Hlavní navigace

PayU: On-line platby rostou, bankovní převod klesá

Nárůst užívání on-line plateb zaznamenala i platební brána PayU, jediný poskytovatel těchto plateb, který umožňuje e-shopům komplexní správu plateb včetně propojení s účetnictvím.

Rostoucí zájem o moderní on-line platby mezi nakupujícím na internetu ukazuje poslední průzkum PayU. Rychlý on-line převod jako oblíbenou platební metodu uvedlo o 22 % uživatelů více než loni. 

Čeští spotřebitelé začínají chápat výhody on-line plateb, jako jsou jednoduchost, rychlost a bezpečnost a začínají se tak chovat podobně jako například Holanďané nebo Němci, kteří jsou v používání on-line plateb napřed. Například rychlý on-line převod preferuje 44 % Holanďanů a my vnímáme, že i v Česku je prostor pro rychlý růst moderních platebních metod, říká Gabriel Kalapoš, manažer platební brány PayU.

Růst on-line plateb by mohl podle něj zpomalit jen konzervativní postoj českých e-shopů. Nejčastěji nabízenou platební metodou je dobírka, která však pro koncové zákazníky znamená vyšší náklady. Paradoxně je dobírka nevýhodná i pro e-shopy, protože při dobírce se zboží může vrátit prodejci nezaplacené zpět. On-line platby tak zvyšují konverzní schopnost e-shopu a provozovatelé si to začínají uvědomovat, říká Kalapoš. 

Dokládá to i přístup největšího českého dodavatele řešení pro e-shopy, společnosti NetDirect. Nově svým klientům, kteří využívají systémy FastCentrik a ShopCentrik, nabízí on-line platební metody prostřednictvím integrovaného řešení PayU. Provozovatelé e-shopů začínají chápat podstatné výhody tohoto řešení a během pouhých tří týdnů si modul objednalo více než 100 klientů. Ještě nikdy jsme nezaznamenali tak masový zájem o nabízenou funkčnost, říká Jan Svoboda, ředitel společnosti NetDirect, a dodává: Spolupráci s PayU jsme zvolili mimo jiné proto, že systém vznikl na základě ověřeného know how a testování v mezinárodním prostředí.

Nárůst v užívání on-line plateb není podle Gabriela Kalapoše jediným důvodem, proč platební brána PayU u klientů NetDirect uspěla. PayU je také nástrojem pro optimalizaci účetní agendy. Díky formátům CSV a ABO umožňuje jednoduchý export všech transakcí do účetního softwaru e-shopu,  říká Kalapoš. Jako velkou výhodu vnímám i to, že s jednou implementací získá e-shop možnost nabídnout více platebních metod, dodává. 

Platební brána PayU, která vstoupila na český trh v minulém roce, nabízí komplexní nástroj pro správu plateb jako jediná na trhu. Systém byl vyvíjený od roku 2009 ve spolupráci s mateřskou společností Allegro, jejímž provozovatelem je společnost Naspers, významný hráč na poli internetu a placené televize.