Zynga propustila 520 zaměstnanců, chce ušetřit až 80 milionů dolarů

Firma, která byla ještě před pár lety hvězda sociálního herního trhu, propouští poměrně vysoké množství lidí (18 procent). A zavírá tři kanceláře. Jaké je poučení?

Propuštění 520 zaměstnanců (představuje 18 % z celkového počtu), zavření kanceláří v New Yorku, Dallasu a Los Angeles. Ale také úspora 70 až 80 milionů dolarů. Takový je aktuální vývoj u jedné z hvězd sociálního herního trhu. Trhu, který se příliš spolehl na ochotu Facebooku zviditelnit cokoliv. A v okamžiku, kdy Facebook přitáhl otěže, se s tím nedokázal vyrovnat.

Mark Pincus, šéf Zyngy, poslal zaměstnancům e-mail, ve kterém propouštění oznamuje a vysvětluje. Zmiňuje v něm těžké časy, problémy s přechodem ze sociálního herního prostředí na mobilní a multiplatformní. Tedy tam, kde se podle všeho většina sociálních her v budoucnosti bude odehrávat. Propuštěné zaměstnance ujišťuje o odstupném a zbytek o tom, že rozhodnutí je nejenom nutné, ale také správné. Zmiňuje se také o budování frančíz.

To our Zynga Community,

Today is a hard day for Zynga and an emotional one for every employee of our company.  We are saying painful goodbyes to about 18% of our Zynga brothers and sisters.  The impact of these layoffs will be felt across every group in the company. 

None of us ever expected to face a day like today, especially when so much of our culture has been about growth. But I think we all know this is necessary to move forward. The scale that served us so well in building and delivering the leading social gaming service on the Web is now making it hard to successfully lead across mobile and multiplatform, which is where social games are going to be played.

These moves, while hard to face today, represent a proactive commitment to our mission of connecting the world through games.  Mobile and touch screens are revolutionizing gaming.  Our opportunity is to make mobile gaming truly social by offering people new, fun ways to meet, play and connect.  By reducing our cost structure today we will offer our teams the runway they need to take risks and develop these breakthrough new social experiences. 

Because we’re making these moves proactively and from a position of financial strength, we can take care of laid off employees.  We’re offering generous severance packages that reflect our appreciation for all of their work and we hope this will provide a foundation as they pursue their next professional steps.

Although these are hard decisions, I’m confident that our strategy of building leading franchises and supporting them with the largest network is the right one for the long term. I’m encouraged by our recent progress.  Running With Friends is a great example of the quality player experience we can deliver, already receiving an average 4.5 app star rating from 22,000 players in less than one month after launching. Our FarmVille franchise teams continue to innovate and deliver ground breaking new social experiences like County Fair which, despite only being available on the web, is engaging 39 million monthly players.

I want to thank every one of you for the spirit, creativity and energy that you’ve invested in Zynga.  You’ve reintroduced a generation of people to gaming and through these games offered them new ways to connect with their families, make new friends and even sometimes find love.

Everyone will be affected by these changes and I’m sure there will be many follow up questions to this email.  If you have specific questions relating to your project or team, please talk to your manager.  For any other feedback or thoughts feel free to email me directly.

Mark

Vedle propouštění ale Zynga varovala i před nepříznivými finančními výsledky (za aktuální čtvrtletí) a akcie na to zareagovaly mírným poklesem (12 – 15 %) – zdaleka ale ne takovým propadem, který firma zažila v minulosti.

Zynga, která se dlouhou dobu spoléhala na virální a marketingové možnosti Facebooku, tvrdě doplatila na změny jeho mechanismů. Facebook před několika lety hrám nabídl až neuvěřitelné možnosti „virálního“ šíření. Byla to právě Zynga, která toho dokázala mistrně využít (její hry na Facebooku hrálo i přes 250 milionů lidí). 

Úměrně úspěchu sociálních her na Facebooku začal Facebook reagovat – možnosti šíření omezil (prý v zájmu uživatelů) a zásadně zpoplatnil. Zynga ale také přišla o privilegia, která dlouhou dobu u Facebooku měla. A měla je hlavně proto, že u Facebooku utrácela poměrně dost peněz za reklamu.

Výsledek je ten, že se Zynga potýká s výrazným úbytkem hráčů a nedaří se jí udržet ani nové hráče. Je ale také potřeba zdůraznit, že hry od Zyngy jsou po několik let recyklací stále téhož, pouze pod různými názvy a s jiným „dějem“.

Důležitou roli samozřejmě hraje i to, co Pincus zmiňuje ve výše uvedeném dopise zaměstnancům. Desítky procent uživatelů Facebooku přešly z využití v klasické webové podobě na mobilní telefony a klienty. A tam není Zynga schopna reagovat, její flashové hry na tabletech nefungují a na mobilech by je nebylo možné hrát vůbec.

Propouštění se, mimochodem, bude týkat i společnosti OMGPOP, kterou Zynga koupila v roce 2012 za 183 milionů dolarů. A získala tak hru, kterou ale nikdy nedokázala proměnit v trhák, natož ve výrazný zdroj peněz. Loni v říjnu Zynga propustila zhruba 5 % tehdejšího stavu a zavřela kanceláře v Bostonu.

Content

Ve druhém čtvrtletí Zynga očekává ztrátu mezi 28,5 až 39 miliony dolarů, odpovídající ale i nákladům vyvolaným propouštěním.

Zdroj: CEO Update

Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Jak na firemní Facebook prakticky

  •  
    Jak efektivně propojit Facebook s webem.
  • Jak vše měřit a vyhodnocovat.
  • Jak řešit krizové situace.

Detailní informace o školení Facebooku »