Hlavní navigace

Zboží.cz prý obchodní model nemění, zachová i funkce

Jiří Macich ml.

O víkendu jsme vás informovali o změnách, které čekají z hlediska obchodníků službu Zboží.cz. Seznam.cz však nějaké zemětřesení odmítá. Nová verze Zboží.cz zachová všechny funkce i obchodní model stávajícího Zboží.cz. Přibývají nové funkce a s těmi se rozšiřuje i obchodní model. Stále bude možné zdarma registrovat nové obchody. Stejně jako v minulosti se obchod bude moci rozhodnout, zda chce nebo nechce za prokliky platit, uvedl pro Lupu Dušan Janovský, vedoucího týmu vyhledávacích služeb české…

O víkendu jsme vás informovali o změnách, které čekají z hlediska obchodníků službu Zboží.cz. Seznam.cz však nějaké zemětřesení odmítá. Nová verze Zboží.cz zachová všechny funkce i obchodní model stávajícího Zboží.cz. Přibývají nové funkce a s těmi se rozšiřuje i obchodní model. Stále bude možné zdarma registrovat nové obchody. Stejně jako v minulosti se obchod bude moci rozhodnout, zda chce nebo nechce za prokliky platit, uvedl pro Lupu Dušan Janovský, vedoucího týmu vyhledávacích služeb české portálové jedničky.

NMI17

Hlavní novinkou bude prý agregace výrobků. Pro každý zadaný dotaz se služba podle určitých pravidel rozhoduje, zda se zobrazí výsledky ‚starým‘ fulltextovým způsobem, nebo zda se vypíše seznam nalezených agregovaných výrobků. Z něj se pak uživatel dostane do detailu výrobku s výpisem cen a obchodů, které tento výrobek prodávají. V tomto výpisu se budou zobrazovat pouze placené obchody. Je to jediné místo celé aplikace, ve které se nezobrazí neplatící obchody, tvrdí Dušan Janovský.

Na konci stránky s výsledky vyhledávání je prý vždy přítomen odkaz, kterým se uživatel může přepnout z jednoho typu hledání do druhého (z produktové databáze do fulltextu a naopak). Dnes odpoledne byla nasazena nová verze s upraveným rozhraním produktového detailu a s upravenými daty, kterou chceme oznámit jako veřejnou beta verzi. Předchozí verze byla primárně určena pro obchodníky, dodává Dušan Janovský.

Našli jste v článku chybu?
22. 9. 2009 23:43
Marek Prokop (neregistrovaný)
Vše, co může tak snadno posoudit Seznam (když si odmyslíme obrovský objem dat), může ještě snadněji (protože u menšího objemu dat) posoudit i uživatel. Klikne, vidí, vrátí se, obchodník zaplatí korunu zbytečně. Až jich zaplatí 10 tisíc a neprodá nic, třeba přestane šidit. Když už by měl Seznam fungovat jako jakási obchodní inspekce, pak raději ve věcech, které uživatel tak snadno posoudit nemůže. Mohl by například fulltextem agregovat ohlasy zákazníků na obchody z celého Webu.
23. 9. 2009 0:01
No vidíte. Jsou dva přístupy. První přístup je Váš: napřed za měsíc naprogramovat rozhraní, najmout větší skupinu administrátorů, vybavit je složitými pravidly, automatem na rozpoznávání podvodů, výstražnými maily, ochrannými lhůtami a nástroji na ruční penalizaci. Všechny náklady na těch mnoho administrátorů (jsou tam tisíce shopů a desítky miliónů nabídek) ponese Seznam. Shopy budou dále motivovány pohybovat se na hraně podvodů (typická Adverse selection), získávat návštěvnost nečestnými prakt…