Hlavní navigace

On-line platby: jak ovlivňují konverzi objednávek?

Podle některých studií nákupního chování až 75 % kupujících opustí e-shop, aniž za zboží zaplatí. Než totiž zákazník v e-shopu vůbec zboží koupí a zaplatí za něj, je nucen udělat celou řadu mnohdy zbytečných úkonů.

Na vině je špatně nastavené ukončení nákupního procesu neboli checkout. E-shop zákazníkovi často nevědomky komplikuje cestu k dokončení nákupu, tedy k potvrzení objednávky a platbě. Správně nastavený checkout v kombinaci s okamžitou platbou za zboží přitom výrazně přispívá k vyšší konverzi nákupu a tím i k vyšším objemům prodeje. říká Gabriel Kalapoš ze společnosti PayU, která se zprostředkováním on-line plateb a optimalizací nákupního procesu zabývá.

Optimalizace nákupního procesu 

Celý nákupní proces by měl být nastaven tak, aby vedl k jedinému cíli: úspěšnému dokončení transakce, tzn. k zaplacení zboží. Hrozbou se tak pro e-shop stávají čím dál více neloajální zákazníci, kteří využívají všechny dostupné možnosti, jak zboží porovnat s konkurencí – od Heureky až po vyhledávače. Proto je důležité poskytnout co nejvíce informací přímo v e-shopu, a poté co nejrychleji zákazníka provést košíkem až k platbě. Obecně tak platí zásada, čím je proces intuitivnější a rychlejší, tím je menší pravděpodobnost, že jej zákazník předčasně opustí. Zjednodušení nákupního procesu vyžaduje soustředit se na tři základní elementy: navigaci, vizualizaci a rychlost nákupu včetně jeho dokončení. 

Navigace a vizualizace

Zrušení registrace pro kupující je prvním krokem ke zjednodušení a zrychlení nákupního procesu. Velkým problémem pro e-shopy však bývá samotný checkout, který by v ideálním případě měl obsahovat čtyři kroky. Vyšší konverzní míru vykazují jednostránkového checkouty, ale jen v případě, že jsou skutečně „user friendly“. Samozřejmostí by měla být navigační lišta, výrazná tlačítka pro pokračování, možnost opustit košík včetně návratu k předchozímu kroku. Přínosem jsou loga bank, platebních metod nebo bran, která zvyšují důvěryhodnost e-shopu. Vizualizace bezpečnosti a náhled kupovaného produktu mohou přispět ke snížení míry opuštění až o 20 %. 

Rychlost a konverze

Snad nejvíce podceňovaným a současně paradoxně nejlépe dostupným způsobem pro optimalizaci nákupního procesu jsou rychlé platby. Pro české prostředí jsou relativně novým nástrojem, přitom však klíčovým pro vyšší konverzi nákupu. Na rozdíl od dobírky nebo standardního bankovního převodu totiž zákazník před zaplacením neopouští e-shop. K objednávce i platbě dochází v rámci jednoho procesu: zákazník prochází e-shopem od rozhodnutí koupit až po zaplacení v krátkém časovém úseku a samotná platba v případě rychlých on-line plateb netrvá déle než pár sekund. Naopak v případě dobírky nebo standardního bankovního převodu se může stát, že si zákazník nákup rozmyslí anebo nakoupí u konkurence. Proto čím jednodušší proces platby, tím vyšší konverze a obrat pro e-shop. 

Vyšší počet konverzí může podpořit i funkční šablona

Optimalizaci platebního procesu se již řadu let věnuje platební brána PayU. Na základě analýz nákupního chování vyvinula funkční šablonu pro platby předem. Nechceme e-shopům jen zprostředkovávat rychlé platební metody. Chceme jim poskytnout i poradenství a spolupracovat s nimi na tom, aby pomocí online plateb zvyšovaly svůj obrat a stávali se konkurenceschop­nými. dodává Gabriel Kalapoš. Přehledná šablona, kterou lze umístit na jakýkoliv e-shop, proto slouží e-shopům, které chtějí zvyšovat konverzi nákupu pomocí plateb on-line – rychlých bankovních převodů a platebních karet.

PayU po dohodě s bankami upravilo vizualizaci a popis platebních metod tak, aby byly pro nakupující co nejvíce srozumitelné. Jednotlivé platební metody jsou seřazeny tak, aby kupující nasměrovaly primárně do jejich banky a mohli tak zaplatit převodem. Ten je pro e-shopy výhodnější, protože má oproti kartám nižší náklady za transakci.



Ukázka šablony platebních metod PayU.

Pořiďte si platební bránu PayU s šablonou pro vyšší konverzi vašich objednávek:

Registrace

Telefon: 800 227 228
E-mail: obchod@payu.cz
Web: www.payu.cz


Vitalia.cz: Test na HIV je zdarma i za pět set

Test na HIV je zdarma i za pět set

Podnikatel.cz: Změny v cestovních náhradách 2017

Změny v cestovních náhradách 2017

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Měšec.cz: Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Vitalia.cz: To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat