Ušetřete

reklama

Seriál Rozhovory

Rozhovory s lidmi z internetové branže.

reklama

Martin Wallner (Mixit): Kanadu jsme v plánu neměli, ale už tam jsme

Online služba Mixit loni vykázala stomilionový obrat a dále roste. Začíná proto pracovat na novém skladu, který si nechá vybudovat přímo na míru.

Martin Kasa (Pilulka.cz): Padesát co nejdřív a příští rok chceme mít sto lékáren

Investici v řádu desítek milionů korun získal farmaceutický e-commerce byznys bratru Kasových. Skupině by měl pomoci v dalším rozšiřování sítě.

Miloš Endrle (Geewa): Nejdůležitější rozhodnutí děláte, když se vám nedaří

Miloš Enderle se snaží znovu nakopnout Geewu. Ještě letos chce rozjet pokračování svého globálního hitu a chce firmu vrátit do černých čísel.

David Eiselt (Cestujlevne.com): Cestovky nevymírají, ale stagnují

„Lidé jsou stále naučení kupovat si zájezd na pobočkách,“ říká zakladatel portálu Cestujlevne.com David Eiselt. Tento stav se podle něj musí změnit.

Josef Matějka (CZC.cz): Internet věcí není jen buzzword

E-shop CZC.cz se loni poprvé na tržbách přehoupl přes 2 miliardy korun a letos ho čeká stěhování do nového skladu. Firma také uvažuje o expanzi do zahraničí.

Petr Sýkora (Pepa.cz): Úspěšný prodej módy na slevových serverech byla fáma

Pepa.cz se přetahuje o pozici dvojky na českém trhu slevových serverů, kterému vládne Slevomat. Podle šéfa serveru Petra Sýkory chce být jedničkou v cestování.

Vít Endler (Netretail Holding): Budeme umět expedovat 150 000 kusů zboží denně

Skupina Netretail Holding, provozovatel českého Mall.cz, buduje nedaleko Prahy supermoderní sklad, jehož koncept chce přenášet i do dalších zemí.

David Nevečeřal (Ušetřeno.cz): U virtuálů dojde k pročištění trhu

Internetová skupina AdFinance patřící pod investiční společnost Chenen změnila svůj název na Ušetřeno.cz a osekala poskytování externích služeb.

Martin Petrášek (eMerite): Agresivní bannery mají jen firmy bez invence

Zadavatele reklam zajímá jen to, kolik získali zákazníků, ale už ne to, kolik agresivní formáty štvou, říká Martin Petrášek. Jak moc dnešní reklamy iritují lidi?

Filip Kahoun (H1.cz): Příliš mnoho náčelníků a málo indiánů

Méně šéfů, méně oddělení, rozšíření služeb. První velký krok nového šéfa největší české online marketingové agentury má dát „přemanažerované“ firmě nový směr.

Michal Šmída (Twisto): Chceme spojit nákupy zákazníka do jedné platby

Platební systém Twisto se více než rok prezentoval jako služba „vyzkoušej, pak zaplať“. Jeho šéf Michal Šmída ale teď vidí potenciál jinde.

Václav Štrupl (Bonami): Ztrojnásobili jsme obrat a po Polsku míříme na Slovensko

Online prodejce designového nábytku a bytových doplňků Bonami loni utržil 100 milionů Kč a letos chce vyrůst na dvojnásobek. Účet na něm má na 800 tisíc zákazníků.

Josef Šlerka (Socialbakers): Čas internetu jako divokého západu skončil

Ještě nedávno se mluvilo o tom, že firmy budou nabízet API a všichni budeme vytvářet mashupy. Realita je jiná: firmy své ekosystémy omezují a de facto likvidují.

Ladislav Trpák (Zoot): Jsme ledoborec, který prolamuje cestu

Nakupování módy ve slevách je svým způsobem degradující. Lidé se dívají jen na cenu a neuvažují o tom, jestli jim nákup udělá radost, říká šéf e-shopu Zoot.

Tomáš Vyskočil (Edna.cz): Psal jsem šéfovi Netflixu, aby přišli do Česka

Žijeme ve zlaté době seriálů, nabídka ještě nikdy nebyla tak velká, říká zakladatel serveru Edna.cz, který jej nedávno prodal vydavatelství Mladá fronta.

Tomáš Charvát (Excello): Na phishing je nemožné se dokonale připravit

Útoky na e-mailové schránky jsou čím dál více sofistikovanější, zdaleka ale nejsou dokonalé. Podle Tomáše Charváta je to znak toho, že za nimi stále stojí automatičtí roboti.

Juraj Atlas (Liftago): Z Polska i Slovenska jsme se zatím stáhli

Službě Liftago se v Česku daří. Startup roste meziměsíčně v průměru o pětinu. A chystá experimenty na poli elektromobilů.

Petr Koubský (067.cz): Vyděláme si na provoz a chystáme anglickou verzi

Placený čtrnáctideník 067.cz za sebou má první rok provozu a chystá první větší rozšíření. Jak se magazínu daří a jakou budoucnost má placený obsah?

Michal Pěchouček (Cisco): Hledáme anomálie podle chování útočníků

K odhalování útoků hackerů používáme podobné metody, které se používají třeba k rozpoznávání řeči nebo obrázků, vysvětluje šéf vývojářů Cisco v Česku Michal Pěchouček.

Pavel Vopařil (Economia): O reklamu se budeme rvát s televizemi i s Googlem

Na konci roku z vydavatelství Economia odchází. Přesto bude jako šéf produktu zodpovědný za směr, kterým se vydavatelství v příštím roce vydá.

Cédric Maloux (StartupYard): Chceme ukázat, že nejdeme jen po zisku

StartupYard má za sebou divoký rok a podobný bude zřejmě i ten příští. Akcelerátor se více otevře veřejnosti, hodlá založit školu a jeho šéf by rád rozšířil počet programů.

Miloš Sochor (Y Soft Ventures): Chceme investovat půlmiliardu do asi 25 firem

Brněnský Y Soft se letos vyprofiloval jako další tuzemská investiční štika ve startupovém rybníku. Příští rok by do toho měl nový tým šlápnout ještě víc i s penězi od partnerů.

Lukáš Uhl (DámeJídlo.cz): Vidím hodně věcí, které bychom ještě mohli doručovat

Jak funguje logistický systém stovky kurýrů rozvážejících jídla z restaurací? Kde naráží na limity a jak se s nimi umí poprat? Nahlédli jsme do kuchyně DameJidlo.cz.

Vít Vrba (Webnode): Příští rok spustíme novou verzi Webnode 2.0

Brněnská firma překonala hranici 18 milionů uživatelů po celém světě a v současnosti pracuje na dokončení nového systému, který chce spustit v první polovině příštího roku.

Michal Šrajer (Inmite): V Avastu si zvykáme na to, že máme šéfa

Necelá čtyřicítka lidí z Inmite už v novém působišti mění i způsob práce. Namísto projektů pro velké klienty se začnou zaměřovat na aplikace pro běžné uživatele.

Jan Šedivý (ČVUT): Granty z EU nikam nevedou, musíme spolupracovat s firmami

„V současnosti panuje v průmyslu dojem, že ve školách jsou lidé, kteří nic neudělají, nedodržují termíny, nerozumí průmyslu,“ říká bývalý šéf vývoje IBM a Googlu Jan Šedivý.

Michal Truban (WebSupport): Prezident je bývalý podnikatel a chápe, co potřebujeme

Hostingová firma Michala Trubana je jedním ze základních kamenů slovenské startupové scény. Ta se od té české liší jen v detailech – které ale mohou být rozhodující.

Ivan Petrův (Brašnářství Tlustý): Budeme prodávat online do Japonska

Od exekuce k prosperující firmě. Příběh brašnářství Tlustý ukazuje, že s dostatkem vůle a využitím sociálních sítí se dají změnit zavedené pořádky i v tradičním oboru.

Pavel Doležal (Keboola): Kdo si cloud nevyřeší, toho semele

„Data jsou všude a mohou vám nastavit zrcadlo,“ říká Pavel Doležal, jenž letos vstoupil do Kebooly — firmy, která pomáhá zákazníkům malým i velkým zpracovávat data cloudovými technologiemi.

Radim Šilhánek (GE Money Bank): Loni jsme měli 4 miliony bezkontaktních pla­teb

NFC je relativně čerstvá technologie a její správné fungování závisí třeba i na firmwaru konkrétního telefonu. O problémech s jejím zaváděním jsme mluvili s šéfem IT GE Money Bank.