Zítra asi něco koupím, napsal Babiš na Twitteru. Média z něj udělala zprávu dne

„Zítra asi něco koupím“ se objevilo včera večer na Twitteru Andreje Babiše. Chvíli poté už řada českých novin oslavovala a analyzovala koupi Ringieru.

Koupil Andrej Babiš Ringier, či nekoupil? To je otázka, co trápí českou mediální scénu už (minimálně) několik týdnů. Včera se na @AndrejBabis objevilo „Zítra asi něco koupím“ a v českých médiích vypukla panika.  Vcelku trefně to o nějakých 16 hodin později shrnul Radek Kedroň:

Vcerejsi zprava o Babisove nekoupi Blesku ukazuje bídu online zurnalistiky. Jeden tweet,ktery popře, a všichni -bohužel včetně nás- to napíší

EBF16

Většina médií se navíc tradičně nenamáhala a postupně opisovala některé z prvních výskytů „zaručené“ zprávy (hlavně s odkazem na E15.cz). A nakonec tak dochází k paradoxní situaci, kdy článek s titulkem „Babiš popřel spekulace, že koupil vydavatele Blesku“ je ve skutečnosti původní článek „Babiš buduje mediální impérium, koupil vydavatele Blesku“ (lze vidět i ze stále původní adresy, ale také například z informací uložených ve Facebooku i jinde). Samozřejmě, odkaz na původní článek na E15.cz, na který se mohutně slovně odkazují, článek neobsahuje.

Tam ještě stále najdete původní titulek „Babiš kupuje český Ringier, zaplatí přes tři miliardy“ a nálepku „E15 EXKLUZIVNĚ“ a v článku pouze doplněné, že „Babiš ale transakci prozatím popírá“. Původní „exkluzivní“ zprávu E15.cz uvařili doslova z onoho jediného tweetu. 

27 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 26. 6. 2013 17:41

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»