Hlavní navigace

Zpěvačka Aneta Langerová si poradí se všemi deseti

5. 7. 2008
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Jaké je to na chatu s osobností? Znám internetové online rozhovory ze čtenářské strany, teď jsem měl šanci být přímo u toho, jak takový chat s osobností vzniká. Docela zajímavé.
Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Komunitní server Lidé.cz pořádá pro své uživatele takzvané moderované chaty s osobnostmi. Nedávno byla hostem na chatu zpěvačka Aneta Langerová. Mohl jsem být u toho, takže jsem mohl nerušeně pozorovat, jak taková akce probíhá. Příchod hosta byl přesně načasovaný, krátké školení jak odpovídat a celá legrace mohla začít. Otázky se hrnuly neuvěřitelným tempem a kromě těch, kde se uživatel ptal, jak se host má, jich bylo i dost zajímavých.

Zpěvačka Aneta překvapila psaním všemi deseti a odpovídání jí šlo až neuvěřitelně rychle (beru to podle sebe, já rozhodně všemi deseti nepíši). V místnosti byl klid, pouze odpovídající, její manažer, administrátor a já. Ticho občas přerušilo uchichtnutí nad více či méně vtipnou otázkou. Těch nakonec bylo hodně přes dva tisíce, takže se podařilo zodpovědět jenom zlomek z nich. Zajímavé bylo, že se dost uživatelů vyptávalo, jestli skutečně odpovídá ta jejich milovaná Aneta. Zdálo se jim, že zodpovězené otázky přibývají až příliš ďábelským tempem. Mnoho tazatelů bylo nespokojeno, jelikož se na jejich dotazy nedostalo. Další se bavili tím, že vkládali sprosté otázky, za což ihned následoval od administrátora měsíční zákaz vstupu na chat.

Složení otázek bylo vůbec zajímavé. Převažovalo klasické jak se máš, mám tě moc ráda, na druhém místě byly sprosťárny a urážky, na třetím dotazy ohledně koncertů v nejrůznějších městech. Těsně v závěsu skončily dotazy týkající se nové image zpěvačky, konkrétně jejích blonďatých zkrácených vlasů. Tady byli tazatelé rozděleni na dva tábory – jedni vyjadřovali spokojenost, druzí se posmívali. Celkem očekávané zjištění, dotazy byly většinou o ničem, skutečně zajímavých otázek bylo jako máku. Ale vyzobat je mezi dvěma tisíci balastu, to vyžaduje jisté umění a hlavně hodně úsilí. Bez pomoci administrátora by to snad ani nebylo možné. Proto se tomu říká moderovaný chat. Bez moderátora, který by mazal nesmyslné dotazy, by to byl chaos a uživatelé by se moc kloudných odpovědí nedočkali, odpovídající by třídil a třídil…

BRAND24

Host se nenechal rozhodit a trpělivě více než hodinu (což je prý nadstandardní) odpovídal a odpovídal. Takový chat s osobností je velmi žádanou věcí, nezřídka se podaří přilákat několik stovek zúčastněných, kteří položí tisíce otázek. Některé mají smysl, jiné ne. Někdo si chce zanadávat, jiný se skutečně zajímá o hosta a jeho odpovědi. V době, kdy dominují televizní rozhovory, případně rozhlasové přenosy, online chat má svůj smysl. I když odpovídající není vidět ani slyšet, zájem mezi uživateli je. Pro internetové publikum je to totiž fajn způsob, jak se na něco zeptat, přece jen, kdo by volal nebo psal do televize nebo rádia. Právě pro online komunikaci je internetový chat nejjednodušším řešením, proto je i na českém internetu podobných online rozhovorů několik za den. Osobnosti si zvyšují popularitu, internetové servery čtenost a všichni jsou spokojeni. Brzy se doufám můžeme těšit na videorozhovory, kdy bude osobnost vybrané odpovědi v přímém přenosu předčítat na kameru.

Potom budou uživatelé ještě spokojenější, protože svého oblíbence uvidí i uslyší. Budou si tedy jisti, že na druhém konci „drátu“ je skutečně pravá a nefalšovaná celebrita nebo politik. Pokud se tyto rozhovory stanou standardem například na zpravodajských webech, může se jít televize zakopat úplně. Klasické diskuzní pořady, vysílané obvykle v neděli okolo poledne, dostanou těžkou konkurenci.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je kromě jiného publicista, více informací najdete na LinkedIn. Na stránkách iNazor.net odkazuje na své články pro Lupu a další média. Ze všech vymožeností moderní doby má nejraději Twitter, zajímá ho historie a píše HistorieBlog.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).