaci, ktera si pres jejich webove rozhrani sama nacte pohyby je dost narocne, navic citlive na zmenu designu webu.
Jinak ja pouzivam pre eShop konto u FIO, oproti CSOB mam o celou tisicovku mesicne nizsi naklady na ucet. Presto jsem si okamzite zazadal o ucet u mBank, predisponuji tam cast zustatku jako rezervu pro pripad krachu FIO, to povinne pojisteni je jen do cca 600 tisic nemluve o tom, ze v pripade problemu by to nevyplatili okamzite.
zabezpeceni heslem a loginem je dostatecne ve chvili kdy informace chranene timto zabezpecenim nemohou zpusobit primou ztratu nektere ze stran.
take se mi to nijak zvlast nelibi, ale budiz.
zminovane keylogery a jiny malware? zde placate nesmysly. je dostatek OS, ktere garantuji urcitou uroven bezpecnosti a jsou i u nas bezne na trhu, kolikrat neni treba nejak vysoka fin. castka (urcite se najde i mene nez date za OEM MS Windows ALE jiste - jakmile pouzijete OEM Windows jste presne v situaci kterou popisujete).
pravdepodobnost souhry odposlechu dvou paralelnich informacnich kanalu v casove omezenem intervalu? delate si legraci? jiste pokud po vas pujde CIA tak snad ale jinak?!
Navic se mi zda ze je tam prilis mnoho neznamych, nez aby se vyplatilo na to MASOVE a cilene utocit. to uz snadneji najdou chybu v reseni na strane banky.
Prevody na SZ a FU me doopravdy netrapi (ale uznavam, ze nekoho treba trapit mohou).
Prevod do jine banky maji v ceske verzi jako zvlastni polozku, tj. mozna ze to planuji zpoplatnit (celkem to chapu, musi za to sami zaplatit CNB, i kdyz ve vhodny cas dopoledne jen halerove polozky). Nicmene kdyz za to budou chtit 3.50 Kc a pritom bude "vedeni" a karta zdarma, tak me prumerne ucet vyjde na rekneme 20Kc mesicne, a to je porad lepsi nez jine banky v CR.
Ukazte, kde je ta historie sazebniku polske mBank, rad se poucim.
Ale to je problem banky a jejiho interniho autidu, nikoli moje, coby klienta, ktery pouziva bezpecny komunikacni kanal... ano parodie na bezpecnost v podobe CS nebo mBanky mne nijak neoslovuje...
U mBanky JE zřizování a změna trvalých příkazů zdarma,tak proč bych měl platit 50Kč za vedení účtu?Myslím,že je neopodstatněné si myslet,že do roka budeme platit za vše,co je nyní nabízeno zdarma.Všechno je na začátku,já bych tomu dal aspoň dobu hájení 100 dní.
Nejraději mám lidi, co mluví o bezpečnosti a nakonec do nedávna obhajovali FAT a ještě dnes kopírují klasifikované soubory nevalidovanými berličkami nazývanými commander staženými z internetu. Myslím, že lidi vůbec nemají o bezečnosti ponětí, věří babským kecům z televize.
Zabezpečení přihlášením a heslem není stoprocentní. Ale možnost přijímání autorizačních SMS i když nešifrovaných snižuje pravděpodobnost zneužití mnohonásobně. Nic není dokonalé, kdo se bude chtít dostat do účtu tohoto dotyčného, tak se tam dostane. Jenže vzhledem k jeho komentářům bych asi nepředpokládal, že tam najdu nějaké bohatství a určitě bych s jeho účtem neztrácel čas.
Heslo a mobil se dají vždy vyměnit. Pokud dojde k prozrazení algoritmu kalkulátoru, tak je přístup jednoduchý, dokud si to majitel účtu neuvědomí. Heslo se dá změnit do minuty. Dá se ale změnit tak rychle kalkulátor? Myslím, že otázka bezpečnosti je úplný nesmysl z tohoto hlediska. Jestli se chce dotyčný cítit bezpečně, měl by si nejdřívě nechat zkontrolovat elektroinstalaci a plyn doma. Možná i brzdy a pneumatiky u auta. Nikoliv se montovat do něčeho, čemu vůbec nerozumí.
Proč myslíte? Ty nepoplatky jsou konkureční výhoda. Proč být skeptik, proč nebýt optimista a neříkat si, do roka a do dne Lomikare, Lomikare, tu budou podobně nulové poplatky i u ostatních bank, od kterých během tohoto roku odešly davy lidí?
A nemůžeme si za to tak trochu sami? Češi jako klienti bank jsou neuvěřitelně líní a jen tak něco je nedonutí ke změně. Banky to ví, a proto v Čechách těží ze situace. Nikdo mi samozřejmě nezaručí, že konto bude zdarma i za 1, 3, 5 či více let, ale pokud nás odejde k mBank více, může to pohnout s celým trhem a nastavit jiné standardy. Já osobně už se rozhodl a postupně přejdu k mBank a svůj učet jinde zruším. Jediné, co chybí k úplné spokojenosti je zavedení SIPA.
zivot je sama zmena, nic nemate naporad. Ani ten microsoft tu s nami nebude na vecne casy ... tim chci rict. Pokud neco chcete pouzivat ted protoze ted je to pro vas vyhodne, overte si zda mate dostatecne otevrena zadni vratka (v pripade mbank jsou zadni vratka i predni brana otevreny dokoran a kdykoliv muzete zadarmo zustatek prevest kamkoliv jinak a zadarmo zrusit ucet ktery vam byl zadarmo veden) ... nechapu o cem to tedy placate ..
Hmm tak nevim kam jste presne koukal, ale na adrese http://www.mbank.pl/indywidualny/rachunki/osobiste/eKONTO/ jsem moc poplatku nenasel. Respektive pokud ovladam ucet pres internet a nepotrebuji pobocku nebo resit pres telefon tak jedina platba kterou budu platit v Polsku je transakcni poplatek za prevod do jine banky ve vysi 0,5 zloty. Me se tahle filosofie libi, bud ses lama co potrebuje vodit za rucicku a pak musis pocitat s tim ze budes neco platit nebo jsi samostatny do banky chodit nemusis a pak je zase fer, ze banka mi neuctuje nic a nedava si zadne uchylne podminky, ze to plati jen kdyz si novy klient apod.
Pripomina mi to nizkonakladove letecke spolecnosti. Bud chces pohodli a jidlo i na let, ktery trva hodinu a pak je to drazsi a nebo se chces "prepravit" z mista A do mista B a spokojis se s tim ze se nemusis cpat jidlem hned jak nasednes do letadla. Vyber je na tobe, ale mam pocit ze ceske banky vytvareji variantu drahe nizkonakladove spolecnosti, coz je prasopes ktery me nebavi.