Hlavní navigace

Představení projektů soutěže Startup Show 2009

18. 9. 2009

Soutěž je určena pro webové startupy charakteru web 2.0, které vznikly loňský a letošní rok. Z přihlášených 41 projektů prošlo do hlavní části soutěže sítem poroty 30 webů. V následujícím článku se vám všechny projekty představí vlastními slovy. Soutěž podporují mediálně magazín Lupa.cz a technologicky společnost Microsoft.

Jak bude soutěž pokračovat? Do konce září 2009 budou porotci projekty hodnotit a vyberou čtyři, které dostanou šanci zúčastnit se finále Startup Show na konferenci WebExpo. Zde budou moci zakladatelé projekt naživo předvést návštěvníkům a odborné porotě.

Chtěli bychom vás informovat, že došlo ke změně na postu jednoho z porotců soutěže. Patricka Zandla vystřídal Martin Malý, šéfredaktor Zdroják.cz a redaktor Lupa.cz.

Nyní se již pusťme do představení soutěžních projektů.

AskAround, http://ms.mycrof­tmind.com/aska­round-public/

Přihlásil: Jan Boček, Mycroft Mind, a.s.

Pro uživatele: AskAround je v první řadě nákupní poradce, který vám na e-shopu pomůže s výběrem zboží. Umožní vám jednoduchým způsobem se zeptat svých přátel nebo odborníků v dané oblasti, co je pro vás nejlepší. AskAround se neomezuje na konkrétní obchod – vytváří sociální síť nad všemi e-shopy, takže kdekoli budete, máte jej při ruce. Rozhodujte se podle názoru odborníků a zkušeností uživatelů. Se službou AskAround je vždy rychle najdete na jednom místě.

Pro přispěvatele: AskAround dovede poradit s nákupem v e-shopu, ale nejen to: můžete se stát součástí sociální sítě a sami jeho uživatelům nabídnout své znalosti. Staňte se uznávaným expertem na libovolný obor. Nemusíte kvůli tomu dělat nic víc, než čas od času zhodnotit vybrané zboží nebo popsat svou uživatelskou zkušenost se zakoupeným výrobkem. Váš názor bude kdykoli k dispozici těm, kdo chtějí šikovně nakoupit. Budete vytvářet komunitu, která pomůže určit směrování trhu. Aktivní uživatelé AskAround navíc získají výhody a slevy ve vybraných e-shopech.

Pro provozovatele: AskAround doplní váš e-shop o poradce, který zákazníkům pomůže s výběrem. Návštěvník vašeho obchodu se prostřednictvím doplňku, integrovaného přímo v e-shopu, obrátí na odborníky v daném oboru a své přátele. Díky jejich názorům se dokáže lépe rozhodnout a získá důvěru ke svému nákupu i celému e-shopu. AskAround navíc dokáže díky virtuálním poradcům přitáhnout k internetovému nakupování nové zákazníky, zvyklé na radu s nákupem v kamenných prodejnách. AskAround znamená spokojenější zákazníky a nové nakupující.


BegyBen, http://www.be­gyben.com/

Přihlásil: Peter Považan, SPŠ strojícka, Fajnorovo nábr. 5, Bratislava

BegyBen.com je celosvetový projekt, ktorý ponúka unikátne riešenie sociálneho, reklamného a prezentačného systému.

BegyBen vznikol pre viacej dôvodov. Tým prvým je aby boli užívateľovi poskytnuté všetky dôležité funkcie a služby pre uľahčenie a spríjemnenie života. Tým druhým je možnosť si vybudovať popularitu ale aj aktivitu. Tento spôsob budovania nie je ľahký a je inšpirovaný reálnym svetom. Tí najpopulárnejší majú samozrejme rôzne výhody, no tým najdôležitejším je skutočná popularita a teda vlastná reklamná prezentácia. Reklamný systém je taktiež veľmi sofistikovaný a určený vždy danej sociálnej vrstve. Ak je teda napr. populárny muž, ktorý prezentuje parfumy. Je reklamne prezentovaný hlavne ženám v určitom vekovom rozmedzí.

Mojou preferenciou oproti konkurencií naďalej bude originálne, pokrokové ale aj zábavné netradičné riešenia tradičných vecí.

Zároveň mi nejde ani o rôzne zdieľanie s inými sociálnymi sieťami ale o vybudovanie siete pre čo najširšiu vekovú skupinu, spríjemnenie života a možnosť rastu.

V blízkej budúcnosti chcem zaviesť do aplikácie väčšie množstvo AJAXu a plánujem pridanie nových sekcií a prekvapivých riešení.


Boofi, http://www.bo­ofi.net/

Přihlásil: Tomáš Hodboď, IWS

„Zcela nový, moderní a inovační komunitní web kolem filmu“

1. komunitní/ka­talog platforma

„nejlepší organizační a objevovací online aplikace na filmy“
  • unikátní systém hodnocení a organizace filmů založený na porovnávání filmů
  • zcela nové, přesnější a inspirativnější žebříčky
  • propojení s facebookem

2. blogovací platforma

„monetizovaný filmový blog přímo propojený s katalogem“
  • boofi spojuje články přímo s filmem nebo lidmi v katalogu – článek pak neztrácí životnost, je nabízen lidem, které jeho obsah zajímá, bloger může instantně využívat data z katalogu (např. fotky)
  • autor získává honorář z návstěvnosti jeho článku – podíl ze zobrazené reklamy 50%
  • autoři maji přehled o konkurenčních článcích a lépe tak volí svá témata
  • boofi úspěšné články překládá do dalších jazyků

3. obchodní/af­filate platforma

„jediná platforma pro affilate prodej pouze filmového zboží“
  • affilate PPC API pro prodejce
  • nejvyší možná cílenost reklamy
  • geografická lokalizace
  • široký sortiment (hračky, plakáty, oblečení, modely, dvd, masky, …)
  • produkty jsou nabízeny lidem se zájmem o film nebo člověka v katalogu případně článku v blogu

Buzzboot, http://buzzbo­ot.com/

Přihlásil: Pavel Neuman, Buzzboot Corp.

Platforma pro interaktivní marketing.


Čočkovník.cz, http://www.coc­kovnik.cz/

Přihlásil: Vlastimil Vávrů, ITPlace s.r.o.

Čočkovník.cz je specializovaný eshop s barevnými a crazy kontaktními čočkami. Hlavní přidanou hodnotou jsou autentické fotky barevných čoček přímo v očích reálných uživatelů. Fotky lze prohledávat podle požadované a současné barvy oka. Na Čočkovník.cz se lze přihlásit pomocí Facebooku. Na Facebook a Flickr se automaticky exportují schválené fotografie.


Crawdout.com, http://dev.craw­dout.com/

Přihlásil: Miroslav Solanka, National Australia Bank, UK

Crawdout je veľmi prakticky organizátor off-line akcií, hier, zápasov a iných športových aktivít on-line. Mať pod kontrolou rezervácie, poplatky, kto bude rozhodovať na stretnutiach, ísť si zahrať a potom na pivko, podeliť sa o zábavu a súťažiť s kamarátmi v športových rebríčkoch je to, čo vieme zorganizovať. Stačí sa zadarmo zaregistrovať, vytvoriť vlastnú skupinu a pozvať do nej všetkych spoluhráčov.

Umožníme ti tiež nájsť nových ľudí v tvojom okolí kde bývaš, alebo keď sa presťahuješ, ktorí robia presne to čo ta baví aj teba.

Crawdout je omnoho viac, ako len praktický! Tak zisti a vyskúšaj, či: „Je tvoj Crawd dostatočne OUT?“


ElectionsMeter, http://electi­onsmeter.com/

Přihlásil: Petr Rudzan, EEI-ICS s.r.o.

ElectionsMeter je nový projekt aplikující několik nových myšlenek a řešení. Charakterem patří někam mezi informační portály a sociální sítě. Předpokládá mezinárodní nasazení s cílem vyplnit mezeru na trhu internetových projektů.

Originální myšlenka projektu pochází z poloviny roku 2008. S uvědoměním neexistence adekvátního ekvivalentu byl projekt téměř bezprostředně nastartován, vyvíjen, rozšiřován a testován. Základním motorem rozvoje projektu je ambiciózní motivace revolučně změnit přístup politiků a voličů k procesu voleb. Dostat politiku blíže k lidem, udělat politiku a volby atraktivnější, živější, bezprostřednější, akčnější, otevřenější a dostupnější. Vytvořit jednotný, otevřený, komerčně a politicky nezávislý, elektronický, informační, voličský a diskusní nástroj či platformu rozšiřující zažité a mnohdy i archaické postupy o důležité novinky průběžné zpětné voličské vazby, trvalé datové základny veřejného mínění a průběžného volebního systému.

Projekt není zdaleka hotov. Současný stav, přestože funkční, zobrazuje pouze část možností a potenciálu. Množství nových řešení bylo implementováno a další čeká na aplikaci.

Projekt je vyvíjen v úzkém kruhu, organizačně a finančně zabezpečen firmou EEIICS. Je primárně určen lidem, všem lidem, bez ohledu na region, jazyk a voličské oprávnění. Zatím záměrně není propagován ani nehledá komerční uplatnění, zkoumá však potenciál budoucího veřejného nasazení.


eÚčty.cz, http://www.euc­ty.cz/

Přihlásil: Jan Laš, –

Webová aplikace určená pro správu osobních a rodinných financí. Uživatelům zdarma nabízí jednoduché a přehledné nástroje pro vedení domácího účetnictví, pro zadávání a analyzování svých příjmů a výdajů.


Galaktis – moderní vzdělávání, http://galaktis­.cz/

Přihlásil: Marian Žigmund, Gymnázium Příbram

Galaktis je e-learningová služba, díky níž se můžete snadněji vzdělávat a zkontaktovat s učiteli a kamarády. Nabízí články a cvičení pro žáky 2. stupně ZŠ a pro studenty SŠ.

Velkou výhodou jsou speciální služby pro učitele, rodiče a pro všechny, kteří někoho doučují. Díky nim mohou učitelé nebo rodiče snadno zadávat svým žákům, resp. dětem, domácí úkoly, doporučovat články, vytvářet pro ně cvičení a pak i zhlédnout jejich výsledky.

Galaktis je místo pro všechny, kteří mají něco společného se vzděláváním.


Home Exchange Czech, http://www.Ho­meExchangeCzech­.cz/

Přihlásil: Hana Ferstl Darlington, home 43

www.HomeExchan­geCzech.cz tvoří platformu pro uskutečnění výměnné dovolené (tzv. home exchange), při které si dva jednotlivci či rodiny vymění po dobu dovolené své nemovitosti (byty, domy, chalupy). Tento způsob trávení dovolené ušetří nejméně 50% cestovních nákladů, zatímco si cestovatelé užívají pohodlí domova.

Jedná se o novou službu v České republice. Databázi tvoří nemovitosti z České republiky a ze zahraničí (Slovensko, Francie, USA, V. Británie, Chorvatsko a další). Výběr nemovitosti je možný na základě zvoleného kritéria – stát, typ nemovitosti, termín výměny atd. Uživatelé mohou vyměněnou partnerskou nemovitost po pobytu ohodnotit. Důraz je kladen na bezpečnost komunikace – uživatelé mezi sebou komunikují naprosto anonymně prostřednictvím osobních schránek až do doby, kdy se rozhodnou pro výměnu a sdělí si konkrétní kontaktní údaje.


iSTAVITEL.CZ, http://istavi­tel.cz/

Přihlásil: Jakub Česák, VŠE

Internetový portál zaměřený na stavbu a rekonstrukci. Součástí portálu je interaktivní mapa firem, podrobné hodnocení firem jejich zákazníky, sekce článků o stavebnictví Rady a tipy a diskusní fórum na téma stavebnictví. Cílem projektu je vybudovat centrální informační místo na téma stavebnictví.


Jak hlasovali, http://www.jak­hlasovali.cz/

Přihlásil: Saša Nedvědický, soukromá osoba

Web poskytuje přehled o hlasování v parlamentu ČR. Využívá veřejně dostupných údajů na pravidelně aktualizovaných stránkách sněmovny (www.psp.cz) odkud si stahuje výsledky jednotlivých hlasování.

Po stažení jsou výsledky uloženy do DB, ze které mohou být snadno lifrovány na web v podobě koláčových grafů. Lze snadno zjistit jak byl který zákon podpořen libovolnou skupinou poslanců (partajní klub, výbor, komise…). Stejně tak se lze přesvědčit, zda můj poslanec opravdu do parlamentu dochází.

Dalším zajímavou ‚featurou‘ je rychlý odklik do živnostenského rejstříku a provést dotaz na podnikatelské aktivity jednotlivých poslanců. Server se zde chová jako proxy a stránky vrácené z portálu justice přechroupá, snaží se najít ve výsledcích další jména a z nich vytvořit link směřující na další dotaz. Je lepší to rovnou zkusit než se snažit to popsat. zkuste si třeba kliknout na odkaz justice u těchto poslanců:

  • Libor Ambrozek
  • Gandalovič

Celý projekt je tak trochu inspirovaný anglickým: www.theyworkfo­ryou.com.

Vše je ještě spíš alpha verze. Ve vývojové větvi momentálně pracuji na přeskládání vzhledu/struktury prezentace dat. Nová struktura by měla zobrazovat aktuální data z poslední schůze na titulní stránce a na vše ostatní by mělo být možné se ralativně rychle dokliknout.

Licence

Všechny mnou napsané zdrojové kódy jsou pod new-style BSD* licencí. stránky projektu jsou http://code.go­ogle.com/p/par­liament-poll-stats. Web používá google chart wrapper (LGPL licence).

Technologie

Pro implementaci serveru jsem si vybral python+django. Webový frontend používá AJAX implementovaný knihovnou jquery. jquery je použita i pro grafiku vzhledu, neboť jsem spíš programátor, než grafik a potřebuji něco, co bude fungovat ‚out-of-the-box‘. Z plánovaných Web 2.0 buzz-word technologií, přibude OpenID. Chci ještě přidat jeden modul, který komukoliv umožní položit otázku poslancům. O nejlepší otázku budou moci přihlášení uživatelé webu hlasovat po nějakou dobu (např. jeden týden). Vítězná otázka se odešle všem poslancům, kteří zasedají ve sněmovně. Ti budou mít čas (např. jeden týden) na odpověď. Všechny sebrané odpovědi se zobrazí na webu. Rád bych toto stihl se začátkem volebního období 2009–20??, ale práce nepokrčuje tak rychle.

Business model (raději bych použil Vize)

jsou možné v zásadě dva business modely:

  • oslovím poslance/strany a zeptám se kolik zaplatí, když server vypnu.
  • vykašlu se na poslance (slušný člověk se s politiky přeci nebaví) a dále budu projekt rozvíjet. Cílem je postupně vyvinout platformu, která umožní relativně snadné přiohýbání webu i pro další instituce (senát, místní zastupitelstva atd.). Informační portály měst a obcí jsou na tom podobně jako stránky parlamentu. Občas je možné tam najít zápisy ze schůzí, jen zřídka tam ovšem člověk najde i informace o tom, jak kdo při schůzi hlasoval. pokud bude k dispozici řešení, které bude téměř zdarma (další rozvoj webu by snad mohl zaplatit nějaký grant, pokud o něj požádám), pak bude možné pořídit podobné stránky i pro menší města a obce.

Locify, http://www.lo­cify.com/

Přihlásil: David Cizek, Locify Ltd.

Locify umožní provozovateli serveru získat polohu uživatele mobilních webových stránek a zároveň mu zobrazit geo informace přehledně na libovolné mapě.

Mobilní lokační služby pro Locify může psát kdokoliv se znalostí webových technologií.

Locify klient (program pro telefon) je poskytován zdarma pod open source licencí.

Locify podporuje telefony s Javou, je tedy funkční nejen na smartphonech.

Pro Locify jsou vytvořeny ukázkové služby jako přístup k lokálním článkům z Wikipedie nebo fotografiím z Panoramia, zobrazení nejbližších akcí ze serverů Eventful, Upcoming a Zvents, zobrazení nejbližších geochachí a další.

Obchodní model Locify je postaven na tvorbě přizpůsobených verzí pro potřeby konkrétního partnera, konkrétně byl například realizován pod Locify prohlížeč podrobných topografických map SmartMaps Online.


Lokola, http://www.lo­kola.cz/

Přihlásil: Vassili le Moigne, Lokola s.r.o.

Lokola.cz je unikátní způsobem hledání, vždy hledáte kolem místa, které Vás zajímá a výsledky hledání získáte seřazené podle vzdálenosti. Běžné firemní katalogy řadí na první místa sponzorované výsledky a tím snižují objektivitu vyhledávání. Lokola.cz se vydala jinou cestou, na prvním místě vám zobrazí vždy místa nejbližší adrese kolem které hledáte nebo kde se nacházíte. Lokola je k dispozici na mobilních telefonech ve dvou variantách. První jsou stahovatelné aplikace pro telefony Google Android, Windows Mobile a mobilní Javy (většina telefonů na trhu). Dále je k dispozici v mobilních prohlížečích na mobilním webu na adrese m.lokola.cz. Zde je například podporovaná i nejnovější lokalizaci přímo z prohlížeče pro telefony Apple iPhone.

Lokola je také na Facebooku, kde můžete najít vyhledávání podle toho, která místa mají oblíbená moji přátelé – tento způsob hledání můžete vyzkoušet na sociální síti Facebook.com v aplikaci Lokola Favorites.


Mikrofotobanka Pixmac, http://www.pix­mac.cz/

Přihlásil: Vítězslav Válka, Pixmac s.r.o.

Pixmac je první česká mikrofotobanka, která v současné době disponuje více než 6,5 miliony fotografií a ilustrací. Její start se datuje k srpnu 2008.

Detailní info na: http://buzzmag­.cz/elevator-pitch-fotobanka-pixmac-15–03–2009/.


mYx, http://www.myx­.cz/

Přihlásil: Dalila Thoribová, SiteOne

Systém mYx dokáže sledovat každý jednotlivý klik myší každého návštěvníka webové stránky a vygenerovat takzvanou heatmapu = barevnou mapu, která se zobrazí přes sledovanou stránku a barevnou intenzitou ukazuje místa, kde na stránce je nejvíce a kde nejméně interakcí uživatelů v podobě kliknutí myší.


Našeulice.cz, http://www.na­seulice.cz/

Přihlásil: Tomáš Posker, Našeulice.cz

Našeulice.cz je místo, kde si můžete povykládat se svými sousedy o problémech ve vašem domě, ve vaší ulici nebo ve vaší čtvrti.

Našeulice.cz je místo kde si můžete navzájem doporučit dobrou restauraci, dobrého doktora nebo dobrou sámošku, je to stránka, kam můžete uložit zajímavé fotky z vaší ulice a v budoucnu i snímky webkamery, hlídající vchod či vaše parkoviště.

Je to místo, kde se můžete znovu potkat s bývalými sousedy, i když už bydlíte na druhém konci republiky, je to stránka, díky které můžete být blíže lidem kolem vás.


NejŘemeslníci, http://www.nej­remeslnici.cz/

Přihlásil: Miloš Lenoch, TrustYard s.r.o.

NejŘemeslníci.cz pomohou najít řemeslníka s dobrou pověstí. Šikovným řemeslníkům pak umožní získávat nové zakázky díky důvěryhodným referencím zákazníků. Současná alfa verze má za cíl budovat komunitu uživatelů a získávat recenze na osvědčené řemeslníky. Do konce roku spustíme ostrou verzi s možností interaktivního výběrového řízení, propracovaným vyhledáváním a bodovým hodnocením všech zúčastěných. Dobrá pověst se týká všech.


Odpovědi.cz, http://www.od­povedi.cz/

Přihlásil: Tomáš Pětivoký, ASPA, a.s.

Otázky a odpovědi napříč mnoha obory generované rychle rostoucí komunitou uživatelů.


Oznámkuj učitele, http://www.oz­namkujucitele­.cz/

Přihlásil: Pavel Kotyza, David Pírek

Webový projekt je ve své beta verzi. Umožňuje žákům vkládat hodnocení o svých vyučujících a dokonce jim též poslat virtuální vysvědčení. Projekt je ve své beta fázi a letos na podzim se chystáme jej více medializovat.


Social news and entertainment media, http://www.poz­risi.sk/

Přihlásil: Richard Voda, Pozrisi.sk

Pozrisi.sk je zábavne orientovaný bezplatný komunitný web kde nájdeš najlepšie videá, správy, vtipy, hry a iný obsah, ktorý hlasovaním vybrali ľudia.

Projekt vznikol v študentskom prostredí v roku 2007, verejne bol spustený na začiatku roku 2008. Komunita študentov aktívne prispieva svojimi nápadmi, podnetmi a testovaním beta verzií do vývoja a rozvoja projektu.

Služba je vyvinutá „in house“ na technológiách Lynux, Python, MySql s využitím princípov WEB 2.0.

Pozrisi.sk má vybudovanú stabilnú základňu návštevníkov zo Slovenska a čiastočne z Čiech, ktorá organicky rastie.

Biznis model je založený na vybudovaní značky, komunity, a návštevnosti a následnom odpredaji strategickému partnerovy.


sRecepty.CZ, http://www.sre­cepty.cz/

Přihlásil: Jiří Kubica, Skvělý.CZ s.r.o.

Portál o vaření, receptech a koření – pro gurmány v nás. Součástí portálu jsou následující pokročilé funkce:

  • pokročilé vyhledávání
  • ankety
  • profily uživatelů
  • sdílení receptů
  • blogy
  • zprávy mezi uživateli
  • vlastní kuchařky
  • hodnocení receptů
  • fórum a komentáře
  • oblíbené recepty
  • tisk, PDF

Systém pro správu RK, http://ostghos­t.com/system-pro-spravu-nemovitosti/ 

Přihlásil: Jan Horák, ostghost.com

Systém pro správu nabídky realitních kanceláří prostřednictvím webového prohlížeče.


TheFansBase – základna všech fanoušků, http://www.the­fansbase.com/

Přihlásil: Václav Mára, Západočeská univerzita Plzeň

Základna všech fanoušků. Kluby, fankluby, livescore, diskuse, články.


Tixik.com, http://www.ti­xik.com/

Přihlásil: Martin Chudoba, Šedrlová Lenka

Multijazyčný turistický průvodce. Katalog turistických zajímavostí tvořený komunitou cestovatelů v desítkách jazykových verzí. Unikátní program motivace uživatelů v podobě sdílení příjmů z reklam ve spolupráci s Google. Využití API Google Maps, Youtube, Panoramio, OpenID, Facebook Connect a mnoho dalších. Vlastní API pro vývojáře, mobilní verze webu.

Bussiness model – Google AdSense, display reklama, travel affiliate.

Další relevantní odkaz: http://cs.tixik­.com/m/


Trop, http://www.trop­.cz/

Přihlásil: Filip Ambrož, Ataxo Interactive, a.s.

Trop je komunitní služba, která umožňuje sdílet zkušenosti z pražských restaurací, klubů a dalších akcí. Můžete se podělit o své zážitky s přáteli a řídit se podle jejich doporučení. Můžete také organizovat společné akce.


TYVi, http://www.tes­t.tyvi.cz/

Přihlásil: Vojtěch Ciml, tyvi s.r.o.

Vzniká nová česká internetová televize! Jmenuje se TYVi a její start je datován na 9. září tohoto roku. Od ostatních českých internetových televizí se TYVi bude lišit v mnoha ohledech.

Bude vysílat výhradně vlastní tvorbu, která bude stavbou podobná tvorbě klasické televize, ale zároveň bude originální a dynamická. Naše pořady budou zaměřené na diváky ve věku 15 až 35 let a v první fázi budeme nasazovat 15 premiérových dílů týdně. Nasazovány budou v rámci jednoduchého a striktně dodržovaného programového schématu.

Náš vztah k divákům a k interaktivitě naprosto přesně vystihuje slogan „tvoje televize, ty víš!“. Divák je pro nás tou nejdůležitější osobou, protože bez něho nemáme důvod existovat. To si bereme k srdci a naši diváci, kterým budeme říkat Tývíci budou mít možnost vyjádřit se co se jim líbí nebo ne a jejich kritiku budeme brát vážně, budou moci komunikovat s každým členem týmu a pokud budou chtít, mohou se zúčastnit i natáčení – jak před kamerou, tak za kamerou.

Máme stránku na faceboku.

Pro druhou fázi, po získání určité divácké základny, je plánována interaktivní aplikace pomocí technologie Adobe AIR, která přinese televizní pořady na desktop uživatelů.


Vyplňto.cz, http://www.vy­plnto.cz/

Přihlásil: Marek Demčák, živnostník

Služba pro realizaci internetových průzkumů, zahrnující vytvoření dotazníku pomocí průvodce online, propagaci vybraných dotazníků na partnerských serverech, automatické vyhodnocení odpovědí a jejich zveřejnění široké veřejnosti. Možnost neveřejných průzkumů a nadstandardní funkcionality v rámci prémiových účtů.

Obchodní model:
  • kontextová reklama zobrazovaná u dotazníků a výsledků v rámci služby Vyplňto FREE (neustále rostoucí db s výsledky)
  • premium účty s měsíční platbou, popř. jiné nadstandardní placené služby
  • další rozvoj stránek v současné době z cca 33% hradí přímo zákazníci – naprogramovaná funkcionalita „na přání“ je zpřístupněna všem ostatním uživatelům
  • „free uživatelé“ šíří povědomí o službě rozesíláním odkazů na svůj dotazník mezi své známé a posíláním odkazů na tematické weby a diskusní fora

WHiWA.net, http://whiwa.net/

Přihlásil: Lukáš Zvolánek, Národní muzeum, FHS UK

WHiWA.net je komunitně sociální web, sestavuje detailní profil uživatele pomocí záznamenávání všech filmů a seriálů, které uživatel sleduje nejen na PC.

Tyto informace jsou přenášeny do databáze („skroblovány“) pomocí malého klienta. Takto získaná data jsou pak zobrazována v uživatelském profilu. Náš web nabízí bezpočet komunitních funkcí a může doporučit filmy a seriály podobné Vašim oblíbeným.


Změňpolitiku.cz, http://www.zmen­politiku.cz/

Přihlásil: Ivoš Gajdorus, COEX CZ, s.r.o.

Změňpolitiku.cz je nevládní neziskový projekt nezávislý na politické straně či lobbyistické skupině.

Posláním projektu je změnit současné chápání politiky jako něčeho odtažitého, co se děje kdesi mimo a co vlastně nelze nijak ovlivnit.

Funkce:
  • permanentní volby (Dejte a vezměte hlas svým politikům kdykoliv vás napadne.)
  • palce (Palcem nahoru či dolů dejte politikům najevo co si myslíte o jejich činech.)
  • témata (Řekněte politikům a novinářům co vás pálí a co mají řešit teď.)
  • názory (Zveřejněte svůj názor na konkrétní politickou situaci nebo událost, navrhněte své řešení.)
  • hlasování (Upozorněte na konkrétní politický čin, spojte jej se zodpovědným politikem a nechte o něm hlasovat. Ať lid řekne, co si myslí.)
  • kultivovaná diskuse (V první názorové lize budou své názory prezentovat vybraní novináři, blogeři, politologové a další osobnosti z různých oblastí. Pokud ostatní vaše názory ocení, můžete to být i vy.)
Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)