Ušetřete

reklama

Seriál Rozhovory

Rozhovory s lidmi z internetové branže.

reklama

Michal Šmída (Twisto): Chceme spojit nákupy zákazníka do jedné platby

Platební systém Twisto se více než rok prezentoval jako služba „vyzkoušej, pak zaplať“. Jeho šéf Michal Šmída ale teď vidí potenciál jinde.

Václav Štrupl (Bonami): Ztrojnásobili jsme obrat a po Polsku míříme na Slovensko

Online prodejce designového nábytku a bytových doplňků Bonami loni utržil 100 milionů Kč a letos chce vyrůst na dvojnásobek. Účet na něm má na 800 tisíc zákazníků.

Josef Šlerka (Socialbakers): Čas internetu jako divokého západu skončil

Ještě nedávno se mluvilo o tom, že firmy budou nabízet API a všichni budeme vytvářet mashupy. Realita je jiná: firmy své ekosystémy omezují a de facto likvidují.

Ladislav Trpák (Zoot): Jsme ledoborec, který prolamuje cestu

Nakupování módy ve slevách je svým způsobem degradující. Lidé se dívají jen na cenu a neuvažují o tom, jestli jim nákup udělá radost, říká šéf e-shopu Zoot.

Tomáš Vyskočil (Edna.cz): Psal jsem šéfovi Netflixu, aby přišli do Česka

Žijeme ve zlaté době seriálů, nabídka ještě nikdy nebyla tak velká, říká zakladatel serveru Edna.cz, který jej nedávno prodal vydavatelství Mladá fronta.

Tomáš Charvát (Excello): Na phishing je nemožné se dokonale připravit

Útoky na e-mailové schránky jsou čím dál více sofistikovanější, zdaleka ale nejsou dokonalé. Podle Tomáše Charváta je to znak toho, že za nimi stále stojí automatičtí roboti.

Juraj Atlas (Liftago): Z Polska i Slovenska jsme se zatím stáhli

Službě Liftago se v Česku daří. Startup roste meziměsíčně v průměru o pětinu. A chystá experimenty na poli elektromobilů.

Petr Koubský (067.cz): Vyděláme si na provoz a chystáme anglickou verzi

Placený čtrnáctideník 067.cz za sebou má první rok provozu a chystá první větší rozšíření. Jak se magazínu daří a jakou budoucnost má placený obsah?

Michal Pěchouček (Cisco): Hledáme anomálie podle chování útočníků

K odhalování útoků hackerů používáme podobné metody, které se používají třeba k rozpoznávání řeči nebo obrázků, vysvětluje šéf vývojářů Cisco v Česku Michal Pěchouček.

Pavel Vopařil (Economia): O reklamu se budeme rvát s televizemi i s Googlem

Na konci roku z vydavatelství Economia odchází. Přesto bude jako šéf produktu zodpovědný za směr, kterým se vydavatelství v příštím roce vydá.

Cédric Maloux (StartupYard): Chceme ukázat, že nejdeme jen po zisku

StartupYard má za sebou divoký rok a podobný bude zřejmě i ten příští. Akcelerátor se více otevře veřejnosti, hodlá založit školu a jeho šéf by rád rozšířil počet programů.

Miloš Sochor (Y Soft Ventures): Chceme investovat půlmiliardu do asi 25 firem

Brněnský Y Soft se letos vyprofiloval jako další tuzemská investiční štika ve startupovém rybníku. Příští rok by do toho měl nový tým šlápnout ještě víc i s penězi od partnerů.

Lukáš Uhl (DámeJídlo.cz): Vidím hodně věcí, které bychom ještě mohli doručovat

Jak funguje logistický systém stovky kurýrů rozvážejících jídla z restaurací? Kde naráží na limity a jak se s nimi umí poprat? Nahlédli jsme do kuchyně DameJidlo.cz.

Vít Vrba (Webnode): Příští rok spustíme novou verzi Webnode 2.0

Brněnská firma překonala hranici 18 milionů uživatelů po celém světě a v současnosti pracuje na dokončení nového systému, který chce spustit v první polovině příštího roku.

Michal Šrajer (Inmite): V Avastu si zvykáme na to, že máme šéfa

Necelá čtyřicítka lidí z Inmite už v novém působišti mění i způsob práce. Namísto projektů pro velké klienty se začnou zaměřovat na aplikace pro běžné uživatele.

Jan Šedivý (ČVUT): Granty z EU nikam nevedou, musíme spolupracovat s firmami

„V současnosti panuje v průmyslu dojem, že ve školách jsou lidé, kteří nic neudělají, nedodržují termíny, nerozumí průmyslu,“ říká bývalý šéf vývoje IBM a Googlu Jan Šedivý.

Michal Truban (WebSupport): Prezident je bývalý podnikatel a chápe, co potřebujeme

Hostingová firma Michala Trubana je jedním ze základních kamenů slovenské startupové scény. Ta se od té české liší jen v detailech – které ale mohou být rozhodující.

Ivan Petrův (Brašnářství Tlustý): Budeme prodávat online do Japonska

Od exekuce k prosperující firmě. Příběh brašnářství Tlustý ukazuje, že s dostatkem vůle a využitím sociálních sítí se dají změnit zavedené pořádky i v tradičním oboru.

Pavel Doležal (Keboola): Kdo si cloud nevyřeší, toho semele

„Data jsou všude a mohou vám nastavit zrcadlo,“ říká Pavel Doležal, jenž letos vstoupil do Kebooly — firmy, která pomáhá zákazníkům malým i velkým zpracovávat data cloudovými technologiemi.

Radim Šilhánek (GE Money Bank): Loni jsme měli 4 miliony bezkontaktních pla­teb

NFC je relativně čerstvá technologie a její správné fungování závisí třeba i na firmwaru konkrétního telefonu. O problémech s jejím zaváděním jsme mluvili s šéfem IT GE Money Bank.

Jon Slade, Tony Haile: Pageviews jsou cesta do pekel, na webu má cenu jen čas

Prodávat reklamu na počet zobrazení nebo prokliků byla největší chyba v historii internetu. Pokud chtějí online média přežít, musí tento přístup od základů změnit.

Petr Beneš (PhoneX): Odposlech telefonu je běžný, ať legální, nebo nelegální

Systém PhoneX má být „jako správný kurýr ve filmu“. Nezná obsah šifrované komunikace a nic o ní neuchovává, aby ani nebylo co prozradit, říká spolumajitel služby.

David Spáčil (Videoflot): Jsme na tom stejně jako Uber, boříme staré zvyklosti

Videoflot se chystá expandovat na nové trhy. „Naší misí je vybudovat komplexní globální ekosystém pro videoprodukci,“ říká zakladatel startupu David Spáčil.

Dušan Kožušník: Než bude cloud všude, bude třeba zkopírovat miliony telefonů

Naše nástroje pomáhají především v boji proti zločinu. Policie se s námi nedávno podělila o historku, kdy přijela do lesa k mrtvole, které v ruce ještě zvonil mobil.

Tomáš Novotný (MPO): Chystáme další fond pro startupy, „seed fond“ to nebude

První pokus českého státu o spuštění seed fondu, který by pomáhal financovat tuzemské startupy, skončil neslavně. Vyjde to napodruhé?

Milan Hrabovský (Microsoft): Ani v Silicon Valley neuspěje každý startup

„Je otázkou, nakolik investoři očekávají, že každý startup bude dalším Facebookem nebo WhatsAppem,“ říká k české start-upové scéně Milan Hrabovský.

Petr Palas (Kentico): Marketéři začínají používat IT, ale zatím mu nerozumí

„Před deseti lety jsme nabízeli způsob, jak ušetřit náklady na správu webu. Dnes se web stal pro firmy nástrojem, jak vydělávat,“ říká majitel firmy Kentico Petr Palas.

Dušan Šenkypl (ePojištění): Když půjde vše dobře, rozrosteme se letos do Polska

Našeho cíle, aby se přes ePojištění pojistilo každé desáté auto v Česku, můžeme dosáhnout do tří až čtyř let, říká spoluzakladatel firmy Dušan Šenkypl.

Pavel Matoušek: (IMGroup): Po prodeji AAA Poptávka se chystám na rozvoz jídla

Pavel Matoušek na konci srpna prodal mediální skupině MAFRA zbývající podíl serveru AAA Poptávka, který sám vybudoval. Už brzy ale spustí novou službu.

Martin Semrád (NIX.CZ): chceme propojit uzly vlastní sítí a pokukujeme po zahraničí

Peeringový uzel NIX.CZ chce v následujících letech stavět vlastní optickou síť, prohloubit spolupráci s akademickými institucemi a zvažuje expanzi, říká ředitel sdružení.