Zajímavé by bylo udělat srovnání katalogových/smíšených vyhledávačů podle
(podíl z celkového počtu referralů / počet registrovaných odkazů) - ten by měl odrážet, kolik přivede z daného vyhledávače právě můj jeden registrovaný odkaz. Registrace do sice menšího vyhledávače, ale s menším celkovým množstvím odkazů je tak přínosnější, než to vypadá z hrubých tržních podílů.
Málem jsi mě dostal. Nemáš pravdu. :-) Tohle by jistě platilo v případě, že by lidé jen procházeli sekce katalogu a v nich by se odkazy řadily náhodně. Takže ne prohledávání katalogu (to bohužel není ve statistice Navrcholu.cz odděleno od prostého procházení sekcí). Druhý problém je ten, že záznamy umístěné v katalogu výše při procházení odklepne více lidí, takže tebou navrhovaná statistika by nejspíš reálný pohled nepřinesla.
Daleko zajímavější by bylo udělat statistiku odkazovačů podle sekcí v Navrcholu.cz. Tam by se potom dalo srovnávat, jestli lidi hledající (třeba) erotiku přivádějí více fulltexty nebo katalogy, případně i jaké.
Jistojistě vím, že tenhle typ "sekční statistiky" Navrcholu.cz nebude rozdávat zadarmo. :-)
Poměrně často se mi stává, že když hledám něco přes Google, tak mi to najde stránku z katalogu Seznamu a teprve z té jdu potom na "vysněný" web. Kdo potom dostává body? Předpokládám, že Seznam.
Michale, totéž se stává na JYXu a dalších českých fulltextech - ty pochopitelně indexují i katalogy. Mě to sice příjde zvláštní, ale když jsem na toto téma s fulltextátory vedl mailem rozpravu, tak jim to přišlo správné :)
Takovych webu je hodne. Duvod je jasny, kdyz se na ne kouknete, fultext nema sanci se webem prokousat k jakekoliv informaci. Caste priciny:
- ramce udelane tak ze se vyhledavac dostane jen do toho kde temer chybi text
- bestialni a zcela nepruchodne xml
Katalogy maji zasadni problem: prilis mnoho klikani. Clovek navic nevi, jestli ma program divadla v Brne hledat pod kulturou, regionalnimi informacemi, nebo janevim cim. Funguje efekt "uzivatelsky pritulneho radkoveho rozhrani". Stejne tak jsou idiotsky udelane mapy, nebo telefonni seznamy. Opravdu by me zajimalo, ktery idiot vymysli ty nepouzitelne proklikavaci dialogy s milionem prepinacu. Kdyz chci najit ulici "Konevova" v Brne, proc nemuzu primo z home page napsat "konevova, brno", proc musim jako idiot nejprve klikat na mesto, pockat az se stahnou obrazky ktere nepotrebuju, pak ze hledam ulici, a pak ji teprve vyplnit a odeslat dotaz. Telefonni seznam, SMSky, autobusove spoje.. vsechno je delano nesmirne tezkopadne. Vsechno co uzivatel chce je jeden radek, a pod nim (nebo na linku pod napovedou) priklady pouziti, a na serveru chytry parser. Jenze to by internet nesmel byt plny kretenu, obrazku, a flashe.
Nevěděl jsem, že v Brně máte taky Koněvovu třídu. Když ji hledám v Praze, tak opravdu stačí na titulce serveru Mapy.cz napsat koněvova praha. Já už ani jinak nehledám, obvykle přidám i č.p. nebo č.o.
Pokud by to bylo tak jednoduche tak by tam "zakaznik" stravil 1 minutu a nacetl 2 stranky. Kdyz to bude navickrat, bude tam travit 3 minuty a nacte tech stranek treba sest. To je 3x vice zobrazeni reklamy, respektive page view. Me to pripada dobre vymyslene.
každé takovéto srovnání bohužel vázne na zásadním problému a tím je relevance zdroje . já jsem co se týče technické problematiky uplná lama , ale mám k dispozici údaje které nemáte třeba Vy . V současné době má firma kde dělám obchodního ředitele cca 5000 běžících kampaní rozstrkaných různě na internetu zaměřených převážně na nějakou formu upřednostnění na klíčové slovo . Běžně zákazníkům dáváme statistiky úspěšnosti kampaní . A běžně řešíme jak je možný , když si zákazník přes svůj zaplacený odkaz udělá sám přístup , nebo mu ho udělám já , ve slavných statistikách navrchol , nebo toplist a dalších se mu to nezobrazí . Důvod je nasnadě , tyto systémy nezapočítávají zřejmě všechno a každý systém používá jinou metodiku - jestli jsem to napsal správně :-) . Další problém může být v tom kolik ze zapojených serverů používá placenou inzerci a kde . Vůbec mě připadá že všechny různé statistiky které jsou k dispozici , včetně iauditu , nejsou nic jiného než politika . Rád už bych se dožil doby , kdy budou k dispozici čísla na které se dá spolehnout . Pro nás obchodní firmy a naše zákazníky a koneckonců i pro portály by to byl konečně posun směrem dopředu .
No ja pouzivam casto u svych klientu(nebo se to snazim prosadit) www.pocitadlo.cz .Tam mam vyzkouseno ze se zobrazi a zapocita jakykoliv proklik. Nevyhodou je,ze je ten jejich servr pres den nejaky pomaly :o( Takze pak presne vidim jaky uspech ma dana kampan, nebo zviditelneni a vzdy vim ze ty cisla nelzou.
1. Poměry na serverech s placenou reklamou ve vyhledavačích se liší od globálních statistik, to je samozřejmé. Ale vůbec nechápu, proč mám z přečtení pocit, že to považujete za chybu zveřejněné statistiky. To prostě není žádná chyba, to je fakt.
2. Za výstupem Navrcholu je určitě politika, a to politika podávat zákazníkům nezkreslené informace.
--
Ztráty v měření tečkou jsou podobné jako u ztrát v měření bannerových kampaní pomocí redirectu. Představte si, že když srovnáte statistiky ze svého logsouboru, statistiky z databáze svého reklamního systému, z databáze reklamního systému, u kterého jste kampaň objednali, a statistiky z databáze média, kde se kampaň protáčí, čísla se budou dost podstatně lišit (a klesat směrem od média k vašemu logsouboru).
Dokonce když umístíte kód Navrcholu na začátek stránky, doprostřed a na konec, čísla se budou směrem ke konci stránky snižovat. Někdy jsem sám překvapen, jak rychle jsem s to stisknout [Esc] nebo [Backspace].