Hlavní navigace

Reklama na Internetu

Vlna se z Británie převalila do USA. Reklamu z YouTube stahují i americké firmy

Američtí operátoři Verizon a AT&T se připojili ke skupině britských úředníků a obchodníků v čele s Marks and Spencer a zrušili svou reklamu na Googlu, respektive na YouTube. Nelíbí se jim, že jejich inzeráty jsou vidět i u videí, která…

Jan Beránek

Včera 9:46

Britská vláda a velké firmy stáhly reklamu z Googlu. Vydělávala extremistům

Ztráta přímé kontroly nad tím, u jakého obsahu se zobrazuje reklama zadavatelů, může vést k nečekaným důsledkům: třeba k tomu, že se bannery placené britskou vládou zobrazí na YouTube u videí extremistů. Rozsáhlou reportáž na toto téma publikoval…

David Slížek

17. 3. 2017 18:58
| 9

SPIR hlásí rekord: v online reklamě se loni protočilo skoro 20 miliard

Jde o ceníkové ceny, ale i tak je to úctyhodné číslo: podle údajů Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) dosáhl objem internetové inzerce v loňském roce 19,7 miliardy Kč. Meziroční nárůst (v ceníkových cenách) činí 31 %. Vyplývá to z výzkumu,…

David Slížek

8. 3. 2017 11:20
| 1

Seznam změní reklamní systémy. Na novou strategii najal Novotného

Nové způsoby monetizace tuzemské internetové jedničky dostal na starosti Jakub Novotný. Informuje o tom server Mediaguru. Portál chce spojit současné systémy Advert a Sklik. Spolu s tím chce Seznam vytvořit i novou platformu pro správu dat (DMP),…

Jan Beránek

23. 2. 2017 9:24
| 3

Dvakrát víc. Google loni zablokoval 1,7 miliardy závadných reklam

„V roce 2016 jsme stáhli 1,7 miliardy reklam, které porušovaly naše pravidla. Tedy dvakrát víc než předchozí rok,“ tvrdí zpráva na blogu Googlu. Za identifikací podezřelých reklam už stojí roboti, protože lidem by odstranění takového množství…

Jan Beránek

26. 1. 2017 10:52
| 4
Komentář

Další bitva o cookies začala. Komise je chce regulovat přímo v prohlížečích

Na webech by mohlo být méně lišt se souhlasem s ukládáním cookies. Návrh nových pravidel pro ochranu soukromí ale jinak přináší spíše zpřísnění regulací.

David Slížek

12. 1. 2017 12:43

Josef Grill (Wedos): Geniální zákony od geniálních zákonodárců v rukou geniálních úředníků

Zákon o hazardu není první cenzurou na internetu. Víte třeba, co musí dělat hostingové firmy podle zákona o regulaci reklamy? Vydáváme text šéfa Wedosu.

Josef Grill

15. 12. 2016 6:30

Česká spořitelna stahuje reklamu z dezinformačních webů

První velkou tuzemskou firmou, která se veřejně přihlásila k tomu, že už nebude dávat vydělávat webům s konspiračním obsahem, je Česká spořitelna. Informuje o tom Český rozhlas.  Banka si podle něj dříve platila inzerci například na serverech jako…

David Slížek

14. 12. 2016 9:32
Report

Czech Internet Forum 2016: Ve jménu videa. Operátoři budou muset přidat kabely

Dejvický hotel, stovky zástupců tuzemské internetové scény a afterparty ve Stalinově pokoji. Český web si dal sraz na Czech Internet Foru a mluvilo se hodně o videu.

Jan Beránek

13. 10. 2016 10:00
| 6

RTB už není výprodej volného prostoru, říká šéf českého sdružení CPEx

Nové formáty, nové nástroje, nové přístupy. Programatická reklama se stále více snaží soutěžit s napřímo prodávanými kampaněmi.

David Slížek

30. 9. 2016 8:20
| 1

Adblock Plus začal prodávat reklamy, které uvidí i blokující uživatelé

Co byste od blokátoru reklam asi nečekali? Spuštění vlastní reklamní platformy. Německá firma slibuje, že bude šířit jen inzerci, která lidem nebude vadit.

David Slížek

14. 9. 2016 9:15

Facebook začne obcházet blokátory, nabízí za to přesněji cílené reklamy

Blokátory reklam by už neměly na Facebooku fungovat. Sociální síť výměnou nabízí snazší přístup k tomu, jak omezit nerelevantní cílenou inzerci.

David Slížek

10. 8. 2016 10:22

Facebooku prý dochází prostor pro inzeráty v newsfeedu

Vrtění psem, to šlo Facebooku vždy dobře. Cokoliv prohlašuje, je potřeba několikrát otočit a prověřit. A hlavně, nikdy ničemu nevěřit.

Daniel Dočekal

2. 8. 2016 8:50
| 5

Zpráva o stavu digitální reklamy v USA: mobily válcují vše

Tradiční State of the News Media Report od americké agentury Pew Research Center potvrzuje, že se digitální reklama přesouvá do mobilních zařízení.

David Slížek

17. 6. 2016 11:58
| 2
Galerie

Foto: Zákazy i prosby. Jak média reagují na čtenáře s blokátory reklam?

iDNES.cz od června zavedl nové předplatné, za které lidem z webu zmizí reklamy. Jiné servery zkoušejí i další metody, jak se s blokátory vyrovnat.

David Slížek

6. 6. 2016 11:27

Facebook má nová pravidla pro používání cookies, je to kvůli reklamě

Možná jste si to oznámení spletli s tím, kterým nás zaplavuje aplikace nesmyslného sušenkového zákona EU. Je to ale trochu jinak.

Daniel Dočekal

31. 5. 2016 9:16
| 1

Britský operátor Three otestuje ve své síti blokování reklam

Britský mobilní operátor chce ochránit uživatele a zároveň vylepšit nefungující mobilní reklamu tím, že vyzkouší, jaké to je ji blokovat.

David Slížek

26. 5. 2016 15:20

První americké zkušenosti s Instant articles? Zatím je to rozporuplné

Facebook v dubnu zpřístupnil „Instant articles“ po celém světě a prakticky každému vydavateli.

Daniel Dočekal

17. 5. 2016 12:02

Šmírovací Phorm končí, zůstane po něm 200 milionů liber ztrát

Hvězda inzertního trhu se nedokázala vzpamatovat ze skandálu ohledně soukromí uživatelů. Do likvidace půjde se stamilionovou ztrátou.

Daniel Dočekal

20. 4. 2016 8:32
| 1
Komentář

Náhlý pokles čísel návštěvnosti českého internetu? Mohl za to filtr pro AdBlock

Důsledky blokování reklamy z té trochu stinné stránky bylo možné vidět v uplynulých týdnech v měření návštěvnosti českého internetu.

Daniel Dočekal

7. 4. 2016 6:30
Komentář

Header bidding v RTB: trnitá cesta s nejasným koncem

Header bidding je často skloňovaným pojmem u online médií, která to myslí vážně s programatickým prodejem reklamy a sledují vývoj programatických trendů.

Tomáš Horák

5. 4. 2016 9:00
| 3

Podle comScore blokuje inzerci jen 10 % uživatelů počítačů v USA

Konečně jsou k dispozici nějaká další čísla o blokování reklam. Nelze se ani moc divit tomu, že jsou dost jiná než některá dřívější.

Daniel Dočekal

4. 4. 2016 8:56

Přes kompromitované inzertní sítě a velké weby v USA se šířil ransomware

Útočné reklamy se dostaly i na ty největší a nejnavštěvovanější americké weby. Útočníci využili chyby ve Flashi, Silverlightu a dalším softwaru.

Daniel Dočekal

17. 3. 2016 8:38
| 5
Aktuálně

Podvodné reklamy straší virovou nákazou, šíří je i reklamní síť Googlu

Přes některé české i zahraniční reklamní systémy se v těchto dnech šíří malvertising, který se snaží uživatele vyděsit tím, že mají napadený smartphone.

Daniel Dočekal

16. 3. 2016 11:33

Opera přidala do prohlížeče blokátor reklam. Má zrychlit načítání

Blokování reklam je velké téma posledních měsíců. Pohledy jsou vyhrocené z obou stran. Norský prohlížeč přichází se svými argumenty.

Jan Beránek

10. 3. 2016 10:34

Boj proti blokování reklamy pokračuje. iBillboard si na obranu pořídil AAGun

I když pomineme provokativní výroky šéfa O2, tak se začíná na scéně tvořit fronta firem, které si chtějí aktivně bránit svůj byznys před adblockery.

Jan Beránek

8. 3. 2016 9:20

Český on-line vytáhl loni z firem za reklamu 15 miliard korun

Výdaje na internetovou reklamu loni stouply o tři procenta. Roste podíl inzerce ve vyhledávání, videoreklamy a reklamy do mobilů.

Jan Beránek

3. 3. 2016 14:59
Komentář

Blokování reklamy na úrovni operátora? Opravdu hloupý nápad

Pokud se české O2 rozhodne své plány proměnit v realitu, čekají firmu problémy s novým evropským nařízením o otevřeném internetu.

Ondřej Malý

3. 3. 2016 6:30

Google odstraní reklamy z pravého sloupce vyhledávání, přidá nahoře

Google mění zobrazování reklam ve výsledcích vyhledávání a přibližuje desktopovou podobu té mobilní.

David Slížek

22. 2. 2016 9:47
| 6

Seznam prohrál v kauze zneužitých ochranných známek v inzerátech

Kolínská firma si stěžovala na vyhledávač u soudu za to, že neodstranil placené odkazy, ve kterých byly neoprávněně používány její značky.

Jan Beránek

12. 2. 2016 12:06
| 9