Hlavní navigace

Affiliate součástí marketingového mixu velkých e-shopů

V prostředí českých internetových obchodů v letošním roce výrazně posiluje využívání možností tzv. affiliate marketingu.

Affiliate je výkonnostní reklamní model, ve kterém se neplatí za zobrazení či proklik, ale formou provize za prodej realizovaný na základě zobrazované reklamy. Dobrou zkušenost s touto marketingovou disciplínou má celá řada úspěšných e-shopů, jako například Kasa, ZOOT či Baťa, anebo slovenský Zľavomat a největší zpravodajský portál SME.sk. 

5. listopad patří do kalendáře všech e-shopů!

Novinky z oboru přinese 5.listopadu již 8. Affiliate konference, která nastolí nové trendy tohoto ryze výkonnostního marketingového nástroje. Jedná se o největší setkání affiliate marketing specialistů ve střední a východní Evropě. Inzerenti zde budou mít jedinečnou šanci setkat se svými partnery a prohloubit stávající či nastartovat budoucí spolupráci. Partneři se zde zase budou moci přiučit novým finesám, o kterých budou přednášet jejich kolegové. Na konferenci rovněž proběhnou přednášky o e-mailingu, copywritingu, UX anebo o tom, jak se vypořádat s nasazováním xml feedů. Samozřejmostí jsou i přednášky předních affiliate specialistů z domova a ze zahraničí. Program a registrace na konferenci jsou k nalezení na stránkách www.affiliatekonference.cz.

Za affiliate hovoří výsledky

Skutečnost, že se affiliate pevně usadil v marketingovém mixu úspěšných marketérů velkých e-shopů v Čechách i na Slovensku, svědčí čísla. Například díky největší české affiliate síti VIVnetworks, jejíchž služeb využívá téměř 190 českých e-shopů a zhruba 10 000 webových portálů, se jen za prvních 8 měsíců letošního roku prodalo zboží v hodnotě 910 milionů korun, což představuje meziroční nárůst o 32 %. A to stále nezačala předvánoční sezóna, která je pro oblasti internetové komerce zcela klíčovým obdobím. Spolupráce mezi partnerem (web zobrazující reklamu inzerenta) a inzerentem (např. e-shopem) v tomto období obvykle nabírá na intenzitě. Letos o to více, neboť se předpokládá meziroční růst obratu e-shopů o 25 %. Inzerenti mohou díky affiliate spolupráci v tomto období velice rychle šířit efektivně svoji marketingovou propagaci, a to včetně slevových kuponů.


Zdroj: VIVnetworks.com

Affiliate zajistí 10–13 % obratu

Celkový počet zprostředkovaných obchodů od ledna do srpna v rámci VIVnetworks překročil hranici půl milionu. Průměrný nákup přitom v segmentu elektro, bílá a černá technika činil 4350 Kč, v segmentu módy pak 1480 Kč. Množství objednávek, které dnes přivádí affiliate do velkých českých e-shopů, jako je Kasa.cz, Zoot.cz či Bata.cz, pak osciluje mezi 10–13 %.

Pestrá síť partnerů

V síti VIVnetworks funguje pestré složení partnerů. Na rozdíl od USA, kde je affiliate marketing zcela běžnou a neopomenutelnou marketingovou disciplínou a kde 80 % zákazníků přichází z kuponových stránek, v ČR se kuponové stránky podílely na obratu jen 25 %, Cashbacky 16,6 % a obsahové weby 21 %. Celkem na stránky e-shopů zapojených do sítě VIVnetworks přišlo ve sledovaném období 17 milionů návštěv.