Hlavní navigace

Microsoft: zvýšíme v Česku počítačovou vybavenost i naše tržby

Aleš Miklík 31. 10. 2006

Na dnešní diskusi sdružení Tuesday Business hovořil generální ředitel Microsoftu ČR Michal Čupa o plánech české pobočky zdvojnásobit do tří let objem svého obchodu. Toho chce Microsoft dosáhnout především zvýšením počtu počítačů v českých domácnostech, na kterých by samozřejmě měly být instalovány Windows. Zatímco totiž v některých parametrech technologické vybavenosti je Česko na špici, je dostupnost domácích počítačů a rychlého Internetu stále nedostatečná.

Na dnešní diskusi sdružení Tuesday Business hovořil generální ředitel Microsoftu ČR Michal Čupa o plánech české pobočky zdvojnásobit do tří let objem svého obchodu. Toho chce Microsoft dosáhnout především zvýšením počtu počítačů v českých domácnostech, na kterých by samozřejmě měly být instalovány Windows. Zatímco totiž v některých parametrech technologické vybavenosti je Česko na špici, je dostupnost domácích počítačů a rychlého Internetu stále nedostatečná.

CIF16

K tomuto účelu se Microsoft hodlá spojit s poskytovateli připojení a finančními ústavy tak, aby koncový uživatel dostal komplexní balík produktů a služeb – od počítače s rychlým připojením po dostupný splátkový režim. Windows Vista pak bude Microsoft příští rok nabízet domácím uživatelům se zvláštním cenovým zvýhodněním, aby překonal cenovou bariéru pro většinového uživatele. O podpoře informační vybavenosti však Microsoft již jedná i s Evropskou unií, která by podle Michala Čupy mohla nový projekt dotovat ze svých fondů.
Další výrazný posun v tržním podílu by také Microsoftu mělo přinést brzké uvedení herní konzole Xbox.

Vývoj úspěšnosti tohoto záměru bude jistě zajímavé sledovat, protože s podobným nápadem se již „spálil“ Český Telecom. Ten se záměrem prodávat na splátky počítače, doplněné telekomunikačními službami a servisem pro koncového zákazníka, přišel v roce 2003. Již v roce 1999 se však obdobným nápadem zviditelnil (pomocí „červené krabice“) i Contactel, kterému v té době šéfoval právě Michal Čupa.

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

DigiZone.cz: RRTV: licence pro Šlágr TV

RRTV: licence pro Šlágr TV

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

120na80.cz: Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

120na80.cz: Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Vitalia.cz: 7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Lupa.cz: Adblock Plus začal prodávat reklamy

Adblock Plus začal prodávat reklamy