Hlavní navigace

Znáte lepší Seznam než Zlaté stránky?

Marek Antoš

Když jsem nedávno slyšel první ze série rozhlasových spotů nové reklamní kampaně na Zlaté stránky, říkal jsem si: to je náhoda. Nebyla. S každou další verzí, která rotuje na rozhlasových vlnách, je to jasnější: Zlaté stránky mají potřebu se vymezovat proti Seznamu.

Pro ty, kteří se s touto kampaní ještě nesetkali, jen krátké přiblížení: přátelský hlas vychvaluje kvality Zlatých stránek, ve kterých naleznete úplně všechno, a během pár vteřin několikrát zopakuje slovo seznam. „Není seznam jako seznam – jen jeden je zlatý: Zlaté stránky,“ tak začíná jeden ze spotů (v rádiu si s psaním velkých či malých S hlavu dělat nemusí). Ve většině spotů se odkazem na Seznam začíná i končí, vždy samozřejmě s nenápadným sdělením, že na Zlaté stránky tedy rozhodně nemá.

Nevím, jaký marketingový stratég tuhle kampaň vymyslel, ani co tím sledoval. Je klidně možné, že to opravdu funguje – uživatelé zmasírovaní reklamou začnou hromadně měnit nastavení svých prohlížečů a jako domácí stránku si zvolí www.zlatestran­ky.cz. Osobně jsem si z ní odnesl pocit překvapení: ten Seznam už ale musí být velký, když si ho všiml i gigant střihu Mediatelu (který Zlaté stránky vydává).

UX17

Pro Seznam je to každopádně důvod k oslavě, což mi nakonec potvrdil i jeden z jeho bossů Tomáš Kapalín. Nejenže spoty podtrhují jeho internetovou hegemonii (mluví se snad o zlatých centrech či atlasech?), ale navíc ukazují, že už je dost významný i pro klasický kamenný svět. Tomu se nakonec divit nemusíme. Většina lidí z branže sice považuje zveřejňované obraty Seznamu za přinejmenším přifouknuté, celkem bez problémů se však shodnou na tom, že jeho roční příjmy ze samotných registrací a přednostních odkazů se pohybují v řádu stovek milionů. Pro Mediatel jsou to sice pořád drobné, ale jako trend to příjemné není.

A tak mne napadá: neměl by tu kampaň nakonec zaplatit spíš Seznam?

Našli jste v článku chybu?
11. 9. 2006 19:42
uživatel si přál zůstat v anonymitě
je jen otázkou jak zdatně dokážete vyhledávat
14. 5. 2004 6:30
Pavel Šaroun (neregistrovaný)
Znám obchodníky obou společností a musím říci, že ze strany Mediatelu je to zcela jasně obrana proti snahám Seznamu.cz vytvořit elektronický katalog firem. Dokonce mi zástupci Mediatelu nechali tištěný materiál, proč nebýt na Seznamu! Ale vzhledem ke skutečnosti, že návratnost mé investice do Zlatých stránek je v současné době již nereálná ( příliš vysoká cena za zveřejnění v rámci celé republiky ), použil jsem placené zveřejnění na www.seznam.cz. Dnes proto vím, proč se Mediatel brání proti a…