Hlavní navigace

5 tipů, jak být (IT) manažerem, který není k smíchu

„ASAP, snadný úkol, to je přece hračka, to máš na chvíli, vždyť je to jen pár řádek kódu…“ Každý programátor, admin, designér tyto výrazy určitě zná.

Proč je naši manažeři tolik milují a my se jim smějeme?

Zadávají úkoly, kontrolují výstupy, aktualizují plány, komunikují s klientem. Šlapou na termíny a kvalitu, libují si v klišé klient je vždy na prvním místě. Vždy poznají, že něco není správně. Může být vůbec někdy chyba na jejich straně? Jak se pozná, že manažer dělá svoji práci správně?

Nenutí pracovat kolegy přes čas

Pokud musíme pracovat přes čas, je to selhání manažera. Nejefektivnější je pracovník odpočatý a dobře naladěný. Pokud máme pracovat více než 8 hodin denně, efektivita klesá, chyby rostou, dobrá nálada se vytrácí. Dobrý projekťák si na pomoc přizve Easy Project a jeho vytížení zdrojů.

Jedním kliknutím zobrazí úkoly pracovníků v čase a vidí jejich vytížení. Podle data dokončení, odhadované pracnosti a alokace času na jednotlivé dny najde přetížení (červená suma času na den). Ihned vidí, kam a komu může dát nepřiřazené úkoly. Vytížení týmu optimalizuje drag & drop (čti raz dva). Časy realizací si samozřejmě odhadli sami realizátoři při analýze a manažer je pouze vynásobil dvěma.

Nelže klientům

Pokud často slyšíte výmluvy typu: kolega měl poslední týden těžké průjmy, omluváme se nebo spadly nám všechny servery a museli jsme havárii řešit, a přitom víte, že jste pracovali na projektu pro solventnějšího klienta, asi se usmíváte. Správný manažer informuje klienta automaticky, pravdivě a včas. Jak? Přes řízení projektu v Easy Projectu s přístupem pro klienty. 

Klienty často netrápí ani tak pozdní termíny a chyby, jako nedostatek informací. S Easy Projectem to snadno vyřešíte. Sdílíte dokumenty, výstupy, klienti vidí aktuální plán a mohou reportovat chyby, aktualizovat úkoly. Ne vše se samozřejmě pouští ven. Na to existuje jednoduché řešení – private tasks. :-)

Nepoužívá ASAP

ASAP je prostě k smíchu samo o sobě. Správný manažer řeší problémy dříve než nastanou, ne ALAP (as late as possible). Jak? V Easy Project přes Alerty – automatická e-mailová upozornění. 

Příklady?

  • Blíží se milník projektu – zbývá jen 5 dní
  • 80 % odhadovaného času úkolu je vyčerpáno
  • 80 % rozpočtu je vyčerpáno
  • Následující úkoly jsou po termínu

Má ziskové projekty

Projektové finance lze snadno řídit a správný manažer ví, jak na to. Úplně postačí Easy Project, kde finanční plán vidíte v kontrastu s realitou. Občas je to nepříjemný pohled, ale vždy poučný. 

Mzdové náklady se počítají na základě daných hodinových sazeb a reálně odpracovaného času. Zajímavou informací je finální hodinová výkonnost projektu.

Sdílí informace

Odjezdy na dovolenou, kdy zůstanete bez informací. Nepředané e-maily, aktualizovaná zadání bez aktualizace projektu. Není divu, manažer je v poklusu, ale s Easy Projectem je tomu konec. Easy Project sdílí, dokumentuje, automatizuje. Jak?

  • Přístup klientů – klienti předávají podklady přes Easy Project v daném termínu
  • Sdílené dokumenty
  • Zakládání úkolů z e-mailu – včetně příloh!

Resumé?

Pořiďte si Easy Project, nenuťte pracovat kolegy přes čas, nelžete klientům, nepoužívejte ASAP, buďte ziskoví a sdílejte, co můžete…