Ušetřete

Seriál Rozhovory

Rozhovory s lidmi z internetové branže.

reklama

Jan Šedivý (ČVUT): Granty z EU nikam nevedou, musíme spolupracovat s firmami

„V současnosti panuje v průmyslu dojem, že ve školách jsou lidé, kteří nic neudělají, nedodržují termíny, nerozumí průmyslu,“ říká bývalý šéf vývoje IBM a Googlu Jan Šedivý.

Michal Truban (WebSupport): Prezident je bývalý podnikatel a chápe, co potřebujeme

Hostingová firma Michala Trubana je jedním ze základních kamenů slovenské startupové scény. Ta se od té české liší jen v detailech – které ale mohou být rozhodující.

Ivan Petrův (Brašnářství Tlustý): Budeme prodávat online do Japonska

Od exekuce k prosperující firmě. Příběh brašnářství Tlustý ukazuje, že s dostatkem vůle a využitím sociálních sítí se dají změnit zavedené pořádky i v tradičním oboru.

Pavel Doležal (Keboola): Kdo si cloud nevyřeší, toho semele

„Data jsou všude a mohou vám nastavit zrcadlo,“ říká Pavel Doležal, jenž letos vstoupil do Kebooly — firmy, která pomáhá zákazníkům malým i velkým zpracovávat data cloudovými technologiemi.

Radim Šilhánek (GE Money Bank): Loni jsme měli 4 miliony bezkontaktních pla­teb

NFC je relativně čerstvá technologie a její správné fungování závisí třeba i na firmwaru konkrétního telefonu. O problémech s jejím zaváděním jsme mluvili s šéfem IT GE Money Bank.

Jon Slade, Tony Haile: Pageviews jsou cesta do pekel, na webu má cenu jen čas

Prodávat reklamu na počet zobrazení nebo prokliků byla největší chyba v historii internetu. Pokud chtějí online média přežít, musí tento přístup od základů změnit.

Petr Beneš (PhoneX): Odposlech telefonu je běžný, ať legální, nebo nelegální

Systém PhoneX má být „jako správný kurýr ve filmu“. Nezná obsah šifrované komunikace a nic o ní neuchovává, aby ani nebylo co prozradit, říká spolumajitel služby.

David Spáčil (Videoflot): Jsme na tom stejně jako Uber, boříme staré zvyklosti

Videoflot se chystá expandovat na nové trhy. „Naší misí je vybudovat komplexní globální ekosystém pro videoprodukci,“ říká zakladatel startupu David Spáčil.

Dušan Kožušník: Než bude cloud všude, bude třeba zkopírovat miliony telefonů

Naše nástroje pomáhají především v boji proti zločinu. Policie se s námi nedávno podělila o historku, kdy přijela do lesa k mrtvole, které v ruce ještě zvonil mobil.

Tomáš Novotný (MPO): Chystáme další fond pro startupy, „seed fond“ to nebude

První pokus českého státu o spuštění seed fondu, který by pomáhal financovat tuzemské startupy, skončil neslavně. Vyjde to napodruhé?

Milan Hrabovský (Microsoft): Ani v Silicon Valley neuspěje každý startup

„Je otázkou, nakolik investoři očekávají, že každý startup bude dalším Facebookem nebo WhatsAppem,“ říká k české start-upové scéně Milan Hrabovský.

Petr Palas (Kentico): Marketéři začínají používat IT, ale zatím mu nerozumí

„Před deseti lety jsme nabízeli způsob, jak ušetřit náklady na správu webu. Dnes se web stal pro firmy nástrojem, jak vydělávat,“ říká majitel firmy Kentico Petr Palas.

Dušan Šenkypl (ePojištění): Když půjde vše dobře, rozrosteme se letos do Polska

Našeho cíle, aby se přes ePojištění pojistilo každé desáté auto v Česku, můžeme dosáhnout do tří až čtyř let, říká spoluzakladatel firmy Dušan Šenkypl.

Pavel Matoušek: (IMGroup): Po prodeji AAA Poptávka se chystám na rozvoz jídla

Pavel Matoušek na konci srpna prodal mediální skupině MAFRA zbývající podíl serveru AAA Poptávka, který sám vybudoval. Už brzy ale spustí novou službu.

Martin Semrád (NIX.CZ): chceme propojit uzly vlastní sítí a pokukujeme po zahraničí

Peeringový uzel NIX.CZ chce v následujících letech stavět vlastní optickou síť, prohloubit spolupráci s akademickými institucemi a zvažuje expanzi, říká ředitel sdružení.

Martin Jebas (Ronnie.cz): posilování porazilo kytaru a vznikl byznys za 200 milionů

Pokud neposilujete, asi tento web neznáte. Má historický design a neintuitivní název, přesto sem měsíčně přijde na 140 tisíc lidí a v e-shopu ročně prodá zboží za stovky milionů.

Michal Hanus (Chenen): Dream jobem není práce pro IBM, ale vlastní startup

Českým firmám se daří realizovat nápady, které už fungují globálně, „a přitom je lokálně dotáhnout do jedničky na trhu,“ říká v rozhovoru pro Lupa.cz Michal Hanus

Martin Hausenblas (Liftago): Blíží se doba autonomních aut, nástup bude rychlý

„Bavíme se o autíčkách, která budou malá, budou vážit 400 kg včetně baterie, jedno bude stát kolem 150 tisíc a jeho životnost bude rok a půl,“ říká podnikatel Martin Hausenblas.

Petr Slováček (O2): Vectoring už umíme, xDSL můžeme příští rok zrychlit o 80 %

Do konce roku bude mobilním broadbandem pokryto 90 % populace. A pevná síť O2 by už příští rok mohla díky vectoringu výrazně zrychlit. Žádá si to to i nástup streamovaného videa.

Miton boys: Slevomat je slušně ziskový, reálně jsme z něj ale neviděli ani korunu

V roce 2014 by naše účasti ve firmách měly dosáhnout zhruba miliardy korun, říká jeden z podílníků Mitonu Ondřej Raška. Jak se rozhodují při vstupu do projektů a jak se poučili z neúspěchů?

Miroslav Uďan (Shoptet): 90 % lidí netuší, jak na internetu prodávat

Na expanzi do Brazílie jsme se chystali rok, popisuje spolumajitel firmy na pronájem e-shopů Miroslav Uďan. Proč nemá rád startup campy a do jakých zemí se chystá letos?

Jiří Hudeček (JIC): Pomáháme firmám, které nemají čas, aby mohly inovovat

Startupy musí shánět zakázky a manažeři jsou čím dál více zavalení obchodní činností, takže nemají čas pořádně popřemýšlet, co se dá inovovat, říká ředitel Jiří Hudeček.

Jakub Parusinski (Kyiv Post): Nejen Ukrajina, ale i její média procházejí revolucí

Vydavatelé mají z úpadku tištěných novin přehnaný strach, říká šéf webu Kyiv Post, který jako první na Ukrajině zavedl paywall. Nakonec vždy záleží na tom, kdo médium platí.

Jakub Havrlant (Rockaway): Chystáme nové projekty, zajímá nás Vietnam

Jakub Havrlant se od loňského odchodu z Allegra soustředí na budování skupiny Rockaway. Obrat firem v jejím portfoliu letos podle jeho slov dosáhne na více než dvě miliardy korun.

Vanda Wolfová (Google): Marketéři ještě nepřeklopili své myšlení do nové doby

Čeští zákazníci jsou technologicky připraveni na nové možnosti marketingové komunikace. Firmy je ale zatím neumí či nechtějí používat, říká šéfka Googlu pro spolupráci s agenturami.

Martin Veselovský: S Economií jednáme o smlouvě na tři roky

Spolu se čtyřmi dalšími ex-kolegy z České televize právě dojednává s vydavatelstvím Economia spuštění webového videoprojektu. Proč si Martin Veselovský myslí, že na internetu uspěje?

Martin Homolka (Socialbakers): Chystáme se dobýt Ameriku a pokukujeme po Číně

K čemu chce česká firma využít 26 milionů dolarů, které získala od investorů? Které sociální sítě jsou u zákazníků v kurzu a jak se mění Facebook? Ptali jsme se jednoho ze zakladatelů Socialbakers.

Ondřej Vlček (AVAST): Snažíme se trefit do pohybujícího se terče

AVAST Software v únoru ohlásil získání investice od fondu CVC Capital Partners. Peníze chce použít na posílení v segmentu mobilních zařízení. Letos plánuje i další akvizici.

Rostock-Poplar: Není důvodu, proč by v Česku nemohl vzniknout Facebook

Michael Rostock­‑Poplar chystá v tomto roce podobně velký počet investic jako loni. Už nyní jedná o dalších pěti. Co ho k investování vede a co od českých podnikatelů očekává?

Viktor Mastník (Ticketon): kupujeme Bohemia Ticket a chceme být lídrem trhu

Ze startupu nabízejícího promotérům prodej vstupenek a propagaci akcí na Internetu odešel Martin Kasa. Majoritním vlastníkem se stal druhý ze zakladatelů. A rok 2014 načal akvizicí.