Hlavní navigace

Zpráva o stavu digitální reklamy v USA: mobily válcují vše

 Autor: Pew Research Center
David Slížek 17. 6. 2016

Tradiční State of the News Media Report od americké agentury Pew Research Center potvrzuje, že se digitální reklama přesouvá do mobilních zařízení.

Digitálnímu reklamnímu trhu v USA dominuje pět firem, které z něj utrží nejvíce peněz. Nepřekvapivě jde o Google, Facebook, Yahoo, Microsoft a Twitter, které v loňském roce dohromady získaly 65 % reklamních výdajů (28,5 miliardy dolarů). Vyplývá to ze studie The State of the News Media 2016, kterou vydala agentura Pew Research Center. Dominance této pětice přitom sílí – v roce 2014 inkasovaly „jen“ 61 % výdajů.

Digitální reklama pomalu roste, v loňském roce dosáhla v USA 33% podílu na celkových reklamních výdajích (ty dosáhly 183 miliard dolarů, digitál z toho činí 59,6 miliardy). Meziročně je to posun o tři procentní body – z 28 % v roce 2014 (tehdy byly celkové výdaje 175 miliard). 

Růst hodně táhne nástup mobilní reklamy, která v USA tvoří už více než polovinu výdajů na digitální reklamu (53 %). Jde o 65% meziroční nárůst – více (trojciferně) rostla jen v předchozích letech, kdy ale začínala v podstatě od nuly. Za mobilní reklamu loni firmy v USA utratily celkem 31,6 miliardy dolarů). Z celkových reklamních výdajů pak mobilní reklama tvoří už 17 %.

Co se formátů týká, na mobilních zařízeních pořád s 14,1 miliardy dolarů vede reklama ve vyhledávání (Search), druhá je s 13,3 miliardy displayová reklama a třetí videoreklama (2,9 miliardy).

Bannery vedou, video ale rychle roste

Roste ale i mnohými už pohřbívaná displayová reklama (v loňském roce o 27 %). I u ní růst táhne mobilní displayová reklama – zatímco na desktopech výdaje o 6 % poklesly, na mobilech zaznamenaly 67% růst. Bannery se prostě začaly stěhovat za uživateli na displeje jejich mobilů a tabletů.

WT100

Mezi displayovými formáty pořád vedou klasické bannery (44 %), ale rychle jim z koláče výdajů ujídá videoreklama. Ta dnes drží 29 % z výdajů na displayovou reklamu a rychle roste. Podobně jsou na tom Rich Media formáty, které obstarají 21 %. 

K displayovým formátům řadí Pew také nativní reklamu – ta ale podle průzkumu příliš neroste a v USA tvoří jen 6 % z displayové reklamy. I tak ale servery, které ji prodávají, utržily celkem 1,7 miliardy dolarů.

Našli jste v článku chybu?
Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Podnikatel.cz: Instalatér, malíř a elektrikář. "Vymřou"?

Instalatér, malíř a elektrikář. "Vymřou"?

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Lupa.cz: Bude Google platit médiím za použití článků?

Bude Google platit médiím za použití článků?

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Vitalia.cz: 7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

Podnikatel.cz: Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

120na80.cz: Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?