Hlavní navigace

Zpravodajské servery: místo pro blízká setkání reklamního druhu

Pavel Daniel 18. 10. 2000

Zpravodajské servery jsou fenoménem, který se stává lákadlem nejen pro samotné čtenáře nabízených virtuálních informací. Důvodem je skutečnost, že například pro zadavatele reklamy je internetový zpravodajský portál velmi pohodlným nástrojem, jak zasáhnout v podstatě velmi dobře vyprofilovanou cílovou skupinu.

Přestože internetové zpravodajské servery nepatří v dlouhodobém časovém horizontu, alespoň podle výsledků iAuditu TNS Média, k nejsledovanějším (například Press Cz 2 324 unikátních IP adres a 10 035 shlédnutých stran/srpen, iDnes.cz 11 237 unikátních IP adres a 183 199 shlédnutých stran/srpen a České noviny 4 976 unikátních IP adres a 48 249 shlédnutých stran/srpen), profil konzumentů jejich informací stojí více než za pozornost. Profil „klasického“ uživatele informací zpravodajských serverů se totiž dá charakterizovat následovně: Mladý muž ve věku do 39 let, který je vybaven středoškolským vzděláním s maturitou a jehož měsíční příjem osciluje ve vyšších příčkách mzdových tarifů (do 20 000 korun), což vyplývá z dotazování na vzorku 2 612 respondentů, který zkoumal projekt Market&Media&Li­festyle – iPanel agentury Median ve 3. etapě 2000. Jde tedy spíše o člověka intelektuálně zaměřeného. Lze využít podobných statistik a poznatků?

Úspěch reklamní kampaně na zpravodajských serverech paradoxně spočívá v tom, že konzumenti elektronických informací, ač vzdělaní, naleznout vše pod jednou pokličkou bez toho, aniž by museli složitě hledat nebo čekat, až jim někdo požadovanou informaci přinese. A právě toho by nejvíce měly využívat zadavatelé internetové reklamy. Příklad? Když probíhalo zasedání MMF a SB v Praze, měla většina zpravodajských serverů speciální chat roomy pro diskuse o tom, zda jsou uvedené instituce nutné nebo ne – ovšem už málokterý server dokázal umístit k vybrané místnosti patřičnou reklamu.

Přitom na tom nic složitého není – zadavatel nemusí kupovat bannerovou reklamu na „jedničce“, tedy hlavní straně e-zinu. Umístění na vybraných chat roomech tak může být mnohokrát levnější (například banner na hlavní straně zpravodajského serveru může stát 590 korun (CPT), v jednotlivých rubrikách stejného serveru to může být už „jen“ 290 korun (CPT)). To, proč to většina firem v tuzemsku ještě nepochopila, může být v tom, že dosud nikdo nebyl s to prezentovat a odůvodnit, jaká účinnost zásahu reklamní kampaně na cílovou skupinu odpovídá nižší ceně za bannerovou reklamu.

Virtuální vydavatelský svět navíc stojí před vyřešením zásadního problému, jehož výsledek zřejmě ovlivní v budoucnu i přísun příjmů z e-reklamy. Stále se totiž neví, zda „přežijí“ vydavatelé, kteří kromě Internetu mají pod svou střechou i další média – noviny, televizi nebo rozhlas (a tím pádem by zřejmě mohl být objem zadaných reklam vyšší vzhledem k vyšším reklamním rozpočtům mediálních domů), nebo zda budou úspěšnější ti, kteří se specializují jen na poskytování informací prostřednictvím drátů do počítačové obrazovky. Souboj se však nerozhodne během měsíců a cena virtuální reklamy roste mílovými kroky. Blízká budoucnost snad tedy ukáže, kdo a jak obstojí.

Našli jste v článku chybu?

18. 10. 2000 14:19

Marcela Chaloupková (neregistrovaný)
Nejlepsi zpravodajsky server je ted asi www.inews.cz nebo http://msn.atlas.cz/zpravodajstvi.asp - maji to aktualni a navic nejvic zdroju

18. 10. 2000 10:13

Karel Kral (neregistrovaný)
Myslim, ze autor si trochu popletl cisla, protoze uvadena cisla o navstevnosti jsou za jeden den a ne srpen....
Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vitalia.cz: Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Měšec.cz: Golfové pojištění: kde si jej můžete sjednat?

Golfové pojištění: kde si jej můžete sjednat?

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte