Hlavní navigace

Reklama si razí cestu do mobilů (díl 1.)

17. 9. 2009

Mobilní telefon se proměnil v moderní reklamní médium. Umí dopravit reklamní sdělení přesně těm, pro které je určeno – a to kdykoliv a kdekoliv. Máme ho totiž stále u sebe.

Mobilní telefon v kapse se stal stejnou samozřejmostí jako klíče nebo peněženka. Jakmile si toho všimli operátoři, mediální agentury a inzerenti, zrodil se mobilní marketing. Inzerenti totiž stále hledají nové cesty, jak oslovit své budoucí zákazníky, a operátoři vědí, kde tyto zákazníky hledat. Mobilního marketingu jsme dosud využívali k propagaci svých služeb vlastním zákazníkům. Nyní tento prostor nabízíme i třetím stranám, říká Jana Vyhlídalová – ředitelka týmu Informačních a reklamních služeb ve společnosti Telefónica O2. Ten pod hlavičkou O2 Media nabízí hned několik reklamních formátů: bannery a reklamní stránky na mobilním internetu, hromadné SMS či MMS a hlasovou reklamu na bezplatné lince Kvídova volání.

O jednotlivých druzích mobilního marketingu se podrobně rozepíšeme v dalších dílech tohoto seriálu.

Co na to inzerenti?

Mobilní marketing vítají vedle operátorů zejména inzerenti a mediální agentury, které inzerentům doporučují umístění reklamy v různých médiích,. Mobilní reklama zasahuje příjemce doslova v intimním prostředí. Hodí se proto na práci s brandem i na výkonový marketing. A navíc disponuje o řád vyšší responsí než reklama internetová, sděluje své zkušenosti Michal Fejk z mediální agentury Aegis media.

Hlavní výhodou mobilního marketingu je schopnost zaměřit reklamu přesně na tu cílovou skupinu, kterou inzerent potřebuje oslovit. Dokážeme vybrat a oslovit respondenty z řad našich zákazníků podle jejich pohlaví, věku, regionu, výše měsíční útraty za telefon a dalších kritérií, popisuje Tereza Hubičková z O2. Pokud reklamní kampaň vyžaduje měření, umíme ji průběžně i jednorázově vyhodnotit a interpretovat, dodává.

Někteří zadavatelé reklamy a mediální agentury vytýkají mobilnímu marketingu jeho cenu. Ta je oproti klasickému internetu pořád dost vysoká a počet kvalitních mobilních stránek je zatím nízký, říká Petr Struna z Digital specialist Starcom MediaVest Group. Vyšší cenu vysvětluje Tereza Hubičková zejména kvalitou zákaznické databáze, díky které operátor dokáže s nejvyšší přesností zaměřit koncového uživatele. I proto je úspěšnost mobilní reklamy ve srovnání s jinými reklamními formáty vyšší. Například bannery na mobilním internetu se mohou pochlubit neobvykle vysokým CTR (míra prokliku z reklamy na stránku inzerenta pozn. red.), která v průměru dosahuje 1.8%, zdůrazňuje Tereza Hubičková. Její slova potvrzují i výsledky jedné z nedávných kampaní, kdy společnost Monster.cz (patří k největším personálním firmám na světě) umístila své bannery na mobilní portál O2. Účinností reklamní kampaně jsme byli příjemně překvapeni. Za první týden jsme dosáhli CTR přes 6%, což je oproti klasickému internetu více jak desetkrát vyšší, pochvaluje si Jaroslav Macnar, marketingový ředitel společnosti Monster pro Východní Evropu.

… a co zákazníci?

Jak se na reklamu ve svých mobilech tváří samotní zákazníci? Z výzkumu britské společnosti Enpocket vyplývá, že ji rozhodně neodmítají. Spíše naopak. Reklamní zprávu si přečte až 94% oslovených! Protože umíme oslovit cílovou skupinu přesně podle požadavků inzerenta, dostane se konečná informace zpravidla k těm, které zajímá, vysvětluje Tereza Hubičková. Pokud by i přesto reklama v mobilu některému zákazníkovi vadila, může její příjem kdykoliv zrušit. Telefónica O2 si totiž dává velký pozor, aby své zákazníky reklamou příliš nezatěžovala – vedle nespokojenosti by tím totiž mohla způsobit tzv. reklamní slepotu, v jejímž důsledku by přestali reklamu vnímat.

Zákazníkům české O2 přináší mobilní reklama i mnohé výhody – například bezplatný pohyb na vybraných stránkách mobilního portálu O2 Mobil anebo bezplatné minutové hovory na libovolné číslo v síti O2 se službou Kvídovo volání.

Pavel Pavlovský
http://blog.1188­.cz/autori-blogu/pavel-pavlovsky/
Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Root.cz: Chytré hodinky Pebble úplně končí

Chytré hodinky Pebble úplně končí

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Podnikatel.cz: Na 3. prosince se chystá protest proti EET

Na 3. prosince se chystá protest proti EET

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

120na80.cz: Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

DigiZone.cz: Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Vitalia.cz: Nahradí sluch, ale zvuk je zcela jiný

Nahradí sluch, ale zvuk je zcela jiný

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů