Hlavní navigace

Znáte lepší Seznam než Zlaté stránky?

Marek Antoš 5. 5. 2004

Když jsem nedávno slyšel první ze série rozhlasových spotů nové reklamní kampaně na Zlaté stránky, říkal jsem si: to je náhoda. Nebyla. S každou další verzí, která rotuje na rozhlasových vlnách, je to jasnější: Zlaté stránky mají potřebu se vymezovat proti Seznamu.

Pro ty, kteří se s touto kampaní ještě nesetkali, jen krátké přiblížení: přátelský hlas vychvaluje kvality Zlatých stránek, ve kterých naleznete úplně všechno, a během pár vteřin několikrát zopakuje slovo seznam. „Není seznam jako seznam – jen jeden je zlatý: Zlaté stránky,“ tak začíná jeden ze spotů (v rádiu si s psaním velkých či malých S hlavu dělat nemusí). Ve většině spotů se odkazem na Seznam začíná i končí, vždy samozřejmě s nenápadným sdělením, že na Zlaté stránky tedy rozhodně nemá.

Nevím, jaký marketingový stratég tuhle kampaň vymyslel, ani co tím sledoval. Je klidně možné, že to opravdu funguje – uživatelé zmasírovaní reklamou začnou hromadně měnit nastavení svých prohlížečů a jako domácí stránku si zvolí www.zlatestran­ky.cz. Osobně jsem si z ní odnesl pocit překvapení: ten Seznam už ale musí být velký, když si ho všiml i gigant střihu Mediatelu (který Zlaté stránky vydává).

WT100

Pro Seznam je to každopádně důvod k oslavě, což mi nakonec potvrdil i jeden z jeho bossů Tomáš Kapalín. Nejenže spoty podtrhují jeho internetovou hegemonii (mluví se snad o zlatých centrech či atlasech?), ale navíc ukazují, že už je dost významný i pro klasický kamenný svět. Tomu se nakonec divit nemusíme. Většina lidí z branže sice považuje zveřejňované obraty Seznamu za přinejmenším přifouknuté, celkem bez problémů se však shodnou na tom, že jeho roční příjmy ze samotných registrací a přednostních odkazů se pohybují v řádu stovek milionů. Pro Mediatel jsou to sice pořád drobné, ale jako trend to příjemné není.

A tak mne napadá: neměl by tu kampaň nakonec zaplatit spíš Seznam?

Našli jste v článku chybu?
DigiZone.cz: Euro TV: personalizované znělky

Euro TV: personalizované znělky

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

Podnikatel.cz: ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Lupa.cz: Bude Google platit médiím za použití článků?

Bude Google platit médiím za použití článků?

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban