Sto tisíc registrovaných uživatelů dosáhl za půl roku provozu web Zoot.cz zaměřený na „nabídky zboží na míru“ a označovaný jako nákupní inspirátor.
„Trh impulsivních nákupů prožívá za poslední rok prudký nárůst. V ČR dnes operuje přes 200 slevových serverů, dva nákupní kluby a další portály. Dle našich odhadů registrací a návštěvnosti spadá Zoot do první pětky. Zoot se ale jako jediný zaměřuje na inspirativní nakupování,“ říká Ladislav Trpák, spoluzakladatel Zootu, a dále doplňuje:
„Zatímco slevové servery a nákupní kluby lákají zákazníky pouze na slevu, my ukazujeme, že inspirace má srovnatelný dopad na nákupní rozhodování. Pro tři ze čtyř uživatelů Zootu je inspirace hlavním důvodem, proč Zoot navštěvují, což je o 10 % více než druhý důvod – výhodné slevy. Navíc v Zootu zákazníkům zasíláme jen ty nabídky, které odpovídají jejich profilu. Ne všichni muži chtějí přece každý den chodit na zlevněnou masáž. Zkrátka nákupní inspirace není jen o necílených slevách.“
Nákupní inspiraci na Zootu využívá 66 % žen a 34 % mužů. Většina uživatelů je ve věku 20 – 45 let. Celkem 38 % uživatelů využívá Zoot rovněž jako možnost propojení k jejich oblíbeným značkám. Díky pravidelným novinkám tak od nich dostávají aktuální informace.
Mezi nejpopulárnější značky z oblasti módy zde patří zvučná jména jako Guess, Miss Sixty, Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Roxy nebo Diesel. Velmi oblíbenou značkou je Tchibo. V elektronice dominují Sony, Apple, Samsung, LG nebo Nokia či HTC. A ve sportu například dominují Adidas, Nike, Puma, Reebok, Speedo, Scott, Hannah a další. Všechny tyto značky oscilují mezi 50 a 80 tisíci příznivců. Výraznou oblibu si získaly lokální a regionální značky, jako například Botas, Pietro Filipi, Alpine Pro, Horsefeathers, Hannah a další.
Přes tento úspěch zatím ale Zoot zaostává za úspěchy slevových serverů. O startu Zoot jsme referovali zde.