Hlavní navigace

5 tipů jak budovat firmu s hodnotou a ne one man show

Mnoho malých a střední firem stojí a padá s pracovním výkonem jejich majitelů. Přinášíme 5 tipů jak budovat firmu, která má hodnotu a výkon i bez účasti majitelů. Inspirujte se!
12. 5. 2014

Sdílet

Otevřeně sdílejte know-how

V malých firmách drží majitelé veškeré know-how. Celá firma je v hlavně majitele. Od vztahů s klíčovými zákazníky, přes technologie po znalost procesů. Know-how je to, co má ve firmě cenu a proto je nutné ho přenášet k lidem, do systémů a procesů. Často budete muset překonat svůj strach z vykradení know-how, ale kdo se bojí sedí v síni.

Jednou z možností je využití Easy Projectu, informačního systému pro komplexní řízení firmy. Snadno vytvoříte šablony projektů s úkoly, zadáváte práci, sdílíte kontakty, řídíte obchod, komunikujete se zákazníky, kolegy a partnery.

Ilustrace 1: Úkoly a informační stránka zakázky/projektu

Měřte, analyzujte, vyhodnocujte

Co nejde měřit, nejde řídit. Mnoho firem funguje bez znalosti toho, které produkty či služby mají nejvyšší ziskovost a naopak. Bez znalosti potenciálu pro růst nebo slabých míst procesů. To má samozřejmě neblahý vliv na řízení konkurenceschopnosti.

S Easy Projectem máte vše pod kontrolou – mzdové náklady projektů či úkolů, ziskovost, podklady pro fakturaci a mzdy.

Ilustrace 2: Finanční výsledovka projektu v Easy Projectu

Budujte systém, nikoliv obrat

Pokud trávíte svůj čas generováním obratu, pak pracujete ve firmě a ne na firmě. Chcete-li firmu s hodnotou, musíte na ní pracovat. Vyhraďte si alespoň 1 hodinu každý den na systematizaci procesů, zjišťování ukazatelů ziskovosti nebo systematický přenos know-how.

Easy Project je informační systém, který poroste s vámi až do doby, kdy vás nebude ve firmě potřeba.

Ilustrace 3: Plán projektu v Easy Projectu

Zavádějte nástroje

Najděte si čas na pomyslné broušení sekery. Zavádění nástrojů stojí čas a úsilí, ale pokud neplánujete s podnikáním za rok skončit, tak se vám mnohonásobně vrátí. Navíc tím zvyšujete hodnotu firmy.

Zavedení Easy Projectu, jako nástroje pro řízení firmy je snadné díky jeho nastavitelnosti a samostatně instalovatelným rozšířením pro většinu oblastí firemní administrativy.

Ilustrace 4: Plánování schůzek v Easy Projectu

Obchodujte on-line

Prodávejte on-line, i když vaše produkty či služby nejsou na první pohled vhodné pro on-line prodej. Jednou dobře udělaný web chleba nejí, pracuje 24 hodin denně a neplatí pro něj geografická omezení. 

Easy Project snadno napojíte na web nebo e-shop a tím zautomatizujete obchodní proces. Už vám neuteče žádná zakázka.

Bonusový tip: začněte nyní

Vyzkoušejte si, jak budovat firmu s hodnout ve 14 denní ukázkové verzi.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).