Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

O2 má problém! (nebo se jedná o útok na informační systém?)

Marko Didek
Marko Didek
4. 3. 2008 18:17

O2 má problém! (nebo se jedná o útok na informační systém?)

Včera jsem dostal velmi podivný mail, ve které mi Telefonica O2 ze své adresy "noreply" oznamovala, že vyhovuje mému požadavku na zrušení Internetu ADSL. Okamžitě jsem volal na zákaznickou linku a ujistil je, že jsem o nic takového nežádal. Bylo mi sděleno, že požadevk na zrušení včas zastaví a internet mi bude fungovat dál.V 22.00 mi internet brutálně vypnuli. Okamžitě jsem opět volal a bylo mi sděleno, ať si zavolám ráno, že provádějí údržbu systému. V 7.00 jserm volal opět a bylo mi sděleno takovým tím hnusným asertivním způsobem, že na věci pracují a nevědí co s tím je a kdy to zprovozní (ani náznak účasti, ani slovo omluvy, ani zmínka o lítosti). V 12.00 jsem volal opět a tentokrát příjemněji mi sdělili, že dělají co je v jejich silách. No a konečně v 16.30 mne protáhli všemi odděleními, až v obchodním oddělení mi sdělili, že z neznámých důvodů jejich informační systém vygeneroval požadavky na zrušení internetu u 800 zákazníků(!!!), kterým všem internet okamžitě odpojili. Ještě není stanovena kompenzace a na věci se přednostně pracuje.

Je to zvláštní, když vezmete v úvahu, jaká to je procedura něco u Telefoniky zrušit, kdo to vše musí potvrdit, co vše je potřeba prověřit. To není jedno kliknutí myši. Dále je velmi podivné, že odpopjení od toho jejich mailu proběhlo za 8 hodin a znovuzapojení není hotovo ještě po více než 17 hodinách!!Celé to je zvláště legrační pro mne neb jsem včřera večer čekal na rozhodnutí jednoho svého klienta a musel jsem ještě v poslední minuty lhůty dané soudem tomuto soudu něco velmi zásadního sdělit. Lhůta končila ve 24.00 a klient mi volal v 23.45 a to mi již 1 hodinu a 45 minut internet nešel!Prostě, je to banda pitomců a hňupů!Nebo spíše msta bývalého zaměstnance?
blabulabul
blabulabul (neregistrovaný)
6. 3. 2008 12:56 Nový

Podobné zkušenosti

celé vlákno
Cca před 2 měsíci jsem měl podobné zkušenosti - kamarád měl připojení přes ADSL a nefungovalo posílání velkých packetů, takže internet šel používat tak na prohlížení stránek. Z vlastní zkušenosti mi bylo jasné, že mají někde něco blbě nastaveného na síťových prvcích, to se např. stává, když jsou na routeru pro VLAN nastavené krátké rámce. Volal jsem na podporu a sdělili mi, že jim tento týden nefunguje diagnostika sítě, takže bohužel, třeba to může být i modemem, ať ho zkusí vyreklamovat. Po měsíci (!) kamarádovi modem vrátili s tím, že je úplně OK, velké packety ale stále odesílat nejdou. Řešení: rychle odchod od O2 a přejít k lokálnímu poskytovateli, ten si ztrátu zákazníka 2x rozmyslí.
chytrak
chytrak (neregistrovaný)
7. 3. 2008 15:52 Nový

Re: Podobné zkušenosti

celé vlákno
Stačí změnit mtu a mru v modemu když to neumíš a nevíš tak se zeptej, aneb líná huba, holé neštěstí....

PS: Chyba modemu a ne O2!!!!!
Bob
Bob (neregistrovaný)
10. 3. 2008 1:49 Nový

Re: Podobné zkušenosti

celé vlákno
A můžeš mi poradit,jaké hodnoty se tam nastavují?Děkuji
Loki
Loki (neregistrovaný)
29. 3. 2008 7:26 Nový

Re: Podobné zkušenosti

celé vlákno
zkus dat MTU na 1330 a kdyz nepomuze tak snizovat az na 1000
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.apollo-multimedia.cz
27. 10. 2009 13:47 Nový

Re: Podobné zkušenosti

celé vlákno
MTU 1000 ? Ha Ha , kam seavením chceš připojit a a jaké služby asi tak využívat. Blázne.
Marv
Marv (neregistrovaný)
29. 3. 2008 11:24 Nový

Re: Podobné zkušenosti

celé vlákno
Snížením mtu sice problém vyřeší, nicméně kdo za to může je otázka. Pokud jejich zařízení není schopné přijmout tak velký rámec, má to modemu sdělit případně ho rozfragmentovat. Otázka je jestli se s tím modem snaží domluvit a ten to neumí akceptovat, nebo prostě ty velké pakety zahodí.
A ať tak nebo tak, pokud je modem od O2, tak to znamená, že veškery HW i služby jsou od nich, tak by s tím minimálně měli poradit.
Mayha
Mayha (neregistrovaný)
6. 3. 2008 13:31 Nový

Nepřesný popis situace

celé vlákno
Bohužel, nejspíš je to tak, že problém máte vy a ne O2. O2 je vysmmátá ...
chytrak
chytrak (neregistrovaný)
7. 3. 2008 15:57 Nový

o2

celé vlákno
Chyba je u o2, sesypal se systém, evenutelně se něco stalo a O2 pracuje na odstranění závady....

PS: Samozřejmě na toto není omluva, myslím si že o2 takto postižené zákazníky nějakým způsobem odškodní...

PS2: Je zajímavé když vám vypadne proud že si nikdo na čez nestěžuje!!!
Petr
Petr (neregistrovaný)
7. 3. 2008 16:28 Nový

Re: o2

celé vlákno
Pokud by proud nešel 2 dny, tak je to taky průser. Nás ve firmě taky automaticky odpojili a zapojili po 2! dnech.
Marko Didek
7. 3. 2008 16:54 Nový

Re: o2

celé vlákno
No ještě se mi to nestalo, ale pokud ano, tak bych skákal jak čertík z krabičky a volal jim každých 10 minut a stížnost by následovala stížnost (ČEZ). Takové věci se prostě stávat nesmějí.

Jinak mi předevčírem svatosvatě slíbili, že mne ještě dnes zapojí. Nic se zatím nestalo.Ale mají čas do 24.00.Jinak mne nadzvednou ještě víc, protože i o víkendu budu muset do práce.
A kompenzace? Ano, slíbili mi, že budu mít internemt 1/2 roku za poloviční cenu. Ostatně tak jako každý nový zákazník.Berou to totiž jako nové připojení. A jen pro předtavu, jak to funguje u O2, tak včera mi volala operátorka z O2 a ptala se mne, zda jsem již zjistil, že mi nefunguje internet!!!A to musela vidět, že jsem tam volal každé cca 3 hodiny!Když jsem se jí zeptal proč si ze mne dělá legraci, tak mi dost nemastně, neslaně přeříkala oficiální omluvu společnosti Telefonica O2.
Myslím si své...
Marko Didek
7. 3. 2008 22:02 Nový

Již píšu z domova

celé vlákno
Ano, již píšu z domova. O2 splnil svůj slib a skutečně mi po 4 dnech neoprváněného odpojení internet opět připojil! Ó jak jsi skvělá Telefonico O2! Hurá a zítra nemusím do práce!
Michal Machek
13. 3. 2008 13:58 Nový

zkušenost s O2

celé vlákno
Já mám s O2 z minulosti jen špatné zkušenosti. Ještě jako Telecom mě okradli o cca 7000 Kč pomocí podvodného přesměrování netu. Když přišel po měsíci účet, odmítali prozradit, které firmě peníze śly na účet, podal jsem tedy trestní oznámení, jako důkaz jsem měl dodat hardisk, ten však již byl tou dobou přeformátovaný... Tato firma si zvykla být na své klienty z doby monopolu sprostá, a je to tak i nadále, i když si teď říká O2. O její sprostotě svědčí i prémie sto milionů korun, vyplacena jejich řediteli p. Berdárovi, v době nedávno miunulé a to za dva roky funkce. Tedy každý, kdo má pevnou linku, musel přispět tisícikorunou. Já bych od této firmy nechtěl služby ani za poloviční cenu, doslova se jí štítím a mrzí mě, jak mají lidé krátkou paměť.
Marv
Marv (neregistrovaný)
29. 3. 2008 11:15 Nový

Re: zkušenost s O2

celé vlákno
Neustále mě fascinují chytráci, co žalují Telecom kvůli podvodnému přesměrování. Telecom prostě jen provedl službu, o kterou jste požádali. Chybu hledejte u sebe a když už někoho chcete mermomocí žalovat, tak Microsoft, že do Win implementuje nebezpečné funkce bez jakékoliv ochrany.
Michal Machek
Michal Machek (neregistrovaný)
29. 3. 2008 13:40 Nový

Re: zkušenost s O2

celé vlákno
Dovolím si s Vámi souhlasit pouze částečně.. Je pravda, že si své Win máte zabezpečit. Pokud však nedokážete přesměrování internetu preventivně zabránit a přijde vám desetinásobný účet než obvykle, i Vy budete chtít vědět, za co a komu. A protože částku účtoval Telecom, po kom jiném chtít tedy vysvětlení ?! Normální a slušné jednání je, že Telecom sdělí údaje o firmě, která si částku za onu službu vyúčtovala a já budu chtít po té firmě vědět, jakým způsobem a jakou službu jsem si to vlastně objednal a nebudu li souhlasit, další jednání bude pouze mezi mnou a onou firmou, Telecom je z toho logicky venku a je v pořádku, že si ponechá "provizi".. Ale ouha! Telecom sdělí, že mu smlouva s onou firmou mu neumožňuje sdělit její identitu, pouze „orgánům činným v trestním řízení“. A Vás fascinuje, že tedy podám trestní oznámení? To jste nějaký divný. Dle vaší logiky, až Vám někdo vykrade byt, půjdete si stěžovat na výrobce vložky Fab, že Vám do zámku "implementoval vložku s nebezpečnou funkcí bez jakékoliv ochrany". Ten, kdo se Vám do bytu vloupal a jeho překupník, jsou slušní a chytří lidé, kteří pouze využili hlouposti jiných. Vy jste mi ale vykuk!
Marv
Marv (neregistrovaný)
29. 3. 2008 15:07 Nový

Re: zkušenost s O2

celé vlákno
V případě jak to popisujete podáváte trestní oznámení na neznámého pachatele a Telecom bude pouze obrazně řečeno jako svědek.
Pokud to chcete přirovnávat k zámku, tak by ta funkce ve Windows odpovídala zámku, který je prostě pořád odemčený. Co vy Vám v takovém případě přišlo logičtější: žalovat výrobce zámku a nebo sousedku, která zloděje viděla a nechce prozradit, kdo to byl.
Michal Machek
Michal Machek (neregistrovaný)
29. 3. 2008 16:16 Nový

Re: zkušenost s O2

celé vlákno
Ano, na neznámého pachatele. Ale Telecom není v pozici sousedky, která „viděla zloděje“ (a jistě by ráda řekla vše co ví) nýbrž sousedky, co uzavřela se zlodějem dohodu, že ho k vám pustí přes pavlač, nebo předá nalezený klíč. Do této role se Telecom pasoval sám i tím, že odmítl prozradit jak firmu, tak vytáčené číslo, pouze sdělil, že po kontrole na ústředně je prokázané, že bylo vytáčeno číslo se zvýšeným tarifem a hotovo. Už tuším ,že opět najdete další důvod, jak Telecom obhájit. Avšak pádným důkazem o tom, že to od Telecomu nebylo košer, je zpráva, která před pár týdny proběhla tiskem, a sice, že po letech soudních sporů Telecom prohrál a účtované částky za podvodné přesměrování má svým (doufám, že již bývalým) klientům uhradit.
Abraxis
Abraxis (neregistrovaný)
29. 3. 2008 17:35 Nový

Re: zkušenost s O2

celé vlákno
To je ekvivalent, jako zalovat Telecom, kdyz moje 3-lette dite si bude hrat s telefonem a zavola do USA. Je to proste blbost a nepozornost uzivatele, ze tohle dopustil a nic vic. To vas alespon nauci instalovat a aktualizovat antiviry nebo pouzivat bezpecny OS (Linux/Mac).
Michal Machek
Michal Machek (neregistrovaný)
29. 3. 2008 19:13 Nový

Re: zkušenost s O2

celé vlákno
Aha! Když vás někdo podvede, pak jste se špatného jednání dopustil pouze vy, že jste se nechal. A až budem mít všichni na PC aktualizovaný antiviry nebo Linux, pojem počítačová kriminalita přestane existovat. A pokud náhodou ne a někdo Vám oblafne nadupaný PC, tak kdo za to potom vlastně může? Ach, ta lidská prostota…
Ondřej Kučera aura:100
29. 3. 2008 19:59 Nový

Re: zkušenost s O2

celé vlákno
Když se vám v USA stane, že si tříleté dítě hraje s telefonem a něco vytočí omylem, tak zavoláte na telefonní společnost, řeknete co se stalo a oni řeknou "OK, omlouváme se, nebudem vám to účtovat".

Fakt!
Michal Machek
Michal Machek (neregistrovaný)
29. 3. 2008 20:18 Nový

Re: zkušenost s O2

celé vlákno
Fakt? Ale to pak nemohou řediteli vyplatit odměnu 100 milionů, jako byla vyplacena ředitelovi našeho bývalého Telecomu… Fakt!
uživatel si přál zůstat v anonymitě
30. 3. 2008 18:33 Nový

Re: zkušenost s O2

celé vlákno
gabriel Berdár žádných 100 milionů nedostal, to si pletete se zhodnocením motivačních akcií ČEZ, které měl možnost získat management a díky prudkému nárustu prodejních cen (meziročně stoupl zisk o +50%) vzrostla cena akcií... i jejich zisk z prodeje akcií. ;-)
Michal Machek
Michal Machek (neregistrovaný)
30. 3. 2008 19:46 Nový

Re: zkušenost s O2

celé vlákno
Je je také fakt, že dění kolem Telecomu až tak nesleduji, má antipatie vůči této firmě se datuje od kauzy s přesměrováním staré 7 let. Ale těch cca 100 melounů odměny mi uvízlo v hlavě docela pevně, i v souvislosti s následným fyzickým napadením p. Berdára, po kterém střílel na jiné lidi. Proto se domnívám, že se nemýlím, přípouštím však, že mohu.
Marv
Marv (neregistrovaný)
30. 3. 2008 18:02 Nový

Re: zkušenost s O2

celé vlákno

To není o tom, že bych měl rád Telecom. A Vám upřimě přeji, abyste peníze dostal zpět. Ale stejně bych k tomu měl ještě pár komentářů.

1. Podle mě jednoznačným viníkem je ten, kdo přesměrování provedl. Pokud je to někdo v ČR, tak by nemělo být těžké ho dohledat. Jméno Vám Telecom možná opravdu není oprávněn sdělit a sdělí jej až policii. Ale číslo by snad neměl být problém zjistit. Jednak můžete požádat o podrobný výpis a jednak jste se mohl podívat u sebe v počítači. Co si ale z této kauzy pamatuji, tak většina přesměrování šla do zahraničí a to ještě do zemí, kam právně těžko dosáhnete.

2. MS zabudoval do Windows funkci, která komukoliv přes web umožní změnit ve Vašem počítači nastavení, které Vás může stát peníze, o zabezpečení ani nemluvě. A po instalaci je tato věc zapnutá! Tohle slušní výrobci prostě nedělají a když už, tak je na to zákazník upozorněn. Jinde se lidé soudí kvůli tomu, že na kelímku s kafem není upozornění, že je kafe horké, ale takovéto prasárny lidem nevadí?!?

3. Telecom na rozdíl od MS o svých službách informuje. Zveřejňuje informace, která tel. čísla jsou speciálně zpoplatněna. A když se na takové číslo volá, tak pokud vím, Vás to upozorní. Že jste na to volal z modemu a tak nic neslyšel, opravdu není problém Telecomu.

Jak jsem psal výše, Telecom (potažmo O2) nemám nijak v lásce a ani nechci tvrdit, že si za vše můžete sám. Ale to, že se kvůli této kauze všichni vozí po Telecomu mi přijde nefér. Postihnout by měli skutečné podvodníky. A když už někoho jiného tak MS, který má na tom skutečný podíl viny. Ale na to zřejmě nikdo z postižených nemá odvahu.

Michal Machek
Michal Machek (neregistrovaný)
30. 3. 2008 19:55 Nový

Re: zkušenost s O2

celé vlákno
Tentokrát už s Vámi souhlasím. Ta má kauza s přesměrováním je už 7 let stará a problem tenkrát byl, že účet přišel až poté, co jsem zavirovaná Windows přeinstaloval. Dnes bych měl asi větší šanci uspět, no za těch pár tisícovek mi to nestojí. Satisfakcí mi je, že lidé, kteří tenkrát příšli o desítky tisíc, nyní po letech spory vyhrávají.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
29. 3. 2008 9:20 Nový

O2 je prostě byrokratická firma

celé vlákno
V práci se mi omylem podařilo u jedné naší pobočky zrušit telefonní číslo i s ADSL :-(
Trvalo dva dny, než to znovu zprovoznili a to jen díky tomu, že jsem naší kontaktní osobu "prudil" co dvě hodiny jak to vypadá, co s tím udělala.
Geby
Geby (neregistrovaný)
31. 3. 2008 21:20 Nový

Re: O2 je prostě byrokratická firma

celé vlákno
jak se omylem rusi pevna linka i s ADSL? To ja kdyz chci po nasi obchodnici, aby neco zrusila, tak musim vyprodukovat pisemnou zadost, podepsat ji a razitkovat a to cele ji poslat. Nedovedu si predstavit, ze bych tohle udelal omylem. Nebo jsi chtel zrusit neco jineho a prepsal jsi se v cisle? A nebo mne O2 taha za nos a jde to rusit jednoduseji nez to delam?
krispos
krispos (neregistrovaný) ---.73.broadband12.iol.cz
10. 11. 2009 9:30 Nový

Re: O2 je prostě byrokratická firma

celé vlákno
Naprosto jednoduše,

1) dovolá se ti nasranej a nervozni magor, kteremu nesedl ucet o dve koruny..... a chce okamzite zrusit linku. Jenze si neuvedomi, ze na te lince je navesenej i internet a ze se zrusi obe sluzby.... a pak vola zase, jakto ze mu nejde ten internet.

2) operator, ktery zadava objednavku na zruseni, z nepozornosti zrusi vsechny sluzby misto treba jen jedne...

3) System se zblazni.... IOM, neboli dnesni Claudie, je legendou mezi lidma a nocni murou pro zamestnance :)

4) technik jede na ustrednu odpojit/zapojit ADSL a pritom odpoji nejake dalsi... nejvetsi sranda je kdyz se obcas podari prohodit telefonni cisla, takze misto domu najednou volate k sousedovi :)

5) Nejaka stavebni firma kope zaklady a prekopne kabel.... a pulka Prahy je bez internetu... atakdale

Jinak, co se poruch tyce, tak stat se to muze a podle vseobecnych obchodnich podminek maji na odstraneni az 4 nebo 5 dnu, teprve pak se snizuje cena uctovana za sluzbu. Navic ze zakona o el. komunikacich poskytovatel NEZODPOVIDA za zadne skody zpusobene vypadkem sluzby. Kdyz jsem u O2 delal, tak me vzdycky pobavilo, kolik je u nas milionaru, protoze prave kdyz byl vypadek inetu tak jim"utikaly milionove zakazky"....
Pavel 1 TU
Pavel 1 TU (neregistrovaný) 188.120.212.---
4. 3. 2010 18:02 Nový

Jo kecy, sliby a pak nejde nic - když chci odejít

celé vlákno
Že něco nefunguje, dá se to omluvit, ale když jsem chtěl zrušit tarif, tak vše probíhalo hladce - dokud jsem neřekl, že chci přenést číslo jinam - pak už nešlo nic.
Raději jsem číslo zrušil a u druhého operátora založil nové - naštěstí jsem toto číslo moc dlouho nepoužíval - jen měsíc.
Více popisuji na svém blogu : http://www.pavel1tu.cz/2010/03/04/jak-jsem-bojoval-s-drakem-o2/
katka
katka (neregistrovaný) 82.113.48.---
5. 3. 2010 20:43 Nový

RE: O2 má problém! (nebo se jedná o útok na informační systém?)

celé vlákno
DOBRY VECER.TAKE MAM JEN SAME SPATNE ZKUSENOSTI S TOUTO SPOLECNOSTI.KDYZ POMINU CASTE DLOUHODOBE VYPADKY INTERNETU NEDA SE PREJIT UPOMINKA NEZAPLACENEHO DLUHU Z ROKU 1999 PRO ME NEZNAMEHO CISLA ALE NA ME JMENO S MOU ADRESOU RODNYM CISLEM ATD.KTERE OVSEM ZISKALI PRI PODPISU SMLOUVY INTERNETU.VELKA NEZNAMA JE ZE OD VYSE UVEDENEHO DATA ZADNA UPOMINKA NEPRISLA.TA DORAZILA POTE CO JSEM U NICH ZRUSILA SMLOUVU NA INTERNET.PO ZADOSTI O ZRUSENI MI BYLO SDELENO ZE JSEM DLUZNIKEM.SAMOTNE SLECNE PRISLO ZVLASTNI ZE UZ TO DAVNO O2 NEPREDALO EXEKUCNIMU RIZENI.NIC MENE JSEM MUSELA ZAPLATIT ABYCH MOHLA ZRUSIT INTERNET A PAK VYRIZOVAT REKLAMACI,KTERA PO TRECH MESICICH UZNANA STEJNE NEBYLA.VRCHOLEM VSEHO BYLO KDYZ MI MUJ SEDMNACTILETY SYN PRINESL UZAVRENOU SLOUVU S O2 S TIM ZE JI PODEPSAL NEKDE NA ULICI NEJAKE PEKNE SIMPATICKE BLONDYNCE PROTOZE JE TO VELMI VYHODNE.V TOMTO PRIPADE NEBYL PROBLEM ZRUSIT SMLOUVU,ELE ZE ZAKONA MA NA TO O2 TRI MESICE A JA PO CELE TRI MESICE MUSIM PLATIT MESICNI PAUSAL.
wwwwww
wwwwww (neregistrovaný) ---.karneval.cz
5. 3. 2010 22:26 Nový

RE: O2 má problém! (nebo se jedná o útok na informační systém?)

celé vlákno
blbko, mas sekly caps lock
astray
astray (neregistrovaný) 193.247.150.---
6. 3. 2010 12:15 Nový

RE: O2 má problém! (nebo se jedná o útok na informační systém?)

celé vlákno
Pokud se spléháš na internet a navíc jen na jediné připojení, tak jsi blázen a patří ti to.

Školení Google+ pro firmy

DW - Školení PPC
  • Jak využít Google+ pro firemní komunikaci a marketing.
  • Čím se liší Google+ od Twitteru a Facebooku z pohledu firemního využití.
  • Jak využít Google+ v souladu s pravidly užívání.
  • Založení Google+ Page (Stránky) krok po kroku, včetně praktických tipů.

Detailní informace o školení Google+ »