Hlavní navigace

STEM/MARK: Největší vliv na osobní finance svých čtenářů má Měšec.cz

2. 10. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Největší vliv na osobní finance svých čtenářů má Měšec.cz. Vyplývá to z průzkumu agentury STEM/MARK, věnující se českým finančním serverům.

Průzkum českých serverů, zabývajících se osobními financemi, provedla agentura zaměřená na marketingové výzkumy STEM/MARK v srpnu a září letošního roku na vzorku 1020 respondentů. Servery hodnotili respondenti celkem v pěti kritériích: důvěryhodnost, praktičnost, odbornost, vliv na osobní finance a nezávislost. Jednotlivé servery známkovali jako ve škole, tedy nejnižší známka znamená nejlepší hodnocení.

Vliv na osobní finance 

Respondenti v průzkumu ohodnotili vliv jednotlivých serverů na jejich osobní finance. Na prvním místě se umístil server Měšec.cz se známkou 2,48, následují servery Investujeme.cz (2,53) a Kurzy.cz (2,62). Nejmenší vliv na své finance respondenti přiznávají serverům Novinky.cz a Aktuálně.cz.

Důvěryhodnost přinášených informací

Respondenti nejvíce věří informacím na serverech Měšec.cz (1,87), Kurzy.cz (1,95) a iDNES.cz/Finance (2). Jako nejméně důvěryhodné ohodnotili servery InvestičníWeb.cz a NašePeníze.cz.

Nabízejí servery praktické informace? 

Zdá se, že ano. Žádný z hodnocených serverů nezískal horší známku než 2,5. První příčky obsadily servery Měšec.cz (1,9), Kurzy.cz (1,97) a Peníze.cz (2,11).

Jak je to s odborností článků

Píší články skuteční odborníci, kteří problematice financí rozumí? To byla další otázka průzkumu. Bodovaly opět servery Kurzy.cz (2) a Měšec.cz (2,02), třetí příčku obsadil server Finance.cz (2,05).  

Nezávislost na finančních institucích

Respondenti měli také rozhodnout, zda informace přinášené uvedenými servery považují skutečně za nezávislé, neovlivněné finančními institucemi. Nejlepší známky získaly servery Kurzy.cz (2,44), Měšec.cz (2,48) a Finance.cz (2,66). Na konci žebříčku se pak umístily servery Investujeme.cz a InvestičníWeb.cz. 

BRAND24

Pro průzkum STEM/MARK použil metodu CAWI, která je založená na dotazování ověřených respondentů v prostředí internetu. Výhradním zdrojem CAWI rozhovorů je Český národní panel. Dotazováno bylo 1020 respondentů ve věku 15 – 59 let, představujících reprezentativní internetovou populaci ČR (pohlaví, věk, vzdělání, region, velikost obce). Pro průzkum byl použit standardizovaný dotazník.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).