Hlavní navigace

Bannery v mobilu fungují (2. díl)

15. 10. 2009

Reklama na internetu dnes už nepřekvapí nikoho. Ale internet v mobilu ji objevil teprve nedávno. Je to pochopitelné – stále dokonalejší technologie umožňují pohodlně brouzdat po síti přímo v mobilním telefonu.

Surfovat po internetu v mobilu již navíc není žádný luxus. Ceny připojení padají dolů a mnohé chytré telefony se umí připojit i k veřejným bezdrátovým sítím. Domovské portály operátorů na mobilním internetu jsou dokonce zcela zadarmo! Výjimkou není ani mobilní portál české Telefóniky.Ten nabízí bezplatný přístup k množství užitečných a zajímavých informací jako zpravodajství, jízdní řády, předpověď počasí a další,“ jmenuje Tereza Hubičková z O2 přednosti portálu, který mají všichni zákazníci od tohoto operátora nastavený v mobilním telefonu jako domovskou stránku. Brouzdat po něm mohou skutečně zcela bezplatně, a to včetně připojení k internetu! Jak je to možné? Přístup jim zaplatí bannerová reklama!


Bannery v mobilu? Proč ne!

Bannerová reklama funguje v mobilu podobně jako na internetu. Zákazníkům O2 se při surfování v mobilním telefonu automaticky načte mobilní portál O2 Mobil, kde jsou informace prokládány bannery inzerentů. Reklama na portálu O2 Mobil může mít řadu podob – od stahování placeného obsahu, přes klasické bannery až po brouzdání na stránkách s nabídkou inzerenta, vysvětluje Jana Pavlasová z O2. Pokud inzerát zákazníka zaujme, klikne na něj a dostane se na reklamní stránku inzerenta. Tam si může přečíst informaci o produktu a má-li zájem, jedním kliknutím se dovolá na bezplatnou linku inzerenta anebo sám určí, kdy si přeje být inzerentem osloven, upřesňuje princip bannerové reklamy v mobilu Jana Pavlasová.

Stejně jako na celém mobilním portálu O2, také po reklamních stránkách inzerenta surfuje zákazník zadarmo! Za brouzdání nezaplatí ani korunu. A když se rozhodne kontaktovat telefonicky inzerenta, má to také zadarmo. Všechno platí inzerent, zdůrazňuje Tereza Hubičková.


A co na to inzerenti?

Internet v Česku navštěvuje prostřednictvím mobilu víc než milion lidí měsíčně, a to už je dostatečně vysoké číslo, aby zaujalo i zadavatele reklamy a mediální agentury, které firmám radí, kde inzerovat. Mobil je s vámi pořád. Je s vámi, když právě potřebujete určitou službu na internetu, a proto pomůže účinněji než PC na pracovním stole, pochvaluje si reklamu v mobilu Tomáš Řehák, ředitel digitální divize mediální agentury OMD.

V nedávné kampani umístila své bannery na mobilní portál O2 společnost Monster.cz, která patří k největším personálním firmám na světě. Cílem bylo zvýšit počet návštěvníků na internetové stránce Monster.cz. Účinností reklamní kampaně v mobilu jsme byli příjemně překvapeni. Za první týden jsme dosáhli CTR (míra prokliku z reklamy na stránku inzerenta, pozn. red.) přes 6%, což je číslo, které je oproti průměrnému CTR na internetu více jak desetkrát vyšší, pochvaloval si Jaroslav Macnar, marketingový ředitel společnosti Monster pro Východní Evropu.

Po bannerech na mobilním portálu O2 sáhla nedávno také společnost Nokia. Snažili jsme se najít taková média, která přímo oslovují uživatele určitých typů telefonů Nokia. Proto jsme kromě jiných zvolili i mobilní portály. Nabízejí totiž prostředí, které je pro komunikaci našichproduktů nejpřirozenější, popisuje své zkušenosti marketingová manažerka společnosti Nokia Pavla Tomsová s tím, že komunikace mobilních telefonů jako produktů prostřednictvím bannerů v mobilním telefonu zkrátka funguje.


Pro více informací o produktech O2 Media navštivte www.petmilionu­.cz.

Pavel Pavlovský
http://blog.1188­.cz/autori-blogu/pavel-pavlovsky/

Další články k seriálu o mobilní reklamě:

Telefonica O2
Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Vitalia.cz: Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET