Hlavní navigace

Privátní cloud chtějí firmy hlavně kvůli úsporám i škálovatelnosti

O privátním cloudu se mluví relativně krátce, i přesto si však získal velkou dávku pozornosti od celé řady známých firem u nás i v zahraničí. A co na privátním cloudu od Microsoftu firmy nejčastěji oceňují?
8. 3. 2012

Sdílet

Privátní cloud láká hlavně velké zákazníky s rozsáhlou serverovou infrastrukturou. Ty na jeho nasazení díky centralizaci serverové infrastruktury i její správy šetří miliony. A to doslova. Společnost Miele, která se zabývá výrobou domácích spotřebičů, mimo jiné i u nás v České republice, přechodem své centrály na privátní cloud ušetřila 1,5 milionu eur, a to jen díky snížení investičních nákladů na hardware o 50 %, zvýšení produktivity administrátorů serverů a díky úsporám na licencích. Také společnost Lufthansa se vydala cestou privátního cloudu kvůli úsporám a vyšší efektivitě práce. Hledala ale i nástroj, který by jí pomohl flexibilněji reagovat na změny na trhu a s tím související měnící se požadavky na IT a který by jí také otevřel dveře směrem k veřejnému cloudu. A v tom je privátní cloud od Microsoftu jednoznačně nejlepší. System Center 2012 už totiž umí brát Windows Azure jako součást firemní infrastruktury a umí monitorovat, analyzovat i nasazovat aplikace napříč celou IT infrastrukturou, ať jde o fyzické stroje, virtuální stroje, nebo právě o Windows Azure.

Privátní cloud však oslovuje také menší organizace a firmy, které mohou jeho služeb využívat i na hostované infrastruktuře. Takovým příkladem je třeba Český červený kříž. Ten v privátním cloudu provozuje svůj intranet určený pro 57 000 členů a dobrovolníků z 1 399 místních skupin a 78 oblastních spolků. Intranet slouží zejména k efektivní distribuci klíčových informací pro členy ČČK a také ke koordinaci pomoci v případě přírodních katastrof. Právě při výskytu katastrofy je velmi důležité, aby intranet dobře fungoval a dokázal ustát skokový nárůst zátěže o několik řádů, k čemuž je privátní cloud na hostované infrastruktuře ideální.

Více informací zde.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).