Ušetřete

Seriál Rozhovory

Rozhovory s lidmi z internetové branže.

reklama

Pavel Matoušek: (IMGroup): Po prodeji AAA Poptávka se chystám na rozvoz jídla

Pavel Matoušek na konci srpna prodal mediální skupině MAFRA zbývající podíl serveru AAA Poptávka, který sám vybudoval. Už brzy ale spustí novou službu.

Martin Semrád (NIX.CZ): chceme propojit uzly vlastní sítí a pokukujeme po zahraničí

Peeringový uzel NIX.CZ chce v následujících letech stavět vlastní optickou síť, prohloubit spolupráci s akademickými institucemi a zvažuje expanzi, říká ředitel sdružení.

Martin Jebas (Ronnie.cz): posilování porazilo kytaru a vznikl byznys za 200 milionů

Pokud neposilujete, asi tento web neznáte. Má historický design a neintuitivní název, přesto sem měsíčně přijde na 140 tisíc lidí a v e-shopu ročně prodá zboží za stovky milionů.

Michal Hanus (Chenen): Dream jobem není práce pro IBM, ale vlastní startup

Českým firmám se daří realizovat nápady, které už fungují globálně, „a přitom je lokálně dotáhnout do jedničky na trhu,“ říká v rozhovoru pro Lupa.cz Michal Hanus

Martin Hausenblas (Liftago): Blíží se doba autonomních aut, nástup bude rychlý

„Bavíme se o autíčkách, která budou malá, budou vážit 400 kg včetně baterie, jedno bude stát kolem 150 tisíc a jeho životnost bude rok a půl,“ říká podnikatel Martin Hausenblas.

Petr Slováček (O2): Vectoring už umíme, xDSL můžeme příští rok zrychlit o 80 %

Do konce roku bude mobilním broadbandem pokryto 90 % populace. A pevná síť O2 by už příští rok mohla díky vectoringu výrazně zrychlit. Žádá si to to i nástup streamovaného videa.

Miton boys: Slevomat je slušně ziskový, reálně jsme z něj ale neviděli ani korunu

V roce 2014 by naše účasti ve firmách měly dosáhnout zhruba miliardy korun, říká jeden z podílníků Mitonu Ondřej Raška. Jak se rozhodují při vstupu do projektů a jak se poučili z neúspěchů?

Miroslav Uďan (Shoptet): 90 % lidí netuší, jak na internetu prodávat

Na expanzi do Brazílie jsme se chystali rok, popisuje spolumajitel firmy na pronájem e-shopů Miroslav Uďan. Proč nemá rád startup campy a do jakých zemí se chystá letos?

Jiří Hudeček (JIC): Pomáháme firmám, které nemají čas, aby mohly inovovat

Startupy musí shánět zakázky a manažeři jsou čím dál více zavalení obchodní činností, takže nemají čas pořádně popřemýšlet, co se dá inovovat, říká ředitel Jiří Hudeček.

Jakub Parusinski (Kyiv Post): Nejen Ukrajina, ale i její média procházejí revolucí

Vydavatelé mají z úpadku tištěných novin přehnaný strach, říká šéf webu Kyiv Post, který jako první na Ukrajině zavedl paywall. Nakonec vždy záleží na tom, kdo médium platí.

Jakub Havrlant (Rockaway): Chystáme nové projekty, zajímá nás Vietnam

Jakub Havrlant se od loňského odchodu z Allegra soustředí na budování skupiny Rockaway. Obrat firem v jejím portfoliu letos podle jeho slov dosáhne na více než dvě miliardy korun.

Vanda Wolfová (Google): Marketéři ještě nepřeklopili své myšlení do nové doby

Čeští zákazníci jsou technologicky připraveni na nové možnosti marketingové komunikace. Firmy je ale zatím neumí či nechtějí používat, říká šéfka Googlu pro spolupráci s agenturami.

Martin Veselovský: S Economií jednáme o smlouvě na tři roky

Spolu se čtyřmi dalšími ex-kolegy z České televize právě dojednává s vydavatelstvím Economia spuštění webového videoprojektu. Proč si Martin Veselovský myslí, že na internetu uspěje?

Martin Homolka (Socialbakers): Chystáme se dobýt Ameriku a pokukujeme po Číně

K čemu chce česká firma využít 26 milionů dolarů, které získala od investorů? Které sociální sítě jsou u zákazníků v kurzu a jak se mění Facebook? Ptali jsme se jednoho ze zakladatelů Socialbakers.

Ondřej Vlček (AVAST): Snažíme se trefit do pohybujícího se terče

AVAST Software v únoru ohlásil získání investice od fondu CVC Capital Partners. Peníze chce použít na posílení v segmentu mobilních zařízení. Letos plánuje i další akvizici.

Rostock-Poplar: Není důvodu, proč by v Česku nemohl vzniknout Facebook

Michael Rostock­‑Poplar chystá v tomto roce podobně velký počet investic jako loni. Už nyní jedná o dalších pěti. Co ho k investování vede a co od českých podnikatelů očekává?

Viktor Mastník (Ticketon): kupujeme Bohemia Ticket a chceme být lídrem trhu

Ze startupu nabízejícího promotérům prodej vstupenek a propagaci akcí na Internetu odešel Martin Kasa. Majoritním vlastníkem se stal druhý ze zakladatelů. A rok 2014 načal akvizicí.

Jakub Nešetřil (Apiary): Být na konci roku v zisku by bylo špatně

Znamenalo by to, že už nechceme růst, vysvětluje spoluzakladatel Apiary — české firmy, jejíž výtvor je na cestě stát se celosvětovým standardem propojování aplikací.

Marek Palatinus: Pád Mt. Gox je pro bitcoin dobrá zpráva

Bitcoin se po pádu Mt. Gox vrací ke kořenům transakční sítě, kde není žádný dominantní hráč. Celý systém je tak vlastně silnější, říká český vývojář, který se bitcoiny živí.

Dalibor Balšínek (Echo24): Mám vymyšlený skvělý obchodní model

Je na českém internetu místo pro další zpravodajský deník? A proč je dobrý čas založit si vlastní titul? Mluvili jsme s Daliborem Balšínkem, který zanedlouho spustí projekt Echo24.cz.

Michal Illich: Dva startupy mají na stole mou několikamilionovou nabídku

Michal Illich se před několika lety, po odchodu z CME, které prodal svou firmu Jyxo, pustil do dalších projektů. A pravidelně se angažuje také na české startupové scéně.

Vlastimil Vávrů (Maternia): Moskva je v e-commerce vyspělejší než Česko

Rozjet firmu v Rusku je těžší a nákladnější než v kterémkoli státu EU. Na druhou stranu ale ruský trh dynamicky roste, říká šéf firmy, která v Česku uspěla s prodejem kontaktních čoček.

Pavel Kohout (Česká televize): Právě vybíráme nového provozovatele iVysílání

Do čela Nových médií České televize nastupoval ve zjitřené atmosféře po podivném vyhazovu bývalé šéfky Pavlíny Kvapilové. Co za tři měsíce ve funkci změnil a jaké má plány?

Ondřej Raška (Miton): Chceme rozjet hodně projektů, ale chybí schopní lidé

Skupina Miton začala loni tvořit holdingovou strukturu a rozrostla se o jednoho člena. Na nové investice má připraveno přes 100 milionů korun, říká jeden ze zakladatelů Ondřej Raška.

Milan Švácha (Casablanca INT): Nenapadlo nás, že někdo uřízne vodovodní trubky

Obnova provozu datacentra Casablanca trvala po zaplavení jeho části několik dní a řada zákazníků si stěžovala na postup a nepřipravenost firmy. Co k tomu s odstupem říká její vedení?

Vladislav Jež (Credo Ventures): Univerzity mohou generovat více zajímavých projektů

Fondu Credo Ventures se loni podařilo prodat podíl ve firmě Cognitive Security po zhruba 20 měsících od vstupu do firmy. Je to extrémně krátká doba, říká partner fondu Vladislav Jež.

Michal Zámec (Internet Shop): Loni jsme prodali kosmetiku za 2,3 miliardy korun

Ze skladu nedaleko Brna putují balíčky s kosmetikou do devíti zemí. Za poslední dva roky firma, která v Česku vystupuje pod značkou Parfums.cz, dokázala více než zdvojnásobit tržby.

Roman Sviták (Grada): E-knihy nevymysleli nakladatelé. Věřím, že se jednou budou i vyplácet

Nakladatelství Grada prodalo meziročně více než dvojnásobek e-knih. „Máme největší tuzemskou databázi e-knih. Bereme to jako investici do budoucna,“ říká šéf firmy Roman Sviták.

Jakub Mahdal (Safetica): O prodeji firmy zatím neuvažujeme. Ale chci být investorem

„Nedokážu si osobně představit, že bych do konce života stále vedl byznys. Z toho bych se možná zbláznil,“ říká šéf a zakladatel firmy Safetica Jakub Mahdal.

Eduard Míka: Naspers do chodu Mall.cz nemluví. I tak útočíme na 10 miliard obratu

„I Naspers potvrzují pravidlo, že model globální korporace není ideální, ale zatím nikdo nic lepšího nevymyslel,“ říká v rozhovoru pro Lupa.cz investor a podílník Mall.cz Eduard Míka.