Hlavní navigace

Pečujete o své zákazníky nebo jenom „SPAMujete“?

A myslíte, že může být aplikace pro hromadnou rozesílku emailů dobrá jenom k tomu, že vytvořím prodejní kampaň a rozešlu ji na svou (nebo hůře koupenou) databázi? Jde to i jinak?

Na konkrétním příkladu z praxe se podíváme, jak může vypadat práce s online aplikací, která se stará o péči o klienta. Proč o jeho péči? Protože opečovávaný klient vám může poskytnout reference, doporučit vás a hlavně, najít nového klienta je 6× dražší, než si udržet stávajícího (co se týče nákladů na marketing) a stávající klienti udělají až 60% obratu, pokud jsou spokojení.

Jak taková péče vypadá? Naše podnikatelka, říkejme jí Zuzana, nejprve klienty naláká něčím, co jim dá zdarma. Prodává vitamíny a kosmetiku. Na svůj web umístila formulář, kde nabízí svůj e-book o vitamínech a jejich prospěšnosti výměnou za kontakt. E-book může být krátký, může mít jenom tři strany, v jejím případě je docela obsáhlý a opravdu si na něm dala záležet jak obsahově, tak graficky. Po tom, co se člověk zaregistruje a e-book přijde, zákazník obdrží ještě sérii 4 emailů, kde jsou různá doporučení ke zdravému životnímu stylu a péči o tělo. V pátém emailu už má jednoduchou nabídku svých výrobků.

Tip: nabídněte na svých stránkách obsah zdarma (e-book, newsletter, FAQ) výměnou za kontakt – zvětšíte si tak počet potenciálních zákazníků, které můžete oslovit 

Po tom, co některý zákazník u naší podnikatelky nakoupí, obdrží email s poděkováním a dotazníkem spokojenosti. Za jeho vyplnění získá malý dárek. Jsou to většinou vzorky kosmetiky s různou vůní. Zuzana si pečlivě eviduje, kdy komu jaký vzorek poslala. Dotazníkem odeslaným po sérii vzorků zjistí, o kterou vůni má zákazník zájem a pak mu posílá cílené kampaně na výrobky pouze s touto vůní.

Tip: zjistěte dotazníkem, jak se zákazníkovi u Vás nakupovalo, pošlete mu dárek zdarma 

Na databázi kontaktů si ke jménům sama přiřadila datum, kdy mají svátek a na něj nastavila automatickou kampaň s přáním. U lidí, u kterých znala datum narození, udělala i přání k narozeninám. Přání k Velikonocům, Vánocům a PF nastavená na automatickou rozesílku jsou samozřejmostí.

Tip: přání k jakékoliv příležitosti zákazník ocení a rád si na Vás vzpomene s dalším nákupem i s referencí 

Líbí se Vám taková práce s klientem? Chtěli byste i vy být takto opečovávaní? Nebo naopak o klienta pečovat podobně? Stačí si udělat svůj vlastní plán komunikace se zákazníky a ve SmartEmailingu nebo jiné aplikaci určené pro email marketing vše nastavit tak, aby vámi naplánované procesy probíhaly pokud možno automaticky.

Autor – Petr Popek