Jaké zpětné odkazy nerad Google tučňák?

Autor: Matt Cutts Postrach webmasterů: Google Panda a tučňák Na SEW vyšel rozbor projevů nejnovější verze (z 24. dubna) googlovského algoritmu zvaného „tučňák“ (Penguin). Tučňák prochází weby jednou za čas, podobně jako „panda“. Vypadá to, že tučňák postihuje weby (co do umístění ve výsledcích vyhledávání) zejména za málo hodnotné „zpětné odkazy“.

Postrach webmasterů: Google Panda a tučňák
Autor: Matt Cutts

Postrach webmasterů: Google Panda a tučňák

Na SEW vyšel rozbor projevů nejnovější verze (z 24. dubna) googlovského algoritmu zvaného „tučňák“ (Penguin). Tučňák prochází weby jednou za čas, podobně jako „panda“. Vypadá to, že tučňák postihuje weby (co do umístění ve výsledcích vyhledávání) zej­ména za málo hodnotné „zpětné odkazy“.

Autor vychází z průzkumu webů šesti svých (nejmenovaných) postižených klientů.

Zjistil, že záleží na poměru hodnotných odkazů k nehodnotným. Jestliže nehodnotné nad hodnotnými nepřeváží, web patrně postižen není.

Za nehodnotné odkazy tučňák zřejmě považuje odkazy z webů obsahem nesouvisících; dále odkazy sponzorované, zejména jestliže se vyskytují za sebou nebo vedle sebe bez dalšího popisu; odkazy z patiček, zejména, jestliže se vyskytují na mnoha místech bez rozlišení, a odkazy výměnné. Ani odkazy z různých adresářů nesmějí mít na celkovém počtu podíl přílišný, a nelíbí se ani odkazy z málo hodnotných blogů.

Tučňák si všimne i toho, když velké množství odkazů obsahuje ve svém textu tatáž slova.

Jestliže se váš web znelíbí tučňákovi, náprava spočívá ve zlepšení poměru dobrých zpětných odkazů ke špatným: buďto snižte počet špatných, nebo zvyšte počet dobrých.

Odkazy z webů obsahově souvisících by podle Pierra Zarokiana měly činit alespoň dvacet procent všech zpětných odkazů. Dále by alespoň dvacet procent odkazů nemělo být zaměřeno na určitá klíčová slova nebo vaši značku. Odkazů ve shluku jiných odkazů bez dalšího popisu a kontextu se prý vůbec raději zbavte.

MIF16

Nápravu můžete činit postupně, ale počítejte s tím, že tučňák se vypouští možná jen jednou za několik týdnů, a teprve tehdy se úpravy mají možnost projevit.

Zdroj: Search Engine Watch

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 14. 5. 2012 14:14

Školení App Store optimalizace

  •  
    Jak dostat svou mobilní aplikaci mezi lidi
  • Jak na akvizici uživatelů mobilních aplikací na českém i světovém trhu
  • Jak správně spustit, propagovat, měřit a vyhodnotit svoji aplikaci v Google Play i v Apple App Store

Detailní informace o školení App Store optimalizace »